اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بیسو T3 با چری تیگو 5

مقایسه بیسو T3 با چری تیگو 5

بیسو T3 یک کراس اوور تازه وارد است که توسط سیف خودرو عرضه می‌شود. در ادامه قصد داریم این خودرو را با چری تیگو 5 مقایسه کنیم.

Bisu T3

بیسو T3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی بیسو T3

Chery Tiggo 5

چری تیگو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی چری تیگو 5
انتخاب ماشین 3

Bisu T3

بیسو T3

Top car

Bisu T3

بیسو T3

مقایسه بیسو T3 با چری تیگو 5

بیسو یک خودروساز تازه کار است که زیرمجموعه‌ای از بایک به شمار می‌رود و در سال 2017 یکی از محصولات خود به نام T3 را معرفی کرد که یک کراس اوور متوسط است. بیسو T3 در سال 96 توسط سیف خودرو در نمایشگاه خودرو تهران برای بازار ایران معرفی شد و قرار است به زودی شاهد حضور آن در خیابان‌ها باشیم.

بیسو T3 خودرو جدیدی به شمار می‌رود و زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد به همین دلیل زمان کافی برای اثبات خود در بازار نداشته است. باید به این نکته اشاره کنیم که سیف خودرو پیش از این یک بار تصمیم به وارد کردن محصولات برند باکیفیت سوبارو ژاپن کرد ولی نتوانست عملکرد مناسبی در آن زمان از خود نشان دهد.

 

مقایسه بیسو T3

 

بیسو T3 بر اساس زبان طراحی به کار رفته در محصولات بیسو طراحی شده و بی شباهت به برادر بزرگتر خود T5 نیست. می‌توان گفت محصولات بیسو شکلی مکعب‌گونه دارند و همین مدل طراحی، فضای داخلی زیادی را به وجود می‌آورد. در بدنه بیسو T3 قطعات پلاستیکی دور تا دور خودرو به کار رفته که موجب ایجاد تنوع در بدنه شده ولی ابعاد کوچک چرخ‌ها کاملا به چشم می‌آید و کمپانی چینی می‌توانست از چرخ‌های بزرگتری برای محصول خود استفاده کند.

 

بیسو T3

 

در مورد طراحی کابین محصولات بیسو نیز ویژگی مشترک بودن زبان طراحی به چشم می‌خورد. داشبورد بیسو T3 از متریال مشکی و تزئینات نقره‌ای رنگ تشکیل شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و در زیر آن کلیدهای کنترلی و ورودی‌های هوا دیده می‌شود. متریال به کار رفته در کابین کیفیت متوسطی دارد و از این جهت برتری خاصی به چری تیگو 5 ندارد. البته بیسو T3 حرف‌های زیادی در بخش تجهیزات رفاهی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بیسو T3 به امکانات رفاهی و ایمنی چون مجموعه کاملی از ایربگ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 9 اینچی لمسی و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های هالوژنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، دیلایت، سانروف پانوراما برقی و کروز کنترل را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین بیسو T3

 

موتور به کار رفته در بیسو T3 حجمی معادل 1.3 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. این موتور می‌تواند 133 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. این قدرت چندان زیادی در مقایسه با تیگو 5 نیست ولی باید بگوییم عملکرد فنی هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرد.

در مجموع باید بگوییم باتوجه به قیمت اعلامی سیف خودرو برای بیسو T3 و قیمت چری تیگو 5 در بازار، باید بگوییم محصول بیسو خرید منطقی‌تری به شمار می‌رود.

Chery Tiggo 5

چری تیگو 5

مقایسه بیسو T3 با چری تیگو 5

چری تیگو 5 یک کراس اوور کامپکت چینی است که در سال 2013 معرفی شد و از سال 1395 توسط مدیران خودرو در بازار کشورمان حضور پیدا کرد. چری تیگو5 تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده و همچنان هم بر روی خط تولید قرار دارد.

یکی از دلایل استقبال از تیگو 5، طراحی نسبتا خوب آن بود به شکلی که این طراحی برای خودرویی در بازه قیمتی مناسب به شمار می‌رفت. التبه این اتفاق یعنی انتخاب خودرو بر اساس ظاهر به نوعی تبدیل به یک اپیدمی در بین خریداران ایرانی شده و بسیاری از مردم خودرو خود را با نگاه به ویژگی‌های فنی و عملکرد انتخاب نمی‌کنند.

 

مقایسه تیگو 5

 

تیگو 5 تا پیش از این رقبایی چون جک S5 و هاوال H2 را در مقابل داشت که به نوعی بازار را تقدیم آنها کرد و به دلیل بازار نه چندان خوب دست دوم از نظر قیمتی هم پشت سر آنها قرار گرفت.

چری تیگو 5 طراحی بهتری در مقایسه با بیسو T3 دارد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده است. در نمای عقب در زیر سپر پلاستیکی یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ دیده می‌شود و دو خروجی اگزوز در آن جای گرفته است. در مجموع طراحی بدنه تیگو 5 هماهنگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

تیگو 5

 

اما اوضاع در داخل کابین کاملا متفاوت است چراکه چری تیگو 5 باوجود طراحی نسبتا خوب، از رقیب هموطن خود عقب می‌ماند و حرف زیادی برای گفتن در این زمینه ندارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته و ورودی‌‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. متریال به کار رفته در کابین عمدتا از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت بالایی را ارائه نمی‌دهد.

چری تیگو 5 در دو نسخه عرضه می‌شود که مدل اکسلنت یا IE فول‌ترین به شمار می‌رود. در این نسخه امکاناتی چون 4 ایربگ، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی لمسی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، چراغ دیلایت، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین تیگو 5

 

موتور به کار رفته در چری تیگو 5 حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند حداکثر 139 اسب بخار قدرت و 189 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو هم یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. از نظر فنی باید بگوییم که هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند.

در انتها هم مجددا به این نکته اشاره می‌کنیم که باتوجه به قیمت، بیسو T3 گزینه منطقی‌تری است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/12/24

    خدا شفاتون بده تیگو 5 رو با s3 مقایسه کردی برتر رو تیگو 5 اعلام کردی بعد s3 رو با بیسوT3 مقایسه کردی s3 رو برتر دونستی اینجا اما خخخخخ خوب می شید ان شاءالله

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading