اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با چانگان CS35

مقایسه بسترن B30 با چانگان CS35

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بسترن B30 با چانگان CS35 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با چانگان CS35 بپردازیم.

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی بسترن B30

Changan CS35

چانگان CS35

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چانگان CS35
انتخاب ماشین 3

Besturn B30

بسترن B30

Top car

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با چانگان CS35

بسترن B30 یک سدان چینی است که توسط کمپانی فاو به تولید می‌رسد. بسترن یکی از زیرمجوعه‌های فاو چین محسوب می‌شود که در کنار خودروهای سواری به تولید خودروهای تجاری هم مشغول است و بسیاری از محصولات آن در ایران هم حضور پیدا کرده.

اما بسترن B30 محصولی است که در ایران توسط گروه بهمن تولید و عرضه می‌شود و پس از B50 دومین محصول ساخت بسترن است که در ایران حضور پیدا کرده. بسترن B30 از همان روزهای اول حضور خود در کشورمان موفق شد نظر خریداران را جلب کند. این به این معنا بود که شرکت خودروساز از اشتباهات خود درس گرفته و آنها را در مورد این خودرو تکرار نکرده است. B30 در حال حاضر هم شرایط خوبی را در بازار تجربه می‌کند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی بازار شناخته می‌شود.

 

مقایسه بسترن b30

 

بسترن B30 از نظر طراحی ظاهری وضعیت مطلوبی دارد و اصولا محصولات شرکت بسترن، از طراحی منطقی‌تری در مقایسه با سایر خودروهای چینی برخوردار هستند و اصول طراحی بهتر در آن رعایت شده‌اند. در نمای جلو یک جلو پنجره 6 ضلعی دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده و کاپوت کمی برآمده به نظر می‌رسد که به حجم‌دهی کمک کرده است. رینگ‌ها و ابعاد چرخ‌ها با ابعاد و طراحی بدنه همخوانی دارند و بسترن B30 در مجموع نمره قابل قبولی در طراحی دریافت می‌کند.

 

کابین بسترن b30

 

طراحی کابین بسترن B30 همانند طراحی بیرونی منطقی و نسبتا مدرن است هرچند که استفاده گسترده از پلاستیک کمی آزاردهنده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های تهویه و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار گرفته‌اند. کیفیت سواری و وضعیت صندلی‌ها در بسترن B30 مطلوب است و از نظر تجهیزات رفاهی هم عملکرد خوبی دارد. از جمله ویژگی‌هایی که بسترن B30 در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد می‌توانیم به نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سانروف، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل و سنسور پارک عقب اشاره کنیم.

 

بسترن b30

 

بسترن B30 از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که نی‌تواند حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قوای محرکه عملکرد خوبی دارد و هماهنگی میان اجزای آن قابل مشاهده است.

در نهایت باید بگوییم بسترن B30 ویژگی‌های فنی بهتر و کیفیت ساخت مناسب‌تری دارد و افت قیمت آن در هنگام فروش در نسخه دوم کمتر است. بنابراین در بین این دو خودرو، بسترن B30 ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

Changan CS35

چانگان CS35

مقایسه بسترن B30 با چانگان CS35

چانگان CS35 یک کراس اوور کوچک شهری است که در سال 2012 و در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. کمپانی چانگان در حال حاضر تمرکز خود را بر روی توسعه و ساخت خودروهای شاسی بلند معطوف کرده و خودروهای نسبتا خوبی در این کلاس به تولید می‌رساند.

چانگان CS35 از سال 1395 توسط سایپا در ایران به تولید می‌رسد و در روزها و ماه‌های اخیر، رشد فروش زیادی را تجربه کرده است. این خودرو در ابتدا به دلیل ظاهر نه چندان جذاب و نیز کیفیت نسبتا پایین فنی، مورد استقبال خریداران قرار نگرفت چراکه ایرانیان انتخاب‌های بهتری هم برای خرید یک خودرو داشتند. اما اخیرا وضعیت بازار به شکلی است که مردم خرید یک چانگان CS35 را هم غنیمت می‌دانند و آن را حتی با قیمت‌های عجیب و غیر منطقی خریداری می‌کنند.

 

مقایسه چانگان cs35

 

طراحی چانگان CS35 چندان زیبا و جذاب نیست و نمی‌توان آن را  قابل قبول دانست. حتی در نگاه اول می‌توانید به این موضوع پی ببرید که با یک خودرو ارزان قیمت روبه‌رو هستید. طراحی چراغ‌ها، سپرها و بخش‌های مختلف بدنه هماهنگ نیست و در مجموع چانگان CS35 حتی در مقایسه با رقبای هموطن خود حرف زیادی برای گفتن ندارد.

اما با ورود به کابین چانگان CS35 ممکن است نظرتان در رابطه با آن تغییر کند. در مرکز داشبور یک نمایشگر وجود دارد و در دو طرف آن ورودی‌های هوا و در زیر آن کلیدهای کنترلی دیده می‌شوند. البته کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان بالا نیست و فضایی که در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌گیرد محدود است. شاید فکر کنید از آنجا که با یک خودرو به اصطلاح شاسی بلند مواجه هستیم، فضای داخلی زیاد است اما چانگان CS35 یک خودرو کوچک است و سرنشینان عقب احساس راحتی نخواهند داشت.

 

changan cs35

 

چانگان CS35 از نظر تجهیزات رفاهی ویژگی‌هایی چون 4 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به همراه روکش چرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، دیلایت و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چانگان CS35 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز است که قدرتی معادل 123 نیوتن متر و گشتاوری برابر با 160 نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. چانگان CS35 به هیچ وجه خودرو سریعی نیست ولی قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای شهری را دارد. بهتر است اگر سوار بر یک CS35 هستید، فکر حضور در مسیرهای آفرودی به سرتان نزند و به حضور در همان مسیرهای شهری رضایت دهید.

 

چانگان cs35

 

چانگان CS35 ارزش خرید بالایی ندارد و به هنگام فروش این خودرو با افت قیمت زیادی مواجه خواهید شد و ممکن است برای فروش به مشکل برخورد کنید. بنابراین بهتر است بسترن B30 را در اولویت خرید قرار دهید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که در این بازه قیمتی خودروهای دیگری چون رنو ساندرو استپ وی با کیفیت بسیار بالاتر و ارزش خرید بیشتر هم وجود دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1397/05/23

    من خودم یک چانگان دارم
    به نظرم مقایسه بالا خیلی ناعادلانه است و این رو می شه از روی اقبالی که مردم به خرید این ماشین پیدا کردند متوجه شد
    من به شخصه ازش خیلی رازی هستم

    • نویسنده : بهروز
      تاریخ : 1397/05/28

      مقایسه کاملا عاقلانه است و رازی بودن شما باعث افتخار دوستان چانگان سوار هست

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/06/15

    مقایسه منطقی است
    مزایای بسترن نسبت به چانگان گیربکس 6 دنده بسیار هوشمند تر و بهتر. فضای داخلی و صندوق بیشتر .سیستم کنترل پایداری و کنترل حرکت در سراشیبی.کیفیت فنی بهتر .مالتی مدیا رهیاب و دوربین دنده عقب لاستیک کره ای .سینی موتور بصورت فابریک .مصرف سوخت کمتر (در مورد مصرف سوخت خودروهای چینی اصلا به اعداد و ارقام کاتالوگ و حتی اعدادی که کامپیوتر سفری نشون میده توجه نکنید )

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1397/11/15

    اگه صرف نظر از نوع طراحی سدان و یا کراس مقایسه کنید..بسترن ارزش خرید بالاتری داره..سیستم های ایمنی و گیربکس و با کشش در جاده و نرمی و جاداری و مصرف سوخت و آبشن و سرویسهای رایگان گزینه بهتری

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/02/05

    سلام
    من 96 تصميم داشتم چانگان بخرم اون زمان 67 بودولي وقتي با B30مقايسه كردم نظرم كاملا عوض شد هرچند نقد خريدم در حاليكه چانگان شرايط بهتري داشت ولي با رضايت و علاقه زياد خريدم
    موتور طراحي جديد با زنجير تايم
    فرمان آلماني فوق العاده
    جعبه دنده ژاپن 6 دنده و3 حالته
    سيستم ترمز عالي
    رادار و ساير امكانات خوبش منا سخت نسبت به توان ماليم مجذوب خودش كرده و خانوتده هم خيلي راضي هستند
    پسر يكي از همكارام از ايتاليا آمده بود و ماشين منا ديد
    گفت مگر فاو تو ايران نمايندگي داره و خيلي لذت برد
    من كه چيزي نميخوام فقط منافع خريدار حفظ بشه و بهش بي احترامي نشه
    تشكر ميكنم

  • user icon
    نویسنده : Mobin
    تاریخ : 1398/03/19

    این چرتو پرتارو از کجات در اوردی؟!

  • user icon
    نویسنده : M
    تاریخ : 1398/03/19

    این مقایسه اصلا و اصلا عادلانه نیست و به نظر من چانگان طراحی بسیار بهتری از بسترن داره و کیفیت و متریال داخلی اون بسیار بهتره و قطعا بازار فروش و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به بسترن داره

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1398/03/19

    متاسفام برای سایتتون،

    من احتمالش رو میدم اصلا سوار خودروی چانگان هم نشدید که دارید برند درجه یک چین رو با برند درجه دو چین مقایسه میکنید!!!!!

    چانگان با آپشن های نسبتا خوب مثل
    دیلایت،اتولایت،گیربکس ایسین ژاپن سه حالته،موتور بلوکور فورد آمریکا،چهار ایربک،صندلی چرم،چراغ مشایعت،کروز کنترل،اینه برقی تاشو،سانروف،فضای اتاق بسیار عالی برای سرنشینان جلو و عقب،رینگ ۱۷ اینچ،شتاب ۱۲.۵ ثانیه،و قدرت بیشتر نسبت به بسترن B30،متریال و بدنه کاملا استاندارد یکی از بهترین کراس اوورهای حال حاضر چینی در ایرانه،


    یکمم انصاف داشته باشید،
    خودروی چانگان cs35 رو برید تو سایت های خارجی ببینید که جز چهار کراس اور پرفروش چین هست و حتی بالاتر از تویوتا راوفور و هوندا ایکس تریل و خیلی از شاسی های دیگه در چین قرار داره،

    چانگان پرچمش همیشه بالاست

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1398/04/31

    به نظرم توی دوتا از ارزش گذاری هاتون باید تجدید نظر کنید و امتیاز چانگان در حد بسترن نیست:
    اولیش مربوط به فنی دوتا ماشین هست که هردو رو یک امتیاز دادین در صورتی که توی واقعیت چانگان فنی پایین تری از بسترن داره از جمله گیربکس قدیمی و چهار دنده اونه در مقابل گیربکس شش دنده بسترن که با سیستم شیب سنج کمک به حرکت در سربالایی hhc لینک شده و یه هوش خوب در تشخیص شیب جاده و انتخاب دنده مناسب رو برای بسترن رقم زده که توی اکثر جاده های کوهستانی فقط مد اسپرت گیربکس در کنار هوشمند عمل کردن و به موقع سبک و سنگین نگه داشتن دنده ها کفایت میکنه ولی در چانگان شما با یه گیربکس چهار دنده قدیمی با کشش کمتر از بسترن توی جاده کوهستانی و با شیفتر تعویض دنده قدیمی نه چندان جالب و بصورت کانالی روبرو هستین و هردو گیربکس آیسن چهار دنده h30 کراس و چانگان سیستم اوردرایو که در دنده چهار براشون فعال میشه دارن که برا استهلاک و کم کردن مصرف سوخت هست ولی به عنوان دنده اضافه نیستن چون هنگام معکوس ماشین به دنده سه معکوس میده نه به دنده چهار که در واقع گیربکس چانگان بروز شده گیربکس h30 کراس هست!

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/04/31

    دوم اینکه آبشنهای رفاهی چانگان اصلا در حد بسترن نیست که شما امتیاز برابر بهش دادین فارغ از کیفیت سواری خشک و تکان هاش و کم جا بودن داخل و صندوق خیلی کوچک و هندلینگ ضعیفتر و ناپایدارتر چانگان کراس نسبت به بسترن سدان و طبیعتا مصرف سوخت حداقل یک لیتر بیشتر نسبت به بسترن، بسیاری از آبشهای بسترن رو نداره از جمله؛
    مدیا لمسی
    سیستم رهیاب فعال gps
    سیستم کنترل پایداری esp
    سیستم کمک به حرکت در سربالایی hhc
    سیستم ضد هرزگردی و کنترل کشش tcs
    ترمز کمکی ba
    ترمز اضطراری hba
    سیستم ایمنی ضد استارت در حین روشن بودن خودرو
    کامپوتر سفری راننده خیلی محدودتر از بسترن

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/04/31

    که از لحاظ خدمات پس از فروش به نظر من توی شهرهای بزرگ پشتیبانی در سرعت قطعه و تخصص و مشتری مداری بهمن موتور بسیار بهتر از سایپا و ایرانخودرو هست و در کنار گارانتی صدهزارتا یا سه سال بسترن نسبت به چانگان که مثل دیگر محصولات سایپا گارنتی دوساله داره..

    و فراموش نکنیم که بسترن اولین خودرو چینی مونتاژ بود که به مردم نشون داد که یه خودرو ساخت چین میتونه از بدو تولیدش چهارستاره کیفیت رو بگیره که این اواخر انگار کیلویی این کیفیت رو به همه خودروها حتی ۲۰۶ هم دادن

    نمای ظاهری چانگان از جمله دیلایتها اصلا به ماشین نمیشینه و خیلی جفته و مثل ماشینای خیابونی غیر فابریک میزنه، برعکس طراحی خوب چراغ بسترن...
    سیستم کویل موتور بسترن چهارتایی هست ولی در چانگان یک کویل هست که در شرایط مشکل یکی از کویل ها بسترن وضعیت بهتری تا رسیدن به تعمیرگاه داره که چانگان توی مشکل کویل موتور روشن نمیشه..

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/04/31

    دقت کروز کنترل بسترن در سینه کشی ها به دلیل گیربکس بهتر و هوشمندش با معکوسهای سریع و به موقع با حداقل اختلاف سرعت رو کنترل میکنه ولی شما توی چانگان مثلا اگر رو ۱۲۰ ست کرده باشین تا افت سرعت ۱۰۵ هم بدلیل گیربکس ضعیفتر معکوسی نخواهید داشت و سپس معکوس چهار به سه با دور موتوربالا و صدا و فشار مضاعف موتور رو میبینین که بتونه سرعت رو به ست تعیین شده برسونه که شما ضعفهاش نسبت به بسترن رو این جور جاها که گیربکس و ضرایب دنده حرف اول رو میزنه براحتی متوجه میشین

  • user icon
    نویسنده : mohamad
    تاریخ : 1398/05/11

    برتری بسترن به چانگان فقط گیربکسش است ولی چانگان ویژگی های بهتری داره حالا اینو ول کنیم شما دارین می گید ساندرو من از چند نفر که ساندرو داشتند پرسیدم کفتن اصلا به درد نمی خوره فرمونش خیلی سفته قیافه نداره شما می گید ساندرو چون فرانسوی هست مگه هرچی ماشین فرانسه می زنه خوبه

  • user icon
    نویسنده : ایران
    تاریخ : 1398/06/21

    سلام.ما بعد از تحقیقات بسیار زیاد تصمیمی قطعی گرفتیم که b30 بخریم .قبل از خرید به یک مسافرت طولانی رفتیم.و با تعجب بسیار زیاد متوجه شدیم از تهران تا مرز رازی رفت و برگشت با اینکه حواسمون بود اما فقط یک b30 دیدیم!!🤔ولی تعداد زیادی چانگان در راه دیدیم.حالا مردد شدیم چانگان بخریم یا b30 .خودمون b30 را ترجیح میدهیم ولی میترسیم صاحب اول و آخرش باشیم .نمیدونم بازار فروشش چطوریه.لطفا راهنماییکنید.و ضمنا هایما هم زیاد دیدیم.نمیدونم اون چطوره .ولی شنیدم مشکل گیربوکس داره .ممنون میشم راهنمایی کنید

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1398/07/30

      برادر بسترن جز پرفروشهای بازار چینی داخلیه
      خرید وفروششم عالیه
      بسترن عالیه بخر

  • user icon
    نویسنده : پایا
    تاریخ : 1398/07/28

    با سلام من تخصص ندارم ولی مقاله شما رو در خصوص کیفیت و فضای سرنشین برای چانگان تایید نمی کنم تنها برتری بسترن سه آیتم صندوق عقب و گیربکس شش دنده و سیستم esp هست در مابقی این دو خودرو در یک سطح هستند من پیش از این در مورد دو خودرو بسیار تحقیق کردم و درنهایت پس از تست درایوهای مختلف چانگان انتخاب نهایی بود و بسیار راضی هستم پیش از این مزدا ۳ نیو داشتم و در زمان خرید مزدا۳ هم سایت شما سراتو آپشنال را امتیاز بالاتری داده بود و خدا رو شکر که مزدا ۳ خریدم و امروز چانگان دارم تنها حسن مزدا موتور قوی بود ولی چانگان لذت بیشتری داره لطفا با احساسات مقاله ننویسید و کمی مطالعه داشته باشید رشد مشتری چانگان نشان از کیفیت بالای این خودرو داره .

  • user icon
    نویسنده : اتنوک
    تاریخ : 1398/12/25

    داالاتلبل

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/12/25

    ختاتدلاربل

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1399/06/24

    خيلي جالب بود قشنگ گند زديد به چانگان هيچ كدوم از حرفاتون به نظرم درست نبود

  • user icon
    نویسنده : منس
    تاریخ : 1400/01/22

    مگه بودن و نبودن چانگان تو راه ربطی به خوبی و بدی داره قرار نیست تو خیابون زیاد باشه تا خوب برچسب بخوره اونم خیابونی که شما توش رانندگی می کنید پورش ماکان هم کمه!نمی گم چانگان عالیه ولی انصافا سگش می ارزه به تمام ماشین های تولید داخل!در ضمن ماشین داخل شهره ماشین مسابقه نیست!من دوساله دارم راضیم واقعا

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام من هردو ماشین را داشتم به نظر خودم سلیقه مهم است
    خوب بسترن شاستی کوتاه تری داره و چانگان برای جاده خاکی بهتره اما بسترن تو شهر بهتره
    من خودم بسترن را ترجیح میدم ظاهرش برام زیبا تره اما گفتم که سلیقه مهمه

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/03/01

    هردک ماشین یک سطح هستن سلیقه مهمه به نظرم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading