اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو

مقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو بپردازیم .

Renault Koleos

رنو کولئوس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی رنو کولئوس

Kia Sorento

کیا سورنتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی کیا سورنتو
انتخاب ماشین 3

Renault Koleos

رنو کولئوس

Top car

Renault Koleos

رنو کولئوس

مقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو

رنو کولئوس یک شاسی بلند سایز متوسط فرانسوی است که نسل اول آن در سال 2007 معرفی شد و در حال حاضر در دومین نسل خود بر روی خط تولید قرار دارد. نسل دوم کولئوس یک تحول بزرگ را ایجاد کرد و موجب شد تا رنو وضعیت بهتری در بازار شاسی بلندها داشته باشد.

نسل دوم رنو کولئوس در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. کولئوس با استفاده از پلتفرم جدیدی ساخته شده که CMF-CD نام دارد و با همکاری رنو و نیسان توسعه داده شده است. این پلتفرم در خودروهای دیگری چون نیسان ایکس تریل و رنو کجار هم مورد استفاده قرار گرفته.

 

مقایسه رنو کولئوس

 

نسل جدید رنو کولئوس در سال 2017 به همراه رنو تلیسمان و توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد و به آنچنان محبوبیتی دست پیدا کرد که توانست عنوان پرفروش‌ترین خودرو وارداتی بازار و نیز پرفروش‌ترین شاسی بلند بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهد. این اتفاق به معنای تنزل فروش و ایجاد یک وضعیت نامناسب برای خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه بود به شکلی که در حال حاضر هم بهترین وضعیت فروش را در میان خودروهای حاضر در این بازه قیمتی دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت رنو کولئوس طراحی جذاب آن است که با استفاده از زبان طراحی جدید کمپانی رنو طراحی شده است. در این زبان طراحی، یک ویژگی مهم وجود دارد و آن هم استفاده از خطوط کشیده است به شکلی که چراغ‌ها در جلو و عقب با استفاده از این المان طراحی شده است. در نمای جلو، چراغ‌ها به جلو پنجره متصل شده‌اند و در نمای عقب چراغ‌ها آنقدر کشیده شده‌اند که تا نزدیکی یکدیگر امتداد پیدا کرده‌اند.

 

رنو کولئوس

 

در مجموع در مورد طراحی بدنه باید بگوییم که این طراحی مدرن‌تر از کیا سورنتو به نظر می‌رسد اما این اختلاف آنقدر زیاد نیست که بتوان گفت یکی از آنها کاملا بر دیگری برتری دارد.

زبان طراحی جدید رنو در داخل کابین کولئوس هم دیده می‌شود به طوری که شباهت زیادی میان کولئوس و تلیسمان و حتی مگان وجود دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ عمودی دیده می‌شود و یک نورپردازی ملایم در کابین، فضای زیبایی را ایجاد کرده است. چندان نیازی نیست که دو خودرو مورد بحث را از نظر کیفیت سواری و فضای داخلی با یکدیگر مقایسه کنیم چراکه هر دو عملکردی عالی دارند.

 

کابین رنو کولئوس

 

رنو کولئوس تجهیزات رفاهی چون نمایشگر 8.7 اینچی لمسی، 6 عدد کیسه هوا، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی Bose به همراه 13 بلندگو، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، کروز کنترل، هشدار دهنده نقاط کور، خروجی 12 ولت برق در کنسول وسط و صندوق عقب، و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و موارد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رنو کولئوس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران، به یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این قدرت را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT از نوع X-Tronic به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. کولئوس باتوجه به سیستم انتقال قدرتی که دارد، در آفرود هم عملکرد مناسبی دارد و برای عبور از مسیرهای ناهموار، شما را ناامید نخواهد کرد.

Kia Sorento

کیا سورنتو

مقایسه رنو کولئوس با کیا سورنتو

کیا سورنتو هم یک شاسی بلند سایز متوسط دیگر است که نسل جدید آن در سال 2015 و هم زمان با بازارهای جهانی وارد بازار کشورمان شد. البته این نخستین باری نبود که سورنتو در ایران عرضه می‌شود. نسل اول کیا سورنتو در سال 2002 معرفی شد و پس از آن هم در سال 2010 نسل دوم پا به عرصه وجود گذاشت.

کیا سورنتو همواره به عنوان خودرو محبوبی در ایران شناخته شده چراکه نقاط مثبت زیادی داشته و در مقابل رقبایش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. در نسل جدید هم سورنتو وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و با وجود جذابیت‌هایی که دارد، کار را برای رقبای هموطن خود سخت کرده است.

 

مقایسه کیا سورنتو

 

کیا سورنتو توسط اطلس خودرو در ایران عرضه شد تا به رقابت با خودروهایی چون هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل بپردازد. هرکدام از این رقبا یک خودرو تمام عیار به شمار می‌روند اما همان طور که قبلا گفتیم، در این مقایسه ما به مقایسه سورنتو با کولئوس می‌پردازیم.

شاید طراحی کیا سورنتو به اندازه رنو کولئوس مدرن نباشد اما کاملا به روز و راضی کننده است و به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط وضعیت خوبی دارد. تغییرات سورنتو جدید در مقایسه با نسل قبل کاملا محسوس است و کیا با اعمال تغییراتی به ویژه در نمای عقب، محصول بهتری را به تولید رسانده است. در نمای جلو، ابعاد جلو پنجره بزرگتر شده و در نمای عقب هم با چراغ‌های کشیده جدیدی روبه‌رو هستیم.

 

کیا سورنتو

 

طراحی کابین سورنتو در مقایسه با قبل یک جهش بزرگ را تجربه کرده و بهتر شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. کابین سورنتو در مقایسه با کولئوس آنقدر مینیمال نیست به همین جهت ممکن است مورد توجه طیف وسیع‌تری از مشتریان قرار بگیرد. از نظر کیفیت سواری و فضای داخلی هم هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند و انتخاب میان این دو به سلیقه مشتری بستگی دارد.

کیا سورنتو از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و ویژگی‌هایی چون سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کمکی پارک، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین و صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک، کروز کنترل و دوربین 360 درجه را با خود به همراه دارد.

 

کابین کیا سورنتو

 

کیا سورنتو هم در بازارهای جهانی موتورهای مختلفی را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و مدل در نظر گرفته شده برای ایران، به موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است. این موتور قادر است 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل کند. هر دو خودرو مورد نظر یعنی رنو کولئوس و کیا سورنتو وضعیت فنی مشابهی دارند و آنقدر خودروهای سریع و مهیجی نیستند اما از پس مسیرهای شهری و معمولی برمی‌آیند.

در نهایت باید بگوییم که درست است که هر دو خودرو کیا سورنتو و رنو کولئوس از نظر فنی و کیفیت عالی هستند اما در حال حاضر رنو کولئوس وضعیت بسیار بهتری در بازار دارد و به راحتی خرید و فروش می‌شود. باید گفت که کولئوس بازار سایر خودروهای حاضر در این کلاس را تحت تاثیر قرار داده و در حال حاضر راحت‌تر از رقبا به فروش می‌رسد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading