اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بیسو T5 با سانگ یانگ تیوولی

مقایسه بیسو T5 با سانگ یانگ تیوولی

بیسو T5 و سانگ یانگ تیوولی از خودروهایی هستند که در بازه قیمتی مشابهی قرار دارند ولی در دو کلاس متفاوت جای می‌گیرند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی سانگ یانگ تیوولی

Bisu T5

بیسو T5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی بیسو T5
انتخاب ماشین 3

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

Top car

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

مقایسه بیسو T5 با سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت است که در سال 2015 توسط کمپانی کره‌ای معرفی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد. تیوولی در سال 2016 توسط رامک خودرو وارد کشورمان شد و توانست به محبوبیت بالایی را به دست آورد. به طوری که ایران به یکی از مهم‌ترین بازارهای سانگ یانگ به ویژه برای تیوولی تبدیل شد.

چندی قبل رامک خودرو تصمیم گرفت تا تیوولی را در ایران بر روی خط تولید قرار دهد ولی به دلیل مشکلات به وجود آمده در صنعت خودرو کشورمان، این اتفاق منتفی شد.

 

مقایسه سانگ یانگ تیوولی

 

تیوولی توانست تحول بزرگی در سری محصولات سانگ یانگ ایجاد کند و این کمپانی را به سمت موفقیت سوق دهد. یکی از دلایل موفقیت تیوولی طراحی آن بود چراکه هماهنگی مناسبی در آن دیده می‌شود. در نمای جلو یک جلو پنجره باریک دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. برای ورود هوای خنک به داخل کاپوت، ورودی‌هایی بر روی سپر وجود دارد. گلگیرها برآمده هستند و در نمای عقب یک اسپویلر متصل به سقف وجود دارد.

 

سانگ یانگ تیوولی

 

طراحی کابین سانگ یانگ تیوولی خوب است اما چندان مدرن نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوای مرکزی در کنار آن به شکل عمودی قرار گرفته‌اند. کلیدهای کنترلی هم در زیر نمایشگر هستند و در مجموع طراحی کابین خوب ارزیابی می‌شود هرچند که بیسو T5 طراحی بهتری در داخل کابین دارد. کیفیت سواری تیوولی خوب است و انتظار شما را از یک کراس اوور کوچک برآورده می‌کند.

سانگ یانگ تیوولی از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی هم شرایط مناسبی دارد و امکاناتی چون 6 ایربگ، ایموبلایزر، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، تنظیم برقی صندلی‌ها، آینه‌های تاشو برقی، چراغ‌های جلو هالوژن به همراه دیلایت، کروز کنترل و موارد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 128 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و عملکرد مجموعه قوای محرکه تیوولی خوب است.

در مجموع سانگ یانگ تیوولی، از کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با بیسو T5 برخوردار است و باتوجه به ویژگی‌های فنی، بازار خرید و فروش و قیمت، تیوولی ارزش خرید بالاتری دارد.

Bisu T5

بیسو T5

مقایسه بیسو T5 با سانگ یانگ تیوولی

بیسو T5 یک شاسی بلند چینی است که به تازگی توسط سیف خودرو در کشورمان معرفی شده و قرار است بر روی خط تولید قرار بگیرد. البته معرفی رسمی محصولات بیسو در ایران در نمایشگاه خودرو تهران در سال 1396 رخ داد ولی هنوز شاهد عرضه گسترده آن در بازار کشورمان نیستیم.

باید بگوییم بیسو یک برند کاملا ناشناخته است و تنها چند سال از تاسیس آن می‌گذرد. محصولات بیسو حتی در کشور چین هم فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند و خودروهای آن هم هنوز امتحان خود را پس نداده‌اند.

 

مقایسه بیسو T5

 

بیسو T5 از نظر طراحی خارجی حرفی برای گفتن در مقابل سانگ یانگ تیوولی ندارد و ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. در نمای جلو یک جبو پنجره بزرگ دیده می‌شود و چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. در نمای جانبی یک خط بر روی بدنه کشیده شده و به چراغ عقب متصل می‌رسد. به نظر می‌رسد چراغ‌های عقب از خودروهای مشهور کپی شده باشند و اسپویلر متصل به سقف، دیفیوزر و سپر پلاستیکی از دیگر ویژگی‌های نمای عقب به شمار می‌روند.

 

بیسو T5

 

طراحی داخلی بیسو T5 خوب و مدرن است و یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و کیفیت متریال در حد متوسطی قرار می‌گیرد. بیسو T5 سه ردیف صندلی دارد و با وجود آپشن‌های زیاد، سرگرم کننده خواهد بود.

بیسو T5 امکاناتی نظیر اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید، رادار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، ایموبلایزر، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 9 اینچی لمسی، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، کروز کنترل و بسیاری ویژگی‌های دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. بیسو T5 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی شرایط بهتری در مقایسه با تیوولی دارد.

 

کابین بیسو T5

 

بیسو T5 به یک موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. باید بگوییم از نظر فنی، سانگ یانگ تیوولی امتحان خود را پس داده و یک خودرو کاملا قابل اعتماد است در حالی که بیسو T5 باوجود موتور توربو و نه چندان قدرتمند، ویژگی‌های فنی قابل اعتمادی ندارد.

در نهایت باید بگوییم که بیسو T5 یک خودرو تازه وارد است و با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسد. در مجموع با نگاهی به ویژگی‌های فنی، خدمات پس از فروش، برند و بازار خرید دست دوم، سانگ یانگ تیوولی ارزش خرید بالاتری دارد و گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام نویسنده عزیز و ماشین ۳ ایا خسته نباشید
    پیشنهاد شخصی من ۲۰۰۸ اما تیولی هم ماشین خوبیه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading