اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان تینا با کیا اپتیما

مقایسه نیسان تینا با کیا اپتیما

نیسان تینا و کیا اپتیما از جمله باکیفیت‌ترین خودروهای سدانی هستند که در ایران حضور پیدا کرده‌اند. خوشبختانه در سال‌های اخیر در این کلاس شاهد حضور محصولات باکیفیت زیادی از کره و ژاپن در کشور بوده‌ایم و اگر کسی قصد خرید چنین خودرویی را داشته باشد، گزینه‌های فراوانی در پیش رو خواهد داشت. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان نیسان تینا و کیا اپتیما مدل 2012 تا 2015 داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

KIA OPTIMA

کیا اپتیما

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی کیا اپتیما

NISSAN TEANA

نیسان تینا

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی نیسان تینا
انتخاب ماشین 3

KIA OPTIMA

کیا اپتیما

Top car

KIA OPTIMA

کیا اپتیما

مقایسه نیسان تینا با کیا اپتیما

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که از سال 2000 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. کیا اپتیما در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد ولی ما در اینجا در مورد نسل سوم آن صحبت می‌کنیم. نسل سوم اپتیما در سال 2010 معرفی شد و از سال 2012 به بازار ایران راه پیدا کرد.

نخستین حضور اپتیما در ایران به سال 2009 بازمی‌گردد جایی که نسل دوم در نسخه فیس لیفت در کشورمان عرضه شد. اما این حضور، زمینه ساز موفقیت اپتیما در نسل‌های آینده بود و اپتیما در نسل سوم و چهارم خود به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان‌های موجود در ایران تبدیل شد. آخرین مدل وارد شده از اپتیما به کشور، مربوط به نسل چهارم آن است که باتوجه به ممنوعیت واردات خودرو در حال حاضر خبری از آن هم نیست.

 

مقایسه کیا اپتیما

 

نسل دوم کیا اپتیما توسط اطلس خودرو و در سال 2012 وارد بازار ایران شد. علت انتخاب این مدل از اپتیما برای مقایسه با نیسان تینا، نزدیک بودن قیمت آنها به یکدیگر است. نسل دوم اپتیما با طراحی ظاهری جذابی که داشت، به فروش بالایی در ایران دست پیدا کرد.

طراحی کیا اپتیما یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است و پیتر شرایر به عنوان یکی از طراحان مشهور در دنیا، مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشته است. البته در مورد اپتیما باید بگوییم که یک بار در سال 2014 فیس لیفت شد تا ظاهر آن باز هم پخته‌تر از قبل شود. در این فیس لیفت، شکل چراغ‌ها به ویژه در عقب تغییر کرد و از رینگ‌های جدیدی برای آن استفاده شد. در مجموع باید بگوییم طراحی اپتیما در مقایسه با نیسان تینا به روز تر و البته جذاب‌تر است هرچند که ممکن است برخی خریداران به ویژه افراد مسن، تینا را ترجیح بدهند.

 

مقایسه کیا اپتیما

 

طراحی کابین اپتیما بر اساس زبان طراحی کیا صورت گرفته و کاملا آشناست. مجموعه داشبورد و کنسول وسط با تمرکز بر راننده تنظیم شده‌‎اند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا به همراه کلیدهای کنترلی در اطراف آن هستند و دسترسی راننده به آنها راحت است. اپتیما سواری نرم و راحتی دارد اما نه به نرمی تینا و البته فضای داخلی هر دو خودرو کافی است ولی تینا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپتیما به ویژگی‌ها و امکاناتی چون 10 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی اینفینیتی با 6 بلندگو، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و حافظه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، چراغ‌های جلو زنو اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل و سنسور و دوربین دنده عقب مجهز شده است.

 

کابین کیا اپتیما

 

اپتیما در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که باتوجه به محدودیت‌های بازار ایران، موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر وارد بازار کشورمان شده است. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 236 نیوتن متر گشتاور را دارد و برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. اپتیما از نظر فنی اختلاف زیادی با تینا ندارد و می‌توان نمره مشابهی به هر دو خودرو در این زمینه داد.

کیا اپتیما همواره خودرو محبوبی در ایران بوده و در حال حاضر هم در نمونه‌های دست دوم بازار خرید و فروش خوبی دارد. بنابراین می‌توان گفت باتوجه به بازار خرید و فروش بهتر و نیز خدمات پس از فروش به مراتب بهتر، اپتیما ارزش خرید بالاتری در مقایسه با تینا دارد.

NISSAN TEANA

نیسان تینا

مقایسه نیسان تینا با کیا اپتیما

نیسان تینا

 

نیسان تینا یک خودرو سدان سایز متوسط ژاپنی است که با نام‌های دیگری همچون ماکسیما، سفیرو و سنترا هم در برخی کشورها به فروش می‌رسید. نسل اول تینا در سال 2003 و به عنوان جایگزین نیسان سفیرو که در کشور ما با نام نیسان ماکسیما به فروش می‌رسید، معرفی شد.

اما آن مدل از تینا که در ایران حضور پیدا کرد، مربوط به نسل دوم است که در سال 2008 معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 در ژاپن ادامه یافت. البته تینا در کشور تایوان هم به تولید می‌رسد و در حال حاضر هم در همین مدل بر روی خط تولید نیسان در تایوان قرار دارد.

 

مقایسه نیسان تینا

 

حضور نیسان تینا در ایران توسط سایپا انجام گرفت. سایپا پس از موفقیت بی نظیر ماکسیما در کشور و محبوبیت بالایی که در میان ایرانیان به دست آورد، تصمیم گرفت تا تینا را به عنوان جایگزین ماکسیما معرفی و عرضه کند. تینا در سال 1390 وارد بازار شد و تولید آن تا سال 1392 ادامه پیدا کرد. به این معنا که تا سال 91 به صورت همزمان با ماکسیما تولید می‌شد. برخلاف ماکسیما که در حدود 10 سال بر روی خط تولید قرار داشت، تینا خیلی زود و تنها پس از 2 سال از خط تولید خارج شد. علت آن عدم استقبال مشتریان ایرانی از تینا بود در حالی که این خودرو باکیفیت ژاپنی می‌توانست به موفقیت‌های بسیاری در کشورمان دست پیدا کند.

طراحی نیسان تینا به ویژه در سال‌های اولیه عرضه مدرن و به روز به نظر می‌رسید هرچند که می‌توان ایراداتی هم به آن گرفت. در نمای جلو، کاپوت و جلو پنجره حالتی تخم مرغی دارند و نمای جلو کمی با بخش‌های دیگر بدنه ناهماهنگ به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب طراحی به مراتب بهتری دارند و ابعاد بزرگ و بدنه کشیده به خوبی جلب توجه می‌کنند.

 

نیسان تینا

 

طراحی کابین یکی از نقاط قوت تینا به شمار می‌رود چراکه کاملا حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را به شما القا می‌کند. در ساخت کابین از متریال باکیفیت چوب و چرم استفاده شده و هماهنگی بخش‌های مختلف آن غیر قابل انکار است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که در داخل یک فرورفتگی است و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. شاید طراحی سایر کلیدهای موجود در کنسول وسط و فرمان کمی قدیمی به نظر برسد اما در مجموع ایرادی بر آن وارد نیست.

نیسان تینا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 ساب ووفر، تنظیم برقی صندلی‌ها مجهز به گرمکن و حافظه، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، کروز کنترل، چراغ‌های جلو زنون مجهز به سیستم شست و شو.

 

کابین نیسان تینا

 

نیسان تینا به یک موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 182 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شاید بزرگترین نقطه ضعف تینا را بتوان در همین قوای محرکه به ویژه جعبه دنده بدانیم. این جعبه دنده CVT علاوه بر عدم هماهنگی با موتور، در مسیرهای سخت دچار مشکلاتی می‌شود و دمای آن به بیش از دمای استاندارد می‌رسد. این مشکلی است که بسیاری از مالکان تینا گزارش کرده‌اند و در مجموع تینا انتظارات را در این بخش برآورده نکرد.

نیسان تینا در ورود به بازار شرایط خوبی را تجربه نکرد و به فروش مورد نظر دست نیافت. اکنون هم برای فروش آن باید زمان زیادی صرف کنید و در خدمات پس از فروش آن هم با مشکلاتی روبه‌رو خواهید بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading