اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه لیفان 820 با سراتو سایپا

مقایسه لیفان 820 با سراتو سایپا

در حال حاضر انتخاب‌های زیادی برای خرید یک خودرو سدان باکیفیت با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان وجود ندارد و بیشتر باید به خودروهای مونتاژی و چینی اکتفا کرد. در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای میان لیفان 820 و سراتو سایپا داشته باشیم و به بررسی نقاط مثبت و منفی و ارزش خرید هرکدام بپردازیم.

Saipa Cerato

سراتو سایپا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی سراتو سایپا

Lifan 820

لیفان 820

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی لیفان 820
انتخاب ماشین 3

Saipa Cerato

سراتو سایپا

Top car

Saipa Cerato

سراتو سایپا

مقایسه لیفان 820 با سراتو سایپا

سراتو یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی شد و پس از آن در سال 2009 وارد نسل دوم خود شد. البته سراتو در این نسل، نام جدیدی به خود گرفت و کره‌ای‌ها نام فورته را برای آن انتخاب کردند. البته این سدان کامپکت همچنان هم در بسیاری از کشورهای دنیا با نام سراتو شناخته می‌شود از جمله ایران و نام فورته کمتر برای مشتریان ایرانی آشناست.

 

مقایسه سراتو سایپا

 

سراتو از سال 1394 بر روی خط تولید سایپا قرار گرفت و در حالی که نسل جدید آن در بازارهای جهانی به فروش می‌رسید، خودروسازی سایپا این نسل قدیمی را برای تولید انتخاب کرد. سراتو سایپا برای مدتی در 4 مختلف تولید می‌شد که شامل 2 موتور در دو نسخه ساده و آپشنال می‌شود اما در حال حاضر تنها نسخه 2.0 لیتری آپشنال بر روی خط تولید حاضر است. البته ما در اینجا در مورد نسخه 2.0 لیتری ساده صحبت می‌کنیم چراکه قیمت نزدیک‌تری به لیفان 820 دارد.

سراتو سایپا طراحی خوب و قابل قبولی دارد هرچند که این طراحی قدیمی شده و نسل‌های جدید سراتو کاملا با زبان طراحی کیا همخوانی دارند. در نمای جلو چراغ‌ها و جلو پنجره مستطیلی شکل دیده می‌شوند که به هم متصل شده و حالتی یکپارچه دارند. این زبان طراحی در عقب خودرو هم به کار رفته و چراغ‌ها ساده هستند. البته در بخش‌های دیگر بدنه هم مورد خاصی دیده نمی‌شود و همه چیز ساده و معمولی است ولی در مجموع باید طراحی سراتو را خوب ارزیابی کرد.

 

سراتو سایپا

 

این وضعیت به داخل کابین هم کشانده شده و می‌توان طراحی بدنه و کابین را هماهنگ دانست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک و کلیدهای کنترلی دیده می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در نسخه آپشنال، یک نمایشگر بزرگتر برای کابین در نظر گرفته شده و نسخه ساده فاقد آپشن است. در مجموع علت اصلی تولید نسخه آپشنال همین کمبود آپشن و تجهیزات بود که سایپا سعی در برطرف کردن این نقص داشت. یک نکته منفی دیگر در مورد سراتو سایپایی، استفاده از پلاستیک بی کیفیت در کابین و کیفیت پایین متریال است هرچند که در رقیب چینی هم شاهد وضعیت بهتری نیستیم.

سراتو سایپا 2.0 لیتری از نظر تجهیزات رفاهی رقابت را به رقیب چینی خود واگذار می‌کند. از جمله امکانات موجود در این خودرو می‌توانیم به 2 ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، چنجر 6 عددی، تنظیم 6 جهته صندلی راننده، تنظیم برقی آینه‌ها و مواردی از این دست اشاره کنیم.

 

کابین سراتو سایپا

 

موتور به کار رفته در سراتو سایپا 2.0، همان طور که از نامش پیداست، حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. عملکرد این مجموعه قابل قبول است و شتاب نسبتا مناسبی را برای خودرو به وجود آورده. از نظر فنی و کیفیت سواری باید سراتو را برتر از لیفان 820 بدانیم.

در مجموع سراتو سایپا با وجود اینکه از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی در مقابل لیفان 820 حرفی برای گفتن ندارد، ولی در سایر موارد از جمله خدمات پس از فروش و بازار دست دوم شرایط بهتری دارد و باید گفت ارزش خرید آن بالاتر است.

Lifan 820

لیفان 820

مقایسه لیفان 820 با سراتو سایپا

لیفان 820 یک سدان چینی است که در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد و کمپانی چینی آن را از سال 2015 وارد بازار کشور چین کرد. این خودرو را باید پرچمدار خودروهای سدان لیفان دانست که در زمره زیباترین آنها هم قرار می‌گیرد.

تولید و عرضه لیفان 820 در ایران به سال 1395 بازمی‌گردد که کرمان موتور به عنوان نماینده لیفان در ایران، خط تولید آن را راه اندازی کرد. البته لیفان 820 از همان ابتدا هم شرایط مناسبی را در کشورمان تجربه نکرد و نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند. این اتفاق دلایل زیادی داشت از جمله کیفیت نه چندان بالا در مقایسه با قیمتی که از حد انتظار بالاتر بوده است. یک نکته مهم در مورد این خودرو این است که تولید آن به خودروسازان بم واگذار شده که یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور به شمار می‌رود.

 

مقایسه لیفان 820

 

همان طور که گفتیم 820 پرچمدار خودروهای سدان لیفان محسوب می‌شود به همین دلیل می‌توان لقب زیباترین خودرو لیفان را به آن داد. البته این به این معنی نیست که با خودرو زیبایی روبه‌رو هستیم ولی طراحی آن تاحدودی مدرن‌تر از سراتو سایپا است. البته انتخاب بین این دو بیشتر به سلیقه مشتری بستگی دارد و ما قضاوت در این مورد را به شما خواننده عزیز واگذار می‌کنیم.

 

لیفان 820

 

طراحی داخلی لیفان 820 کمی قدیمی‌تر از طراحی بیرونی آن به نظر می‌رسد ولی باز هم قابل قبول است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. نکته منفی در کابین لیفان 820 را می‌توان در فرمان آن دانست که ساده و شبیه به محصولات ارزان قیمت لیفان است. کیفیت سواری لیفان 820 خوب است و می‎‌توان گفت در کنار فضای داخلی مناسب، سواری نرمی را ارائه می‌دهد.

لیفان 820 یک برتری محسوس به سراتو سایپا دارد که آن هم در بخش تجهیزات رفاهی است. از مهم‌ترین امکانات موجود در این خودرو می‌توانیم به ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن صندلی‌ راننده، آینه‌های جانبی جمع شونده، سانروف، تنظیم نور چراغ‌ها، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسور پارک جلو و عقب اشاره کنیم.

 

کابین لیفان 820

 

موتور به کار رفته در لیفان 820 حجمی معادل 2.4 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 158 اسب بخار قدرت و 221 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مورد ویژگی‌های فنی لیفان 820 و سراتو سایپا می‌توانیم بگوییم که هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند و می‌توان آنها را قابل قبول دانست.

در مجموع سراتو سایپا ارزش خرید بالاتری دارد و از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم کمتر مالک خود را به دردسر می‌اندازد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Kasra
    تاریخ : 1397/09/10

    من هر دوی این ماشینا رو مدتی سوار شدم، در کل هیچ کدوم برتری محسوسی به دیگری ندارند، برای مثال کیفیت بعضی قسمتهای ۸۲۰ تو ذوق میخوره مثلا آفتابگیر دقیقا مال ۶۲۰ گذاشتن روش یا فضای خالی دور مانیتور زیاده انگاری قرار بوده مانیتور بزرگتری اونجا باشه حالا سراتو : روزی که من سراتو رو تحویل گرفتم یه قسمت از داشبورد به اندازه یه لپه قلوه کن شده بود که خیلی تو ذوقم خورد و گارانتی هم زیر بار نرفت در کل با تجربه من خدمات کرمان موتور بهتر از سایپا بود حداقل تو تهران شهرستان و نمیدونم

  • user icon
    نویسنده : یاسر
    تاریخ : 1399/02/09

    مقایسه درست نیست ، لیفان جز سدانهای بزرگ محسوب شده و سراتو کوچک است . قطعا سواری و راحتی در سدان بزرگتر بهتر محسوس می گردد. خدمات پس از فروش کرمان موتور در تهران بمراتب از سایپا بهتر است. بنده از سال 95 لیفان 820 رو دارم و چون پشت سوناتا Yf نیز نشستم بجز کیفیت قطعات چیزی از این خودرو کم ندارد. در نهایت بنظر اینجانب سراتو هرگز در قد و قواره 820 نمی تواند قرار بگیرد.

  • user icon
    نویسنده : سید علی اصغر حسینی
    تاریخ : 1399/03/15

    واقعا جای تاسف داره سواری خشک سراتو را که یکی از نقاط ضعف این ماشینه بهتر از سواری بسیار نرم لیفان 820 میدونید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading