اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساینا با رانا

مقایسه ساینا با رانا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ساینا با رانا می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساینا با رانا بپردازیم.

Runna

رانا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی رانا

Saina

ساینا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ساینا
انتخاب ماشین 3

Runna

رانا

Top car

Runna

رانا

مقایسه ساینا با رانا

رانا یک خودرو سدان است که توسط ایران خودرو طراحی و تولید شده و اکنون هم بر روی خط تولید قرار دارد. طراحی رانا توسط مهندسین ایرانی صورت پذیرفته و در سال 1388 معرفی شد. البته ایران خودرو زمان زیادی را برای عرضه آن در بازار صرف کرد و رانا نهایتا در سال 1391 وارد بازار شد.

باید بگوییم که نمی‌توان رانا را یک خودرو جدید دانست چراکه یک نسخه تغییریافته از پژو 206 صندوق دار است و از نظر پلتفرم، بدنه و شاسی کاملا با این خودرو یکسان است. ایران خودرو در ابتدا صحبت از قیمت پایین برای رانا به میان آورد تا  بیشتر اقشار جامعه امکان خرید آن را داشته باشند. اما این اتفاق نیفتاد و نهایتا رانا با قیمتی نزدیک به سایر محصولات وارد بازار شد و در حال حاضر هم در نسخه‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد.

 

رانا

 

رانا از نظر طراحی تفاوت‌هایی را با پژو 206 صندوق دار تجربه کرده و شکل چراغ‌ها و سپرها متفاوت از 206 SD به نظر می‌رسد. البته این تغییرات باعث شده تا بسیاری از جذابیت‌های آن از بین برود و در مقایسه با پژو 206 حرفی برای گفتن ندارد. اما اگر بخواهیم آن را با ساینا مقایسه کنیم اوضاع کمی متفاوت است و رانا را باید در این بین گزینه بهتری بدانیم.

 

مقایسه رانا

 

طراحی کابین رانا هم بر اساس 206 صندوق دار صورت پذیرفته ولی با کاهش جذابیت و کیفیت مواجه شده است. طراحی مجموعه داشبورد، فرمان و کنسول وسط کاملا ساده است و بیشتر متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک است که آزاردهنده است. کیفیت سواری رانا چندین بالا نیست و کمی خشک است و برتری خاصی به ساینا ندارد. به علاوه کابین آن چندان بزرگ و جادار نیست و باوجود اینکه خودرو ابعاد بزرگتری از ساینا دارد، فضای داخلی آن کوچک به نظر می‌رسد.

 

کابین رانا

 

رانا به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که همان موتور مشهور TU5 است و پیش از این در پژو 206 و برخی دیگر از محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته. قدرت این موتور به 105 اسب بخار و گشتاور آن به 142 نیوتن متر می‌رسد و برای انتقال آن به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. این قدرت برای مسیرهای شهری کافی است اما در نهایت باید گفت رانا خودرو سریعی نیست. برخی مالکان رانا از ایراداتی در خودرو خود شکایت می‌کنند که از جمله آنها اشکال در سیستم برقی خودرو است.

رانا ایران خودرو در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. فروش مدل‌های دست دوم آن کار چندان راحتی نیست اما باز هم در این زمینه بهتر از ساینا عمل می‌کند.

Saina

ساینا

مقایسه ساینا با رانا

ساینا یک خودرو کوچک شهری است که توسط سایپا به تولید می‌رسد. ساینا را باید یک مدل به‌روزشده و ارتقا یافته از تیبا بدانیم چراکه تقریبا با دو خودرو یکسان روبه‌رو هستیم. در واقع سایپا از همان پلتفرم به کار رفته در تیبا برای ساینا استفاده کرده و حتی شکل کلی بدنه هم در دو خودرو یکسان است.

به دلیل همین شباهت‌هاست که ساینا فروش خوبی را تجربه نکرده و قیمت بالاتر آن در مقایسه با تیبا، جای توجیهی برای مشتری باقی نمی‌گذارد تا به خرید آن فکر کند.

 

مقایسه ساینا

 

طراحی ساینا چنگی به دل نمی‌زند و ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد. در نمای جلو یک جلو پنجره مستطیلی شکل دیده می‌شود که در مرکز آن لوگوی سایپا نقش بسته. بر روی سپر جلو، خطوطی وجود دارد که شکل منطقی ندارند. سایپا از رینگ‌های آلومینیومی با طرح جدیدی که یادآور لوگوی سایپا است در ساینا استفاده کرده و در نمای عقب، ناهماهنگی مشهود است.

 

ساینا

 

طراحی کابین ساینا کاملا ساده است و موضوع قابل ذکری در مورد آن وجود ندارد. مطابق انتظار متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک بی کیفیت است و تجهیزات خاصی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد. باید بگوییم که ساینا و رانا از نظر کابین و تجهیزات رفاهی برتری به یکدیگر ندارند ولی با این وجود رانا انتخاب منطقی تری است.

 

کابین ساینا

 

موتور به کار رفته در ساینا همان موتوری است که پیش از این در تیبا مورد استفاده قرار گرفته بود. این موتور یک نمونه تقویت شده از موتور پراید است و 1.5 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد. قدرت این موتور به 87 اسب بخار و گشتاور آن به 126 نیوتن متر می‌رسد. سایپا دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک را برای ساینا در دسترس قرار داده که در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم. این جعبه دنده از نوع CVT است و عملکرد چندان مطلوبی هم ندارد و رانا از نظر فنی در مقابل ساینا گزینه بهتری محسوب می‌شود.

ساینا اتوماتیک در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. این نکته را در نظر بگیرید که ساینا بازار خرید و فروش چندان خوبی ندارد و در مجموع رانا گزینه بهتری ارزیابی می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1397/05/17

    با توجه به قیمت پایین تر ساینا و ثیمت بالاتر رانا. به نظرم ساینا ارزش خرید بالاتری داره. و در موضوع استهلاک هم ساینا به مراتب هزینه پایینتری رو داره.

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1398/08/05

    یعنی خداوکیلی به فیس عقب افتاده ساینا و طراحیش یه نمره با رانا دادید؟!

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1399/03/07

    از نظر ظاهر چه داخلی و چه بیرونی رانا از ساینا بهتره سیستم برق رانا هم تو مدلهای اولیه‌اش مشکل داشت که تا حد زیادی برطرف شده از نظر فنی هم که رانا واقعا از ساینا بهتره

  • user icon
    نویسنده : ایلیا
    تاریخ : 1399/11/10

    خیلی خوب است تخفیف داره اگه بگین ممنون میشم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading