اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013

مقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013 است. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013 بپردازیم.

Toyota Hilux 2014

تویوتا هایلوکس 2014

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی تویوتا هایلوکس 2014

Amico Asena

آمیکو آسنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی آمیکو آسنا
انتخاب ماشین 3

Toyota Hilux 2014

تویوتا هایلوکس 2014

Top car

Toyota Hilux 2014

تویوتا هایلوکس 2014

مقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013

تویوتا هایلوکس یک خودرو تجاری سبک است که از قدیمی‌ترین محصولات کمپانی تویوتا به شمار می‌رود. نسل اول هایلوکس در سال 1968 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر هم در هشتمین نسل خود به تولید می‌رسد. البته ما در اینجا در مورد نسل هفتمی صحبت می‌کنیم که در سال 2004 معرفی شد و تولید آن تا سال 2015 هم ادامه پیدا کرد.

البته نسل هفتم دو بار فیس لیفت شد که آخرین فیس لیفت در سال 2011 اتفاق افتاد و ما در مورد همین مدل از هایلوکس صحبت می‌کنیم. هایلوکس پیش از این هم وارد بازار کشورمان شده بود و در نسل جدید هم شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور هستیم. ولی مدل مورد نظر ما در سال‌های 2011 تا 2014 تولید و در ایران عرضه شده.

 

تویوتا هایلوکس 2014

 

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هایلوکس در نسخه‌های تک کابین، دو کابین و دو کابین بلند در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت که مدل مد نظر ما دو کابین بلند است. در مورد طراحی هایلوکس باید بگوییم که باوجود طراحی نه چندان زیبا در مدل‌های اولیه نسل هفتم، پس از اعمال فیس لیفت‌ها، این طراحی بهتر شد و نهایتا به وضعیت مطلوبی رسید. البته نسل جدید هایلوکس تغییرات زیادی را در ظاهر تجربه کرد و حتی می‌توان گفت به یک خودرو با پرستیژ تبدیل شد.

البته از آنجا که با یک تراک روبه‌رو هستیم، نمی‌توان توقع چندانی از آن داشت ولی همچنان وضعیت مطلوبی دارد. طراحی این مدل از تویوتا ضعف‌هایی دارد از جمله ابعاد نه چندان بزرگ چرخ‌ها و عدم تناسب آن با ابعاد بدنه. البته از آنجا که ما مدل قدیمی هایلوکس را با یک وانت جدید یعنی آمیکو آسنا مقایسه می‌کنیم، طبیعی است که اختلاف بین این دو زیاد باشد.

 

مقایسه تویوتا هایلوکس 2014

 

طراحی کابین هایلوکس هم ساده است و هیجان زیادی ندارد هرچند که در این مورد هم انتقادی به آن وارد نیست. صندلی‌های هایلوکس به ویژه در جلو فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و صندلی‌های عقب هم باتوجه به کلاس خودرو عملکرد مناسبی دارند. هایلوکس سواری نسبتا نرمی دارد و نیاز به گفتن نیست که در مسیرهای آفرودی عملکرد بسیار خوبی دارد. البته یک نقطه ضعف در آن دیده می‌شود و آن هم عدم تعادل بخش انتهایی خودرو در پیچ‌ها و در سرعت بالا است.

 

کابین تویوتا هایلوکس

 

موتور به کار رفته در هایلوکس حجمی معادل 2.7 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 158 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده و توانایی عبور از مسیرهای آفرودی را دارد. به علاوه هایلوکس از آنجا که یک خودرو ژاپنی است، استهلاک پایینی دارد و کمتر ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

تویوتا هایلوکس در مدل مورد نظر در حال حاضر تنها در نسخه‌های دست دوم به فروش می‌رسد. اگر به دنبال یک خودرو آفرودی قدرتمند هستید، هایلوکس خودرو بسیار خوبی است و در خرید مدل‌های تمیز آن شک نکنید. بدون شک خرید هایلوکس در مقایسه با آمیکو آسنا منطقی‌تر است و در اولویت قرار می‌گیرد.

Amico Asena

آمیکو آسنا

مقایسه آمیکو آسنا با تویوتا هایلوکس 2013

آمیکو آسنا یک تراک چینی است که توسط ارس خودرو در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود. این خودرو توسط یک شرکت چینی به نام Huanghai توسعه داده شده و می‌تواند با طراحی ظاهری و توانایی‌های آفرود بالای خود می‌تواند شرایط مناسبی را در بازار کشورمان تجربه کند.

آمیکو آسنا طراحی ظاهری جذابی دارد و حتی می‌توان آن را با هایلوکس مقایسه کرد. البته به نظر می‌رسد چینی‌ها برای طراحی آن از تراک‌های مشهور ژاپنی و آمریکایی کمک گرفته باشند که اتفاق عجیب و غیر معمولی نیست. آمیکو آسنا در بخش طراحی چراغ‌ها، سپرها، چرخ‌ها و مجموعه بدنه به شکلی است که هماهنگی خوبی میان اجزا دیده می‌شود. این طراحی مدرن‌تر از هایلوکس به نظر می‌رسد و در نگاه اول کاملا گیراست.

 

مقایسه آمیکو آسنا

 

طراحی کابین آمیکو آسنا هم راضی کننده است و برای یک تراک وضعیت مطلوبی دارد. در مرکز داشبورد آن یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در کنار آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک است و کیفیت آن باید در طی زمان مشخص شود. به علاوه کیفیت سواری آن متوسط و نسبتا خوب است و کابین فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین آمیکو آسنا

 

آمیکو آسنا از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر ساخت میتسوبیشی بهره می‌برد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. آمیکو آسنا توانایی‌های آفرود خوبی دارد اما قابل مقایسه با تویوتا هایلوکس نیست و یک چینی تازه وارد نمی‌تواند به رقیبی برای یک ژاپنی کهنه کار تبدیل شود.

 

آمیکو آسنا

 

ارس خودرو مسئول عرضه آمیکو آسنا در بازار کشورمان است. باید ببینیم که آیا خرید یک تراک چینی بدون سابقه مشخص و عملکردی نامعلوم با چنین قیمتی کار معقولی است یا خیر. و اینکه آیا مشتریان ایرانی حاضر به پرداخت چنین پولی برای این خودرو هستند یا نه.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عماد
    تاریخ : 1397/06/06

    امیکو اسنا یک ماشین بی هویت و بی نام و نشان هستش اصلا در مقابل هایلوکس حرفی برای گفتن نداره

    • نویسنده : rasid
      تاریخ : 1398/05/24

      اما چین رو دست کم نگیرین شاید آمیکو از پس هایلوکس بر نیاد ولی غول مرحله آخر یعنی جک تی ۸ مثل هلوووو میخوره هایلوکسووووووو

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1397/06/06

    آمیکو آسنا یک ماشین واقعا آشغال هستش اگر با تویوتا مقایسش کنیم که دیگه هیچی این آسنا اصلا معلوم‌نیست چی‌هست هر تیکه ماشین از یه جا امده

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1397/07/25

    قبلا ازشرکت ارس دیزل ی امیکو نیمه سنگین دیزل خریدم ازلحظه خرید فقط براش خرج کردم دوبرابر قیمتش خرج رودسم زداخر فروختمش حتی ب اسم امیکو حساسیت پیدا کردم ی اشغال ب تمام عیار

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1399/05/13

    یه ماشینی که معلوم نیست از کجا امده بغلشم آرم میتشوبشی زده فکر کردن میتونه با تویوتا مقایسه کنن،اعتماد به سقفتون مارو کشته، واردات خودرو رو آزاد کنید ببینید مردم چی سوار میشن

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading