اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330

مقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330 بپردازیم .

 

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دنا پلاس توربو

Brilliance H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس H330
انتخاب ماشین 3

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

Top car

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

مقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330

دنا پلاس توربو یک خودرو ایرانی است که بر پایه دنا پلاس ساخته شده و به جز در بخش فنی تفاوتی با دنا پلاس ندارد. همان طور که می‌دانید طراحی دنا و همین طور دنا پلاس توسط مهندسین ایرانی صورت گرفته و البته هزینه گزافی هم در پی داشته است. نتیجه این هزینه‌ها و زمانی که برای طراحی و توسعه این خودرو صرف شد، قابل قبول بوده البته برای خودروسازی ایران ولی می‌توانست بسیار بهتر از این هم باشد.

دنا پلاس توربو می‌تواند به دلیل قوای محرکه نسبتا قدرتمندی که دارد، و عملکرد بهتر نسبت به رقبا، وضعیت مطلوبی را در بازار تجربه کند هرچند که کمی قدرت بیشتر نمی‌تواند دلیل کافی برای انتخاب یک خودرو باشد. هر چند که دنا پلاس توربو در برخی ویژگی‌های دیگر هم شرایط مطلوبی دارد.

 

مقایسه دنا پلاس توربو

 

طراحی دنا پلاس توربو کاملا مشابه دنا پلاس است و همان المان‌هایی که در دنا پلاس وجود دارد، در نسخه توربو هم دیده می‌شود. چراغ‌ها به ویژه در عقب ظاهر متفاوتی در مقایسه با دنا دارند و یک خط ممتد شیب دار بر روی بدنه دیده می‌شود. طراحی خانواده دنا قابل قبول است و دنا پلاس توربو در مقایسه با برلیانس H330 وضعیت مناسبی دارد و می‌توان هر دو خودرو را در یک سطح دانست.

در مورد طراحی کابین دنا پلاس توربو هم همین شباهت به چشم می‌خورد. طراحی کابین دنا نسبتا خوب است و شرایط بهتری در مقایسه با برلیانس H330 دارد. به علاوه اینکه کیفیت متریال به کار رفته در کابین با اینکه در هر دو خودرو از پلاستیک است، ولی دنا پلاس توربو وضعیت بهتری دارد. صندلی‌های دنا فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و کیفیت سواری آن مطلوب است.

 

کابین دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو و دنا پلاس علاوه بر تغییرات ظاهری که در مقایسه با دنا تجربه کرده‌اند، به آپشن‌های بیشتری هم مجهز شده‌اند. از جمله این تجهیزات می‌توانیم به 4 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، روکش چرمی فرمان، نمایشگر مالتی مدیا لمسی، تنظیم صندلی راننده و سرنشین به صورت برقی، دوربین دنده عقب، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.

دنا پلاس توربو به یک موتور 1.7 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که در واقع یک نسخه توربو از موتور EF7 است. ایران خودرو با نصب پرخوران توربوشارژر بر روی این موتور توانسته قدرت آن را به 150 اسب بخار و گشتاور آن را به 215 نیوتن متر ارتقا دهد. هرچند که این امکان وجود داشت تا قدرت بیشتری از این موتور استخراج شود ولی به دلایل مختلفی این اتفاق رخ نداد. ایران خودرو میزان بوست توربوشارژر و نیز محدوده ردلاین موتور را پایین نگه داشته تا استهلاک در پایین‌ترین میزان حفظ شود.

 

دنا پلاس توربو

 

البته توسعه و ساخت موتورهای توربو به تجربه و داشن فراوانی نیاز دارد و خودروسازان ایرانی برای دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و بالا بردن راندمان باید زمان بیشتری را صرف کنند. موتور EF7 به خودی خود مشکلاتی داشت که حتی با گذشت چندین سال، همچنان برخی از نواقص آن برطرف نشده بود و اضافه شدن توربو باعث می‌شود این موتور به دقت بالاتری در نگهداری نیاز داشته باشد.

Brilliance H330

برلیانس H330

مقایسه دنا پلاس توربو با برلیانس H330

برلیانس H330 یک خودرو چینی است که توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شود. این خودرو از سال 1394 وارد بازار شده و در حال حاضر در کنار سایر محصولات خانواده برلیانس به فروش می‌رسد. البته برلیانس H330 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری عرضه می‌شد ولی مدتی قبل پارس خودرو یک موتور جدید را هم برای آن در نظر گرفت.

ما در اینجا در مورد همین مدل با موتور جدید صحبت می‌کنیم چراکه از نظر قیمت و مشخصات فنی به دنا پلاس توربو نزدیکتر است. برلیانس H330 در بازار ایران وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند و به دلیل وضعیت اسفناک بازار خودرو، این روزها فروش خوبی دارد. اضافه شدن موتور جدید هم به بهبود وضعیت این خودرو در بازار کمک کرده چراکه از نظر فنی یک رشد نسبی را تجربه کرده است.

 

مقایسه برلیانس H330

 

برلیانس H330 طراحی ظاهری خوبی دارد و هماهنگی نسبتا خوبی در میان بخش‌های مختلف دیده می‌شود. در نمای جلو یک جلو پنجره دو قلو دیده می‌شود که در نگاه اول بیننده را به یاد محصولات ب ام و می‌اندازد. این زبان طراحی در سایر محصولات برلیانس هم به کار گرفته شده و می‌توان طراحی برلیانس H330 را در مجموع قابل قبول دانست. اگر آن را با دنا پلاس توربو مقایسه کنیم، هر دو تقریبا عملکرد یکسانی دارند و نمره مشابهی دریافت می‌کنند.

اما در مورد طراحی کابین برلیانس H330 با موتور 1.6 باید بگوییم که با خودرو زیبایی روبه‌رو نیستیم و طراحی مجوعه داشبورد و فرمان به شکل ساده‌ای صورت پذیرفته. به علاوه اینکه متریال به کار رفته در کابین به هیچ وجه کیفیت بالایی ندارد و ناامیدکننده است. صندلی‌های عقب فضای زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و سرنشینان بلند قد در مسیرهای طولانی احساس راحتی نخواهند داشت.

 

کابین برلیانس H330

 

برلیانس H330 امکاناتی چون 2 عدد ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی عقب، و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در برلیانس H330 جدید، حجم 1.65 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که هماهنگی خوبی با موتور ندارد. در مجموع عملکرد این قوای محرکه در مقایسه با مدل قبلی بهتر شده اما در مقایسه با دنا پلاس توربو حرفی برای گفتن ندارد و بازی را به رقیب ایرانی خود واگذار می‌کند.

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 در مدل 1.6 اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی نسبتا بالا در بازار به فروش می‌رسد. در مجموع باید بگوییم که برلیانس H330 از نظر کیفیت ساخت، ویژگی‌های فنی و بازار دست دوم در مقابل دنا پلاس توربو عملکرد ضعیف‌تری دارد ولی همچنان به عنوان خودرو محبوبی در بازار شناخته می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : دنا باز
    تاریخ : 1398/09/08

    سلام به تمامی دوستان ولی خدایی ایران خودرو بر خلاف بقیه ی خودرو هایی که تولید کرده دنا توربو خیلی ماشین عالیه و تمامی حرف هایی که پشت سرش میزنن فقط به خاطر خراب کردن این ماشینه با احترام به تمامی دوستان

  • user icon
    نویسنده : عالی
    تاریخ : 1399/10/30

    توربو عالی دنا توربو خدایی بهترین خودرو ایرانی در حال حاظر

  • user icon
    نویسنده : R.M
    تاریخ : 1400/11/26

    بابا چرا چرت میگی
    موتور گیربکس برلیانس با هم هماهنگی خوبی نداره؟
    هر کسی که این ماشینو برسی کرده میگه بهترین حسن این ماشین گیربکس خوب مچ شدش با موتوره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading