اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سانتافه با آزرا

مقایسه هیوندای سانتافه با آزرا

خرید یک خودرو دست دوم آن هم با عمر نزدیک به 10 سال، در کمتر جایی در دنیا مرسوم است اما در ایران برای خرید همین خودروها هم باید هزینه گزافی بپردازید. از جمله خودروهای کره‌ای که در حال حاضر به صورت دست دوم در بازار قابل خریداری هستند، هیوندای سانتافه و هیوندای آزرا را می‌توانیم نام ببریم که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و به بررسی ارزش خرید هر کدان بپردازیم.

HYUNDAI AZERA

هیوندای آزرا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هیوندای آزرا

HYUNDAI SANTAFE

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی هیوندای سانتافه
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI AZERA

هیوندای آزرا

Top car

HYUNDAI AZERA

هیوندای آزرا

مقایسه هیوندای سانتافه با آزرا

هیوندای آزرا یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1986 معرفی شد و در حال حاضر در ششمین نسل خود به تولید می‌رسد. نخستین حضور آزرا در ایران به سال 2006 و نسل چهارم بازمی‌گردد و ما هم در مورد همین نسل صحبت می‌کنیم.

نسل چهارم آزرا تبدیل به یک خودرو کاملا موفق شد و به فروش بالایی دست پیدا کرد. همین موفقیت موجب شد تا نسل‌های بعدی آزرا هم در ایران حضور پیدا کنند و به عنوان یک خودرو نسبتا لوکس، به محبوبیت بالایی برسند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که آزرا در اصل گرنجور نام دارد و در برخی کشورها از نام آزرا برای آن استفاده شده. به هر حال قصد داریم نسل چهارم هیوندای آزرا را با نسل دوم سانتافه مقایسه کنیم.

 

هیوندای آزرا

 

نسل چهارم هیوندای آزرا یک تحول کامل را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرد و تبدیل به یک خودرو کاملا جدید شد. این طراحی موجب شد تا بسیاری دیگر از محصولات هیوندای هم بر اساس همین زبان، طراحی شوند. در آزرا چند ویژگی مهم به چشم می‌خورد که شاید بتوان طراحی کشیده چراغ‌ها را مهم‌ترین بخش آن بدانیم. این چراغ‌های کشیده با خطوط موجود بر روی بدنه و نیز شکل کلی بدنه هماهنگ است و می‌توان گفت آزرا با وجود گذشت چندین سال از تولید، همچنان طراحی قابل قبولی دارد البته در بین رقبای خود نه در مقایسه با خودروهای امروزی.

 

هیوندای آزرا 2008

 

طراحی کابین هیوندای آزرا چندان پیچیده و مدرن نیست و بدون شک در مقایسه با خودروهای روز حرفی برای گفتن ندارد. اما این طراحی باوجود سادگی نیازهای شما را برطرف می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و داشبورد کاملا یکپارچه و ساده است. کیفیت سواری آزرا قابل قبول است و تمامی سرنشینان حتی در مسیرهای طولانی احساس راحتی خواهند داشت.

هیوندای آزرا ویژگی‌ها و تجهیزاتی چون 8 کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 8 بلندگو و ساب ووفر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و حافظه، آینه وسط الکتروکرومیک، تاشوندگی برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو اتوماتیک با قابلیت چرخش در پیچ، کروز کنترل و دوربین دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای آزرا

 

هیوندای آزرا به یک موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که به نام Lambda مشهور است و توانایی تولید 235 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و آزرا با استفاده از این قوای محرکه خودرو نسبتا سریعی است و شما را ناامید نخواهد کرد.

آزرا از نظر استهلاک شرایط نسبتا خوبی دارد و کمتر ممکن است مالک خود را به دردسر بیندازد. در حال حاضر هم در بازار خرید و فروش می‌شود که البته برای فروش آن باید زمان زیادی را صرف کنید چراکه به دلیل بالا رفتن غیر منطقی قیمت‌ها، ارزش خرید آن هم کم شده به علاوه اینکه مدت زیادی از آخرین سال‌های تولید آن می‌گذرد.

HYUNDAI SANTAFE

هیوندای سانتافه

مقایسه هیوندای سانتافه با آزرا

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط است که نخستین بار در سال 2001 بر روی خط تولید قرار گرفت و در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. سانتافه در سال 2007 برای نخستین بار و در نسل دوم خود وارد ایران شد و پس از آن در نسل سوم هم راه به بازار کشورمان پیدا کرد.

نسل دوم سانتافه در سال 2006 و در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی و از سال 2007 وارد بازار شد. در همین سال بود که سانتافه به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد و به عنوان یک شاسی بلند نیمه لوکس شناخته شد. حضور سانتافه در کنار چند شاسی بلند کره‌ای و ژاپنی موجب شد تا مردم ایران هم همانند بسیاری از کشورهای دنیا، به خودروهای شاسی بلند تمایل بیشتری پیدا کنند و این روند تا به امروز هم ادامه پیدا کرده است.

 

مقایسه هیوندای سانتافه

 

سانتافه با زبان طراحی وقت هیوندای طراحی و ساخته شده. چراغ‌ها در جلو و عقب کشیده هستند و در نمای جلو یک جلو پنجره نسبتا کوچک را مشاهده می‌کنیم. طراحی سانتافه منطقی و بر اساس اصول شکل گرفته ولی اگر بخواهیم آن را با آزرا مقایسه کنیم، باید به رقیب هموطن آن نمره بالاتری بدهیم. البته این دو خودرو در دو کلاس کاملا متفاوت جای می‌گیرند ولی در مجموع آزرا را باید خودرو زیباتری بدانیم.

طراحی کابین سانتافه همانند آزرا ساده است اما کلیدهای کنترلی بیشتری در مقابل شما قرار دارد. کیفیت متریال، کلیت طراحی و راحتی سواری در هر دو خودرو یعنی سانتافه و آزرا در یک حد و اندازه است هرچند که سانتافه فضای داخلی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

هیوندای سانتافه 2010

 

سانتافه از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی چون 12 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم صوتی با 7 بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌ها و گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هیوندای سانتافه در ابتدا با یک موتور 2.7 لیتری 6 سیلندر در بازار ایران عرضه شد که 189 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما سانتافه با چنین موتوری حرف زیادی برای گفتن در مقابل رقبا نداشت. به همین دلیل شرکت واردکننده در ادامه، یک نسخه مجهز به موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر را عرضه نمود که قدرت 280 اسب بخاری و گشتاور 335 نیوتن متری تولید می‌کند. قدرت در این نسخه به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‎‌کند.

 

کابین هیوندای سانتافه

 

این مدل قدرت نسبتا خوبی دارد ولی یک ایراد اساسی در آن مشاهده می‌شود. آن هم اینکه این موتور به ویژه در کارکردهای بالا دچار مشکلات اساسی می‌شود و حتی در برخی موارد مشاهده می‌شد که موتور به کلی می‌سوزد و هزینه‌های گزافی برای مالک ایجاد می‌کند.

سانتافه در حال حاضر شرایط مناسبی را در خرید و فروش ندارد و باید بگوییم آزرا از این جهت شرایط مناسب‌تری را تجربه می‌کند. بنابراین آزرا باتوجه به ارزش خرید بالاتر، پیشنهاد ماشین 3 برای خرید یک خودرو دست دوم است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading