اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سایپا کوییک با پژو پارس

مقایسه سایپا کوییک با پژو پارس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سایپا کوییک با پژو پارس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه سایپا کوییک با پژو پارس بپردازیم .

Peugeot PARS

پژو پارس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی پژو پارس

SAIPA Quick

سایپا کوییک

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی سایپا کوییک
انتخاب ماشین 3

Peugeot PARS

پژو پارس

Top car

Peugeot PARS

پژو پارس

مقایسه سایپا کوییک با پژو پارس

شاید کمتر ایرانی باشد که پژو پارس یا پژو پرشیا را نشناسد چراکه این خودرو مدت‌هاست بر روی خط تولید قرار دارد. کمتر ممکن است شما در یک مسیر حتی کوتاه در خیابان حضور داشته باشید و حداقل یک پژو پارس مشاهده نکنید. این به معنی محبوبیت و یا به عبارت دیگر فروش بالای پارس است که همچنان هم برخی از مشتریان آن را به بسیاری از خودروهای ایرانی و چینی دیگر ترجیح می‌دهند.

 

مقایسه پژو پارس

 

پژو پارس را می‌توان خودرویی حاصل از تلاش مهندسین ایرانی دانست که در سال 1379 وارد خط تولید ایران خودرو شد و تا به امروز هم به تولید می‌رسد. طراحی پارس برگرفته از پژو 406 است که یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ پژو به شمار می‌رود و با فروش چند میلیون دستگاهی در سطح دنیا و به واسطه حضور در سری فیلم‌های تاکسی به شهرت بالایی دست پیدا کرد.

طراحی پژو پارس در سال‌های ابتدایی، یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رفت و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با پژو 405، بسیاری از خریداران به سراغ آن می‌رفتند. اما این طراحی در طی چندین سالی که از تولید آن می‌گذرد، تغییری نکرده و همین موضوع موجب شده تا بسیاری از مردم تمایلی به خرید آن نداشته باشند. البته از آنجا که اکنون پارس را با کوییک مقایسه می‌کنیم، بد نیست اشاره کنیم که باوجود عمر بسیار بیشتر پارس، همچنان باید آن را گزینه بهتری دانست.

 

پژو پارس

 

طراحی داخل اتاق پژو پارس هم پس از گذشت چندین سال تنها یک بار به روز شد که این مدل جدیدتر اصطلاحا داشبورد سوناتایی خوانده می‌شد. ساده بودن کابین پارس به آپشن‌ها هم کشیده شده و تجهیزات رفاهی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده و تنها موارد ابتدایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برتری کوییک در همینجاست چراکه برخی آپشن‌های به روز را در خود گنجانده.

پژو پارس از ابتدا تاکنون در نسخه‌های مختلفی تولید شده ولی در حال حاضر تنها مدل معمولی و LX بر روی خط تولید قرار دارند و ما اینجا در مورد مدل معمولی یا استاندارد صحبت می‌کنیم. پژو پارس استاندارد به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که کمی با موتور ناهماهنگ است ولی در طی سال‌های گذشته نشان داده که قابل اعتماد است ولی افت کیفیت محسوسی داشته است.

 

کابین پژو پارس

 

موتور مذکور همچنان در سایر محصولات ایران خودرو، یعنی پژو 405 و سمند هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف سوخت بالا یکی از نقاط ضعف آن است. پژو پارس کیفیت سواری نسبتا خوبی دارد و باتوجه به فضای نسبتا زیادی که برای سرنشینان در نظر گرفته شده می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد.

SAIPA Quick

سایپا کوییک

مقایسه سایپا کوییک با پژو پارس

سایپا کوییک یک خودرو هاچبک ایرانی است که در سال 1395 رونمایی شد و در سال 1397 پس از گذشت مدتی طولانی وارد بازار شد. کوییک به عنوان یک کراس اوور کوچک معرفی شد ولی واقعیت چیز دیگری است و باید بگوییم که تنها به دلیل چند سانتی متر ارتفاع بیشتر، نمی‌توان به یک خودرو لقب کراس اوور را داد بلکه کوییک تنها یک هاچبک است.

 

مقایسه سایپا کوییک

 

کوییک از همان ابتدا هم با نظرات مثبت زیادی روبه‌رو نشد و وقتی هم که پا به خیابان‌ها گذاشت، معلوم شد که این عدم استقبال چندان بی دلیل نبوده. سایپا کوییک را نمی‌توان یک خودرو کاملا جدید دانست چراکه برای طراحی آن از سایر محصولات سایپا کمک گرفته شده. در نمای جلو واضح است که یک کپی برداری از ساینا صورت گرفته و تنها تغییرات کوچکی برای ایجاد تمایز به وجود آمده است. اما در نمای عقب چراغ‌ها شکل و ظاهر جدیدی دارند و در بخش‌های مختلفی از بدنه از پلاستیک مشکی رنگ استفاده شده تا از آن حالت یکنواختی خارج شود. در مجموع باید بگوییم باوجود اینکه کوییک سال‌ها بعد از پژو پارس طراحی شده، اما حرفی برای گفتن از نظر طراحی بدنه ندارد.

 

سایپا کوییک

 

اما سایپا سعی کرده تا طراحی کابین کوییک را با چاشنی به روز بودن همراه کند و به همین منظور از ویژگی‌هایی چون یک نمایشگر در مرکز داشبور و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان استفاده کرده است. سایر موارد در داشبورد ساده هستند و کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم چندان بالا نیست و از پلاستیک خشک و سفت در کابین به شکل گسترده استفاده شده. کیفیت سواری کوییک شباهت زیادی به ساینا دارد و در مجموع آنقدرها خودرو راحت و قابل اعتمادی نیست.

شاید بتوان گفت کوییک در بخش تجهیزات رفاهی و امکانات برتری نسبی به پژو پارس دارد و در نسخه اتوماتیک فول پلاس ویژگی‌هایی چون 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، کروز کنترل، سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر 7 اینچی مجهز به مسیریاب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ دیلایت، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، کروز کنترل و ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین سایپا کوییک

 

سایپا کوییک در ابتدا قرار بود در سه نسخه عرضه شود و جعبه دنده‌های اتوماتیک و دستی برای آن در دسترس باشد. اما مدل دستی تاکنون برای آن عرضه نشده و تنها در مدل اتوماتیک و دو نسخه قابل خریداری است. موتور به کار رفته در کوییک، همان موتور 1.5 لیتری 4 سیلندری است که در ساینا مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در واقع یک نسخه بهبودیافته از موتور پراید است که حجم و قدرت آن کمی بیشتر شده.

برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که عملکرد خوبی ندارد و ناهماهنگی میان موتور و جعبه دنده مشهود است. در مجموع در بخش فنی هم پژو پارس عملکرد بهتری دارد و از نظر کیفیت سواری، کیفیت قطعات و بازار خرید و فروش بدون شک بهتر از کوییک عمل می‌کند اما کوییک در بخش تجهیزات رفاهی به رقیب خود برتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Hossein
    تاریخ : 1400/01/18

    خیلی ممنون. عالی توضیح دادین..البته جدول مقایسه ابتدای بحث.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading