اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک j4 با جیلی GC6

مقایسه جک j4 با جیلی GC6

اگر در حدود 100 میلیون تومان بودجه برای خرید یک کامپکت سدان بودجه دارید باز هم از جمهوری خلق چین دو گزینه در پیش روی شما با نام های جک j4 و جیلی GC6 قرار دارد که هر دو توسط نماینده های آنها در داخل کشور مونتاژ و تولید میشوند و ماشین 3 امروز قصد دارد تا به طور کامل و جامع با مقایسه جیلی GC6 و جک J4 بررسی کند که ارزش خرید کدام ماشین بیشتر است .

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی جک J4

Geely GC6

جیلی GC6

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی جیلی GC6
انتخاب ماشین 3

Jac J4

جک J4

Top car

Jac J4

جک J4

مقایسه جک j4 با جیلی GC6

جک J4

کرمان موتور تا به حال ماشین های موفق زیادی را تولید و عرضه کرده و اینبار اما به سراغ یکی از موفق ترین و پرفروش ترین تولیدات جک چینی یعنیجک J4 رفته است که در ایران جایگزین سدان میان سایز معروف جک J5 و یکی از بهترین کامپکت سدان های حال حاضر میباشد . اقتصادی بودن را مهندسان و طراحان جک تقریباً در همه بخش ها لحاظ کرده اند و همین مهم یکی از دلایل اصلی سادگی و بدون زرق و برق بودن طراحی جک J4 است که به لطف همین سادگی است که هنگام قرار گرفتن و رونمائی جک j4 در یک مکان عمومی استقبال خوبی از آن از سوی مردم به عمل میاید . هیوندای اکسنت از جمله ماشین های پرچمدار سگمنت کامپکت سدان است که برای طراحی جک J4 از آن بهره گرفته اند و شباهت های انکار ناپذیر جک J4 و هیوندای اکسنت باعث شده تا چهره ای زیبا و معصومانه و البته هماهنگ و صحیح را به نمایش بگذارد . به داخل کابین جک J4 که قدم میگذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان میدهد و ارگونومی خوب جک J4 هماهنگ با کلاس و قیمت مناسبش است ضمن اینکه با همزادش جک S3 هم در طراحی داخلی ویژگی های مشترکی دارد . کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی میشود و کیفیت متریال جک J4 را هم به عنوان یک سدان چینی مونتاژ شده میتوان مناسب دانست و از نظر آپشن هم جک J4 تمامی آپشن های استاندارد کلاس خودش را دارد و تنها فاقد سانروف میباشد که آن را هم نمیتوان به عنوان ضعف تلقی کرد .

جک J4 به عنوان یک سدان اقتصادی به منظور داشتن راندمان مناسب و آلایندگی پایین از یک پیشرانه 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و 1.5 لیتری سود میبرد که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد و استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس میکند . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 111 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل میشود . موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و 1110 کیلوگرمی جک j4 در عملکرد خوب آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است که اجازه استفاده از حداکثر توان تولیدی را نمیدهد تا مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده در پایین ترین سطح ممکن قرار داشته باشد و با این حال اما جک J4 اعداد مناسب میانگین کلاس خودش را به ثبت میرساند . جک J4 به زمان تقریبی 11.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند ، حداکثر سرعت جک J4 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به6.2 لیتر سوخت نیاز دارد .

از جمله ویژگی های جک J4 که در بخش سواری و تعلیق میتوان به آن اشاره کرد آرایش سیستم تعلیق به صورت مک فرسون در جلو ، نیمه مستقل در عقب ، استفاده از سیستم فرمان برقی و بهره بردن از پلتفرم مشترک با جک S3 است که باعث شده تا جک J4 به عنوان یک کامپکت سدان شهری هندلینگ خوب ، سواری نرم و راحتی را به نمایش بگذارد و علاوه بر این فرمان پذیری و قابلیت مانورش هم مناسب ارزیابی میشود .

جک J4 سال 2014 برای نخستین بار در چین عرضه شد و در طول این چند سال آمار فروش خوب و موفقی را ثبت کرده است و با وجود رقبای زیادی که برای جک J4 در این سگمنت وجود دارد از جمله موفقترین ماشینها است و با وجود همه ویژگی هایی که تا به حال جک J4 از خودش نشان داده و بررسی نظر مالکان جک J4 در سطح بین المللی و با توجه به زمان نسبتاً طولانی عرضه آن جک J4 را میتوان یک ماشین اقتصادی ، کم استهلاک ، کم مصرف و کم خرج دانست که در این مقایسه از جیلی GC6 که یکی از سخت ترین رقبایش میباشد ارزش خرید بیشتری دارد .

Geely GC6

جیلی GC6

مقایسه جک j4 با جیلی GC6

 

جیلی GC6

نخستین مدل از جیلی که داخل ایران به تولید رسیده است جیلی GC6 میباشد که توسط بم خودرو مونتاژ و عرضه گردیده است . برند جیلی به طور کلی در ایران شناخته شده است اما محصولات آن کم رونق نشان داده و بازار فروش ضعیفی را در طول این سالها در اختیار داشته اند که جیلی GC6 هم تا اینجا در داخل ایران نتوانسته به عنوان یک ماشین پرفروش جلوه کند . پلت فرم جیلی GC6 اکسلنت نسبت به گذشته تغییری نداشته است و تغییرات نسبت به مدل قبلی جیلی GC6 تنها در ظاهر محدود شده است و همین موضوع کمی فرم  مکعب کلی ماشین را کمی قدیمی تر از آنچه که هست نشان میدهد اما طراحی چراغ های جلو و عقب و رینگ و سپر جلو و عقب جیلی GC6 اکسلنت مناسب هستند و طراحی را از یکنواختی و حالت محافظه کارانه خارج کرده است . از نظر ظاهری جک J4 و جیلی GC6 از دو سبک کاملاً متفاوت پیروی میکنند اما هر دو از نظر جذابیت و زیبایی طراحی امتیاز یکسانی را کسب میکنند . بزرگ ترین تغییر در مورد جیلیGC6  اکسلنت در داخل کابین رخ داده که طراحی کاملا نسبت به مدل قبلی متحول شده است و حالا جیلی GC6 در داخل کابین بک ماشین مدرن و با المان های لوکس میباشد که در آن سعی شده ارگونومی و راحتی سرنشینان وضعیت مناسبی داشته باشد . تریم داخلی دو رنگ به همراه روکش چرمی صندلی ها ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم مالتی مدیا کامل از جمله امکانات جیلی GC6 هستند و تا به اینجا در این مقایسه برتری از نظر آپشن از آن جیلی GC6 میباشد و در باقی موارد جک J4 برابر یا بهتر میباشد .


جیلی GC6 اکسلنت در سینه خود یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری و 16 سوپاپ با حجم دقیق 1498 سی سی گنجانده است که قابلیت تولید 105 اسب بخار در موتور 6200 دور در دقیقه و 145 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4500 دور در دقیقه را دارد و جیلی gc6 اکسلنت میتواند در حدود 13 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند و برخی از مناسب مصرف سوخت جیلی GC6 اکسلنت را تا 11 لیتر هم در هر سیکل 100 کیلومتری گزارش کرده اند که در شرایط مختلف این عدد کمتر خواهد شد . نیروی پیشرانه جیلی GC6 اکسلنت توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک که ساخت شرکت JATCO ژاپن است انجام میشود . کیفیت فنی جیلی GC6 اکسلنت کاملا متوسط است و در بخش فنی جک J4 را مدرن تر ، کم استهلاک تر و اقتصادی تر ساخته اند هم چنین با گیربکس CVT به کار رفته در جک J4 لذت بیشتری را از راندن یک کامپکت سدان اقتصادی در اختیار شما میدهد .

جیلی GC6 اکسلنت هم با یک سیستم تعلیق ساده و وزن 1132 کیلوگرمی و ارتفاع تقریباً زیادش تا سطح زمین سواری نرم و مناسبی را برای جیلی GC6 به ارمغان آورده است اما سطح هندلینگ و کیفیت سواری متوسطی را ارائه میکند و در بحث خوش دست بودن جک J4 عملکرد حدوداً بالاتری را ارائه میکند .

جیلی GC6 اکسلنت در کل یک کامپکت سدان خوب و مناسب است اما ناشناخته بودن در میان مردم ، استقبال ضعیف از آن ، تکنولوژی قدیمی و مواردی از این قبیل باعث شده تا ارزش خرید و میزان خرید و فروشش سطح پایینی داشته باشد و در مقایسه با جک J4 امتیاز ارزشمند بودن کمتری را کسب کند .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading