اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای آزرا با تویوتا کمری

مقایسه هیوندای آزرا با تویوتا کمری

هیوندای آزرا و تویوتا کمری از آن دسته خودروهایی هستند که به هنگام ورود خود به بازار با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شدند و همچنان هم در مدل‌های دست دوم در بازار خرید و فروش می‌شوند. اما شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که خرید کدام خودرو منطقی‌تر است به همین دلیل مقایسه‌ای میان آنها ترتیب دادیم تا شما را با نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هرکدام آشنا کنیم.

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی تویوتا کمری

HYUNDAI AZERA

هیوندای آزرا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای آزرا
انتخاب ماشین 3

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری

Top car

TOYOTA CAMRY

تویوتا کمری

مقایسه هیوندای آزرا با تویوتا کمری

تویوتا کمری یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نخستین بار در سال 1979 معرفی شد و در حال حاضر هم در مدل XV70 به تولید می‌رسد. تویوتا کمری را باید یکی از باسابقه‌ترین خودروهای جهان بدانیم چراکه از نخستین سال معرفی آن زمان زیادی می‌گذرد و همواره هم فروش خوبی را تجربه کرده است.

کمری عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ را یدک می‌کشد و مدل‌های کنونی آن هم از این فروش عالی بی نصیب نمانده‌اند. کمری در بیشتر نسل‌ها به یک دلیل مورد انتقاد قرار می‌گرفته و آن هم سادگی طراحی است ولی تویوتا در آخرین نسل یعنی مدل XV70 تصمیم گرفت تا در این روند تغییراتی ایجاد کند. بنابراین یک خودرو بی نظیر را روانه بازار کرد.

 

تویوتا کمری 2007

 

ما در مورد کمری XV40 صحبت می‌کنیم که در سال 2006 معرفی شد و تولید آن تا سال 2011 هم ادامه پیدا کرد. این نسل جایگزین تویوتا کمری گرند شد و در سال 2007 به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد و حضور آن در ایران تا سال 2010 ادامه یافت. کمری 2007 تا 2010 مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت و به عنوان یک خودرو باکیفیت شناخته شد.

این نسل از کمری تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده بود و تبدیل به یک خودرو کاملا جدید شد. طراحی چراغ‌ها در جلو و عقب کاملا متحول شده و حالتی کشیده دارند. سپرها حجیم هستند و در مجموع طراحی آن باتوجه به زمان طراحی، منطقی و قابل دفاع بود. البته کمری به هیچ وجه خودرو جوان پسندی نیست و بیشتر خریداران مسن به سراغ آن می‌روند.

 

مقایسه تویوتا کمری

 

طراحی کابین کمری هم به همین شکل ساده و معمولی است و هیچ گونه هیجانی را به شما القا نمی‌کند. در مرکز داشبورد کلیدهای کنترلی و ورودی‌های هوا جای گرفته‌اند و تعدادی کلید کنترلی هم بر روی فرمان دیده می‌شود. متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک، چوب و پارچه تشکیل شده و مجموعا کیفیت خوبی دارد. کیفیت بالای متریال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین است و کمری سواری بسیار نرم و بی‌سروصدایی را ارائه می‌دهد. به طوری که راحت‌ترین شرایط را تجربه خواهید کرد.

 

کابین تویوتا کمری

 

کمری در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه شد که نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران، از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 157 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. باید بگوییم که این قدرت چندان زیادی نیست اما کمری برای حرکت در مسیرهای معمولی شما را ناامید نخواهد کرد. به هر حال کمری از این نظر رقابت را به آزرا واگذار می‌کند چراکه خودرو کره‌ای قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کمری 2007 تا 2010 همواره خودرو محبوبی بوده و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد ولی باتوجه به گذشت چندین سال از تولید و قیمت غیرمنطقی، بازار خرید و فروش خوبی ندارد. اما استهلاک پایین و کیفیت سواری بالا و ویژگی‌های فنی مناسب آن را نباید از یاد برد.

HYUNDAI AZERA

هیوندای آزرا

مقایسه هیوندای آزرا با تویوتا کمری

هیوندای آزرا یا همان هیوندای گرنجور یک سدان سایز متوسط است که توسط کمپانی کره‌ای به تولید می‌رسید. آزرا نخستین بار در سال 1986 معرفی شد و در حال حاضر در ششمین نسل خود بر روی خط تولید قرار دارد. آزرا از نظر سابقه و محبوبیت به گرد پای کمری هم نمی‌رسد ولی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است.

 

مقایسه هیوندای آزرا

 

آزرا نخستین بار در سال 2006 و در نسل چهارم در ایران عرضه شد و ما هم در مورد همین مدل صحبت می‌کنیم. این نسل از آزرا بر پایه پلتفرم سوناتا ساخته شده و از نظر ظاهری هم شباهت زیادی به سوناتا هم مدل خود دارد. آزرا به عنوان یک سدان نیمه لوکس در میان خریداران ایرانی محبوبیت بالایی پیدا کرد.

طراحی ظاهری آزرا مدرن‌تر از کمری به نظر می‌رسد اما باید بگوییم انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شما هم بستگی دارد. کشیدگی چراغ‌ها در جلو و اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر، هماهنگی و تناسب خوبی در بدنه ایجاد کرده ولی باز هم آزرا یک خودرو جوان پسند نیست. البته در مقایسه با کمری، احتمالا خریداران جوان بیشتری به آن تمایل پیدا می‌کنند.

 

هیوندای آزرا

 

طراحی کابین آزرا همانند کمری ساده است و هیجانی به همراه ندارد. از نظر سبک طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در کابین، کمری و آزرا عملکردی یکسان دارند ولی بدون شک کمری کیفیت سواری بالاتری دارد. البته آزرا هم خودرو نرم و راحتی است ولی کمری از این جهت به رقیب کره‌ای خود برتری دارد. اما آزرا از نظر تجهیزات رفاهی می‌تواند کمری را کنار بزند چراکه ویژگی‌هایی چون 8 کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و ساب ووفر، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو اتوماتیک، کروز کنترل و دوربین دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای آزرا

 

هیوندای آزرا در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه شد که خوشبختانه قدرتمندترین نسخه آن به بازار ایران آمد هرچند که در سال‌های اخیر این روند کاملا عوض شده و مشتریان ایرانی معمولا به ضعیف‌ترین موتورهای هر خودرو دسترسی دارند. موتور به کار رفته در آزرا 3.3 لیتر حجم و 6 سیلندر دارد و می‌تواند 235 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و عملکرد فنی آزرا در مجموع خوب ارزیابی می‌شود و کمری باتوجه به موتور 4 سیلندری که دارد، رقابت را به این خودرو کره‌ای واگذار می‎کند.

هیوندای آزرا 2006 تا 2011 از نظر بازار خرید و فروش و نیز خدمات پس از فروش شرایط مشابهی با کمری دارد و برتری آن در قوای محرکه است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عباس
    تاریخ : 1397/06/26

    این جا هم تلیسمان قهرمان ماشین 3 نشه 😂😂😂😂 صلوات

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading