اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو است. با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو بپردازیم.

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی بسترن B30

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی دنا پلاس توربو
انتخاب ماشین 3

Besturn B30

بسترن B30

Top car

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو

بسترن B30

 

محصولات کمپانی فاو در ایران چه سواری و چه سنگین محبوب هستند و به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده اند و در حال حاضر بسترن B30 به عنوان تنها نماینده میان ماشین های سواری فاو در ایران به فروش میرسد که در واقع ادامه دهنده راه بسترن B50F است. بسترن B30 به دلایلی که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشویم به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرده است.

بسترن B30 هم مانند چندی از دیگر برادرانش در موسسه ایتال دیزاین طراحی و پیکربندی شده است و به همین منظو طراحی پهن و خاصی دارد که با یک اخم جذاب در قسمت جلو بسترن B30 همراه است و در کنار خطوط و احجام به کار رفته بر روی درب کاپوت، سپر و جلو پنجره عریض و کرومی در نهایت چهره ای خشن، جذاب و مورد پسند را شاهد هستیم که المان های طراحی صحیح، کامل و همه پسند در آن به کار رفته است و از نظر بصری امتیاز کامل را از آن خودش میکند.

 

مقایسه بسترن B30

 

 

با ورود به کابین بسترن B30 با طراحی خوب و قابل قبولی مواجه میشویم که با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگی قابل قبولی دارد و به طور کلی طراحی داشبورد بسترن B30 با نمای خوبی شکل گرفته است، کیفیت ساخت خوبی دارد و در تولید متریال و ادوات بسترن B30 از مواد با کیفیت متوسط اما قابل قبولی استفاده شده است. آپشن های موجود در ماشین هم در کلاس خود کامل ترین نیست اما  آپشن های کافی و استاندارد سگمنت خودش را دارد. به طور کلی بسترن b30 از نظر ظاهری مناسب، با کیفیت و از نظر رفاهی مناسب جلوه میکند.

 

بسترن B30

 

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد. بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارد و همانند برادر بزرگ تر خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN  ساخت ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین سود میبرد که عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد و تعویض دنده های نرم و سریعی دارد و از همه مهم تر هماهنگی خوب گیربکس بسترن B30 با پیشرانه آن است که باعث شده تا حداکثر راندمان را بتوان از 107 اسب بخار بسترن B30 دریافت کرد تا هم شاهد شتابگیری مناسبی باشیم و هم استهلاک بسترن B30 به حداقل ممکن کاهش یابد.

در بحث استهلاک ، هماهنگی موتور و گیربکس، حساسیت پدال گاز و برنامه ریزی ECU و گیربکس و ... بسترن B30 بر مبنای اقتصادی بودن برنامه ریزی شده است به طوری که در سرعت های 50 و 60 کیلومتر گیربکس دنده 6 را انتخاب میکند اما به محض اینکه احتیاج به شتابگیری داشته باشید و پدال گاز را تخته کنید کوپل بودن خوب پیشرانه بسترن B30 با دیگر بخشها باعث میشود تا حتی دو دنده به صورت آنی معکوس شود و بتوانید از شتاب ماشین لذت ببرید.

 

کابین بسترن B30

 

در تولید بسترن B30 فاو با حمایتی که از سوی فولکس واگن شده در بخش مولد قدرت از تکنولوژی فولکس واگن استفاده شده و در بخش شاسی هم از پلتفرم فولکس واگن جتا بهره برده اند و همانند دیگر اعضای خانواده بسترن که به هندلینگ خوب و قابلیت مانور بالا شهرت دارند بسترن B30 هم این ویژگی را به ارث برده و از نظر سواری به لطف پلتفرم و سیستم تعلیق مدرن رانندگی متنوعی را برای شما رقم میزند.

در این روزهای پر تلاطم که خرید و فروش هر نوع ماشین سواری به کمترین میزان انجام میشود اگر بخواهیم در این بازه قیمتی اقدام به خرید یک گزینه سدان کنیم بسترن B30 از جمله انتخاب های مناسب است که با طراحی به روز، موتور پر بازده و گیربکس اتوماتیک هماهنگ با پیشرانه ، کیفیت مناسب و ... در حال حاضر ارزش خرید بالاتری را از دنا پلاس توربو به ثبت میرساند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که بسترن B30 در حال حاضر با مشکل قطعه و خدمات پس از فروش روبه‌رو است و هنگام خرید آن باید این نکته را مورد نظر قرار دهید.

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو در حال حاضر گران ترین ماشینی است که توسط مسئولین ایران خودرو در داخل کشور طراحی و عرضه شده و رشد قیمت عجیبی را تجربه کرده است که با توجه به ساختار مشترکی که با دنا پلاس و سمند و ... دارد از ارزش خرید آن کاسته شده است. دنا پلاس توربو را میتوان با توجه به اینکه فیس لیفت دنا است میتوان یک فیس لیفت موفق دانست که حداکثر تلاش به عمل آمده تا چهره ای مدرن تر از پدرانش را بتواند به نمایش بگذارد. خطوط مورب نمای جانبی، گرافیک چراغ عقب و جلو، طراحی بزرگ جلو پنجره، رینگ 16 اینچی و کاپوت عضلانی از برترین ویژگی های طراحی دنا پلاس توربو هستند که باعث شده تا حس قدرت و مدرن بودن را از چهره دنا پلاس دریافت کنید .ضمن اینکه بزرگتر از ابعادی هم که دارد به نظر می‌آید.

 

مقایسه دنا پلاس توربو

 

به داخل کابین دنا پلاس توربو که وارد میشویم طراحی کمترین تفاوت را با دنا دارد که کمی داخل کابین دنا پلاس را تکراری میکند اما فضای هماهنگ، جادار و راحت دنا پلاس توربو که به لیست آپشن بسیار خوبی مجهز شده است و روکش ها و متریال با کیفیتی دارد و کیفیت ساخت خوبی هم در آن به کار رفته باعث شده تا در مجموع دنا پلاس توربو از نظر طراحی، ارگونومی، آپشن و راحتی سطح خوب و قابل قبولی داشته باشد و تا اینجا کار با توجه به کنار هم چیدن پارامترهای گوناگون میتوان دنا پلاس توربو و بسترن B30 را برابر دانست.

دنا پلاس توربو از پیشرانه ef7 توربو که پیش از این بر روی سورن توربو استفاده شده بود بهره میبرد اما یک سری قطعات سیستم پرخوران آن اصلاح و از نظر برنامه ecu هم تغییراتی داشته است تا دنا پلاس توربو راندمان بالاتری داشته باشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی در سینه دنا پلاس توربو قرار گرفته است . دنا پلاس توربو قابلیت تولید 150 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 در دقیقه را دارد و در محدوده دور موتور 2200 الی 4800 دور در دقیقه هم به حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر دست پیدا میکند.

 

دنا پلاس توربو

 

 

کیفیت قطعات به کار رفته در بخش فنی دنا پلاس توربو خوب ارزیابی میشود و با توجه به اصلاحات صورت گرفته استهلاک کاهش داشته و عمر قطعات پرخوران افزایش داشته و دمای کارکرد موتور هم کاهش پیدا کرده است. شتاب رسمی دنا پلاس توربو را 10 ثانیه اعلام کرده اند که کمتر هم میتواند ثبت کند و در سیکل ترکیبی به 7.3 لیتر بنزین احتیاج دارد که با توجه به قدرت موتور عدد معقولی است. گیربکس دنا پلاس توربو 5 سرعته دستی است که نسبت دنده های خوبی دارد و در رانندگی با سرعت های بالا سعی شده تا با کمترین دور موتور بهترین شتاب و کمترین میزان مصرف سوخت را شاهد باشیم. البته ایران خودرو باز هم سعی کرده ارزان سازی در بخش فنی دنا پلاس توربو انجام دهد و به همین منظور بعضاً شاهد سیستم های سوخت رسانی کاملاً متفاوتی در دو دنا پلاس توربو یکسان هستیم که یکی عملکرد عالی و دیگری بسیار ضعیف دارد. هم چنین در قبال مبلغ پرداختی نبود گیربکس اتوماتیک یک ضعف محسوب میشود که باعث شده تا بسیاری از خرید دنا پلاس توربو صرف نظر کنند.

 

کابین دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو در اولین لحظه های سواری که کمی بیشتر پدال گاز را میفشارید ضعف نیروی ترمز خود را نشان میدهد هم چنین وزن سنگین خود را در عبور از دایره پیچ ها نشان میدهد اما در مجموع به علت تقسیم وزن مناسب و استفاده از لاستیک پهن و رینگ 16 اینچی سواری خوب با هندلینگ متوسطی دارد و از نظر کیفیت سواری و لذت راندن بسترن B30 را میتوان برتر دانست.

دنا پلاس توربو را میتوان ماشین خوبی دانست اگر همه نمونه های تولید شده آن مانند سری اول تولید دنا پلاس باشد که حرف های زیادی برای گفتن داشت اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت و وضعیت فروشش و فقدان امکاناتی چون گیربکس اتوماتیک که با توجه به قیمت یک استاندارد محسوب میشود ارزش خریدش با افت همراه شده است و میدان رقابت را به بسترن B30 واگذار میکند. بازار خری و فروش دنا پلاس توربو در حال حاضر وضعیت جالبی ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading