اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آمیکو آسنا با فوتون ساوانا

مقایسه آمیکو آسنا با فوتون ساوانا

آمیکو آسنا و فوتون ساوانا از خودروهای چینی تازه وارد بازار کشورمان هستند که هر دو آنها توانایی‌های آفرود بالایی دارند. اکنون قصد داریم تا مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهیم و به بررسی نقاط مثبت و منفی و ارزش خرید هرکدام از آنها بپردازیم.

FOTON Sauvana

فوتون ساوانا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی فوتون ساوانا

Amico Asena

آمیکو آسنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی آمیکو آسنا
انتخاب ماشین 3

FOTON Sauvana

فوتون ساوانا

Top car

FOTON Sauvana

فوتون ساوانا

مقایسه آمیکو آسنا با فوتون ساوانا

فوتون ساوانا یک شاسی بلند چینی است که در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد و به بازار کشور چین راه پیدا کرد. فوتون ساوانا مدتی قبل توسط عظیم خودرو در ایران معرفی شد اما عرضه آن با تاخیر زیادی همراه شد. در ابتدا عظیم خودرو تعداد محدودی از این خودرو را تحویل مشتریان داد و اکنون زمان عرضه انبوه و تحویل آن به مشتریان رسیده و به همین دلیل این مقایسه را ترتیب داده‌ایم.

فوتون ساوانا طراحی نسبتا خوبی دارد اما باید بگوییم که چینی‌ها از یک محصول موفق ژاپنی یعنی تویوتا فورچونر برای طراحی این خودرو استفاده کرده‌اند. البته نتیجه کار به هیچ وجه به خوبی الگوی ژاپنی نیست ولی برای یک خودرو چینی قابل قبول به شمار می‌رود. این نکته را هم در نظر بگیرید که فوتون بیشتر در ساخت خودروهای تجاری و سنگین فعالیت می‌کند و توجه کمتری به خودروهای سواری دارد. در مورد طراحی بدنه فوتون ساوانا یک نکته منفی وجود دارد و آن هم چرخ‌های نسبتا کوچک 17 اینچی است.

 

مقایسه فوتون ساوانا

 

طراحی کابین فوتون ساوانا کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد و هماهنگی نسبتا خوبی در بین بخش‌های آن دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک برای نمایش اطلاعات ضروری وجود دارد که ورودی‌های هوا در اطراف آن تعبیه شده‌اند. مطابق انتظار کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین پایین است و بیشتر قسمت‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند. کیفیت سواری فوتون ساوانا در حد متوسطی است و انتظارات شما را تاحدودی از یک خودرو در این کلاس برآورده می‌کند.

 

فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا تجهیزات رفاهی و ایمنی چون ایموبلایزر، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، کروز کنترل، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید عقب و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فوتون ساوانا به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 214 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ از نوع 4WD است چراکه خودروهای مخصوص آفرود باید با چنین سیستمی همراه شوند تا بهترین عملکرد را در مسیرهای دشوار از خود نشان دهند.

 

کابین فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا به عنوان قدرتمندترین خودرو ساخت داخل شناخته می‌شود و با توجه به توانایی‌های آفرود، یک شاسی بلند مناسب برای استفاده در مسیرهای صعب العبور به شمار می‌رود. باتوجه به قدرت بیشتر موتور و اینکه ساوانا با وجود 7 صندلی برای سرنشینان خودرو کاربردی‌تری محسوب می‌شود، می‌توان آن را گزینه بهتری در مقایسه با آمیکو آسنا دانست.

Amico Asena

آمیکو آسنا

مقایسه آمیکو آسنا با فوتون ساوانا

آمیکو آسنا یک تراک یا وانت چینی است که تولید و عرضه آن در ایران بر عهده ارس خودرو است. این خودرو محصولی از یک شرکت چینی به نام Huanghai است ولی با نام متفاوتی در ایران به فرو ش می‌رسد.

آمیکو آسنا یک خودرو نسبتا منحصربه‌فرد در ایران به شمار می‌رود چراکه به جز تویوتا هایلوکس کمتر خودرویی در این کلاس در کشورمان وجود دارد. البته این خودروها در کشورهایی چون ژاپن و آمریکا محبوبیت بالایی دارند به همین دلیل بسیاری از سازندگان وانت در دنیا در همین دو کشور فعالیت دارند.

 

مقایسه آمیکو آسنا

 

آمیکو آسنا طراحی نسبتا خوبی دارد و به دلیل الگوبرداری از وانت‌های مشهور آمریکایی و ژاپنی، می‌توان آن را قابل قبول دانست. در نمای جلو، یک جلو پنجره مشبک دیده می‌شود و یک دیفیوزر هم در زیر سپر وجود دارد. چرخ‌ها طراحی جالبی دارند و از لاستیک‌های مخصوص آفرود برای آن استفاده شده است.

طراحی کابین آمیکو آسنا خوب است هرچند که انتظار بیشتری از یک خودرو در این رده قیمتی می‌رود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. سایر بخش‌های داشبورد ساده هستند و متریال به کار رفته در داخل کابین هم بیشتر از جنس پلاستیک تشکیل شده‌اند. در مورد کیفیت کابین آسنا و ساوانا باید بگوییم که هر دو در یک سطح قرار دارند ولی ساوانا به دلیل فضای بیشتر و 7 صندلی که در اختیار شما قرار می‌دهد کاربردی‌تر است.

 

آمیکو آسنا

 

آمیکو آسنا امکاناتی چون دو ایربگ، ایموبلایزر، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های طرح چرم، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه وسط الکتروکرومیک، دیلایت، تنظیم نور چراغ‌های جلو و مواردی از این دشت را در خود گنجانده است.

 

کابین آمیکو آسنا

 

آمیکو آسنا به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر ساخت میتسوبیشی مجهز شده که می‌تواند 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته با دنده کمکی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ در این خودرو هم از نوع 4WD است که به بالا بردن توانایی‌های آفرود آن کمک می‌کند. آمیکو آسنا توانایی‌های آفرود خوبی دارد و امکان عبور و حرکت در مسیرهای صعب العبور برای آن فراهم است. البته فوتون ساوانا باتوجه به موتور قدرتمندتر، عملکرد بهتری دارد ولی آفرود تنها وابسته به قدرت موتور نیست.

آمیکو آسنا طراحی خوب و عملکرد فنی مناسبی دارد و یکی از معدود گزینه‌های صفر کیلومتر برای علاقه مندان به آفرود است اما در بین دو خودرو آمیکو آسنا و فوتون ساوانا، محصول فوتون ارزش خرید بالاتری پیدا می‌کند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading