اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا پلاس توربو با جک J4

مقایسه دنا پلاس توربو با جک J4

دنا پلاس توربو و جک J4 از سدان‌های جدید بازار هستند که توسط ایران خودرو و کرمان موتور تولید و عرضه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این دو خودرو و بررسی ارزش خرید هرکدام از آنها بپردازیم.

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی جک J4

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی دنا پلاس توربو
انتخاب ماشین 3

Jac J4

جک J4

Top car

Jac J4

جک J4

مقایسه دنا پلاس توربو با جک J4

جک J4 یک سدان ساب کامپکت چینی است که در سال 2014 معرفی شده و کرمان موتور چندی قبل تصمیم گرفت تا آن را به عنوان جایگزینی برای جک J5 وارد خط تولید کند. البته J5 مدت زیادی است که دیگر تولید نمی‌شود به علاوه اینکه J4 در کلاس پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی به هر صورت می‌توان آن را جایگزینی برای برادر بزرگترش دانست.

باتوجه به اینکه J5 با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و کیفیت خوبی از خود ارائه داد، انتظار می‌رود این اتفاق در مورد جک J4 هم رخ بدهد. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که وضعیت بازار خودرو در حال حاضر بسیار متفاوت از شرایط موجود در زمان عرضه J5 است.

 

مقایسه جک J4

 

طراحی جک J4 بر اساس زبان طراحی جک صورت گرفته و شباهت‌هایی هم با J5 در آن دیده می‌شود. در نمای جلو، خطوط شکسته‌ای بر روی کاپوت، چراغ‌ها و گلگیرهای جلو وجود دارد. البته این خطوط شکسته در نمای جانبی هم امتداد پیدا کرده و به چراغ‌های عقب رسیده است. در نمای عقب سپر حجیمی در نظر گرفته شده که همرنگ با بدنه است و خطوطی هم بر روی سپر و گلگیرهای عقب مشاهده می‌شود.

 

جک J4

 

در داخل کابین زبان مشترکی با بدنه دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بسیار کوچک به همراه ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی تعبیه شده و مجموعا می‌توان آن را قابل قبول دانست. البته متریال استفاده شده در کابیت بیشتر از جنس پلاستیک است و می‌توان گفت که انتظارات را برآورده نمی‌کند. البته این نقص در کابین دنا پلاس توربو هم دیده می‌شود و هر دو این خودروها عملکرد مشابهی دارند.

جک J4 امکانات و تجهیزات رفاهی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن آینه‌های جانبی، کروز کنترل، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و روکش چرمی صندلی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جک J4

 

موتور به کار رفته در جک J4 حجمی برابر با 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. عملکرد این سیستم به خوبی قوای محرکه به کار رفته در دنا پلاس توربو نیست چراکه موتور محصول ایران خودرو قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم دو خودرو مورد نظر را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که درست است که  دنا پلاس توربو موتور قدرتمندتری دارد اما دوام و کیفیت موتور آن چندان تضمین شده نیست و باید بگوییم جک J4 در مجموع ارزش خرید بالاتری دارد.

Dena Plus Turbo

دنا پلاس توربو

مقایسه دنا پلاس توربو با جک J4

دنا پلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر پایه دنا پلاس ساخته شده و تغییراتی را در بخش فنی تجربه نموده است. دنا پلاس خود محصولی بر اساس دنا است که با اعمال تغییراتی، به عنوان یک خودرو کاملا جدید به فروش می‌رسد. البته این تغییرات در دنا پلاس در مقایسه با دنا به ظاهر و آپشن‌ها محدود می‌شوند ولی در نسخه توربو تفاوت‌های عمده‌ای هم در بخش فنی وجود دارد.

 

دنا پلاس توربو

 

علت اصلی تولید دنا پلاس، انتقاداتی بود که به دنا و در مورد طراحی ظاهری و نیز آپشن‌ها وارد بود و ایران خودرو به این ترتیب سعی در راضی نگه داشتن مشتریان ایرانی داشت. در حال حاضر دنا در سه نسخه معمولی، پلاس و پلاس توربو بر روی خط تولید قرار دارد و ما اینجا در مورد مدل توربو صحبت می‌کنیم.

طراحی دنا پلاس توربو تفاوتی با دنا پلاس ندارد به جز در سایز لاستیک‌ها و وجود نوشته‌ای در بخش عقب خودرو. در نمای جانبی دنا پلاس توربو یک خط ممتد دیده می‌شود که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب ادامه پیدا کرده و تا حدودی بدنه را از سادگی بیش از حد خارج نموده است. چراغ‌ها در نمای عقب با دنا معمولی تفاوت دارند به علاوه اینکه یک سانروف بر روی سقف در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه دنا پلاس توربو

 

ایران خودرو سعی داشته تا در طراحی کابین دنا پلاس توربو کمی مدرن بودن را به وجود بیاورد ولی چندان در رسیدن به این هدف موفق نبوده و سنت به مدرنیته غلبه دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و در کنار آن هم ورودی‌های هوای عمودی تعبیه شده‌اند. متریال به کار رفته در داخل کابین بیشتر از جنس پلاستیک است ولی تزئینات چوبی هم در آن به کار رفته است. عملکرد هر دو خودرو حاضر در این مقایسه در بخش طراحی داخلی مشابه است و نمی‌توان یک کدام را پیروز این قسمت دانست.

یکی از علت‌های اصلی تولید دنا پلاس و دنا پلاس توربو اضافه کردن تجهیزات رفاهی بیشتر بود به طوری که اکنون ویژگی‌هایی چون 4 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، ایزوفیکس صندلی عقب و سانروف را در خود گنجانده است.

 

کابین دنا پلاس توربو

 

موتور به کار رفته در دنا پلاس توربو همان موتور EF7 است که به پرخوران توربوشارژر مجهز شده و توان تولیدی آن افزایش داشته است. قدرت موتور در این نسخه به 150 اسب بخار و گشتاور آن به 215 نیوتن متر می‌رسد و برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. این موتور قدرت بیشتری در مقایسه با موتور به کار رفته در جک J4 دارد و بدون شک با خودرو سریعتری روبه‌رو هستیم. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که دوام یک موتور توربو به خودی خود کمتر از موتورهای تنفس طبیعی است حال آنکه مدل موجود در دنا پلاس توربو نقایص و عیب‌های خود را هم دارد.

در مجموع باید گفت که جک J4 ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/08/20

    دنا پلاس اندازه یه چرخ جک نمیشه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading