اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه لیفان X60 با برلیانس C3

مقایسه لیفان X60 با برلیانس C3

لیفان X60 و برلیانس C3 دو خودرو چینی بازار ایران هستند که توسط کرمان موتور و پارس خودرو به تولید می‌رسند. این دو خودرو در کلاس‌های متفاوتی جای می‌گیرند ولی قیمت نزدیکی دارند به همین دلیل قصد داریم مقایسه میان آنها داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی برلیانس C3 کراس

LIFAN X60

لیفان X60

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
38
بررسی لیفان X60
انتخاب ماشین 3

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

Top car

BRILLIANCE C3

برلیانس C3 کراس

مقایسه لیفان X60 با برلیانس C3

برلیانس C3 کراس یک خودرو هاچبک چینی و نمونه‌ای به روز شده از برلیانس H320 است که ارتفاع بیشتری دارد و در ادامه به بررسی تغییرات ایجاد شده آن اشاره خواهیم کرد.

مدت زیادی از حضور برلیانس C3 کراس در بازار ایران نمی‌گذرد و نخستین حضور آن به سال 1396 بازمی‌گردد. هدف از ساخت و معرفی این خودرو، عرضه یک خودرو جدید و جذاب‌تر بود اما به هیچ وجه شرایط مناسبی را در بازار تجربه نکرد و آمار فروش آن نشان از عملکرد ضعیف آن دارد.

 

مقایسه برلیانس C3 کراس

 

می‌توان گفت برلیانس C3 کراس بر اساس برلیانس H320 ساخته شده و به همین دلیل این دو خودرو شباهت زیادی به یکدیگر دارند. تفاوت‌های میان این دو خودرو جزئی است و می‌توان طراحی نسبتا جدید چراغ‌های عقب، رینگ‌های جدید، رکاب‌های پلاستیکی، دیفیوزر پلاستیکی نقره‌ای رنگ و نیز ریل سقفی را از مهم‌ترین تفاوت‌های بین آنها دانست. همچنین ارتفاع خودرو کمی افزایش پیدا کرده است.

با ورود به کابین برلیانس C3 کراس نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، کیفیت پایین متریال به کار رفته در کابین است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر به کار رفته و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان و کنسول وسط دیده می‌شوند. کیفیت سواری برلیانس C3 کراس مشابه برادر کوچکتر یعنی H320 است و شرایط متوسطی دارد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین برلیانس کراس چندان خوب نیست ولی وضعیت بهتری از لیفان X60 دارد.

 

برلیانس C3 کراس

 

برلیانس C3 ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی چون 2 عدد ایربگ، ترمز دیسکی عقب و جلو، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، سانروف برقی و سیستم ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برلیانس C3 کراس به یک موتور 1.65 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور را دارد و برای انتقال آن هم یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این موتور عملکرد بهتری در مقایسه با موتور 1.5 لیتری قبلی دارد ولی در مجموع نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

 

کابین برلیانس C3 کراس

 

برلیانس C3 کراس با وجود تغییرات اندکی که در ظاهر تجربه کرد، تبدیل به خودرو موفقی نشد و فروش خوبی را تجربه نکرد اما در مقایسه با لیفان X60 شرایط بهتری دارد و بازار خرید و فروش بهتری دارد. هرچند که هر دو خودرو در یک سطح و عملکرد قرار می‌گیرند.

LIFAN X60

لیفان X60

مقایسه لیفان X60 با برلیانس C3

لیفان X60 یک کراس اوور چینی است که در سال 2011 معرفی شده و از سال 1392 بر روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفته است. لیفان X60 از زمان عرضه تاکنون فروش بالایی را تجربه نکرده و به هیچ وجه خودرو موفقی نبوده است. این اتفاق دلایل زیادی دارد از جمله کیفیت پایین خودرو، متریال و سواری که آن را حتی از رقبای هموطن هم در جایگاه پایین‌تری قرار می‌دهد.

لیفان X60 از زمان عرضه تاکنون بدون تغییر در ظاهر بر روی خط تولید قرار دارد در حالی که رقبای آن از جمله ام وی ام X33 با تغییرات ظاهری همراه شده و به فروش بالاتری دست پیدا کرده‌اند.

 

مقایسه لیفان X60

 

طراحی لیفان X60 چندان جذاب و قابل قبول نیست و علاوه بر عدم تناسب در بدنه، قدیمی هم شده است. در نمای جلو یک جلو پنجره نسبتا بزرگ دیده می‌شود و طراحی چراغ‌ها در جلو و عقب، چندان هماهنگ به نظر نمی‌رسد. ابعاد چرخ‌ها با ابعاد بدنه تناسب ندارد و فاصله بین گلگیرها و چرخ‎‌ها زیاد است. در مجموع لیفان X60 طراحی قدیمی دارد و حتی در مقایسه با خودرویی چون برلیانس C3 کراس حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

لیفان X60

 

با ورود به کابین لیفان X60 کیفیت پایین متریال جلب توجه می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر و کلیدهای کنترلی دیده می‌شود و ورودی‌های هوا هم در بالای نمایشگر تعبیه شده‌اند. کابین با استفاده از متریال مشکی رنگ ساخته شده اما تزئینات نقره‌ای رنگ هم در آن به کار رفته که در مجموع ترکیب مناسبی را ایجاد نکرده‌اند. همچنین کیفیت سواری لیفان X60 چندان بالا نیست و انتظار شما را از یک شاسی بلند برآورده نخواهد کرد.

لیفان X60 تجهیزاتی چون 2 عدد ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سنسور نور و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین لیفان X60

 

موتور به کار رفته در لیفان X60 حجمی معادل 1.8 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 131 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. به این ترتیب با خودرو چندان سریعی روبه‌رو نیستیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که X60 با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی هم عرضه می‌شود که عملکرد فنی بهتری دارد.

در مجموع باید بگوییم لیفان X60 خودرو خوبی نیست و باتوجه به بازار خرید و فروش بسیار بد، به هیچ وجه گزینه مناسبی برای خرید یک خودرو نیست. بنابراین برلیانس C3 کراس باوجود اینکه کیفیت چندان خوبی ندارد، اما با اختلاف کمی گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading