اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو پارس با پژو 206

مقایسه پژو پارس با پژو 206

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو پارس با پژو 206 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو پارس با پژو 206 بپردازیم .

Peugeot 206

پژو 206

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی پژو 206

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی پژو پارس
انتخاب ماشین 3

Peugeot 206

پژو 206

Top car

Peugeot 206

پژو 206

مقایسه پژو پارس با پژو 206

پژو 206 یک خودرو فرانسوی است که چندین سال قبل توسط پژو معرفی شد و تولید آن هم چند سال قبل در بازارهای جهانی خاتمه یافت ولی ایران خودرو به عنوان نماینده پژو در ایران، همچنان به تولید آن ادامه می‌دهد. معرفی و عرضه 206 در ایران به سال 1380 بازمی‌گردد البته در سال‌های ابتدایی این هاچبک به صورت وارداتی در اختیار خریداران قرار می‌گرفت تا اینکه ایران خودرو تصمیم به تولید آن در ایران گرفت.

 

پژو 206

 

بنابراین تولید پژو 206 در ایران و در تیپ‌های مختلف آغاز شد ولی اکنون تنها تیپ‌های 2 و 5 بر روی خط تولید قرار دارند و دیگر خبری از تیپ‌های 1 (مدل پایه) و 6 (مدل اتوماتیک) نیست. ما در اینجا در مورد تیپ 5 صحبت می‌کنیم چراکه از نظر قیمت و مشخصات فنی به پژو پارس نزدیکتر است.

پژو 206 از نظر ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به جرات می‌توان گفت یکی از زیباترین و جذاب‌ترین محصولات تاریخ پژو است. البته تا قبل از اینکه پژو روند تحولی خود را آغاز کند. 206 باوجود اینکه چندین سال از طراحی آن می‌گذرد همچنان رقیب جدی در بازار ایران ندارد و طیف وسیعی از مشتریان جوان را به سمت خود جلب کرده است.

 

مقایسه پژو 206

 

طراحی پژو 206 در داخل کابین ساده و به دور از هیجان است و داشبورد ابعاد بزرگی دارد. به علاوه اینکه اگر صندلی‌های جلو را عقب بدهید، فضای زیادی در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌گیرد و حتی کار برای افراد بلند قد دشوار است و به سختی امکان نشستن بر این صندلی‌ها برای مدت طولانی را دارند. پژو 206 از این نظر رقابت را به پژو پارس واگذار می‌کند چراکه پارس فضای داخلی بزرگی دارد.

پژو 206 از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد خوبی ندارد و تنها امکانات اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل بود که ایران خودرو در سال 96 تصمیم به عرضه محصولی جدید به نام 207i گرفت که چهره به روزتری دارد و آپشن‌های بیشتری را در خود گنجانده. البته از این نظر رقیب 206 هم حرف زیادی برای گفتن ندارد و هر دو عملکرد مشابهی دارند.

 

کابین پژو 206

 

پژو 206 تیپ 5 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که همه ما آن را با کد TU5 می‌شناسیم. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال دهد. به این ترتیب می‌توان گفت 206 خودرو نسبتا فرز و سریعی است و قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای شهری را دارد. اما در مدل‌های جدید پژو 206 چند ایراد وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم ناهماهنگی میان جعبه دنده و موتور، کیفیت پایین قطعات، مشکلات برقی و مشکلاتی در سیستم کامپیوتر را نام ببریم که وجود یا عدم وجود آنها در خودرو، به شانس شما بستگی دارد.

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه پژو پارس با پژو 206

پژو پارس نام یک خودرو ایرانی است که طراحی آن توسط مهندسین ایرانی صورت گرفته. البته باید بگوییم که پارس یا پرشیا در واقع یک مدل به روز شده از پژو 405 است که برای طراحی آن از پژو 406 الگوبرداری شده است. پژو پارس هم در سال 1380 وارد بازار ایران شد و در آن سال‌های ابتدایی به دلیل ظاهر جذاب و متفاوت خود مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت.

پارس اکنون بیش از 17 سال است که بدون تغییر خاصی بر روی خط تولید قرار دارد و از این حیث رقابت سختی با 206 و 405 دارد که لقب قدیمی‌ترین خودرو را به خود اختصاص دهند. البته پارس تغییرات جزئی را در طول این سال‌ها تجربه کرده از جمله استفاده از رینگ به جای قالپاق و تغییراتی در طراحی کابین.

 

مقایسه پژو پارس

 

این تغییرات آنقدر نامحسوس بوده که نمی‌توان آنها را راضی کننده دانست. به هر حال ایران خودرو ظاهرا تصمیمی برای بازنشسته کردن خودروهای مذکور ندارد و نباید منتظر اتفاق جدید و هیجان انگیزی در بازار خودرو کشورمان باشیم. پارس باتوجه به سبک طراحی، طیف بیشتری از خریداران را به سمت خود می‌کشاند از جمله افراد مسن و خانواده‌ها در حالی که این گروه‌ها کمتر به خرید پژو 206 میل پیدا می‌کنند.

علت این موضوع واضح است چراکه خانواده‌ها نمی‌توانند به فضای داخلی 206 اعتماد کنند و افراد مسن در اختیار داشتن یک خودرو با این طراحی را ترجیح می‌دهند. به هر حال باید بگوییم که انتخاب از بین این دو خودرو به سلیقه و اولویت‌های شما بازمی‌گردد و هر دو را باید در یک سطح دانست.

 

پژو پارس

 

طراحی کابین پژو پارس چند سال قبل دستخوش تغییراتی شد و ظاهر مدرن‌تری پیدا کرد. البته باوجود این به‌روزرسانی‌ها، همچنان نمی‌توان آن را چندان قابل قبول دانست و سادگی و کیفیت پایین متریال به کار رفته در کابین، راضی کننده نیست. پژو پارس از این جهت که فضای داخلی بزرگتری دارد، نسبت به پژو 206 عملکرد بهتری دارد به ویژه برای سرنشینان عقب که فضای کافی را در اختیار دارند.

نیازی نیست که بگوییم پژو پارس و پژو 206 هر دو از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد ضعیفی دارند و هیچ کدام ویژگی خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

 

کابین پژو پارس

 

پژو پارس در مدل‌های مختلفی تولید شده و می‌شود هرچند که تولید برخی از آنها همانند تیپ‌های مختلف 206 متوقف شده است. ما در اینجا در مورد مدل ساده پژو پارس صحبت می‌کنیم که از یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قادر است 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این قدرت را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

مشکلاتی که برای 206 یاد کردیم برای پارس هم صدق می‌کند از جمله ناهماهنگی جعبه دنده با موتور، مصرف سوخت بالا و کیفیت پایین قطعات. اما پارس برتری‌هایی هم به پژو 206 دارد و آن هم فضای بیشتر کابین و هندلینگ بهتر است. اما باید بگوییم که 206 بازار خرید و فروش به مراتب بهتری دارد و می‌توان گفت هر زمان که اراده کنید برایتان تبدیل به پول می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عرفان
    تاریخ : 1398/09/10

    به نظر من هردوتاشون ماشین خوبیم اما هرکدوم معایب و محاسنی دارن:تعادل ۲۰۶ چه صندوقدار چه هاچ بک هردوتاشون از پارس کمتر ولی شتاب اولیه بیشتری نسبت به پارس دارن پارس برای رفتن به سفر خوبه چون هم جاداره هم نرم ۲۰۶ هم برای انجام کارهای روزمره چون تو جاهای کوچکتری راحت پارک میشه مصرفشم پایینتره من قبلا هر دوتاشونو داشتم دوتاشونم قبل از مدل ۹۰ فنیشون ۲۰ هستش.موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : Ali
    تاریخ : 1399/09/07

    ۲۰۶بهترین امنیت و کیفیت رو داره و اصلا نمیشه یه ماشین بی کیفیت مثل پارس رو باهاش مقایسه کرد صد در صد ۲۰۶ یه چیز دیگس چون با کلاس تر و هم تو شتاب هم سرعت پارس رو راحت میزنه با جی پی اس پارس ۱۹۰میره و صفر تا صدش۱۱ثانیه اس ولی۲۰۶تیپ پنج ۱۹۸تا می‌ره و صفر تا صدش۹ثانیه هست و مصرفش صدی۶لیتر ۲۰۶عاشقان فراوانی داره

    • نویسنده : وحید
      تاریخ : 1400/01/10

      خداوکیلی جخالت نمیکشی که میگی پارس بی کیفیت هستش من خدم هم ۲۰۶ داشتم هم sd رو درسته شتاب بیشتری داره ولی از نظر سرعت امنیت جاده پارس خیلی بهتره از ۲۰۶ و پارس جذابیت بیشتری نسبت به۲۰۶ داره درضمن من پارس دارم صفر تا صد شم ۱۱ نیست ۱۰وبیست صدمه وحداکثر سرعتم با چی پی اس ی چیزی بین ۲۱۰ تا ۲۱۴ تا هستش

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/02/10

    من که یه آردی داری صفرتاصدش میتونی یه استکان چایی بخوری

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1401/03/27

      یعنی تو اون روح پر فتوحت

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1402/08/28

      یره کی آردی سوار مره

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1400/03/10

    پارس ماشینه قلس اما ۲۰۶ اسپرت خوش استایله

  • user icon
    نویسنده : آرین
    تاریخ : 1400/10/02

    وحید گوه اضافه نخور یک وزن بیشتری داره و شتاب کمتری داره هردو TU5هستن ولی برتری ۲۰۶ اینکه کولره عالی داره که رو دست نداره و جالبه که بدونی متبوع پارس دیجیتال دستی ولی ۲۰۶ اتومات ولی پارس حتی درچه گازشم برقی نیست و نمی شه کروز کنترل بندازی و در بحث پایداری درسته پارس پایداری بیشتر داره ولی ۲۰۶ از ۵ ستاره ایمنی اروپا ۳ ستاره کسب کرده و از ۵ ستاره ایرانی ۴ ستاره دریافت کرده ولی پارس مفت نمی ارزه و الان ماشین گرون تری هست و اینقدر گوه نخور و چیزی نمی دونی زر نزن

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1401/01/15

      خداییش این چه طرز حرف زدنه....یذره شعوری داشته باش. یه نظر هم میخواین بدین باید بزنی دهن طرف حتما سرویس کنی ؟؟ شیر سگ خوردی تو بچگی ؟

    • نویسنده : 09019209624
      تاریخ : 1401/02/07

      آرین اضافه نخور موتور پارس xu7 اینجا مقایسه شده ک گشتاور بیشتری نسبت به tu5 داره

  • user icon
    نویسنده : ممد
    تاریخ : 1401/07/19

    از هر لحاظ پژو پارس ال ایکس بهتره من ماشین بازم شتاب جادار قدرت سرعت مقاموت دویستوشش تعادل خوبی نداره فقط پارس

  • user icon
    نویسنده : بهزاد
    تاریخ : 1401/11/09

    من خودم ۲۰ سال صافکارم ۱۰ سال پرشیا داشتم ماشین خوبیه ولی هم مصرفش هم سرسیلندرش خیلی اذییت میکرد .تو ۱۰ سال ۵ تا پرشیا عوض کردم همشون سالی یه بار واشر میزد .واقعا خسته کنندس ولی ۷ ساله ۲۰۶ v8 دارم واقعا راضیم کروز داره مصرفش پایینه شتابش بالاس .کولر و بخاریشم نصبت به پرشیا بهتریه . کیفیت ۲۰۶ خیلی بهتر از پرشیاس خلاصه ۲۰۶ v8 از همه لحاظ بهتر از پرشیاس .پرشیا فقط و فقط جادار بودنش و یکمم تعادلش نصبت به ۲۰۶ صندوق دار بهتره
    از لحاظ بدنه شاسی ۲۰۶ محکمتر از پرشیاس اگه از صافکارا بپرسین میفهمین کدومش محکمتره
    مخصوصا شاسی عقبش که واقعا خیلی اذیت میکنه تا صاف شه ولی پرشیا عین آب خوردن
    پیشنهاد من واسه اونایی که بین دوتا ماشین موندن چی بخرن .من ۲۰۶ صندوق دار v8 رو بهشون پیشنهاد میدم

    • نویسنده : saed
      تاریخ : 1402/04/25

      آخه 206صندوق دار هم شد ماشین حالا 206. هاچپک خوبه ولی v8 صندوق دار خیلی ماشینه زشتیه یه لاستیک پارس به کله 206می ارزه اینجا ما باهاش بار می‌بریم مرز یه. بار با 206ببری باید از اون طرف جسدشو بیاری پارس یه ماشین کامله برای همه چیزی ماشین فقط پارس

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading