اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساینا با تیبا

مقایسه ساینا با تیبا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ساینا با تیبا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساینا با تیبا بپردازیم .

Saipa Tiba

تیبا

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
6
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
37
بررسی تیبا

Saipa Saina

ساینا

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
6
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
36
بررسی ساینا
انتخاب ماشین 3

Saipa Tiba

تیبا

Top car

Saipa Tiba

تیبا

مقایسه ساینا با تیبا

تیبا نخستین محصول ملی ساخت سایپا است که در ابتدا با نام مینیاتور شناخته می‌شد. در مورد پروژه ساخت تیبا باید بگوییم که این پروژه در سال 1375 با نام S81 کلید خورد ولی نهایی شدن آن زمان زیادی به طول انجامید و نهایتا تیبا در سال 1390 وارد بازار شد.

سایپا در طراحی تیبا از مشاوران خارجی بهره گرفته و برخی بخش‌های تیبا را هم از سایر خودروهای تولیدشده در ایران به قرض گرفته است تا هزینه تولید آن کاهش پیدا کند اما در نهایت هم تیبا با هزینه گزافی طراحی شد. البته قرار بود تیبا با قیمتی پایین در بازار کشورمان عرضه شود تا اقشار ضعیف امکان خریدن آن را داشته باشند اما همانند سایر خودروهای ملی این اتفاق رخ نداد و تیبا با قیمتی بالاتر از میزان پیش بینی شده وارد بازار گردید.

 

مقایسه تیبا

 

درست است که طراحان اروپایی بخش بزرگی از پروژه تیبا را بر عهده داشتند اما نتیجه آن چیزی نشد که انتظار می‌رفت. تیبا از سوی برخی زیبای ایرانی لقب گرفت هرچند که استفاده از این لقب چندان به جا نبود. تیبا طراحی ساده‌ای دارد و البته عدم هماهنگی در بخش‌های مختلف بدنه به چشم می‌خورد و در مجموع نمی‌توان نمره قابل قبولی به تیبا داد.

 

تیبا

 

طراحی کابین سایپا تیبا هم تلفیقی از تندر 90، پراید و ریو است و اتفاق خاصی در طراحی آن نیفتاده و گویی همچنان با یک پراید روبه‌رو هستیم. تیبا تجهیزات خاصی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد ولی کیفیت سواری آن در مقایسه با پراید بهبود زیادی پیدا کرده است.

 

کابین تیبا

 

موتور به کار رفته در تیبا همان موتوری است که در پراید مورد استفاده قرار گرفته با این تفاوت که توسط یک شرکت آلمانی تقویت شده تا قدرت بیشتری ارائه دهد. حجم این موتور از 1.3 لیتر به 1.5 لیتر رسیده و تغییراتی هم در نسبت تراکم آن ایجاد شده و نهایتا قدرت آن به 87 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. البته جعبه دنده هم تفاوتی با جعبه دنده موجود در پراید ندارد ولی آن هم بهبودهایی را برای هماهنگی با موتور جدید تجربه کرده است.

تیبا در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. از نظر بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش هم باید بگوییم تیبا وضعیت مطلوبی دارد هرچند که با افزایش قیمت همانند گذشته محبوب نیست.

Saipa Saina

ساینا

مقایسه ساینا با تیبا

ساینا یکی دیگر از خودروهای به اصطلاح ملی است که توسط سایپا طراحی و تولید شده است. ساینا را نمی‌توان یک خودرو کاملا جدید دانست چراکه در واقع یک نمونه فیس لیفت از تیبا به شمار می‌رود. ساینا از پلتفرم، بدنه و قوای محرکه مشترکی با تیبا بهره می‌برد و به همین جهت است که آن را یک خودرو مستقل نمی‌دانیم.

 

ساینا

 

ساینا از سال 1395 وارد سبد محصولات سایپا شد و همزمان با تیبا بر روی خط تولید قرار گرفت. ساینا در تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود از جمله SX و EX که هر دو جعبه دنده دستی دارند و نیز یک مدل با جعبه دنده اتوماتیک در دسترس است که قیمتی بسیار بالا دارد و با اختلاف قیمتی در حدود 15 میلیون تومان در مقایسه با مدل‌های دنده‌ای به فروش می‌رسد. ما در اینجا در مورد مدل دستی صحبت می‌کنیم که از نظر قیمتی اختلاف کمتری با تیبا دارد.

طراحی ساینا در مقایسه با تیبا تغییراتی را تجربه کرده. شکل چراغ‌های جلو و عقب و نیز سپرها تغییر کرده و به‌روزتر به نظر می‌رسند. به علاوه اینکه برای ساینا از رینگ آلومینیومی با طرح جدید استفاده شده تا اسپرت باشد. در مجموع باید گفت که درست است ساینا در مقایسه با تیبا طراحی جدیدتری دارد ولی همچنان نواقص موجود در طراحی بدنه آن مرتفع نشده و نمی‌توان آن را قابل قبول دانست.

 

کابین ساینا

 

اما ساینا از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد بهتری در مقایسه با تیبا دارد و ویژگی‌هایی چون سنسور پارک دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساینا از نظر فنی با تیبا مشترک است و مجموعه موتور و جعبه دنده این دو خودرو کاملا مشابه است. به این صورت که همان موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با 87 اسب بخار قدرت در کنار جعبه دنده 5 سرعته دستی وظیفه تولید و انتقال قدرت را بر عهده دارند.

 

کابین ساینا

 

ساینا در تیپ SX در حال حاضر در دو مدل دستی و اتوماتیک در بازار به فروش می‌رسد. باید بگوییم از آنجا که ساینا قیمت بالاتری در مقایسه با تیبا دارد و اینکه دو خودرو از نظر فنی و بسیاری موارد دیگر هیچ تفاوتی ندارند، خریداران کمتری به خرید آن تمایل پیدا می‌کنند. بنابراین باوجود اینکه ساینا چهره جدیدتری دارد و برخی آپشن‌های اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد، تیبا به دلیل قیمت پایین‌تری که دارد، گزینه منطقی‌تری است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1397/06/05

    جفتشون آشغال هستن من هیچوقت اسم تیبا و ساینا رو ماشین نمیزارم . مرسی از سایت ماشین 3

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/18

      سلام تیبا دارم هرکار می‌کنم این قیافه زشت تیبا با کاپوت ژیان رو اسپرت کنم نمیشه! می خوام بفروشم ساینا بخرم، چون موتور و گیربکس ساینا جدیدا بهینه شده

    • نویسنده : علیرضا
      تاریخ : 1398/03/22

      بنده 2 سال تیبا داشتم و قبل از تیبا پراید داشتم،بزرگترین عیب تیبا ارتفاع 5 سانتی متر بیشتر از پراید بود که هندلینگ تیبا رو خیلی ضعیف کرده بود و اون قیافه زشت و کاپوت معروف به ژیان و سبیل هیتلر!، الآن هم ساینا خریدم، جادار بودن صندلی های عقب ساینا بهتر از تیباست چون تو کارت تیبا نوشته 4 نفر ظرفیت ولی ساینا 5 نفر.

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1397/06/05

    جفتشون آشغال هستن من هیچوقت اسم تیبا و ساینا رو ماشین نمیزارم . مرسی از سایت ماشین 3

  • user icon
    نویسنده : nader
    تاریخ : 1397/06/05

    تیبا خیلی بهتر هستش از ساینا

  • user icon
    نویسنده : شهاب
    تاریخ : 1397/06/05

    من 3 ماه ساینا دارم اصلا راضی نیستم غلط زیادی کردم خریدم

    • نویسنده : جهان
      تاریخ : 1399/02/06

      چرا

  • user icon
    نویسنده : صابر
    تاریخ : 1397/06/05

    هر دوی این ماشین هایی که سایپا داره تولید میکنه در پایین ترین سطح ممکن هستن صنعت خودروی ایران کاملا فاسد شده دیگه

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1397/06/05

    اصلا سمت خرید تیبا نرید منو بیچاره کرد . کلا از وقتی ماشین رو خریدم تعمیرگاه هستم هر روز یه جای ماشین داره ایراد پیدا میکنه

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1399/12/08

      خب داداش ببخشید پول هنگفت ندارم بریم سوار پورش بشیم قد این پول شما ماشین بهتری سراغ داری؟

  • user icon
    نویسنده : نادر
    تاریخ : 1397/06/05

    ساینا اصلا خوب نیست این دو ماشین هر دوشون خیلی خیلی مذخرف هستن ولی مردم بیچاره مجبورن که اینارو بخرن کی مردم ما سوار ماشین های خوب میشن خدا !!!!!!!!!!!!!!!

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1397/06/05

    لیاقت مردم ایران این نیست که سوار ماشین هایی بشن که مثل گاری میمونه . هیچوقت این صنعت خودرو ایران درست نمیشه هیچوقت

    • نویسنده : احمد
      تاریخ : 1398/11/20

      اتفاقا به نظربنده متاسفانه کاملا لایقشن...

  • user icon
    نویسنده : شاهرخ
    تاریخ : 1397/06/05

    تیبا کاملا ماشین بهتری هستش چون قیمتش پایین تر هستش اصلا سمت خرید ساینا نرید چون مشخصات ماشین عین تیبا هستش ولی گرون تر هستش یعنی من موندم چرا باید پول بیشتر بابت ساینا باید مردم پرداخت کنن آخه!!!!

  • user icon
    نویسنده : سیامک
    تاریخ : 1397/06/05

    اصلا خرید ساینا رو به شما پیشنهاد نمی کنم من 4 ماه ساینا داشتم به غلط کردم افتادم . اصلا و ابدا ماشین خوبی نیست و کلی براتون خرج تراشی میکنه . به نظر من ارزش خرید بسیار پایینی داره اینم بگم تیبا هم همچین ماشین ماشین خوبی نست و اون هم یک گاری هستش مثل ساینا ولی چون ارزون تر هستش ارزش خریدش بالاتر هست به نظرم . مرسی از سایت محبوب ماشین3

  • user icon
    نویسنده : نریمان
    تاریخ : 1397/06/05

    تیبا یک ماشین کاملا آغال و بی کیفیت هستش من 2 ماه تیبا داشتم دیوانم کرد تیبا برای 100 تا چیز مختلف ماشین چنیدن بار به نمایندگی رفتم ولی انگار نه انگار خدا میدونه چقدر اذیت شدم سر این تیبا

  • user icon
    نویسنده : کامیار
    تاریخ : 1397/06/05

    ساینا کیفیت ساخت بسیار پایینی داره و اصلا ماشین قابل اعتمادی نیست ما با ابن ساینا یه بار شمال رفتیم مسافرت کوفتمون شد اصلا به مشا خرید این ماشین رو پیشنهاد نمیکنم چون کلی ادیت میشید

  • user icon
    نویسنده : طاهری
    تاریخ : 1397/06/05

    مقایسه کاملا درستی بود ممنون از سایت ماشین3 مثل همیشه پر قدرت ادامه بدید ممنون

  • user icon
    نویسنده : ایمان
    تاریخ : 1397/06/05

    بهترین انتخاب توی این بازه قیمتی این هستش که اسنپ بگیرید و یا با مترو برید این ور اونور و پول همچین ماشین های بی کیفیتی رو ندید . من 3 بار پشت تیبا نشستم و فقط میتونم بگم ماشین تیبا یه جور توهین به مخاطب هستش البته اون ساینا هم دست کمی از تیبا نداره و با مشخصات برابر با تیبا قیمت بالاتری داره و اصلا هم بازار خرید وفروش خوبی نداره . اصلا خریدش رو پیشنهاد نمی کنم به شما

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1397/06/05

    مقایسه کاملا درستی هستش به نظر من ساینا با ایم مشخصات و قیافه اصلا ارزش خرید بالاتری نداره نسبت به تیبا به نظرم جفتشون بی خود هستش ولی برای کشی که مجبور هستش که با این بودجه ماشین بخره حتما تیبا گزینه منطقی تری هستش به خاطر قیمت منطقی ترش البته الن که ماشین های تولید داخل هر روز دارن میرن بالا و کیفیتشون هم هر روز داره میاد پایین

  • user icon
    نویسنده : هانی
    تاریخ : 1397/06/05

    ساینا یک گاری به تمام معنا هستش اصلا سمت خرید ساینا نرید اصلا هم بازار خرید وفروش خوبی نداره

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1397/06/05

    آخه این چه ماشین هایی هستش که مقایسسه میکنید اینارو ما خودمون هم میدونیم مذخرف هستن بماشین های بالای 500 میلیون مقایسه کنید حال کنیم

  • user icon
    نویسنده : امینی
    تاریخ : 1397/06/05

    تیبا خریدش منطقی تر هستش نسبت به ماشین ساینا

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/06/10

    بی انصاف نباشیم...
    ایراد ضعف در خودرو ارزان ایرانی قابل قبول است
    اما لگد مال کردن ؟؟
    من از سواری ساینا راضی هستم
    شتاب خوبی داره و رانندگی نرم
    حالا یکی میاد میگه این آشغال هست و پشت ماشین خوب نشستی این امری جدا هست!!
    بنا بر هزینه ای که میکنی باید توقع داشته باشی..

  • user icon
    نویسنده : شهاب
    تاریخ : 1397/07/26

    من ساینا داشتم ماشین خوبی نبود فروختم یه تیبا۲ گرفتم تاحدودی ازساینا بهترعمل میکنه زیباترم هس

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/18

      یه چیزی بگو که با عقل جور در بیاد تیبا کجاش بهتر از ساینا هست، مخصوصا قیافه قشنگ ساینا عالیه مثل لکسوس

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/08/16

    تیبا۲ نسبت به قیمتش ماشین خوبیه هم نرمه هم شتابش خوبه البته مدل ۹۷ من خریدم خوبه.سه ماهه دارم مشکلی نداره

  • user icon
    نویسنده : قاسم
    تاریخ : 1397/08/19

    ماشین خوبیه الکی شلوغش نکنید اونیکه میاد میگه اشغاله خب دوتا ایراد هم مشخص کن منطقی صحبت کنید کلی صحبت کرد ایراد گرفتن همه بلد هستن

  • user icon
    نویسنده : هاشم
    تاریخ : 1397/11/09

    سلام ، جالبه من الان نزدیک به 6 ماهه ساینا دارم این مشکلات و اذیت های که دوستان میگن رو ندیدم
    هیچ محصولی چی ایرانی و خارجی بدون مشکل نیست
    شما هر چقدر پول بدین همون قدر هم انتظار داشته باشید
    یک ماشین مدل پایین خارجی بخوان بگیرید یک جاش به مشکل بخوره تمومه ، من این بلا سرم اومده
    شما با 30 40 تومن چی ماشینی میشه خرید که خوب باشه اونم صفر ؟
    شما مقایسه تو هم رده کنید
    ماشینای فرانسه رو با ایرانی مقایسه می کنید ، خنده داره
    زانتیا رو با 206 مقایسه کنید می بینید چقدر اختلاف و ایراد هست
    ماشینا ایرانی با ماشین هم رده چینی مقایسه کنید ، می بینید ماشینا چینی چقدر آشغالن

  • user icon
    نویسنده : Ramad
    تاریخ : 1397/12/09

    حس میکنم اکثر کسایی که به تیبا و ساینا بد بیراه میگن اصلا باهاشون رانندگی نکردن من ساینا دارم و چند تا از همکارام تیبا دارن این ماشینا بسیار کم استهلاک و بی آزارن و توی مسافرت هم بسیار کم دردسر تر از خانواده پژو هستند که باید فقط چشمت رو آمپر آب باشه حالا چرا بعضی نظرات عجیب غریب میدن نمیدونم

  • user icon
    نویسنده : عاول
    تاریخ : 1397/12/28

    من دوس دارم ساینابخرم .ولی حدود ده تومن اختلافشه با تیبا.که خیلی زیاده.چون هردو موتوری مث همه فقد چراغا تغیر دادن و ده تومن گرانتر کردن ساینارو

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1398/03/18

      ساینا بخر ، لکسوسی بشه عالیه ولی تیبا کاپوت ژیان مثل قورباغه است

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1398/07/14

      ساینا بخره چون لکسوس میشه قشنگتره!!! الان ده میلیون تومن بیشتر بده به خاطر قشنگی!! حالت خوبه!؟

      ساینا علاوه برا ABS ترمز BD هم داره

  • user icon
    نویسنده : تورج
    تاریخ : 1397/12/28

    سلام بنده از اواخر سال 92 تیبا صندوق دار داشتم تا امسال مهر فروختم حتی یک بار هم خراب نشد. به غیر از لوازم مصرفی من جلوی هیچ مکانیکی علاف نشدم.کلا ماشین کم خرجی نسبت به ماشین های ایران خودرو هستش

  • user icon
    نویسنده : جمشید
    تاریخ : 1398/01/23

    با سلام. من دیبا ۲ مدل ۹۶ دارم خدایش بگم راضی هستم خیلی بهتر از پراید است. من راضی هستن سه بار هم مسافرت رفتم مشکلی نداشته خدا را شکر.

  • user icon
    نویسنده : مصطفی
    تاریخ : 1398/02/14

    سلام قصد توهین ندارم ولی بخدا شما ها که نظر میدید اصلا ساینا یا تیبا سوار نشدین من یک سال ساینا دارم عالی عالی مشهد کرمان شمال و آذربایجان باهاش رفتم اخ نگفته خداییش فقط روغن ولنت. تعویض کردم

  • user icon
    نویسنده : بابک
    تاریخ : 1398/07/05

    دوستان عزیزی که میگن تیبا با ساینا هیچ فرقی نداره
    اولا ۱۰ میلیون فرق قیمت نیست
    سر جمع ۸۰۰ هزار تومن فرق تیبا ۲ و ساینا هستش
    دوما حقیقتا در مقایسه تیبا ۲ و ساینا شما کدوم طراحی رو‌ میپسندید؟چراغ هاش قشنگ تر کاپوت زیبا تر و خلاص شدن از شر جلو پنجره متصل به کاپوت که در تیبا هستش از تفاوت هاش هستن
    سوما ساینا ex آینه برقی و سنسور دنده عقب جلوسینه زیبا تر با متریال نسبتا بهتر وجود دماسنج و دکمه های مربوط به پخش روی فرمان و تیر آخر جعبه دنده بهینه شده نسل دو که از مدل ۹۷ به بعد روی ساینا هستن در کل تفاوت های ساینا و تیبا ۲ هستن
    حالا با ۸۰۰ هزار تومن چه انتظار دیگه ای دارید؟؟؟



    و در آخر برای افرادی که میان میگن دوتاش آشغاله دوست عزیز با پولی که برای ساینا یا تیبا ۲ هزینه میکنید میتونید یک پژو ۴۰۵ مدل ۹۳ بگیرید با اون هزینه های گزاف موتور xu7 سرسیلندر ضعیف امکانات پایین طرح قدیمی و بیمه و هزینه های مکانیکی یک و نیم برابر تیبا ساینا....

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1399/02/27

      تیبا 2 ربطی به ساینا نداره. تیبا 2 باید با کوئیک مقایسه بشه که دقیقا همون ماشینه فقط بزک شده, همون حکایت تیبا صندوقدار و ساینا.
      اختلاف قیمت کارخونه ای تیبا 1 و ساینا چیزی نزدیک به 8 میلیون تومنه و در بازار بیشتر که با هیچ منطقی نمیشه توجیهش کرد, چون به جز 2 تا سپر و چراغ, اصل ماشین دقیقا همون تیباست. چه اتاق چه سیستم تعلیق چه موتور. گیربکس بهینه شده هم از سال 96 و نه 97 روی تمامی خانواده تیبا نصب میشه, مختص ساینا نیست.
      آیینه برقی و سنسور و شیشه عقب برقی رو هم که تیبا 2 داره و روی تیبا صندوقدار هم با صرف هزینه ای حدود 500 تومن میشه نصب کرد. با بقیه اختلاف قیمت تیبا و ساینا هم میتونی حداقل تا یه سال بنزین بزنی.

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1398/07/22

    با سلام و عرض ادب
    بنده قبلا تیبا داشتم اولین مدل تیبا که به هیچ وجع مشکلی برام نداشت و حدود ۳ سال استفاده کردم بسیار عالی بود
    بعد ساینا خریدم یک سال داشتم مشکل کولر داشتم باحاش ولی در کل بد نبود
    بعد فروختم یه سمند سورن مدل ۹۳ گرفتم ولی واقعا ازش میترسیدم چون خرج بسیار بالایی داشت و چند تا ایراد اساسی پیدا کرده بود به طرز فجیهی روغن کم میکرد امپر میکشید واستارت خوبی نمی خورد که میکانیکا میگفتن از بنزینه که اصلا برای بنده قابل قبول نبوده الان فروختمش و تصمیم دارم دوباره تیبا بخرم البته اشپکش هم هزینه کمتری داره هم قیمتش مناسب تر در ضمن من فکر می کنم ماشینهای خودروی داخل ان چنان اختلاف زیادی از نظر کیفی با هم ندارن ولی از نظر قیمت اختلاف فاحشی دارن .
    این نظر و تجربه من بود و قسط توهین به کسی نداشتم

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/03/23

    ساینا از تیبا خیلی بهتره بنده برادرم تیبا۲ داره و من هم ساینا دارم سوار هر دو تا شدم و دارم نظر می نویسم طراحی بیرون و مخصوصا داخلی ساینا خیلی بهتر از تیبا هست و همچنین عملکرد و قدرت ساینا مخصوصا تو مسیر سربالایی بهتر از تیبا ۲ هست به نظر بنده قدرت و چالاکی ساینا بیشتر هست

    • نویسنده : هومن
      تاریخ : 1400/06/31

      عزیز برادر موتور ساینا و تیبا و کوییک هیچ تفاوتی با هم نمی کنه که قدرت یکی از یکی دیگه بیشتر باشه و عملکردش بهتر. متریال ساخت هر 3 ماشین هم دقیقا یکسانه و هیچ تفاوتی با هم نمی کنه, ارزانترین نوع پلاستیک خشک.
      تفاوت در سپر و چراغ خلاصه میشه که اون بر میگرده به خریدارش که حاضره برای این دو مورد 10 میلیون بیشتر هزینه کنه یا خیر.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading