اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جیلی GC6 با آریو S300

مقایسه جیلی GC6 با آریو S300

جیلی GC6 و سایپا آریو S300 دو سدان چینی بازار کشورمان هستند که توسط خودروسازان بم و سایپا به تولید می‌رسند. این دو خودرو در بین گزینه‌های خرید یک خودرو سدان قرار می‌گیرند هرچند که محصول جیلی کمی گران‌تر است. به هر روی قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Geely GC6

جیلی GC6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
40
بررسی جیلی GC6

Saipa S300

آریو S300

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
38
بررسی آریو S300
انتخاب ماشین 3

Geely GC6

جیلی GC6

Top car

Geely GC6

جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با آریو S300

جیلی GC6 یک سدان شهری کوچک است که از سال 1396 و در ابتدا در نسخه الیت بر روی خط تولید خودروسازان بم قرار گرفت و کمی بعد این خودروساز نسخه اکسلنت را جایگزین آن کرد که تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده و طراحی آن به مراتب بهتر شده است.

جیلی GC6 اکسلنت فروش چندان بالایی را تجربه نکرده و هنوز به شکل عمده به بازار راه پیدا نکرده است اما به هر حال در خیابان‌ها تردد می‌کند. جیلی پیش از این و در سال‌های ابتدایی حضور خود در ایران شرایط مناسبی را تجربه کرد و محصولات سری امگرند آن به فروش نسبتا بالایی دست پیدا کردند.

 

مقایسه جیلی GC6

 

البته باتوجه به بالا رفتن قیمت خودرو، دیگر خبری از خودروهای بالارده جیلی در ایران نیست چراکه در صورت ورود، با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و خودروهای چینی گران قیمت با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو نمی‌شوند.

جیلی GC6 در نسخه اکسلنت از نظر طراحی تغییرات زیادی را در مقایسه با مدل الیت تجربه کرد هرچند که با وجود اعمال این تغییرات، جیلی GC6 همچنان خودرو چندان زیبایی به نظر نمی‌رسد. در نمای جلو، ورودی‌های هوا و جلو پنجره نسبتا بزرگی دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. در مجموع مشخص است که با یک چینی ارزان قیمت مواجه هستیم جیلی GC6 نمره چندان بالایی در این بخش نمی‌گیرد به ویژه در طراحی نمای عقب.

 

جیلی GC6

 

اما طراحی کابین جیلی GC6 وضعیت بهتری دارد و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد که ورودی‌های هوای عمودی و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت چندان بالایی ندارد هرچند که استفاده از تریم دو رنگ این کیفیت پایین را تاحدودی پوشش داده است.

جیلی GC6 امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، دیلایت و کامپیوتر سفری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جیلی GC6

 

موتور به کار رفته در جیلی GC6 حجمی برابر با 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

در مجموع باید بگوییم جیلی GC6 تنها برای استفاده در مسیرهای شهری مناسب است. هرچند که خرید و فروش آن هم در بازار ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. از نظر قطعه و خدمات پس از فروش هم سایپا خدمات بهتری را به مشتریان ارائه می‌کند.

Saipa S300

آریو S300

مقایسه جیلی GC6 با آریو S300

سایپا آریو S300 یا زوتی Z300 یک سدان چینی است که در حال حاضر توسط سایپا در ایران تولید می‌شود. این خودرو در ابتدا با نام زوتی Z300 و به صورت وارداتی عرضه شد و پس از آن بر روی خط تولید سایپا قرار گرفت و به آریو S300 تغییر نام داد.

آریو S300 یک کپی کامل از تویوتا آلیون است هرچند که خودرو اصلی یعنی زوتی Z300 در کشور چین و در سال 2014 فیس لیفت شد و تغییرات زیادی در ظاهر آن به وجود آمد. به هر حال مدلی که در ایران تولید می‌شود، همان نسخه قدیمی است.

 

مقایسه آریو S300

 

همان طور که اشاره کردیم، آریو S300 با الگوبرداری از تویوتا آلیون طراحی شده و به همین دلیل می‌توان گفت در مقایسه با برخی دیگر از خودروهای چینی طراحی بهتر و پخته‌تری دارد. البته قدیمی بودن طراحی هم بخشی از آن است که می‌توان آن را یک نکته منفی دانست. در نمای جلو آریو S300 جلو پنجره به چراغ‌های جلو متصل شده است و در نمای عقب هم چراغ‌ها وضعیت مناسبی دارند.

 

آریو S300

 

طراحی کابین آریو S300 مطلوب است هرچند که جیلی GC6 در این بخش عملکرد بهتری دارد. به علاوه متریال به کار رفته در داخل کابین آریو S300 بیشتر از پلاستیک خشک تشکیل شده و به هیچ وجه کیفیت مناسبی ندارد. به دلیل عایق بندی نامناسب، صدای ورودی به داخل کابین زیاد است و به ویژه صدای موتور به وضوح شنیده می‌شود.

آریو S300 تجهیزاتی چون 2 کیسه هوا، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی عقب و چراغ‌های عقب LEF را به همراه دارد.

 

آریو S300 کابین

 

آریو S300 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری با 103 اسب بخار قدرت عرضه شد اما در حال حاضر با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر به تولید می‌رسد که می‌تواند 112 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که مدل مد نظر ما، جعبه دنده اتوماتیک است. جعبه دنده به کار رفته در این خودرو عملکرد خوبی ندارد و ناهماهنگی آن با موتور مشهود است.

آریو S300 بازار خرید و فروش مناسبی ندارد ولی از نظر خدمات پس از فروش، بهتر از جیلی GC6 عمل می‌کند. در مجموع باید جیلی GC6 را خودرو بهتری بدانیم که ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : منصف
    تاریخ : 1398/07/24

    آریو از نظر کلاس کار اصلا قابل مقایسه با خودروی بزک شد ه ی جیلی نیست و باید باسراتو 1600 و... مقایسه گردد.پلتفرم تویوتا/ترمز ها عالی /جادار /کم مصرف /شتاب خوب/بر عکس نظر غیر واقعی و باج بگیر سایت ماشین 3 که تحت تاثیر قرار گرفته است،گیریبکس آن بسیار هوشمند وباعملکرد عالی در نسخه ی اتومات عمل می کندو خدمات پس ازفروش به مراتب بهتر ازجیلی.گیربکس پاورتک که در خودروی هیوندای نصب شده وهزاران مزایای بیشمار دیگر چون گرفتن 4 ستاره کیفی از خورو سازی خودمان و 5 ستاره ی ایمنی که کمتر خوردویی دراین رنج می بینیندکه اینقدر محکم و ایمن باشد.
    اماچه توان کرد که مافیای قدرت می گوید جیلی بخرید که از آریوبهتر است آن هم با قیمت های کاذبی که آن ها دیکته می کنند.میگویید نه از کلیه آریو سواران در موردمزایای سواری و کیفیت خوب آریو سوال بفرمایید.
    خداوند به همه ی ما انصاف و عدل عنایت فرماید .

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1399/08/25

    عجب سایت باج بگیری هستید واقعا شما که سوار نشده اید برای چه کیفیت سواری آریو رو ۶ زده اید و بعد شما که واقعا آریو رو از نزدیک دیده اید که این گونه نظر میدهید آریو تو این رنج قیمیت خیلی خیلی ماشین خوبیه اونایی که میخوان یکی از این دو را بخرند این را بدانند که آریو بسیار بالاتر از جیلی است و در خرید شک نکنند
    انشاالله که همه عدل و انصاف رو رعایت کنند

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading