اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا

مقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا بپردازیم .

Tivoli

تیوولی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تیوولی

vitara

ویتارا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی ویتارا
انتخاب ماشین 3

Tivoli

تیوولی

Top car

Tivoli

تیوولی

مقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا

سانگ یانگ تیوولی

 

زمانی که سانگ یانگ تیوولی با قیمت پایه 83 میلیون وارد بازار ایران شد، برای کمتر کسی قابل باور بود که در مدت زمان تنها 3 سال برای خرید نمونه صفر کیلومتر آن لازم باشد تا چند صد میلیون تومان هزینه کنید و به دلایل متعددی سانگ یانگ تیوولی موفق ترین نماینده قدیمی ترین خودرو ساز کره جنوبی است که در این چند سال داخل ایران فرصت حضور پیدا کرده است. ظاهر سانگ یانگ تیوولی از عمده‌ترین دلایل استقبال روزافزون از آن است که به لطف جذابیت و زیبایی که دارد می‌تواند در نظر سلایق گوناگون چهره مناسبی داشته باشد که این مهم به لطف طراحی مکعب مانند اتاق، هارمونی به کار رفته در طراحی چراغ‌ها، رینگ، ستون و ... میسر گردیده است.

 

مقایسه سانگ یانگ تیوولی

 

 

به داخل کابین سانگ یانگ تیوولی که قدم می‌گذاریم طراحی داخلی و خارجی با یکدیگر در تناسب هستند و سبک طراحی آنها به نحوی است که از نظر بصری سانگ یانگ تیوولی به خوبی با بیننده ارتباط برقرار می‌کند. ارگونومی کابین و دسترسی به تجهیزات این ماشین در سطح بالایی قرار دارد و هارمونی بسیار جالبی درون کابین سانگ یانگ تیوولی به کار برده شده است. سانگ یانگ تیوولی با توجه به کلاس ماشین از نظر کیفیت متریال ماشین خوبی است، خوش ساخت است و از نظر ابعاد هم با وجود جمع و جور بودن بدنه ماشین داخل کابینش فضا سازی خوبی صورت گرفته است. یکی از نقاط مثبت این ماشین کره‌ای جذاب یعنی سانگ یانگ تیوولی که خود در جذب طرفدار کمک به‌سزایی کرده سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی ماشین تیوولی است که با توجه به قیمت و سگمنت ماشین بسیار عالی است. همانطور که گفته شد سانگ یانگ تیوولی در بحث ظاهری عملکرد موفقی به نمایش گذاشته و به طور کلی سیاست های سانگ یانگ در ساخت تیوولی به نفع مصرف کننده بوده است که پکیجی از مدرن بودن، زیبایی، آپشن و کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

سانگ یانگ تیوولی

 

در سینه سانگ یانگ تیوولی یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری و 16 سوپاپ قرار گرفته است که با کد E-XGI شناخته می‌شود و مجهز به تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت است. 128 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4600 دور در دقیقه  از قابلیت‌های تولیدی این پیشرانه است که به لطف این اعداد و ارقام سانگ یانگ تیوولی ماشین چابک و تیزی است و قابلیت‌های حرکتی خوبی دارد.  سانگ یانگ تیوولی در بخش فنی راندمان خوبی را به نمایش می‌گذارد و به همین منظور آلایندگی کم و استهلاک پایین که درصد زیادی از آن با تکنولوژی مناسب استفاده شده به طور مستقیم در ارتباط است. در بخش انتقال قدرت سانگ یانگ تیوولی به لطف گیربکس AISIN استفاده شده ماشین بسیار خوبی است و این گیربکس علاوه بر تعویض دنده خوب و هماهنگی با موتور در افزایش میزان لذت رانندگی هم تاثیر به‌سزایی گذاشته است.

 

کابین سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی سواری جذابی به عنوان یک کامپکت کراس ارائه می‌کند و در راستای این بحث باید به طراحی خوب سیستم تعلیق، انتخاب رینگ و لاستیک مناسب، طراحی خوب شاسی و پلتفرم و هماهنگی آن با سیستم تعلیق، تقسیم وزن صحیح و عملکرد مناسب فنر بندی اشاره کرد که به موجب اینها سانگ یانگ تیوولی قابلیت مانور و فرمان پذیری همچون یک هاچبک اسپرت را دارد.

سانگ یانگ تیوولی به لطف مجموعه ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌کند مورد استقبال بالایی از سوی مردم قرار گرفته و هنوز هم با وجود قیمت گزافش نمونه‌های صفر و کیلومتر آن مورد خرید و فروش واقع می‌شوند و در مقایسه با سوزوکی گرند ویتارا که تجربه حضور طولانی در ایران دارد ارزش خریدش بیشتر است، چهره بهتر و مدرن تری دارد، دارای تکنولوژی پیشرفته تری است و در کل یک انتخاب عاقلانه‌تر به شمار می‌رود.

vitara

ویتارا

مقایسه تیوولی با سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی گرند ویتارا که به اختصار ویتارا خوانده می‌شود در حال حاضر تنها کامپکت کراس اوور موجود در بازار است که بیش از یک دهه سابقه فروش و تولید در داخل کشور را دارد و هنوز هم نمونه‌های صفر کیلومتر سوزوکی ویتارا با کمترین تغییرات عرضه می‌شود. سوزوکی ویتارا در ظاهر به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده اما همه نکاتی که در طراحی یک کامپکت کراس اوور با قابلیت آفرود باید رعایت شود را دارد و به همین منظور طراحی ظاهری سوزوکی ویتارا هماهنگ و به لطف المان‌هایی چون گلگیرهای پف کرده، کاپوت عضلانی و طراحی با کمترین انحناء منتقل کننده احساس قدرت است. البته نا گفته نماند که 2-3 سالی است که ایران خودرو نمونه فیس لیفت سوزوکی ویتارا را که تنها در قسمت چراغ و سپر جلو و طراحی رینگ دچار تغییر شده تولید کرده و به فروش می‌رساند که به استانداردهای طراحی جدید نزدیک‌تر شده و مهم‌تر از این تا حدودی به سوزوکی ویتارا جلوه لوکس‌تری بخشیده است.

 

مقایسه سوزوکی ویتارا

 

 

سوزوکی ویتارا درون کابین طراحی اش ساده، ارگونومیک و نسبتا زیبا است که البته کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما راحتی درون ماشین سطح قابل قبولی دارد و اما موقعیت قرارگیری راننده و تسلط او به ابعاد و محیط داخل و اطراف خودرو یکی از نکات مهم و مثبت در مورد سوزوکی ویتارا است. متریال مورد استفاده درون کابین سوزوکی ویتارا نسبتا خوب است و در بلند مدت هم کیفیتش خوب به نظر می‌رسد که این ویژگی از جمله اپیدمی‌های ماشین‌های ژاپنی است. کیفیت ساخت و مونتاژ سوزوکی ویتارا خوب و مناسب است. سوزوکی ویتارا از نظر امکانات رفاهی در آخرین مدل‌های تولید این ماشین امکانات قابل قبولی را دارد که برای یک ماشین با این قیمت آپشن‌های استاندارد و ضروری است.

 

سوزوکی ویتارا

 

 

سوزوکی ویتارا از یک قلب تپنده 2.4 لیتری، 4 سیلندر و 16 سوپاپ سود می‌برد که استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس می‌کند و با توجه به شرایط آلایندگی امروز در بین ماشین‌های اقتصادی قرار نمی‌گیرد. سوزوکی ویتارا در ابتدا با پیشرانه 2 لیتری و گیربکس دستی عرضه شد سپس گیربکس اتوماتیک هم برای آن در نظر گرفتند؛ چند سال پیش پیشرانه 2.4 لیتری که هنوز هم استفاده می‌شود با دو نوع گیربکس دستی و خودکار برای سوزوکی ویتارا عرضه گردید و حالا تنها این پیشرانه با گیربکس خودکار برای نمونه صفر کیلومتر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. سوزوکی ویتارا با این پیشرانه قابلیت تولید 169 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 227 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3800 دور در دقیقه را دارد که این نیرو در ابتدا به یک گیربکس 4 سرعته خودکار و سپس توسط سیستم 4wd به چرخهای سوزوکی ویتارا منتقل می‌گردد. مصرف سوخت سوزوکی ویتارا در سیکل ترکیبی به طور استاندارد 9.7 لیتر اعلام شده است که با توجه به وزن حدودا 1.6 تنی قابل قبول است اما تکنولوژی قدیمی گیربکس و تا حدودی هم پیشرانه در به ثبت رساندن این عدد موثر هستند زیرا رقبای سوزوکی ویتارا حتی بیش از 2 لیتر سوخت کمتری در سیکل یکسان مصرف می‌کنند.

 

کابین سوزوکی ویتارا

 

سوزوکی ویتارا از جمله کامپکت کراس اوور هایی میباشد که به لطف طراحی شاسی نردبانی، سیستم 4wd و سیستم تعلیق تمام مستقل با آرایش مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب قابلیت‌های آفرود خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد ضمن اینکه در داخل شهر هم سوزوکی ویتارا سواری نسبتا نرم و بدون کوبشی دارد و از جمله ویژگی‌های خوب سوزوکی ویتارا می‌توان به سطح مناسب هندلینگ آن اشاره کرد.

در حال حاضر تنها دلیلی که شما را می‌تواند به سمت خرید سوزوکی ویتارا سوق دهد داشتن یک ماشین کامپکت کراس اوور آفرودی است که از نظر آپشن هم وضعیت خوبی داشته باشد و در غیر این صورت خرید سوزوکی ویتارا غیر عقلانی است زیرا شما باید با مواردی چون بازار خرید و فروش ضعیف، کمبود لوازم یدکی و قیمت گزاف برای آن، استهلاک بالا و ... دست و پنجه نرم کنید و در حال حاضر و با توجه به مقایسه انجام شده خرید سانگ یانگ تیوولی یک انتخاب منطقی‌تر، جذاب و مدرن‌تر است که ارزش خرید بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : شروین
    تاریخ : 1398/07/15

    سلام
    مقاله نه چندان تخصصی مقایسه تیوولی و سوزوکی رو میخوندم. عرضم اینه که پس کی میخوایم اطلاعاتمون رو از خودرو به اندازه ای بالا ببریم که فرق کلاسهای کراس اوور، اس یو وی، هاچ بک و ... رو یاد بگیریم.
    آخه برادر نویسنده: ویتارا کراس اوور شناخته میشه از نظر شما؟
    چرا باعث اشتباه در افرادی که فرصت مطالعه یا توان تحلیل جزئیات فنی رو ندارن میشین؟
    واقعا شما از نظر فنی در حد کسانی که بدون آگاهی دنبال خرید خودرو میگردند هستید؟
    چرا یک خودروی کامپکت اس یو وی با قیمت دلاری ۳۰ تا ۳۵ هزار دلاری رو با یک خودروی به ظاهر هاچ بک که کراس اوور بودنش جای بحث داره مقایسه میکنید؟ هدف آشنا کردن مردمه؟ یا دارید کمک میکنید که تصمیم درست بگیرن؟

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1398/07/16

      با سلام
      بارها عرض کردیم که باتوجه به محدودیت‌هایی که در بازار ایران وجود داره، مقایسه ها رو بر اساس قیمت انجام می‌دیم و گاها پیش میاد که دو خودرو از دو کلاس متفاوت رو با هم مقایسه می‌کنیم.

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/07/17

    درود
    کمبود لوازم یدکی و استهلاک بالای سوزوکی؟!!
    الان لوازم یدکی سانگ یانگ راحت تر تو بازار پیدا میشه.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading