اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو

مقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو بپردازیم .

Jac S3

جک S3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
9
امتیاز کل
45
بررسی جک S3

MG 360 Turbo

ام جی 360 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی ام جی 360 توربو
انتخاب ماشین 3

Jac S3

جک S3

Top car

Jac S3

جک S3

مقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو

جک یک کمپانی خودروساز چینی است که تولید محصولات آن در ایران توسط کرمان موتور صورت می‌پذیرد. جک نخستین بار با حضور سدان J5 در ایران شناخته شد و پس از آن محصولات دیگری هم از این شرکت به بازار خودرو کشورمان راه پیدا کرد و رفته رفته جک به عنوان یک خودروساز چینی نسبتا باکیفیت شناخته شد.

یکی از جدیدترین محصولات جک در ایران، شاسی بلند S3 است که بعد از S5، دومین محصول شاسی بلند آن به شمار می‌رود. جک S3 کار چندان سختی در بازار ایران ندارد چراکه S5 پیش از این مسیر را هموار کرده و توانسته اعتماد مشتریان ایرانی را تاحدودی جلب کند.

 

مقایسه جک S3

 

البته جک S3 در کلاس پایین‌تری در مقایسه با S5 قرار می‌گیرد و قیمت پایین‌تری هم دارد ولی محصول جدیدتری است و می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند باشد. البته در این نوشتار جک S3 را برای مقایسه با یک خودرو سدان در نظر گرفته‌ایم. هرچند که این دو خودرو در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند ولی قیمت تقریبا یکسانی دارند.

در طراحی جک S3 نشانه‌هایی از طراحی S5 دیده می‌شود اما مشخص است که با یک خودرو ارزان قیمت‌تر روبه‌رو هستیم. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ می‌بینیم و دیگر نکته مهم در مورد طراحی، استفاده از نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف خودرو است. در نمای عقب هم چراغ‌هایی با ظاهر نسبتا عجیب دیده می‌شود و یک دیفیوزر با رنگ متفاوت در بخش زیرین سپر وجود دارد.

 

جک S3

 

طراحی کابین جک S3 نسبتا مدرن به نظر می‌رسد. یک نمایشگر در مرکز داشبورد آن وجود دارد و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی طراحی متناسبی دارند. داشبورد با استفاده از پلاستیک ساخته شده و از تریم دو رنگ و برخی ادوات نقره‌ای رنگ هم برای کابین استفاده شده است. جک S3 کیفیت سواری خوبی دارد و سر و صدای کمی به داخل کابین نفوذ می‌کند.

جک S3 آپشن‌هایی نظیر 2 ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سیستم نمایش وضعیت باد تایرها، کروز کنترل و سانروف را در خود گنجانده.

 

کابین جک S3

 

جک S3 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. عملکرد این مجموعه کاملا متوسط است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. به ویژه اینکه استفاده از جعبه دنده CVT هم باعث شده تا نتوان خیلی به آن اعتماد کرد. اما در مجموع این قدرت برای مسیرهای شهری کافی است.

جک S3 در بازار وضعیت خرید و فروش خوبی دارد و همانند برادر بزرگ خود شرایط مناسبی را تجربه می‌کند.

MG 360 Turbo

ام جی 360 توربو

مقایسه جک S3 با ام جی 360 توربو

ام جی 360 یک سدان کامپکت چینی است که در ایران توسط صنعت خودرو آذربایجان به تولید می‌رسد. ام جی 360 در دو نسخه استاندارد و توربو به تولید می‌رسد و ما اینجا قصد داریم مدل توربو را با شاسی بلند جک S3 مقایسه کنیم.

ام جی نخستین بار در ایران با حضور سدان‌ 550 شناخته شد و پس از آن هم خودروهای دیگری چون ام جی 6، ام جی GS و ام جی 350 هم راه به بازار کشورمان پیدا کردند. محصولات ام جی باوجود اینکه تاحدودی از سایر خودروهای چینی کیفیت بالاتری دارند، هیچ گاه در ایران به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکردند که این موضوع به دلیل عملکرد نامناسب شرکت واردکننده در فروش و خدمات پس از فروش بود.

 

مقایسه ام جی 360 توربو

 

اما ام جی 360 توربو توسط یک شرکت دیگر به نام صنعت خودرو آذربایجان به تولید می‌رسد که ممکن است عملکرد بهتری در زمینه فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش داشته باشد. ام جی 360 توربو با حضور خود در کلاس‌ سدان‌های کوچک می‌تواند رقیبی برای چری آریزو 5 توربو و بسترن B30 باشد اما ما اینجل قصد داریم آن را با یک شاسی بلند چینی به نام جک S3 مقایسه کنیم.

ام جی 360 توربو طراحی پخته و قابل قبولی دارد و هماهنگی خوبی میان اجزا مختلف بدنه آن دیده می‌شود. این طراحی خوب پیش از این هم در محصولات ام جی دیده می‌شد که شاید بتوان علت این اتفاق را در تاریخ درخشان کمپانی ام جی جست و جو کرد. ام جی یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان انگلیسی به شمار می‌رفت که پس از فراز و نشیب‌های فراوان، ورشکسته شد و در نهایت توسط چینی‌ها خریداری شد.

 

ام جی 360 توربو

 

در طراحی کابین ام جی 360 توربو هم همین هماهنگی و تناسب دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و کلیدهای کنترلی و ورودی‌های هوا در محل مناسبی تعبیه شده‌اند. صفحه آمپر آنالوگ-دیجیتال کاملا پیشرفته به نظر می‌رسد و در دست گرفتن فرمان احساس خوبی در راننده ایجاد می‌کند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت متوسطی دارد. فضای در نظر گرفته برای سرنشینان در عقب خوب است و برای مسیرهای طولانی عملکرد مناسبی دارد.

ام جی 360 توربو ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف برقی، چراغ‌های جلو هالوژن مجهز به دیلایت، سنسور و دوربین دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین ام جی 360 توربو

 

ام جی 360 توربو به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 130 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و در مجموع عملکرد و شتاب خودرو خوب ارزیابی می‌شود. هرچند که موتورهای توربو نیاز به مراقبت خاصی دارند و باید به هنگام خرید یک خودرو چینی مجهز به موتور توربو به ویژه در مدل‌های کارکرده دقت زیادی به خرج دهید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که محصولات ام جی بازار خرید و فروش چندان خوبی در ایران ندارند و به هنگام فروش در مدل‌های دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه می‌کنند. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمی‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading