اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساندرو با دنا پلاس

مقایسه ساندرو با دنا پلاس

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه ساندرو با دنا پلاس است. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساندرو با دنا پلاس بپردازیم.

Renault Sandero

ساندرو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی ساندرو

Dena Plus

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی دنا پلاس
انتخاب ماشین 3

Renault Sandero

ساندرو

Top car

Renault Sandero

ساندرو

مقایسه ساندرو با دنا پلاس

رنو ساندرو یک هاچبک باکیفیت است که پارس خودرو وظیفه تولید و عرضه آن را در بازار بر عهده دارد. این خودرو در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود و معرفی آن به سال 2007 میلادی بازمی‌گردد. ساندرو در برخی کشورها از جمله ایران در یک نسخه به نام استپ وی هم تولید می‌شود و که همگی ما به طور کامل با آن آشنایی داریم.

البته ما در مورد همان مدل معمولی ساندرو صحبت می‌کنیم که از سال 1394 وارد خط تولید پارس خودرو شد و از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد و اکنون هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار داخل شناخته می‌شود. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که رنو ساندرو در سال 2012 وارد نسل دوم شد که تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل اول تجربه کرده است. اما این مدل هنوز در ایران به تولید نمی‌رسد و احتمالا به این زودی هم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

رنو ساندرو

 

مهم‌ترین ایرادی که به رنو ساندرو وارد می‌شود، طراحی نه چندان به روز و جذاب آن است که چه در بدنه و چه در کابین مشاهده می‌شود. البته رنو این مشکل را در نسل جدید ساندرو حل کرده و محصول نسبتا زیباتری را روانه بازار نموده ولی نسل اول ساندرو وضعیت مطلوبی ندارد. ساندرو در سال 2011 هم برای برخی بازارها فیس لیفت شد ولی این فیس لیفت هم کمک زیادی به بهبود این وضعیت نکرد.

طراحی ساندرو در داخل کابین هم همانقدر ساده و قدیمی است و گویی با یک تندر 90 مواجه هستیم. داشبورد کاملا یکنواخت و ساده است و تنها نکته آن استفاده از برخی قطعات نقره‌ای در داشبورد و درهاست. البته کیفیت متریال به کار رفته باوجود اینکه از پلاستیک تشکیل شده نسبتا بالا است. کیفیت سواری رنو ساندرو بالا است اما صندلی‌های عقب و فضای بار، چندان جادار نیستند. اما یکی دیگر از نقاط ضعف ساندرو، نبود آپشن‌ و تجهیزات رفاهی است به صورتی که برای در اختیار داشتن امکانات اولیه در آن باید هزینه زیادی را به فروشندگان غیر رسمی بپردازید.

 

کابین رنو ساندرو

 

رنو ساندرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که پیش از این در خانواده تندر 90 مورد استفاده قرار گرفته. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هر دو این جعبه دنده‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و هماهنگی بالایی میان جعبه دنده و موتور شکل گرفته. این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از جعبه دنده اتوماتیک در خودرو موجب افزایش سوخت می‌شود ولی با اصلاح عادت‌های رانندگی، می‌تواند مصرف سوخت را در حد معقولی حفظ کنید.

 

رنو ساندرو

 

رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو و با نظارت مستقیم کمپانی رنو به تولید می‌رسد به همین دلیل کیفیت ساخت بالایی دارد. نمونه این اتفاق را پیش از این در مورد تندر 90 مشاهده کردیم که به دلیل وجود نظارت از سوی شرکت فرانسوی و همکاری با قطعه سازان خوشنام، کیفیت این خودرو در طول سالیان گذشته حفظ شده؛ اتفاقی که معمولا برعکس آن در کشور ما برای یک خودرو رخ می‌دهند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ساندرو بازار خرید و فروش خوبی دارد و خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه می‌شود.

Dena Plus

دنا پلاس

مقایسه ساندرو با دنا پلاس

دنا پلاس یک خودرو ایرانی است که از سال 1396 در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت. دنا پلاس یک نسخه فیس لیفت از دنا به شمار می‌رود و استفاده از پسوند پلاس به معنای ایجاد تغییراتی در آن است هرچند که تمام این تغییرات به بدنه خودرو محدود می‌شود.

معرفی ایران خودرو دنا به سال 1394 بازمی‌گردد که با هزینه و صرف زمان زیادی طراحی و تولید شده بود. اما دنا پلاس پس از وارد شدن انتقاداتی به طراحی دنا وارد چرخه تولید شد. در طراحی دنا چند اتفاق مهم رخ داده که در مورد آنها توضیحاتی می‌دهیم.

 

دنا پلاس

 

مهم‌ترین تغییر اضافه شدن یک خط ممتد از روی گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب است که موجب شده بدنه دنا پلاس کمی از آن حالت سادگی خارج شود و در نمای جانبی وضعیت بهتری پیدا کند. چراغ‌های جلو و عقب هم طراحی متفاوتی با دنا دارند و به ویژه در نمای عقب، چراغ‌ها مدرن‌تر به نظر می‌رسند. دنا پلاس به سانروف هم مجهز شده که یک آپشن مهم آنهم در مقایسه با ساندرو به شمار می‌رود.

در مجموع باید بگوییم که دنا طرحی مدرن‌تری از ساندرو دارد و اصول طراحی تاحدودی در آن رعایت شده است. هرچند که این دو خودرو در دو کلاس متفاوت قرار می‌گیرند و مقایسه طراحی بدنه آنها ممکن است کار چندان درستی نباشد ولی برای خرید یک خودرو در وضعیت آشفته بازار خودرو در ایران، بهتر است کلاس خودرو را مد نظر قرار ندهیم و بیشتر به قیمت آن توجه کنیم.

 

مقایسه دنا پلاس

 

طراحی کابین دنا پلاس هیچ تفاوتی با دنا ندارد و وضعیت مشابهی در کابین این دو خودرو به چشم می‌خورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود  و ایران خودرو برای ایجاد تنوع از قطعات چوبی هم در داشبور و پنل درها استفاده کرده. اگر بخواهیم کابین دنا پلاس را با ساندرو مقایسه کنیم، باید بگوییم محصول ایران خودرو عملکرد بهتری دارد ولی نه به این معنا که یک خودرو ایده‌آل است. از نظر تجهیزات رفاهی هم دنا پلاس به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که یکی از علت‌های اختلاف قیمت آن با دنا همین است. از جمله دوربین دنده عقب، سانروف و کروز کنترل.

دنا پلاس از موتور EF7 استفاده می‌کند که 1.7 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. برخلاف ساندرو، دنا پلاس در نسخه اتوماتیک عرضه نمی‌شود و حتی در مدل دستی هم اختلاف کیفیت زیادی با ساندرو دارد.

 

کابین دنا پلاس

 

در نهایت باید بگوییم که در این مقایسه رنو ساندرو به دلیل کیفیت بالا، برگ برنده را در اختیار دارد و گزینه بهتری در مقایسه با دنا پلاس به شمار می‌رود. این برتری علاوه بر کیفیت در بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش هم دیده می‌شود. دنا پلاس طراحی ظاهری و کابین بهتری دارد و آپشن‌‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی باوجود استفاده از موتور EF7، از نظر فنی حرفی برای گفتن در مقابل رنو ساندرو ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیرعلی
    تاریخ : 1398/05/25

    ساندرو هم خوب ارزش مقایسه داره اینقدر خشکه که برای مسافرت های طولانی اصلا خوب نیس

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading