اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه برلیانس C3 کراس با بسترن B30

مقایسه برلیانس C3 کراس با بسترن B30

برلیانس C3کراس و بسترن B30 دو خودرو چینی بازار کشورمان هستند که به ترتیب توسط پارس خودرو و بهمن موتور تولید و عرضه می‌شوند. البته این دو خودرو در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند ولی از آنجا که اختلاف قیمت زیادی ندارند، قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی بسترن B30

Brilliance Cross C3

برلیانس C3 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس C3 کراس
انتخاب ماشین 3

Besturn B30

بسترن B30

Top car

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه برلیانس C3 کراس با بسترن B30

بسترن B30 یک سدان ساب کامپکت چینی است که توسط کمپانی فاو و زیر برند بسترن به تولید می‌رسد. این خودرو در سال 2015 در کشور چین معرفی و از اواخر همان سال وارد بازار چین شد.

اما عرضه بسترن B30 در ایران به سال 1396 بازمی‌گردد. گروه بهمن تولید و عرضه محصولات بسترن در ایران را بر عهده دارد و پیش از این هم سدان بسترن B50 را در نظر گرفته بود ولی این خودرو تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد و نتوانست به فروش بالایی دست پیدا کند. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن ارائه نشد و مالکان آن دچار مشکلاتی شدند.

 

مقایسه بسترن B30

 

ولی گروه بهمن با درس گرفتن از عملکرد خود در قبال B50، شرایط مناسب‌تری را برای B30 اعمال کرد و علاوه بر عرضه مناسب‌تر، خدمات پس از فروش مناسب‌تری برای آن ارائه نمود. همه اینها در کنار کیفیت خوب بسترن B30 موجب شد تا این خودرو با استقبال مناسبی روبه‌رو شود و فروش نسبتا خوبی را تجربه کند.

بسترن B30 از نظر ظاهر و طراحی عملکرد خوبی دارد و در مقایسه با رقبای چینی خود هم گزینه خوبی به شمار می‌رود. در نمای جلو آن یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند و بخش بزرگی از نمای جلو را پوشش داده است. بخش‌های مختلف بدنه بسترن B30 هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و در نمای عقب، شکل چراغ‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

 

بسترن B30

 

طراحی کابین بسترن B30 با طراحی بیرونی همخوانی دارد. در مورد کابین باید بگوییم که در عین ساده بودن راضی کننده است و تناسب میان بخش‌های آن دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و کلیدهای کنترلی در کنار آن و ورودی‌های هوا در زیر آن تعبیه شده‌اند. متریال به کار رفته در داخل کابین بیشتر از پلاستیک خشک تشکیل شده و کیفیت متوسطی دارد.

بسترن B30 تجهیزات رفاهی چون 2 کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، سیستم مسیریابی مجهز به نقشه ایران، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف برقی، چراغ‌های جلو LED اتوماتیک مجهز به دیلایت، کروز کنترل و سنسور دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین بسترن B30

 

موتور به کار رفته در بسترن B30 حجمی برابر با 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای حرکت در مسیرهای شهری کافی است.

بسترن B30 شرایط مناسبی در بازار خرید و فروش دست دوم دارد و در مجموع گزینه بهتری در مقایسه با برلیانس C3 کراس به شمار می‌رود.

Brilliance Cross C3

برلیانس C3 کراس

مقایسه برلیانس C3 کراس با بسترن B30

برلیانس C3 کراس محصولی از پارس خودرو است که در سال 1396 در بازار خودرو کشورمان عرضه شد. این خودرو یک نمونه ارتقا یافته از برلیانس H320 است که ارتفاع آن کمی بیشتر شده و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده تا جذاب‌تر به نظر برسد.  البته از سوی دیگر برلیانس C3 بر اساس یکی از محصولات برلیانس به نام کراس ساخته شده که وارد ایران نشده و تفاوت‌های زیادی هم بین این دو مدل دیده می‌شود.

 

برلیانس C3 کراس

 

برلیانس C3 کراس با نام برلیانس کراس هم شناخته می‌شود و در دو مدل با موتورهای مختلف در بازار قابل خریداری است. در مورد طراحی برلیانس C3 کراس باید بگوییم که شباهت زیادی به H320 دارد هرچند که تفاوت‌هایی هم میان آنها وجود دارد. از جمله این تفاوت‌ها افزایش ارتفاع، تغییر شکل رینگ‌ها، اضافه شدن باربند بر روی سقف و افزودن قطعات پلاستیکی دور تا دور بدنه است.

طراحی کابین برلیانس C3 کراس پیرو همان زبان طراحی به کار رفته در محصولات برلیانس است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن دیده می‌شوند. در داشبورد ویژگی دیگری دیده نمی‌شود و یک تکه و صاف است و از پلاستیک تشکیل شده. بدون شک در بخش طراحی چه در بیرون و چه در داخل کابین، بسترن B30 برنده این رقابت است.

 

مقایسه برلیانس C3 کراس

 

برلیانس کراس امکانات رفاهی چون 2 کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توئیتر، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سانروف برقی و ورود و استارت بدون کلید را در خود گنجانده است.

برلیانس C3 کراس در ابتدا با موتور 1.5 لیتری 4 سیلندری عرضه شد که در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما پارس خودرو کمی بعد یک موتور 1.65 لیتری 4 سیلندر جدید را برای محصولات خود در نظر گرفت که قدرتی معادل 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 154 نیوتن متر را تحویل راننده می‌دهد. قدرت در هر دو نسخه به وسیله جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از نظر فنی دو خودرو برلیانس C3 کراس با موتور 1.6 و بسترن B30 اختلاف زیادی با یکدیگر ندارند.

 

کابین برلیانس C3 کراس

 

برلیانس C3 کراس از نظر بازار خرید و فروش وضعیت مناسبی ندارد و برای فروش آن باید زمان زیادی صرف کنید. به علاوه اینکه بسترن B30 ارزش خرید بالاتری دارد. بنابراین انتخاب ماشین3 از بین این دو خودرو، بسترن B30 است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading