اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با آریو سایپا S300

مقایسه جک J4 با آریو سایپا S300

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک J4 با آریو سایپا S300 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک J4 با آریو سایپا S300 بپردازیم .

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی جک J4

SAIPA S300

آریو S300

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی آریو S300
انتخاب ماشین 3

Jac J4

جک J4

Top car

Jac J4

جک J4

مقایسه جک J4 با آریو سایپا S300

جک J4

 از جمله محبوب ترین و موفق ترین خودروساز های چینی که محصولاتش با فروش بالایی همواره همراه بوده است جک بوده است که در حال حاضر جدیدترین محصولش که توسط کرمان خودرو مونتاژ و وارد بازار میشود کامپکت سدان شهری جک J4 است که مراحل فروش آن با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. در سال 2014 جک J4 معرفی و در بازار داخلی چین عرضه شد و فروش خوبی را تجربه کرده است و آمار فروش آن نشان میدهد در بازار داخلی چین از زوتیه Z300 میزان فروش بیشتر بوده است . طراحان جک از زبان و سبک طراحی خاصی پیروی نمیکنند و همین موضوع سبب شده تا هر کدام از ساخته های جک ضمن الهام گرفتن از طراحی ماشین های مختلف یک سبک متفاوت را نشان دهند و در مورد طراحی جک J4 میتوان گفت که عمده قسمت های طراحی در جلو و جانب به هم کلاس کره ای جک J4 یعنی هیوندای اکسنت شباهت زیادی داشته باشد.

 

مقایسه جک J4

 

 

جک J4 بر مبنای یک اتومبیل اقتصادی شکل گرفته است و به همین منظور المان های ساده در دور تا دور جک J4 به چشم می‌آید اما در نهایت به عنوان یک کامپکت سدان طراحی مناسب، صحیح و تا حدودی لوکس را دارد که این مهم به لطف زاویه بندی درست قطعات، هماهنگی ابعاد و هماهنگی طراحی رخ داده است و علاوه بر این اصول آیرودینامیک هم به خوبی در شکل‌گیری  جک J4 رعایت شده است. به داخل کابین جک J4 که قدم میگذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان میدهد و البته ویژگی های مشترکی هم از نظر سبک طراحی در داخل کابین جک J4 با برادر بزرگترش یعنی جک J5 وجود دارد که نشان میدهد عضو کوچکتر همان خانواده است. کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی میشود، کیفیت متریال قابل قبولی دارد و اگر از فقدان سانروف صرف نظر کنیم وضعیت آپشن جک j4 مناسب است.

 

جک J4

 

همانطور که گفته شد جک J4 یک سدان اقتصادی با هدف کاهش آلایندگی است و از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد سود میبرد. این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل میشود. موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و 1110 کیلوگرمی جک J4 در عملکرد خوب آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است تا از دیگر رقبایش بتواند اقتصادی تر دیده شود. جک J4 به زمان تقریبی 13.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که البته این عدد دقیق نیست و وضعیت آب و هوا، سوخت، وزن قرار گرفته بر روی شاسی بستگی دارد. حداکثر سرعت جک J4 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به 6.2 لیتر سوخت نیاز دارد و ترکیب این اعداد و ارقام و مشخصات با هم در عمل نشان میدهد که جک J4 نقش اقتصادی بودن خودش را خوب ایفا میکند و تولید و انتقال قدرتی نرم و روان دارد.

 

کابین جک J4

 

یکی از ویژگی های جک J5 که جک J4 هم از آن سود میبرد هندلینگ خوب و تسلط بر روی ماشین است که در جک J4 به لطف فرمان برقی، سیستم تعلیق با آرایش مک فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب حاصل شده است که باعث شده تا جک J4 علاوه بر سواری خوب یک فنربندی نرم هم در اختیار داشته باشد تا احساس خانوادگی بودن بیشتری را ایجاد کند.

با توجه به وضع نا به سامان بازار در حال حاضر جک J4  تا به این لحظه با قیمتی که کرمان موتور برای آن در نظر گرفته هیچ رقیبی را در کنار خود نمی بیند ولی قیمت جک J4 نزدیک به رقبای هم وطن خود مانند برلیانس H330 و آریو S300 سایپا شده است. 

جک J4 کرمان موتور به عنوان یک سدان اقتصادی می تواند جای خالی برادر بزرگ ترش یعنی جک j5  را در بازار ایران پر کند.

اگر جک J4  را از لحاظ کلی با آریو S300 سایپا مقایسه کنیم در بیشتر بخشها جک J4 میتواند امتیازات بیشتری را از آن خودش کند و ارزش خرید بالاتری دارد.

SAIPA S300

آریو S300

مقایسه جک J4 با آریو سایپا S300

آریوS300 سایپا 

سایپا S300 ، زوتی Z300 یا همان سایپا آریو هر 3 نام نخستین محصول کارخانه زوتیه است که چند سال قبل ابتدا به صورت وارداتی و سپس مونتاژ به بازار ایران عرضه شد. سایپا آریو S300 از آن دسته ماشین های چینی است که در هیچ بخشی مستقل عمل نکرده است. از ظاهر که شروع کنیم آریو S300 نسخه کپی شده تویوتا الیون مدل 2007 است و برای ساخت این سدان بی هویت هم از پلتفرم تویوتا استفاده شده است و همه اینها در کنار هم یک نکته مثبت درمورد ظاهر سایپا S300 به وجود آورده است و آن هم ظاهر یک دست و هماهنگ ماشین است که البته چون طراحی بر اساس تویوتا آلیون است و 10 سال پیش شکل گرفته است حالا کمی قدیمی جلوه میکند و البته دستکاری طراحان ناشی چینی باعث شده تا تناسب ابعاد برخی از المان های ظاهری از بین برود.

 

مقایسه آریو S300

 

 

با ورود به کابین سایپا S300 باز هم طراحی شبیه به ماشین های تویوتا میبینیم که البته جلوه لوکس و آرامش خوبی دارد اما کیفیت متریال مورد استفاده متوسط است و کیفیت ساخت هم پایین میباشد اما سایپا ارزان سازی را به اینجا ختم نکرده است و با حذف بسیاری از آپشن های فابریک زوتی Z300 آن را به یک ماشین متوسط از این نظر تبدیل کرده است.

برای به حرکت در آوردن سایپا S300 از پیشرانه ای طراحی شده توسط میتوسوبیشی استفاده میشود که تکنولوژی نسبتا به روزی را دارا میباشد و 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و با 1590 سی سی حجم است که قابلیت تولید 112 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 را دارا میباشد و نیروی این پیشرانه 1.6 لیتری توسط یک گیربکس 4 سرعته به چرخ های جلو انتقال میابد.

 

آریو S300

 

 

سایپا آریو S300 با 1325 کیلوگرم وزن جزء ماشین های سنگین کلاس خودش به حساب می‌آید و این موضوع در کنار بحث قدیمی بودن گیربکس باعث شده است که در سربالایی ها و حتی شتابگیری های ناگهانی عمکرد بسیار ضعیفی را از سایپا آریو شاهد باشیم و در حالت معمولی هم شتابگیری عادی و کاملا معمولی است. مجموع ویژگی هایی که گفته شد باعث شده تا مصرف سوخت سایپا S300 کمی بیشتر از میانگین کلاس خودش قرار گیرد و شتابگیری 0 تا 100 کیلومتر هم که در بهترین حالت بیش از 14 ثانیه زمان میبرد و همه اینها نشان دهنده ضعف تکنولوژی و راندمان در مورد سایپا آریو است.

 

کابین آریو S300

 

آریوS300 سایپا در تنها بخشی که کاملاً و حتی فراتر از کلاسی که در آن قرار میگیرد عمل میکند در بحث سواری میباشد که عملکردی کاملاً نرم، خانوادگی و بدون کوبش دارد که در مواقعی باعث حرکات گهواره ای یا محدودیت در انجام مانور های ناگهانی میگردد اما نرمی لذت بخشی که در دست اندازها به نمایش میگذارد این عیوب را میپوشاند و البته در مورد ترمز های آریو s300 هم باید گفت که قدرت ایستائی خوبی دارند اما پدال ترمز احتیاج مبرم به قلق گیری دارد.

زوتی Z300 یا همان آریوS300 سایپا  در ابتدا عرضه به صورت وارداتی به علت قیمت غیر متعادلی که داشت با استقبال پائین مردم مواجه داشت و ارزش خریدش بسیار پائین بود و حالا با بالا رفتن قیمت ها ارزش خرید آریوS300 سایپا  دوباره کاهش پیدا کرده است و حداقل در مقابله با جک J4 عملکرد و ارزشش با افت همراه میباشد.

 

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : آرمین
    تاریخ : 1397/07/01

    مقایسه اریو با جک اصلا منطقی نبود چون من هر دو دو را داشتم ولی اریو چیز دیگه بود واقعا نسبت به قیمتش خیلی خوبه و سواریش عالیه

  • user icon
    نویسنده : Omid
    تاریخ : 1397/07/21

    جالبته امتیاز اریو رو در هر صفحه متفاوت زدید و طوری که از همه ماشین ها ۲امتیاز کمتر داشته باشه. خدا وکیل منم تا قبل اینکه اریو بخرم با این نوشته ها نزدیک بود منصرف بشم فقط با اونایی که داشتن صحبت کردم چون راضی بودن گرفتم و الان فوق راضی هستم. توصیه میکنم این مطالب رو بدون غرض بذارید.

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/12/03

    من اخیرا آریو خریدم بعد از کلی تحقیق البته قبلش ال نود داشتم آریو بسیار نرم و عالی هست من راضی هستم یه ماشین خانوادگی و طراحی بسیار هوشمندانه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/04/19

    من هر دو ماشین و داشتم. به نظر من اصلا آریو قابل مقایسه با هیچ ماشینی در رده خودش نیست. کاملا این کارشناسی اشتباهه. حالا که تحریم هست و کیفیت قطعات پایین آریو عالیه عالی

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/04/19

    نمیدونم چراولی ادمین ماشین۳ کلا با اریو مشکل داره،واقعا از نظر شتاب گیری جک خیلی افتضاحه شما یه بار بشین پشت فرمون هر دوتا ماشین اینو میفهمی نمیگم اختلاف شتاب فاحشه ولی آریو بهتره، درضمن شما موتور میتسوبیشی رو قابل اعتماد میدونی یا موتور تولید شرکت
    جک رو قضاوت با شما.

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1398/05/22

    خداوکیلی وقتی ماشینیو سوار نشدی نظر کارشناسی نده آریو رو نتنها با جک جی ۴ بلکه با جک جی ۵ و هیچ کدام از خانواده برلیانس یا حتی بسترن b30 مقایسه نکن من بخاطر نظرات منفی خیلیا که دستشون به گوشت نمیرسه و میگت پیف پیف میگفتم اریو ماشین بدیه تا اینکه یه تست کردمش نه یه دور ساده یه تست یک هفته ای و دیدم واقعا خیلی اشتباه میکردم این از یادمون نره همه ماشین های این رنج شتاب بالایی ندارن من همه گیربکس های پاورتک از 4f16 ،5f23 و 6f24 رو که ۴ سرعته تا ۶ سرعته بوده داشتم و تست کردم گیربکس ۴ سرعته ذاتش اینه شتاب بالایی نداشته باشه اما تو این ماشین برخلاف تصور بخاطر موتور خوبش شتابش عالیه شما عدد ۱۴ رو از کجا اوردی!!!!!! من واست با نسخه دنده ای اریو ۱۰.۵ و اتوماتش ۱۲ میزنم کیفیت سواری این ماشینو اصلا قیاس نکن با جک یا سایر رقباش شما تویوتا کمری سوار شده باشی یا کرولا انگار دقیقا تو اریو تو همون اتاق نشستی همون نرمی رو و جاداری رو تو کابین بهت میده لطفا با دشمنی و بدون کارشناسی ماشینیو نکوبین

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1398/07/29

    سلام دوستان. لطفا تحقیق بفرمایید. بسیاری از این پیام ها به همت عوامل سایت ماشین 3 و دستوری ثبت شده. من از سال 96این خودرو دارم. ایرادات مطرحه مانند خشک بودن آریو ،ترمز ضعیف ،شتاب کم ،دست دوم بد فروش، استهلاک بالا ،نفوذ صدا حتی در سرعت پایین، تعلیق بد و.... بیشتر برای من به طنز شبیه است تا واقعیت.
    واقعا ازکسانیکه این خودرو را دارند به دور از غرض ورزی بپرسید:
    ،ایمنی بالا و دارای 5 ستاره کیفی،دارای 4 ستاره کیفی از خودروسازی خودمان در هر دو مدل دنده ای و اتومات، ،نرمی فوق العاده وهندلینگ خوب،استهلاک به شدت کم،گیریبکس هوشمند وشتاب 11.2،موتور میسوبیشیوگیربکس اتومات پاورتک ،ترمزها هر 4 تا دیکسی،تعلیق مستقل برای هرچرخ وعالی و....
    اما چه توان کرد دوستان که این سایت وسایت های دیگر مرتبط با عوامل قدرت هستند و به مصرف کننده بیچاره القا می کند که نه برو سراتو 1600 بخر با100 میلیون حباب قیمت ،بروبرلیانس بخر با 70 میلیون حباب قیمت برو دنا پلاس بخر اچ سی کراس بخر

  • user icon
    نویسنده : پويان٣٧
    تاریخ : 1399/01/27

    آدم خندش ميگيره j4به گرده پاي آريو نميرسه إز هر لحاظ

  • user icon
    نویسنده : ب
    تاریخ : 1399/12/14

    خوشم میاد بر خلاف نظر ادمین همه سایت ها آریو تو نظرات از همه سرتره ،اونایی که سوار شدن همه از دم راضی

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1401/02/25

    دوستانی که جک وآریوداشتن نظربدن بهتره تا این سایتها:
    من زوتی 2014 داشتم فروختم به علت نیازمالی سال 99 بعدشانسی یک پارس افتادبرام فقط دوماه تونستم تحملش کنم فروختم مجدد آریو خریدم،اصلا قابل مقایسه نیست این ماشین بااین قیمتش باماشینهای هم رده،البته من جک سوارنشدم ولی اچ سی کراس خیلی سوارشدم ازاچ سی کراس خیلی سرتره.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading