اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساینا با پژو 206

مقایسه ساینا با پژو 206

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا با دنا پلاس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا با دنا پلاس بپردازیم.

peugeot 206

پزو 206 تیپ2

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی پزو 206 تیپ2

Saina AT

ساینا اتوماتیک

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ساینا اتوماتیک
انتخاب ماشین 3

peugeot 206

پزو 206 تیپ2

Top car

peugeot 206

پزو 206 تیپ2

مقایسه ساینا با پژو 206

پژو 206 تیپ 2

سال 1380 برای نخستین بار اولین نمونه های پژو 206 وارد ایران شدند که اولین نمونه های پژو 206 با کد تیپ 1 شناخته میشوند سپس با کمی تغییرات در بخش فنی اما با همان پیشرانه سابق پژو 206 تیپ 2 عرضه گردید و به مرور زمان مدل های پژو 206 به 6 تیپ مختلف گسترش یافت . با وجود این که سال های زیادی میباشد پژو 206 را در حال تردد میبینیم اما چند نکته حائز اهمیت در بحث ظاهری آن وجود دارد که باعث شده تا هم چنان چهره ای جذاب و خوب را به نمایش بگذارد که از جمله آنها می توان به نرم بودن زوایا و خطوط به کار رفته ، هارمونی جالب چهره و تضاد هایی که وجود دارد و فرم شیبدار و آیرودینامیک قطعات اشاره کرد که در مجموع برای پژو 206 ظاهری ماندگار را رقم زده است .

 

پژو 206 تیپ 2

 

به داخل کابین پژو 206 که قدم میگذاریم طراحی داشبورد و ادوات هماهنگ با طراحی ظاهری است و سبک طراحی داشبورد ، رودری و ... به گونه ای میباشد که ارگونومی و دسترسی به تجهیزات در سطح خوبی است و طراحی برجسته بدون زاویه تیز و سطح صافی که دارد باعث شده تا به خوبی با اکثریت سلایق تطابق پیدا کند . کیفیت ساخت پژو 206 و متریال به کار رفته خوب است و حتی کیفیت رنگ هم مناسب است و اما کم آپشن بودن پژو 206 تیپ 2 برای بعضی یک نکته منفی محسوب میگردد که در قبال مبلغ پرداختی البته کافی است و یک نکته مثبت در مورد پژو 206 تیپ 2 رادیو پخش با امکانات کامل آن است .  

 

پژو 206 تیپ 2

                        

همه نوع از پژو 206 در بخش فنی ویژگی های خوبی به اشتراک می گذارند و پژو 206 تیپ 2 با بهره بردن از پیشرانه TU3A هم از این قضیه مستثنی نیست . ابتدا در بحث اعداد و ارقام باید بگوییم که پژو 206 تیپ 2 از پیشرانه ای سود میبرد که 1360 سی سی به طور دقیق حجم دارد ، دارای 8 سوپاپ میباشد و بلوک سیلندر آن متعلق به پژو 205 است و از سر سیلندری بهره میبرد که از طراحی مناسبی که دارد راندمان خوبی حاصل شده است . پژو 206 تیپ 2 قابلیت تولید 75 اسب بخار قدرت در دور موتور 5300 دور در دقیقه و 118 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3400 دور در دقیقه را دارد ، 1025 کیلوگرم وزن آن است ، نیرو توسط گیربکس BE4 که به طور کامل با 206 تیپ 5 مشترک است به چرخ های جلو انتقال می کند و در شرایط ایده آل در سیکل ترکیبی پژو 206 تیپ 2 به حدوداً 6 لیتر سوخت احتیاج دارد .

پژو 206 تیپ 2 در طول این چند سالی که به تولید رسیده است همواره به استهلاک کم معروف بوده و دلیل آن طراحی عالی پیشرانه TU3A است که حتی اگر با متریال بی کیفیت هم به تولید رسد باز هم راندمان خوب و استهلاک کم از جمله ویژگی هایی است که به همراه دارد . پژو 206 تیپ 2 با بنزین معمولی ، راننده ای در سطح مبتدی و آب و هوای متوسط میتواند در زمان 14 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند که در صورت آب بندی عالی ، ارتفاع صفر از سطح دریا و ... این عدد به حدودا 12 ثانیه کاهش پیدا می کند .

 

پژو 206 تیپ 2

 

یکی از مزایای پژو 206 که در حس خوب راندن این ماشین تاثیر مثبت گذاشته طراحی خوب شاسی و سادگی اما کارآمد بودن سیستم تعلیق است که به وجود آورنده یک هندلینگ مناسب ، سواری راحت با نرمی تقریبا مناسب است و از طرفی سیستم فرمان پژو 206 هم عملکردی دقیق و تیز دارد و مجموع اینها باعث شده تا رانندگی با پژو 206 برای همه مناسب باشد تفاوتی ندارد آرام و بسیار با احتیاط رانندگی میکنید یا تهاجمی و مملو از حرکت های ناگهانی پژو 206 قادر است شما را راضی نگه دارد .

پژو 206 تیپ 2 یک انتخاب کم خرج و مطمئن است که بازار فروش خوب نمونه های صفر کیلومتر و دست دومش را هم چنان حفظ کرده است ، سطح کیفیت ، استهلاک ، راندمان و ... با وجود ایرانیزه بودن قابل قبول است و در این مقایسه در برابر سایپا ساینا با گیربکس اتوماتیک در عمل ، بر روی کاغذ ، از نظر فنی ، کیفیتی ، سواری و ... عملکرد بهتری دارد .

 

پژو 206 تیپ 2

Saina AT

ساینا اتوماتیک

مقایسه ساینا با پژو 206

سایپا ساینا

 

شرکت سایپا که چند سال قبل اتومبیل ساینا را به بازار معرفی کرد اصرار دارد ساینا اتومبیل متفاوتی نسبت به آهو زیبای ایرانی یعنی تیبا است و به همین منظور شاهد ظهور چند تیپ مختلف از ساینا هستیم که نمونه مورد بررسی ماشین 3 ساینا لوکس میباشد که فول آپشن ترین نوع ساینا در حال حاضر میباشد . بررسی ظاهری ساینا اتوماتیک نشان میدهد که ساینا تنها یک فیس لیفت ضعیف از تیبا است که ظاهری کاملا اقتصادی ، نا هماهنگ با الگوهای طراحی قدیمی دارد که توسط مبتدی ترین طراحان شکل گرفته است و ظاهر ساینا اتوماتیک از نظر هارمونی وضعیت خوبی ندارد زیرا در بین جلو و عقب ماشین ، زوایا ، برجستگی و خطوط تناسب وجود ندارد و در مقایسه با پژو 206 قطعاً هر آنچه که در بحث زیبایی و جذابیت ظاهری وجود دارد از آن هاچبک کهنه کار فرانسوی خواهد شد .

 

سایپا ساینا

 

به داخل کابین ساینا اتوماتیک که قدم می گذاریم فرم طراحی داشبورد و ادوات ساده و همانند نمونه ساینا دنده ای است و طراحی غربیلک فرمان ، کیلومتر شمار و سر دنده تنها چهره تا حدودی جدیدتر به کابین ساینا اتوماتیک بخشیده اند . از نظر کیفیت که سایپا متریال داخل کابین ساینا را پلاستیک بی کیفیت استفاده کرده و از نظر کیفیت مونتاژ هم وضعیت متوسطی دارد و در ساینا اتوماتیک با لیست آپشن کاملی سعی کرده اند تا از دیگر ایرادها چشم پوشی شود . کروز کنترل ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، فرمان با کنترل سیستم صوتی و ... امکاناتی هستند که ساینا اتوماتیک به عنوان یک سدان اقتصادی دارد .

 

سایپا ساینا

 

پیشرانه به کار رفته در زیر کاپوت ساینا اتوماتیک با تیبا مشترک است و با کد m15 شناخته میشود که 8 سوپاپ است و به طور دقیق 1503 سی سی حجم دارد و ساینا اتوماتیک با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت در دور موتور 5300 دور در دقیقه و 128 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه دارا میباشد و نیرو توسط یک گیربکس cvt که توسط شرکت پانچ بلژیک طراحی و ساخته شده است به چرخ های جلو ساینا اتوماتیک انتقال پیدا میکند . گیربکس و پیشرانه ساینا اتوماتیک از نظر هماهنگی و کوپل بودن عملکردی بسیار ضعیف ارائه می کند و در شتابگیری ، هنگام تخته کردن پدال گاز ، سربالایی و ... تاخیر ، لختی در شتابگیری و گیج بودن گیربکس را چاشنی کار خودش میکند و در بهترین شرایط ساینا اتوماتیک عددی بهتر از 14 الی 15 ثانیه را برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر به ثبت نمیرساند . ساینا اتوماتیک در بخش فنی مهندسی ضعیفی دارد و عملکرد بد گیربکس باعث شده تا کمبود قدرت و گشتاور پیشرانه M15 مدام در حال حرکت احساس گردد . در بخش فنی از نظر کیفیت ، تکنولوژی ، کوپل بودن و ... پژو 206 تیپ 2 نسبت به ساینا اتوماتیک برتر و با قابلیت اطمینان بیشتری است .

 

سایپا ساینا

 

طراحی سیستم تعلیق ساینا ساده است و سواری نرمی ارائه می کند اما کیفیت تعلیق و قطعات به کار رفته پایین است ، سیستم فرمان از نظر دقت متوسط است و چرخ های کوچک و فنر بندی ضعیف باعث یک نکته مثبت شده است که سواری ساینا بسیار نرم و راحت است اما هندلینگ آن متوسط ، قابلیت مانور معمولی و سطح پایداری و فرمان پذیری مناسب برای یک رانندگی روان شهری است .

ساینا اتوماتیک که قیمت آن بین 41 تا 43 میلیون تومان در حال تغییر است از جمله ماشین هایی با کمترین ارزش خرید است که ویژگی جذاب و خاصی ارائه نمیکند و اگر از لیست آپشن کامل ساینا اتوماتیک صرف نظر کنیم عملکرد ضعیف در بخش فنی ، سواری متوسط ، کیفیت پایین و بازار فروش بسیار ضعیف از جمله نکاتی هستند که نتیجه این مقایسه را به نفع پژو 206 تیپ 2 تغییر می دهد .

 

سایپا ساینا

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1397/05/26

    به نام الله، 206 خداست!! یکم منطق هم چیز بدی نیست ادم حسابی، اینطور که پیش رفتی نزدیک بود یه فحش هم اون وسط بدی به هرکی که جر 206 ماشینی بخره،اخه موتور 1500اندی با گیربکس اتوماتیک رو با اون موتور پرسروصدای تیپ دو که تو جاده اخرین سرعتش 140 رو نمیره و تو گردنه باید بزنی کنار مقایسه میکنی، بعد یطوری میگی کیفیت مونتاژ ساینا داغونه که انگار بوگاتی داره 206 رو منتاژ میکنه همه میدونن سایپا تو هرچی بد باشه تو کیفیت و عمر و استهلاک بهتره،،،، بعد یطوی سردددد میگه کمی اپشن برای ساینا گذاشتن مثل تهویه اتوماتیک، صحفه کیلومتر جدید، کروز ووو که انگار اشتباه کرده اینا رو گذاشته و اینا شدن بد، چرا نمیگی 206 دوتا شیشه عقبی هندری مال زمان پیکانه، بخای شیشه عقبو تو سال 2018 ببری بالا باید تو اتوبان بزنی کنار، اینه دستی چی!؟قالپاق چی! ؟استارتر چی! ؟عمو خیلیییییی تعصب دارین!

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/01/30

      قدرت 206 تیپ دو ضعیفه توی مثلا راه شمال فیروز کوه، کم میاره 90 رو بزور پر کنه، ساینا هم همین مشکلو داره یا بابت بیشتر بودن اسب بخارش ضعفی نداره توی جاده سربالایی مثلا فیروزکوه؟!!

  • user icon
    نویسنده : نيما
    تاریخ : 1397/06/23

    مهندس عكس ساينا sxرو ميزاري با تهويه دستي و غيره كه اصلا سايپا ديگه توليدش نميكنه بعد ميچسبونيش به اتومات، مرد مومن كوييك و ساينا اتومات از نظر آپشن تك تكن بعد از نظر امكانات با پژو اونم به صورت تلويحي ٢ بربارش ميكني ميدي ٧ ، درسته لياقتمون بيشتره ولي سايپا سگش مي ارزه به ايران خودرو و محصولاتش

  • user icon
    نویسنده : فرهنگی۱
    تاریخ : 1397/07/14

    باسلام بعضی آقایان وقتی ازماشین موردعلاقه اشان چند موردمنفی میشنوند اونقدرآمپرشون داغ میکنه که زمین وزمان رابا دروغ به هم میریسن تایک مورد مثبت ازماشینشان نوشته شودمثل نفردوم علی که ساینا رامیخواهدبزرگ جلوه دهد اما آپشنی نداردیامعایبش وقتی زیادمیشودمیخواهدبه همه فحش دهدعزیزان اینجا نظرات همه ثبت میشودثبت نظرات به معنای صحت آنهانیست هرکسی نظری داردونبایددیگران ناراحت بشن شماهم نظرخودتون راثبت کنیدبجای ناراحت شدن

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1397/07/17

    سلام داداش، اینکه ساینا شتر گاو پلنگه شکی نیست ولی به عنوان کسی که ex دستی دارمش بهش ظلم نکنین، راحتی صندلیش صندوق عقب جادار راحتی مسافرای صندلی عقب رینگ اسپورت همه چی برقی، اینا هنوز فقط برای مدل دستیه، حالا فکر کن تو سرازیری سرعتو محدود کنی روی 90 یا تو اتوبان کروز روی 120 یا لذت استارت دگمه ای حالت اسپورت اتوماتیک و ..... همه اینا روی میشه با شتاب 206 تیپ 5 برابر کرد ولی تیپ 2 چی داره؟

  • user icon
    نویسنده : هادی
    تاریخ : 1397/08/27

    سلام و درود
    عزیزانی که ساینا اتومات خریدن و تجربه ای از سواریش دارن،لطف کنن راهنمایی کنن.
    سواری خوبی داره؟
    کیفیت قطعاتش ؟
    گیربکسش؟
    با سپاس فراوان

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1398/02/23

    تو ماشینای ایرانی هییییچ ماشینی لذت سواری 206 رو نداره

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1402/02/26

      شما فک کنم قبلا پیکان فقط سوار شدی

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1398/05/04

    واقعیتش 206 تیپ دو من داشتم. از لحاظ قدرت و سرعت خیلی از تیبا و ساینا ضعیف تر هست. تو سربالایی هم پراید از 206 تیپ دو بهتر راه میره. اما کیفیت سواری تو جاده های کفی خیلی از ساینا و تیبا بهتره. 206 تیپ دو واقعا قدرت موتور کم هست

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1398/05/16

      سلام من هر دو این ماشینا رو داشتم و معایب و محاسن هر دورو میگم از نظر سواری ساینا به پای ۲۰۶ نمیرسه قدرت موتور ۲۰۶ تیپ ۲ کم هست و شتاب اولیه پایینی داره که با مراجعه به ی تنظیم موتوری و نصب کردن یک برنامه شتاب ۲۰۶ مشکل بطور کامل حل خواهد شد که هم شتاب اولیه خودرو و هم تو سربالایی خودرو به راحتی ۱۰۰تا پر میکنه فرمون ساینا نصبت به ۲۰۶ واقعا سفت تره ساینا گیربکس خوبی نداره و توی تعویص دنده ۲ و دنده عقب معمولا دنده صدا میده ولی ساینا صندوق خوبی داره و ۴شیشه برقی داره ولی قطعات بدنه ساینا بسختی گیر میاد و شما حتی اگر دستگیره درتون ازجا دربیاد اون قطعه کوچکشو نمیتونی گیر بیاری مگر اینکه پرایدیشو بگیری با تیغ بتراشی جایگزین کنی و خیلی باید مراقب باشی تصادف نکنی

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1398/08/11

    سلام
    خواهشا درست مقایسه کنید
    اینجا مقایسه ساینا اتوماتیک و ۲۰۶ تیپ ۲ هست...دادشی که نوشتی فرمون ساینا سفته اخه چرا دقت نمیکنی؟؟داداش! شما ساینا دستی داشتی که فرمونش با فرمون برقی ساینا اتوماتیک قابل مقایسه نیست....

  • user icon
    نویسنده : مهندس مهران فروردین
    تاریخ : 1399/09/24

    206 غیر از ظاهر اسپرتش هیچ مزیتی نسبت به ساینا نداره و حتی بی کیفیت تر هم هست و استهلاکشم چند برابر سایناست، ساینا ماشین با کیفیت تر و بهتریه اما ۲۰۶ ظاهرش بهتره، این مطالب هم از طرف ارتش سایبری ایران خودرو نوشته میشه، به ایران خودرو توصیه می کنم بجای استخدام کردن مزدور ، که این مطالب را براش منتشر کنن، کیفیت ماشین های بی کیفیتشو بالا تر ببره، چند تا مهندس با سواد و متعهد استخدام کنه و صادق تر باشه، این راهش نیست...

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1400/07/19

    چه قیاس مسخره‌ای...

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1401/01/10

    سلام من الان ساینا دارم ساینا ماشین خوبیه نمی‌گم بده امکاناتش هم خوبه مثلاً چهار. شیشه برقی تهویه اتوماتیک و... ولی اصلا هندلینگ خوبی نداره تو جاده خیلی لرزش داره از اونا هم که ساینا دارن پرسیدم همینو گفتن دقیقا بعد گریبکسش هم خوب نیست .در کل ماشین جاده نیست برای داخل شهر عالیه .ولی ۲۰۶ تیپ ۲ نداشتم ولی بنظرم ۲۰۶ بهتره درسته موتورش ضعیف تره ولی تو جاده بهتر از ساینا اینو مطمعنم.یاعلی .

  • user icon
    نویسنده : محمدی
    تاریخ : 1402/05/24

    من‌۲۰۶ تیپ دو داشتم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading