اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا پلاس با جیلی GC6

مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6

دنا پلاس و جیلی GC6 مدتی است که در بازار کشورمان حضور دارند و توسط ایران خودرو و خودروسازان بم تولید و عرضه می‌شوند. در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای بین دو خودرو مذکور داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Geely GC6

جیلی GC6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی جیلی GC6

Dena Plus

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی دنا پلاس
انتخاب ماشین 3

Geely GC6

جیلی GC6

Top car

Geely GC6

جیلی GC6

مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6

جیلی GC6 یک سدان کوچک چینی است که توسط خودروسازان بم در ایران تولید و عرضه می‌شود. باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که GC6 نخست در یک نسخه به نام الیت به تولید رسید اما کمی بعد این مدل جای خود را به نسخه اکسلنت داد که ظاهر جدیدتری دارد و تفاوت‌های زیادی در طراحی آن ایجاد شده است. ما هم در مورد همین مدل صحبت می‌کنیم و نسخه اکسلنت را با دنا پلاس مورد مقایسه قرار می‌دهیم.

 

مقایسه جیلی GC6

 

جیلی GC6 در حال حاضر ارزان ترین خودرو تولیدی جیلی به شمار می‌رود. البته چند سال قبل چند محصول باکیفیت جیلی وارد بازار کشورمان شد و مشتریان ایرانی استقبال خوبی از آنها به عمل آوردند ولی GC6 باوجود اینکه خودرو باکیفیتی است، به هیچ وجه به خوبی آن محصولات نیست و در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

طراحی ظاهری جیلی GC6 نسبتا مدرن است. البته در نسخه الیت شاهد این وضعیت نبودیم و با تغییراتی که در نسخه اکسلنت به وجود آمد، این طراحی به‌روزتر شد. در نمای جلو یک جلو پنجره مشبک وجود دارد که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. بر روی سپر هم ورودی‌های هوای دیگری دیده می‌شود. وضعیت طراحی در نمای عقب به خوبی جلو نیست و ساده‌تر به نظر می‌رسد. این سادگی در نمای جانبی هم به چشم می‌خورد و در مجموع جیلی GC6 در این بخش نمره متوسطی دریافت می‌کند.

 

جیلی GC6

 

کابین جیلی GC6 وضعیت خوبی دارد و می‌توان گفت نقص‌های موجود در بدنه را تاحدودی پوشش می‌دهد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن تعبیه شده‌اند. متریال به کار رفته در داشبورد و پنل درها از پلاستیک تشکیل شده ولی کیفیت مطلوبی دارد.

جیلی GC6 امکانات و تجهیزات رفاهی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌ها، دیلایت و روکش چرمی صندلی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جیلی GC6

 

موتور به کار رفته در جیلی GC6 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده. عملکرد این مجموعه در حد متوسطی است اما انتظارات شما از یک خودرو شهری را برآورده می‌کند.

در مجموع باید بگوییم جیلی GC6 در بسیاری از بخش‌ها عملکردی مشابه دنا پلاس دارد ولی باتوجه به قیمت پایین‌تر، ارزش خرید بالاتری دارد.

Dena Plus

دنا پلاس

مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6

دنا پلاس یک خودرو ایرانی و محصولی از شرکت ایران خودرو است که در سال 1396 وارد بازار شد. ایران خودرو هزینه بسیاری زیادی را صرف طراحی و تولید دنا پلاس کرد تا محصولی به‌روزتر وارد بازار کند. مهم‌ترین دلایل توسعه دنا پلاس، انتقاداتی بود که به طراحی و تجهیزات رفاهی دنا وارد می‌شد و ایران خودرو سعی داشت به این طریق به انتقادها پاسخ بدهد.

 

مقایسه دنا پلاس

 

نتیجه نهایی محصولی است که در حال حاضر با نام دنا پلاس می‌شناسیم و این خودرو اکنون در دو نسخه معمولی و توربو به تولید می‌رسد و ما اینجا در مورد نسخه معمولی صحبت می‌کنیم چراکه قیمت نزدیک‌تری به جیلی GC6 دارد و مقایسه این دو خودرو احتمالا برای بسیاری از مخاطبین جذاب است.

مهم‌ترین تغییرات دنا پلاس در مقایسه با دنا در آپشن‌ها و طراحی بدنه آن است. در نمای بیرونی تفاوت‌هایی چون اضافه شدن یک خط کشیده بر روی درها و گلگیرها، اضافه شدن سانروف و نیز تغییر شکل چراغ‌های عقب دیده می‌شود. در مجموع طراحی دنا پلاس خوب ارزیابی می‌شود و در مقایسه با جیلی GC6 باید بگوییم هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند و نمره یکسانی دریافت می‌کنند.

 

دنا پلاس

 

طراحی کابین دنا پلاس تغییری را تجربه نکرده و همان ظاهر را دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین شامل پلاستیک و چوب در پنل درها و داشبورد و پارچه در صندلی‌ها می‌شود. فضای داخلی دنا کمی از حد انتظار کوچکتر است به ویژه در جلو که این اتفاق به طراحی و ابعاد بزرگ داشبورد بازمی‌گردد.

دنا پلاس امکاناتی چون 4 ایربگ، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، نمایشگر لمسی با اتصال بلوتوث، تنظیم برقی صندلی راننده، ایزوفیکس صندلی عقب و سانروف را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین دنا پلاس

 

موتور به کار رفته در دنا پلاس تفاوتی با دنا ندارد و همان موتور EF7 است. این موتور حجمی معادل 1.7 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو بفرستد. با استفاده از این قوای محرکه دنا پلاس کمی بهتر از جیلی GC6 عمل می‌کند اما اختلاف بین دو چندان زیاد نیست.

در نهایت باید بگوییم که دنا پلاس و جیلی GC6 هر دو خودروهای نسبتا خوبی هستند و در بسیاری از بخش‌ها عملکرد مشابهی دارند اما در نهایت این جیلی GC6 است که ارزش خرید بالاتری ارائه می‌کند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading