اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S5 با بیسو T3

مقایسه جک S5 با بیسو T3

بیسو T3 یکی از خودروهایی است که به تازگی خبر عرضه آن در ایران اعلام شده و اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آن و جک S5 داشته باشیم.

Jac S5

جک S5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی جک S5

Bisu T3

بیسو T3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی بیسو T3
انتخاب ماشین 3

Jac S5

جک S5

Top car

Jac S5

جک S5

مقایسه جک S5 با بیسو T3

جک S5 یک کراس اوور کامپکت است که توسط برند Refine به عنوان زیرمجموعه جک و در سال 2012 معرفی شده است. جک S5 در سال 1394 بر روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفت و وارد بازار کشورمان شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که S5 در سال نخست عرضه در کشورمان تنها در مدل دنده‌ای قابل خریداری بود و مدل اتوماتیک از سال 1395 راه به بازار پیدا کرد.

 

مقایسه جک S5

 

جک S5 به دلیل طراحی ظاهری خوب و عملکرد فنی مناسب مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت و با ورود جعبه دنده اتوماتیک به گزینه‌های در دسترس، آمار فروش آن بهتر هم شد. جک S5 در بازار کشور چین با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما خوشبختانه کرمان موتور قدرتمندترین نسخه را برای بازار کشورمان در نظر گرفت.

طراحی جک اس5 در مقایسه با بیسو T3 پخته‌تر به نظر می‌رسد و هماهنگی بیشتری در طراحی بخش‌های مختلف بدنه دیده می‌شود. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که جک S5 یک بار فیس لیفت شده که تغییراتی در آن به وجود آمده به ویژه در نمای جلو ولی مدل عرضه شده در ایران همان نسخه اولیه با ظاهر مشخص است. در نمای جلو اس5 یک جلو پنجره کوچک به همراه یک ورودی هوای بزرگ بر روی سپر دیده می‌شود. نمای عقب هم به لطف چراغ‌های کشیده و دو خروجی اگزوز وضعیت مناسبی دارد و باید بگوییم که طراحی آن بهتر از رقیب هموطن یعنی بیسو T3 است.

 

جک S5

 

طراحی کابین جک S5 همانند طراحی بیرونی خوب و هماهنگ به نظر می‌رسد ولی باید بگوییم بیسو T3 در این بخش به‌روزتر و مدرن‌تر است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوای عمودی در کنار آن و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفته‌اند. برای داشبورد و بخش‌های دیگر کابین بیشتر از پلاستیک استفاده شده ولی در مجموع کیفیت متریال در حد متوسط و قابل قبولی است.

جک S5 از نظر ویژگی‌ها و امکانات رفاهی شرایط مطلوبی دارد و از مهم‌ترین تجهیزات آن می‌توانیم به 4 ایربگ، سنسور پارک عقب، سیستم كنترل سرعت خودرو در سر پایینی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و 2 توئیتر، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی جمع شونده برقی مجهز به گرمکن، ورود و استارت بدون کلید و سانروف اشاره کنیم.

 

کابین جک S5

 

جک S5 به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو بفرستد.

جک S5 یکی از شاسی بلندهای چینی باکیفیت بازار کشورمان است که باتوجه به ویژگی‌های فنی مناسب و طراحی ظاهری مطلوب، فروش خوبی را تجربه کرده و باتوجه به خدمات پس از فروش مناسب، در حال حاضر هم بازار خرید و فروش خوبی دارد. بنابراین خرید جک S5 در مقایسه با بیسو T3 منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

Bisu T3

بیسو T3

مقایسه جک S5 با بیسو T3

بیسو T3 یک کراس اوور کوچک چینی است که حتی در بازار کشور چین هم خودرو جدیدی به شمار می‌رود و مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد چراکه در سال 2017 رونمایی شده است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بیسو یکی از زیرمجموعه‌های برند بایک است.

 

مقایسه بیسو T3

 

بیسو T3 به همراه برادر بزرگ خود یعنی بیسو T5 در نمایشگاه خودرو تهران در سال 96 معرفی شد و شرکت سیف خودرو خبر از تولید آن در کشورمان داد. سیف خودرو یک بار چند سال قبل تصمیم به وارد کردن محصولات سوبارو ژاپن گرفت ولی در این زمینه چندان موفق عمل نکرد و به نوعی برند خوشنام سوبارو هم شانس خود را برای حضور پررنگ در کشورمان از دست داد.

بیسو تی3 بر اساس زبان طراحی به کار رفته در محصولات بیسو ساخته شده که شاید این طراحی به مذاق همه مردم خوش نیاید. البته این زبان در بیسو T5 تکامل پیدا کرده و طراحی آن بهتر شده است. در مورد طراحی T3 دو نکته مهم وجود دارد آن هم استفاده از چرخ‌های کوچک و نیز قطعات پلاستیکی مشکی رنگ در بدنه است که ممکن است مورد توجه همه خریداران قرار نگیرد. به علاوه بهتر بود چینی‌ها چرخ‌های بزرگتری را برای این خودرو مورد استفاده قرار دهند.

 

بیسو T3

 

در داخل کابین اوضاع متفاوت است و طراحی مدرن بیسو T3 توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. استفاده از تزئینات نقره‌ای رنگ در داشبورد، فرمان و پنل درها کابین را از یکپارچگی خارج کرده و در مجموع می‌توان عملکرد طراحان بیسو در این بخش را قابل قبول دانست.

بیسو T3 از نظر امکانات رفاهی هم وضعیت مطلوبی دارد و از این جهت جک S5 را پشت سر می‌گذارد. از جمله تجهیزات موجود در بیسو T3 می‌توانیم به 6 ایربگ، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر 9 اینچی لمسی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو هالوژنی، کروز کنترل و سانروف پانوراما اشاره کنیم.

 

کابین بیسو T3

 

موتور به کار رفته در بیسو T3 حجمی معادل 1.3 لیتر و 4 سیلندر دارد و با توربوشارژر تغذیه می‌شود. قدرت این موتور به 133 اسب بخار و گشتاور آن به 189 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. در بخش فنی محصول جک عملکرد بهتری دارد و بیسو T3 حرفی برای گفتن در مقابل S5 نخواهد داشت.

در مجموع باتوجه به قیمت جک S5 و بیسو T3 و نیز ویژگی‌های فنی و خدمات پس از فروش، باید بگوییم جک S5 گزینه منطقی‌تری برای خرید است.

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    گول ظاهر بیسو را نخورید اصلا بدرد نمیخوره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading