اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سراتو سایپا با هایما S5

مقایسه سراتو سایپا با هایما S5

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سراتو سایپا با هایما S5 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه سراتو سایپا با هایما S5  بپردازیم .

Saipa Cerato

سراتو سایپا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی سراتو سایپا

HAIMA S5

هایما S5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی هایما S5
انتخاب ماشین 3

Saipa Cerato

سراتو سایپا

Top car

Saipa Cerato

سراتو سایپا

مقایسه سراتو سایپا با هایما S5

سراتو یک خودرو سدان کامپکت کره‌ای است که توسط کمپانی کیا به تولید می‌رسد. نام دیگر سراتو، کیا فورته است که این نام گذاری در کشورهای مختلف، متفاوت است. سراتو نخستین بار در سال 2004 معرفی شد و در حال حاضر هم در دنیا در نسل سوم خود به تولید می‌رسد.

اما ما در مورد نسل دوم کیا سراتو و یا نسل اول کیا فورته صحبت می‌کنیم که معرفی آن به سال 2009 بازمی‌گردد. این مدل از سراتو در ابتدا به صورت وارداتی در بازار کشورمان عرضه شد و پس از گذشت مدتی، سایپا قراردادی را با کیا به امضا رساند و تصمیم به تولید سراتو در داخل کشور گرفت. این اتفاق در سال 1393 رخ داد و سراتو نهایتا تنها در نسخه سدان وارد خط تولید سایپا شد.

 

سراتو سایپا

 

البته سراتو وارداتی در دو مدل سدان و کوپه یا همان کوپ در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت اما سایپا تنها مدل سدان را برای تولید در نظر گرفت. بد نیست به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم و آن، مدل‌های مختلف سراتو است که در ایران به تولید می‌رسد. سراتو با دو پیشرانه 1.6 و 2.0 لیتری عرضه می‌شود و در ابتدا بسیاری از آپشن‌ها از روی خودرو حذف شده بود. همین موضوع انتقادات زیادی را به سمت سایپا روانه کرد و به همین دلیل این خودروساز بزرگ کشور، مدل‌های آپشنال سراتو را هم عرضه نمود که چند مورد از تجهیزات رفاهی بر روی آنها قرار گرفته بود.

ما در اینجا در مورد سراتو 2000 معمولی صحبت می‌کنیم چراکه قیمت نزدیک‌تری به هایما S5 دارد. تمامی مدل‌های یادشده ظاهر یکسانی دارند و به جز سانروف که در مدل آپشنال دیده می‌شود، تفاوت دیگری بین نسخه‌های مختلف وجود ندارد. طراحی سراتو سایپا هماهنگ و ایده‌آل است و هماهنگی خوبی میان بخش‌های مختلف دیده می‌شود. البته این خوب بودن در مقایسه با سال طراحی آن است و باتوجه به معرفی نسخه‌های جدید، طراحی آن قدیمی و ساده به نظر می‌رسد.

 

مقایسه سراتو سایپا

 

طراحی کابین سراتو سایپا هم از این قاعده پیروی می‌کند و برای خودرویی که در سال 2018 به تولید می‌رسد، کاملا قدیمی به نظر می‌رسد و گرد کهنگی بر چهره آن دیده می‌شود. یک نکته منفی در مورد کابین سراتو وجود دارد که آن هم کاهش کیفیت متریال به کار رفته در کابین توسط سایپا است به شکلی که اگر نمونه‌های وارداتی را با نسخه‌های تولید داخل مقایسه کنید، به راحتی متوجه این تفاوت خواهید شد. اما سراتو از نظر کیفیت سواری وضعیت خوبی دارد و سواری نسبتا راحتی ارائه می‌دهد.

همان طور که اشاره کردیم مدل‌های معمولی سراتو ویژگی چندان خاصی را با در اختیار شما قرار نمی‌دهند. از جمله این امکانات می‌توانیم به 2 عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌ها، چراغ‌های جلو هالوژن و کروز کنترل اشاره کنیم در حالی که در مدل آپشنال تجهیزات دیگری چون نمایشگر 7 اینچی، ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب و سانروف را هم با خود به همراه دارند.

 

کابین سراتو سایپا

 

سراتو 2000 به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای به حرکت درآوردن یک خودرو 1310 کیلوگرمی کافی است و می‌توان گفت سراتو شتاب نسبتا خوبی دارد و با فشردن پدال گاز شما را ناامید نمی‌کند. سراتو از نظر کیفیت فنی و قطعات خودرو قابل اعتمادی است و در مقایسه با یک خودرو چینی بدون شک وضعیت بهتری دارد. البته نباید از این هم صرف نظر کرد که بازار خرید و فروش آن همچنان وضعیت بهتری نسبت به رقیب چینی دارد و افت قیمت زیادی را هم به هنگام فروش تجربه نمی‌کند.

HAIMA S5

هایما S5

مقایسه سراتو سایپا با هایما S5

هایما یک کمپانی خودروساز چینی است که خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی بزرگ فاو به شمار می‌رود. هایما در سال 1992 تاسیس شد و از آنجا که بخشی از سهام آن در اختیار مزدا ژاپن قرار داشت، تا سال 2006 به تولید خودروهای مزدا هم می‌پرداخت. اما در سال 2006 سهام مزدا از هایما توسط فاو خریداری شد و مزدا از همکاری با این برند چینی کنار رفت. البته هنوز هم برخی از تکنولوژی‌های مزدا در محصولات کمپانی هایما به کار می‌رود که یک نقطه قوت است.

 

مقایسه هایما S5

 

هایما در ایران به دلیل همکاری که با ایران خودرو دارد شناخته شد. این همکاری در سال 1395 شروع شد و ایران خودرو محصولی به نام هایما S7 را که یک شاسی بلند بود، در ایران عرضه کرد. کمی بعد از S7 تولید یک محصول دیگر هایما هم در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت تا سبد محصولات گسترده‌تری وجود داشته باشد و مشتریان ایرانی انتخاب‌های بیشتری برای خرید یک خودرو شاسی بلند داشته باشند.

این خودرو شاسی بلند، هایما S5 توربو نام دارد و مدت زیادی از حضور آن در بازار نمی‌گذرد. هایما S5 طراحی نسبتا جدیدتر و به‌روزتری در مقایسه با S7 دارد. اما اگر بخواهیم آن را با سراتو سایپا مقایسه کنیم با وجود اینکه این دو خودرو در دو کلاس متفاوت قرار دارند، اما هر دو نمره یکسانی می‌کیرند و در یک سطح قرار دارند هرچند که هایما S5 کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

 

هایما S5

 

این موضوع در مورد طراحی کابین هایما S5 هم صدق می‌کند و به دلیل اینکه مدت زیادی از طراحی آن نمی‌گذرد، طراحی بهتری دارد. وجود یک نمایشگر، و استفاده از تریم دو رنگ کمی هیجان را به کابین هایما S5 تزریق کرده و باعث شده آنقدرها هم کسل کننده نباشد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم پایین است و از این جهت هر دو خودرو عملکرد ضعیفی دارند.

هایما S5 امکاناتی چون ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، تنظیم و جمع شوندگی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، چراغ جلو LED، دوربین 360 درجه، سانروف و سنسور دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هایما S5

 

هایما S5 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 161 اسب بخار قدرت 223 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد این قوای محرکه کاملا معمولی است و استفاده از جعبه دنده CVT موجب شده تا هیجانی در رانندگی وجود نداشته باشد. به علاوه اینکه هایما S5 همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی با مشکلاتی نظیر کیفیت پایین فنی و قطعات، خدمات پس از فروش ضعیف و افت قیمت زیاد به هنگام فروش روبه‌رو است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading