اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با ام جی 360

مقایسه جک J4 با ام جی 360

خودروهای چینی تا حد زیادی بازار خودرو ایران را قبضه کرده‌اند و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، موجب شده تا این خودروها از معدود گزینه‌های در دسترس برای اغلب مشتریان ایرانی باشد. باتوجه به قیمت خودرو، امروز قصد داریم مقایسه‌ای میان دو سدان چینی یعنی جک J4 و ام جی 360 داشته باشیم و به بررسی ارزش خرید هرکدام از آنها بپردازیم.

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی جک J4

MG 360

ام جی 360

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
42
بررسی ام جی 360
انتخاب ماشین 3

Jac J4

جک J4

Top car

Jac J4

جک J4

مقایسه جک J4 با ام جی 360

جک J4 یک سدان ساب‌کامپکت چینی است که در کشور چین با نام Heyue A30 شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2013 و در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد و از همان سال به بازار خودرو کشور چین راه پیدا کرد. جک J4 یک بار تحت فیس لیفت قرار گرفت و تغییرات اندکی در بدنه آن به وجود آمد و قرار است با همین ظاهر در ایران حضور پیدا کند.

همانند سایر خودروهای جک، تولید و عرضه جک J4 در ایران هم توسط کرمان موتور انجام می‌پذیرد. محصولات جک در ایران شرایط مناسبی را تجربه کرده‌اند و فروش آنها قابل قبول بوده. این روند با جک J5 شروع شد و در حال حاضر هم خودروهایی چون S5 و S3 فروش مناسبی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود جک J4 هم در کشورمان به موفقیت نسبی دست پیدا کند.

 

مقایسه جک J4

 

جک J4 در طراحی خود تاحدودی پیرو زبان طراحی جک J5 است و شباهت‌هایی میان این دو خودرو دیده می‌شود. شکل چراغ‌ها در جلو و عقب متناسب به نظر می‌رسد و استفاده از خطوط شکسته بر روی بدنه، طراحی ظاهری را از آن یکپارچگی خارج کرده. ابعاد چرخ‌ها با بدنه تناسب دارد و در مجموع می‌توان گفت جک J4 نمره قابل قبولی در طراحی دریافت می‌کند هرچند که در مقابل رقیب هموطن خود کار سختی در پیش دارد.

 

جک J4

 

طراحی کابین جک J4 کمی ساده به نظر می‌رسد در حالی که ام جی 360 کاملا مدرن است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کابین جک J4 با استفاده از پلاستیک و تزئینات نقره‌ای رنگ ساخته شده و کیفیت متریال آن چندان بالا نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند.

جک J4 به ویژگی‌هایی چون 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور پارک دنده عقب، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، گرمکن آینه‌های جانبی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جک J4

 

موتور به کار رفته در جک J4 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. به این ترتیب جک J4 و ام جی 360 از نظر فنی در یک حد و اندازه قرار می‌گیرند هرچند که مطابق انتظار محصولات جک در دراز مدت کیفیت خود را بهتر حفظ می‌کنند.

نکته مهم در مورد جک J4، بازار خرید و فروش بهتر و نیز خدمات پس از فروش مطمئن است هرچند که افت قیمت در نسخه‌های دست دوم آن اجتناب ناپذیر است.

بررسی جک J4 و مشخصات آن 

MG 360

ام جی 360

مقایسه جک J4 با ام جی 360

ام جی 360 یک سدان کامپکت است که توسط آذویکو یا صنعت خودرو آذربایجان در ایران تولید می‌شود. 360 نخستین خودرو ساخت ام جی است که توسط این شرکت در ایران عرضه می‌شود و پیش از این، خودروهای ام جی توسط مدیاموتورز تولید می‌شد.

یکی از دلایل عدم موفقیت محصولات ام جی در ایران و شاید مهم‌ترین آنها، عملکرد نامناسب شرکت مربوطه و ارائه خدمات پس از فروش ضعیف بود که به نوعی بلیت ام جی را در ایران سوزاند در حالی که خودروهایی چون ام جی 6، GT، 350 و GS می‌توانستند فروش خوبی را در ایران تجربه کنند.

 

مقایسه ام جی 360

 

ام جی 360 به عنوان یک سدان کوچک رقبای زیادی در ایران دارد از جمله خودروهای داخلی و چینی. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این خودرو در یک نسخه توربو هم عرضه می‌شود که موتور قدرتمندتری دارد و می‌تواند رقبا را به چالش بکشد. اما ما اینجا در مورد مدل استاندارد صحبت می‌کنیم چراکه از نظر فنی به جک J4 نزدیک‌تر است.

طراحی ام جی 360 خوب و مدرن به نظر می‌رسد و ظاهرا زمان زیادی برای طراحی آن صرف شده است. چراغ‌ها شکل خوبی دارند و تناسب در بخش‌های مختلف بدنه دیده می‌شود به علاوه استفاده از خطوط کشیده بر روی بدنه تا حدودی حس اسپرت بودن را القا می‌کند.

 

ام جی 360

 

همانگونه که اشاره کردیم، کابین ام جی 360 کاملا به روز طراحی شده و حس خوبی را به سرنشینان القا می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و ورودی‌های هوا در دو طرف آن و کلیدهای کنترلی در پایین آن تعبیه شده‌اند. صفحه آمپر ترکیبی از دو بخش آنالوگ و دیجیتال است اما در مورد کیفیت متریال کابین باید بگوییم که بیشتر محصولات ام جی، پس از مدتی دچار افت کیفیت می‌شوند.

ام جی 360 امکاناتی چون 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، نمایشگر 8 اینچی لمسی و سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی، گرمکن آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو هالوژن مجهز به دیلایت، سانروف، دوربین و سنسور پارک دنده عقب را در خود گنجانده.

 

کابین ام جی 360

 

موتور به کار رفته در ام جی 360 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد. ام جی 360 از نظر فنی تفاوت و اختلاف زیادی با جک J4 ندارد و هر دو خودرو عملکردی مشابه دارند.

در مورد ام جی 360 باید به یک نکته اشاره کنیم و آن هم وضعیت نامشخص تولید و عرضه آن در بازار است. در حالی که انتظار می‌رفت با تغییر شرکت عرضه کننده، محصولات ام جی شرایط بهتری را در بازار تجربه کنند، این اتفاق هنوز نیفتاده و باید ببینیم که در آینده چه شرایطی وجود خواهد داشت چراکه با ادامه این روند قطعا خریداران و مالکان آن دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی مدالی
    تاریخ : 1397/07/04

    کجا کیفیت سواری این دوتا یکی هستن... ام جی کجا جک کجا... جک چند ساله ماشین تولید میکنه اصلا اسم و رسم جهانی داره... ام جی بجز ایران همه کشورهای درست حسابی زیاد خریدار داره. بنظر من کاملا اینجا از جک طرفداری شده... جک فقط از لحاظ اپشن بروزتره بقیه موارد mg

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading