اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ماکسیما با زانتیا

مقایسه ماکسیما با زانتیا

نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا از آن دسته خودروهایی هستند که در مدت حضور خود در ایران به محبوبیت بالایی دست پیدا کردند. این دو خودرو همچنان هم در مدل‌های دست دوم خرید و فروش می‌شوند و طرفداران خاص خود را دارند. در این نوشتار قصد داریم مقایسه‌ای میان دو خودرو مذکور داشته باشیم و به بررسی نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هرکدام از آنها بپردازیم.

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی نیسان ماکسیما

Citroen Xantia

سیتروئن زانتیا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی سیتروئن زانتیا
انتخاب ماشین 3

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

Top car

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

مقایسه ماکسیما با زانتیا

نیسان ماکسیما

 

ماکسیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1981 معرفی و عرضه شد. البته در مورد کلاس بندی آن باید بگوییم که نسل جدید آن یک خودرو فول سایز است و به عنوان یک سدان‌ نیمه لوکس شناخته می‌شود. ماکسیما در حال حاضر در هشتمین نسل خود به تولید می‌رسد که این نسل به عنوان یکی از بهترین‌های کلاس خود شناخته می‌شود و می‌توانیم مدت‌ها در مورد جذابیت‌های طراحی و فنی آن صحبت کنیم.

اما ما در مورد نسل پنجم ماکسیما صحبت می‌کنیم که در سال 2000 معرفی شد و از سال 1381 بر روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت. اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، ماکسیما موجود در ایران همان نیسان سفیرو است و به زبان دیگر، ماکسیما نسل پنجم بر پایه سفیرو ساخته شده است.

 

مقایسه ماکسیما

 

مدل مد نظر از سفیرو یا ماکسیما، A33 نام دارد که در سال 1998 معرفی شد و تولید آن تا سال 2012 آن هم تنها در کشور ما ادامه پیدا کرد. هرچند که همین خودرو در بازار کشور آمریکا همانند ایران با نام ماکسیما عرضه می‌شد.

ماکسیما با ورود خود به بازار، توانست نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کند و به یک خودرو محبوب تبدیل شود تا آنجا که به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار تبدیل شد. البته در سال‌های ابتدایی تولید ماکسیما خبری از خودروهای کره‌ای نبود و ماکسیما کار نسبتا راحتی در بازار داشت. ماکسیما یکی از نخستین خودروهای لوکسی بود که در ایران به تولید می‌رسید و همین اتفاق هم مزید بر علت شد تا فروش آن اوج بگیرد.

 

ماکسیما

 

در طراحی ظاهری ماکسیما هماهنگی خوبی دیده می‌شود و باوجود ابعاد بزرگ بدنه، نظم خاصی در این طراحی به چشم می‌خورد. چراغ‌ها ابعاد بزرگی دارند ولی باید به این نکته هم اشاره کنیم که طراحی بدنه در مجموع ساده به نظر می‌رسد که این سادگی و نبود هیجان باتوجه به زمان طراحی آن چندان عجیب نیست. البته نسل‌های جدید ماکسیما به ویژه نسل هشتم، طراحی بسیار هیجان انگیز و جذابی دارند اما این نسل‌ها به دلایلی همچون ممنوعیت واردات در ایران حضور پیدا نکرده‌اند.

طراحی کابین ماکسیما با بدنه آن هماهنگ است و البته سادگی باز هم در اینجا به چشم می‌‌خورد. یک نکته هم وجود دارد و آن اینکه کابین نیسان سفیرو یا ماکسیما در بازارهای جهانی متفاوت از آن چیزی است که در ایران می‌بینیم چراکه برخی بخش‌های آن تغییر پیدا کرده. کیفیت متریال ماکسیما را باید خوب دانست به علاوه اینکه فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان کاملا کافی به نظر می‌رسد. به طوری که تمامی سرنشینان حتی در مسیرهای طولانی احساس خوشایندی خواهند داشت.

 

کابین ماکسیما

 

ماکسیما تجهیزات رفاهی چون 2 عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، سی دی چنجر 5 تایی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن و قابلیت جمع کردن صندلی‌های عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ماکسیما به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 227 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در دسترس است که هر کدام مزیت‌ها و معایب خود را دارند. به عنوان مثال نسخه دستی شتاب گیری سریعتری را برای شما به ارمغان می‌آورد و مصرف سوخت پایین‌تری دارد اما جعبه اتوماتیک برای استفاده در مسیرهای شهری مناسب‌تر است. در نسخه دستی ماکسیما شتاب بهتری در مقایسه با زانتیا دارد اما در مدل اتوماتیک در صورت تبحر راننده، ممکن است دو خودرو پایا پای در شتاب گیری اولیه حرکت کنند.

Citroen Xantia

سیتروئن زانتیا

مقایسه ماکسیما با زانتیا

سیتروئن زانتیا

 

زانتیا یک خودرو خانوادگی فرانسوی است که در سال 1992 معرفی و عرضه شد و تولید آن تا سال 2002 در کشور فرانسه ادامه پیدا کرد. البته تولید زانتیا در ایران در سال 1381 آغاز شد و تولید آن تا سال 1389 ادامه پیدا کرد. می‌توان گفت تولید دو خودرو زانتیا و ماکسیما به صورت همزمان صورت گرفته و باعث شد این دو خودرو تبدیل به محبوب‌ترین‌های بازار خودرو کشورمان شوند هرچند که در دو کلاس متفاوت قرار می‌گیرند.

 

مقایسه زانتیا

 

زانتیا به چند دلیل تبدیل به یک خودرو محبوب شد. یکی ویژگی‌های فنی و عملکردی آن بود که یک خودرو کاملا سریع و پرشتاب به شمار می‌رفت و هندلینگ و کیفیت سواری کم نظیری داشت. به علاوه زانتیا می‌تواند با استفاده از 3 چرخ و بدون حضور یکی از چرخ‌ها حرکت کند که این موضوع به لطف سیستم تعلیق پیچیده آن حاصل شده بود. البته حرکت بر روی 3 چرخ بیشتر یک موضوع تبلیغاتی بود و نه کاربردی.

طراحی زانتیا کاملا آیرودینامیک به نظر می‌رسد هرچند که سادگی در آن مشهود است ولی هماهنگی میان اجزا دیده می‌شود. چراغ‌ها حالتی کشیده دارند و البته خود بدنه هم کشیده و یکنواخت است. در مورد طراحی هر دو خودرو مورد نظر یعنی ماکسیما و زانتیا باید بگوییم که گرد کهنگی بر چهره آنها نشسته و دیگر آن طراوت گذشته را ندارند. هرچند که در میان دست دوم‌ها، جز بهترین گزینه‌ها هستند و انتخاب میان طراحی آنها به خریدار بستگی دارد.

 

زانتیا

 

کابین زانتیا حالتی یکتواخت دارد و این یکنواختی و سادگی در بخش‌های مختلف از جمله داشبورد دیده می‌شود. مجموعه داشبورد و کنسول وسط با تمرکز بر راننده ساخته شده‌اند هرچند که دسترسی به کلیدها کمی برای راننده سخت است. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک و پارچه است و کیفیت خوب آن باعث می‌شود در دراز مدت دچار آسیب نشود. به علاوه فضای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار دارد اما نه به اندازه ماکسیما. زانتیا سواری نرم و بی صدایی دارد و سرنشینان در سفرها احساس خوشایندی خواهند داشت.

زانتیا آپشن‌هایی چون 2 عدد ایربگ (4 عدد در مدل سوپرلوکس)، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن، و تنظیم ارتفاع خودرو باتوجه به وزن خودرو و شرایط مسیر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین زانتیا

 

زانتیا در دو مدل با موتور 1.8 و 2.0 لیتری در ایران عرضه شد هرچند که یک موتور قدرتمندتر 3.0 لیتری 6 سیلندر هم برای آن موجود بود ولی این مدل تنها در تعداد محدودی در ایران وارد شد. موتور 1.8 لیتری توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد و نسخه قدرتمندتر 2.0 لیتری قدرتی معادل 135 اسب بخار و گشتاوری برابر با 187 نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت در هر دو مدل به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. البته در تعداد محدودی هم شاهد عرضه مدل اتوماتیک بودیم.

زانتیا از نظر فنی یک خودرو عالی است و شتاب و عملکرد خوبی دارد و حتی می‌تواند با موتور 2.0 لیتری در سرعت‌های پایین با ماکسیما اتوماتیک رقابت کند. البته زانتیا ایراداتی هم دارد از جمله پیچیدگی تعمیر و گرانی قطعات. به عنوان مثال اگر سیستم روغن خودرو شما دچار مشکل شود، باید حساسیت زیادی نسبت به تعمیر آن داشته باشید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمود شورکی
    تاریخ : 1400/05/10

    زانتیا تا ابد برتارک خودروسازی بسیار ضعیف ایران خواهد درخشید.بنده با اطمینان کامل میگم یه زانتیا دارم که البته قابل شمارونداره به خودم قول دادم تا زمانیکه چرخش بچرخه با عشق تمام سوار میشم و در صورت بلا استفاده شدن با جرثقیل میذارمش بالای منزلم که هفت پشتم بدونن باباشون سوار چه خودروی نازی بوده.ای جانم زانتیا.

  • user icon
    نویسنده : کاوه
    تاریخ : 1402/08/02

    زانتیا مهندسی شده در اروپا هستش از نظر سواری از ماکسیما بهتره شتابش بالاتره و ماشین بدرد بخور تری از ماکسیما هستش ولی ماکسیما فقط یک موتور 3 هزار سی سی داره .. تعلیقش ضعیفه .. تقسیم وزن نداره . توی پیچ و جاده های لغزنده بسیار خطرناکه .. کارت سوخت نداره .... زانتیا یک ماشین همه کاره هستش شاهکار فرانسه در دهه 90

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading