اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کوییک با ساینا

مقایسه کوییک با ساینا

کوییک و ساینا دو محصول گروه خودروسازی سایپا هستند که طراحی آنها در داخل انجام شده و اشتراکات زیادی بین آنها وجود دارد. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی نماییم.

SAIPA Saina

سایپا ساینا

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
39
بررسی سایپا ساینا

SAIPA Quick

سایپا کوییک

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی سایپا کوییک
انتخاب ماشین 3

SAIPA Saina

سایپا ساینا

Top car

SAIPA Saina

سایپا ساینا

مقایسه کوییک با ساینا

ساینا یکی از محصولات سایپا است که در سال 1395 وارد بازار کشورمان شد. ساینا را باید نسخه‌ای فیس لیفت شده از تیبا دانست که طراحی و برخی ویژگی‌های آن تغییر کرده است.

در مورد اشتراکات ساینا و کوییک باید بگوییم علاوه بر ویژگی‌های فنی، هر دو خودرو با استفاده از پلتفرم X200 سایپا طراحی و ساخته شده‌اند. این پلتفرم نخستین بار در ساخت تیبا به کار رفته است.

 

مقایسه ساینا

 

همان طور که اشاره کردیم، ساینا فیس لیفتی از تیبا است که چراغ‌ها و برخی از دیگر بخش‌های آن تغییر پیدا کرده. در نمای جلو چراغ‌های چند ضلعی دیده می‌شود. چراغ‌های مه شکن بر روی سپر هستند و خطوط شکسته بر روی بدنه دیده می‌شود از جمله بر روی کاپوت و در نمای جانبی. باوجود اینکه عملکرد طراحان در بخش جلو خوب بوده، اما در نمای عقب با طراحی چندان جذابی روبه‌رو نیستیم.

 

ساینا

 

همچنین طراحی کابین ساینا در مقایسه با تیبا تغییر زیادی را تجربه نکرده و همچنان یک طراحی کاملا ساده را مشاهده می‌کنیم. کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان بالا نیست و در هر دو خودرو ساینا و کوییک از پلاستیک خشک در بیشتر بخش‌ها استفاده شده است. نکته منفی در مورد کابین این دو خودرو، ورود صدای بیرون به داخل کابین است که در دورهای بالا آزاردهنده می‌شود.

ساینا در نسخه اتوماتیک به ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب و تنظیم ارتفاع نور مجهز شده است و در این بخش رقابت را به کوییک واگذار می‌کند.

 

کابین ساینا

 

موتور به کار رفته در ساینا همان موتور 1.5 لیتری با 87 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور است که به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. ویژگی‌های فنی دو خودرو مشترک است و تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود.

در نهایت باید بگوییم که ساینا به دلیل قیمت پایین‌تر و نیز بازار خرید و فروش بهتر، ارزش خرید بالاتری دارد اما کوییک از نظر تجهیزات رفاهی، شرایط مناسب‌تری ارائه می‌کند.

SAIPA Quick

سایپا کوییک

مقایسه کوییک با ساینا

کوییک یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که طراحی آن توسط مهندسین این شرکت صورت گرفته است. کوییک در سال 1395 معرفی شد و از سال 97 وارد بازار کشورمان شد.

کوییک یک خودرو هاچبک است و از نظر فنی با ساینا مشترک است. البته بسیاری آن را یک کراس اوور تلقی می‌کنند اما هرگز اینطور نیست و کوییک یک خودرو هاچبک است. تفاوت بین این دو خودرو در ظاهر و تجهیزات است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

مقایسه کوییک

 

نمای جلو کوییک شباهت زیادی به ساینا دارد و به ویژه چراغ‌ها در این دو خودرو شبیه به هم هستند. در داخل جلو پنجره کوییک یک نوار کرومی دیده می‌شود و بر روی سپر هم ورودی هوا بزرگی دیده می‌شود. چراغ‌های مه شکن در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند و در زیر سپر یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ به کار رفته است. بر روی سقف کوییک باربند وجود دارد و در نمای عقب هم ویژگی‌هایی چون چراغ‌های جدید و دیفیوزر نقره‌ای رنگ وجود دارد.

 

کوییک

 

تغییر بزرگ کوییک در داخل کابین رخ داده و داشبورد و فرمان طراحی به روزتری دارند. البته کوییک در نسخه‌های متفاوتی عرضه شد که در مدل اتوماتیک پلاس، در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی وجود دارد. بر روی فرمان هم کلیدهای کنترلی تعبیه شده است.

از تجهیزات کوییک در نسخه فول می‌توانیم به ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، دوربین دید عقب، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، چراغ دیلایت، و کامپیوتر سفری اشاره کنیم.

 

کابین کوییک

 

موتور به کار رفته در کوییک، حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 87 اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده 5 سرعته دستی و نیز اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. قوای محرکه کوییک و ساینا مشترک است و از این جهت هر دو خودرو شرایط یکسانی دارند.

در نهایت باید بگوییم در مقایسه ساینا و کوییک، ساینا ارزش خرید بالاتری دارد چراکه کوییک در کنار قیمت بالاتر، خرید و فروش چندان خوبی هم ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1398/11/19

    به نظرم کییک از ساینا سرتره
    ۱. پهن تر از سایناس پس هندلینگش راحت تر
    ۲. مشکل جازدن دنده عقب رو نداره
    ۳. مه شکن و قفل مرکزی از داخل داره
    ۴. ارتفاعش از ساینا بیشتره و حالت کوبیدن رو نداره
    ۵. ظاهر بسیار بهتری داره
    ۶. حالت آئرودینامیک بهتری داره

  • user icon
    نویسنده : sunmartin
    تاریخ : 1399/06/14

    کوییک r دارم میخوام عربیلک فرمان از نوع آر پلاس یا همان اتومات بندازم که کلیدهای کنترلر داره از کجا تهیه کنم؟

    • نویسنده : momeni
      تاریخ : 1400/06/21

      از فرمون کوییک فروشی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading