اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه میتسوبیشی میراژ با کیا پیکانتو

مقایسه میتسوبیشی میراژ با کیا پیکانتو

خودروهای کوچک شهری از آن دسته خودروهایی هستند که طرفداران کمتری در کشورمان دارند اما چند خودرو شهری جذاب در سال‌های اخیر وارد بازار ایران شده که کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ از جمله آنها هستند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید و ویژگی‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

MITSUBISHI Mirage

میتسوبیشی میراژ

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی میتسوبیشی میراژ

KIA Picanto

کیا پیکانتو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی کیا پیکانتو
انتخاب ماشین 3

MITSUBISHI Mirage

میتسوبیشی میراژ

Top car

MITSUBISHI Mirage

میتسوبیشی میراژ

مقایسه میتسوبیشی میراژ با کیا پیکانتو

میتسوبیشی میراژ

 

میتسوبیشی میراژ یک خودرو ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1978 معرفی شد و تولید آن تا سال 2003 ادامه یافت. میراژ تا آن زمان در کلاس متفاوتی با آنچه اکنون می‌بینیم قرار می‌گرفت و تولید آن هم در سال 2003 متوقف شد.

اما نسل جدید میراژ در سال 2012 و با ظاهری کاملا متفاوت معرفی شد تا شاهد بازگشت آن به خط تولید کمپانی ژاپنی باشیم. میتسوبیشی برای معرفی این نسل از میراژ از نمایشگاه‌های خودرو ژنو و توکیو در سال 2011 استفاده کرد و در نهایت نسل ششم وارد بازار شد و تولید آن همچنان ادامه دارد.

 

مقایسه میتسوبیشی میراژ

 

البته میتسوبیشی میراژ در سال 2017 فیس لیفت شد و تغییرات مثبت زیادی را تجربه کرد. میراژ در بازارهای جهانی با نظرات مختلف زیادی روبه‌رو شده چراکه برخی آن را یک خودرو خوب توصیف می‌کنند اما برخی دیگر به هیچ عنوان ارزش خرید بالایی برای آن متصور نیستند.

میراژ نخستین بار در سال 2015 وارد بازار ایران شد و واردات آن تا پیش از ممنوع شدن واردات خودرو ادامه پیدا کرد. ما در اینجا در مورد مدل 2017 و 2018 میراژ صحبت می‌کنیم که در واقع همان نمونه فیس لیفت است. میراژ به ویژه در نسخه‌های اولیه با استقبال چندانی از سوی مشتریان ایرانی روبه‌رو نشد و علت این اتفاق هم واضح است. ایرانی‌ها علاقه چندانی به خودروهای کوچک شهری ندارند و خودروهای بزرگتر را ترجیح می‌دهند به ویژه اینکه برای خرید آن هم باید مبلغ زیادی پرداخت کنید.

 

میتسوبیشی میراژ

 

طراحی میراژ در ابتدا چندان خوب نبود اما با ارائه فیس لیفت از سوی میتسوبیشی، و اعمال تغییرات به ویژه در چراغ‌ها و برخی جزئیات دیگر، طراحی آن بهبود یافت و تبدیل به خودرو زیباتری شد. حتی اگر میراژ را با کیا پیکانتو مقایسه کنیم باید بگوییم طراحی بهتری دارد هرچند که انتخاب میان این دو بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

طراحی کابین میراژ ساده و در عین حال مناسب برای چنین خودرویی است. البته در نمونه‌های وارداتی میراژ برخی ویژگی‌های موجود در آن دیده نمی‌شود. در مجموع باید طراحی کابین میراژ را قابل قبول دانست و کیفیت متریال به کار رفته در آن هم خوب به نظر می‌رسد.

 

کابین میتسوبیشی میراژ

 

میتسوبیشی میراژ به امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو و صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی، گرمکن آینه‌های جانبی، دوربین دنده عقب با نمایش بر روی آینه وسط، چراغ‌های جلو زنون مجهز به دیلایت، کروز کنترل و سنسور پارک عقب مجهز شده و از این حیث وضعیت مطلوبی دارد.

میراژ به یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر مجهز شده که قادر است 79 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این قدرت را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این قدرت چندان زیاد نیست اما بدون شک برای به حرکت درآوردن یک خودرو کوچک شهری که وزنی کمتر از 900 کیلوگرم دارد کافی است.

میراژ بازار خرید و فروش خوبی ندارد و برای فروش آن باید زمان زیادی صرف کنید. به علاوه اینکه در خدمات پس از فروش هم مالک با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

KIA Picanto

کیا پیکانتو

مقایسه میتسوبیشی میراژ با کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو هم یکی دیگر از خودروهای کوچک شهری است که  در ایران حضور دارد. پیکانتو نخستین بار در سال 2004 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. پیکانتو نخستین بار در سال 2013 یعنی نسل دوم و توسط اطلس خودرو وارد بازار ایران شد.

این نسل از پیکانتو در سال 2011 و نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد در حالی که به گفته کیا طراحی آن توسط بخش اروپایی کیا حاضر در آلمان انجام شده که مستقیما زیر نظر پیتر شرایر است. نسل دوم پیکانتو یک تحول اساسی را در طراحی در مقایسه با نسل اول تجربه کرده بود و با اختلاف تبدیل به خودرو زیباتری شده بود. بد نیست اشاره کنیم که پیکانتو در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد که در سال 2017 معرفی شده و با حفظ اصول کلی طراحی، به روز رسانی‌هایی را تجربه کرده است.

 

مقایسه کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو تا سال 2016 وارد ایران می‌شد و پس از آن واردات آن متوقف شد. پیکانتو هم در کلاس خودروهای شهری قرار می‌گیرد ولی فروش بهتری را در مقایسه با میراژ تجربه کرد و در حال حاضر هم راحت‌تر از رقیب ژاپنی خود خرید و فروش می‌شود.

طراحی ظاهری پیکانتو در مجموع برای یک خودرو شهری قابل قبول است اما از آنجا که پیش از میراژ طراحی شده، در مقابل رقیب ژاپنی حرف زیادی برای گفتن ندارد. طراحی کابین پیکانتو هم پیرو همین روند است و باید بگوییم که قدیمی بودن طراحی در داخل کابین مشهود است. این نکته را به حذف شدن برخی از ویژگی‌ها در کابین برای مدل‌های ورودی به ایران اضافه کنید.

 

کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو تجهیزاتی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، صندلی عقب با پشتیبانی ایزوفیکس، آینه وسط الکتروکرومیک و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیا پیکانتو به یک موتور 1.2 لیتری مجهز شده که می‌تواند 85 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. پیکانتو باوجود قدرت بیشتر در مقایسه با میراژ، سریعتر از آن نیست چراکه وزن بیشتری دارد. در مجموع میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو از نظر فنی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و هر دو عملکردی در حد و اندازه یک خودرو کوچک شهری ارائه می‌دهند و نه بیشتر.

 

کابین کیا پیکانتو

 

کیا پیکانتو در حالی وارد بازار شد که میراژ در مدل پیش از فیس لیفت در ایران حضور داشت و شرایط مناسبی را تجربه نکرده بود. اما پیکانتو به لطف ظاهر بهتر خود در مقایسه با آن مدل فروش بهتری را تجربه کرد و در مقابل رقیب ژاپنی موفق‌تر ظاهر شد. پیکانتو اکنون هم شرایط بهتری در بازار دارد و راحت‌تر خرید و فروش می‌شود. اما باتوجه به اینکه هر دو خودرو قیمت مشابهی دارند، و میراژ خودرو جدیدتری است و نیز طراحی و امکانات بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading