اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه برلیانس C3 کراس با لیفان X50

مقایسه برلیانس C3 کراس با لیفان X50

خودروهای هاچبک در چند سال اخیر به محبوبیت بیشتری در نزد مشتریان ایرانی رسیده‌اند هرچند که هاچبک‌های ارزان قیمت چینی در این بین گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند. در حالی که اگر به دنبال خرید یک هاچبک باکیفیت اروپایی باشید، باید چند صد میلیون تومان هزینه پرداخت کنید. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان دو خودرو برلیانس C3 کراس و لیفان X50 داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام از این هاچبک‌ها را بررسی کنیم.

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
40
بررسی برلیانس C3 کراس

LIFAN X50

لیفان X50

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی لیفان X50
انتخاب ماشین 3

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

Top car

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

مقایسه برلیانس C3 کراس با لیفان X50

برلیانس کراس یا برلیانس C3 یک هاچبک شهری است که نمونه‌ای ارتقا یافته از برلیانس H320 به شمار می‌رود. برلیانس کراس همانند سایر محصولات برلیانس توسط پارس خودرو تولید می‌شود و از سال 1396 وارد بازار شده است. برلیانس کراس تا به اینجا توانسته به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کند و بازار خرید و فروش خوبی هم دارد.

برلیانس کراس در مقایسه با برلیانس H320 تغییراتی را در ظاهر و نیز در آپشن‌ها تجربه کرده. از جمله این تغییرات اضافه شدن ارتفاع خودرو، تغییر شکل چراغ‌های عقب، اضافه شدن اسپویلر، دیفیوزر و باربند و نیز طراحی جدید رینگ‌ها بوده است. در مجموع طراحی برلیانس C3 را می‌توان قابل قبول دانست و نکته منفی بزرگی در آن دیده نمی‌شود. هرچند که این تغییرات جزئی و کمی امکانات بیشتر، باعث افزایش قیمت آن در مقایسه با H320 شده است.

 

مقایسه برلیانس کراس C3

 

طراحی کابین برلیانس کراس معمولی و ساده است. در مرکز داشبورد و بر روی کنسول وسط یک نمایشگر دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی و ورودی‌های هوا در بالا و پایین آن تعبیه شده‌اند. داشبورد شکل ساده‌ای دارد و کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم چندان بالا نیست و بیشتر از پلاستیک خشک تشکیل شده است.

برلیانس کراس امکاناتی چون 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 عدد توئیتر، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سانروف برقی و ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری عرضه شد که 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما کمی بعد پارس خودرو یک موتور 1.65 لیتری 4 سیلندر جدید را برای محصولات خانواده برلیانس در نظر گرفت که توان خروجی آن به 114 اسب بخار و گشتاور آن به 154 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که چندان با موتور هماهنگ نیست و عملکرد متوسطی دارد.

 

کابین برلیانس کراس C3

 

برلیانس کراس C3 با موتور جدید در بخش شتاب گیری عملکرد بهتری دارد اما همچنان هم تنها برای مسیرهای شهری مناسب است و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

برلیانس کراس در بازار شرایط نسبتا خوبی دارد و فروش بهتری را در مقایسه با لیفان X50 تجربه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت ارزش خرید این خودرو بالاتر از رقیب هموطن است و در اولویت قرار دارد.

LIFAN X50

لیفان X50

مقایسه برلیانس C3 کراس با لیفان X50

لیفان X50 یک هاچبک شهری چینی است که در سال 1394 توسط کرمان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و سابقه طولانی‌تری در بازار ایران دارد. برخی از مردم آن را یک کراس اوور می‌دانند اما اینگونه نیست و X50 تنها و تنها یک خودرو هاچبک است.

لیفان X50 از همان ابتدا فروش بالایی را در بازار تجربه نکرد و به خودرو چندان موفقی تبدیل نشد و فقط به خاطر طراحی آن مورد توجه عده‌ای قرار گرفت چراکه شباهت غیر قابل انکاری با آلفارومئو جولیتا دارد. البته این شباهت در عقب قابل مشاهده است و در بخش‌های دیگر از خودروهای دیگری کمک گرفته شده.

 

لیفان X50

 

لیفان سعی کرده تا محصول زیبایی را طراحی کند به همین دلیل از خودروهای اروپایی برای ساخت X50 کمک گرفته است. در نمای جلو به نظر می‌رسد که محصولات اُپل الهام بخش طراحان لیفان بوده اما در نمای عقب، کپی برداری آن از آلفارومئو جولیتا واضح است. در مجموع طراحی لیفان X50 و برلیانس کراس در یک سطح قرار می‌گیرد و هر دو عملکرد یکسانی دارند.

 

مقایسه لیفان X50

 

اما در داخل کابین اوضاع کمی متفاوت است چراکه لیفان X50 مدرن و به روز به نظر می‌رسد و در مقایسه با برلیانس C3 وضعیت بهتری دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و داشبورد یکنواخت نیست و به چند بخش مختلف تقسیم شده. تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای لیفان X50 شامل 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب و سانروف می‌شود.

 

کابین لیفان X50

 

لیفان X50 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 103 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این قدرت را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا 5 سرعته دستی به چرخ‎‌های جلو منتقل می‌کند. X50 بیشتر یک خودرو شهری است و در مسیرهای معمولی شما را ناامید نخواهد کرد.

لیفان X50 از نظر بازار خرید و فروش در مقایسه با برلیانس کراس عملکرد ضعیف‌تری دارد به علاوه اینکه به هنگام فروش در نسخه دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه می‌کند. در مجموع برلیانس کراس ارزش خرید بالاتری دارد و از بین این دو خودرو، گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading