اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با جک S3

مقایسه بسترن B30 با جک S3

بسترن B30 و جک S3 دو خودرو در دو کلاس متفاوت هستند اما قیمت مشابهی دارند و اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

JAC S3

جک S3

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
40
بررسی جک S3

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی بسترن B30
انتخاب ماشین 3

JAC S3

جک S3

Top car

JAC S3

جک S3

مقایسه بسترن B30 با جک S3

جک S3 یک کراس اوور ساب کامپکت چینی است که از سال 1396 وارد خط تولید کرمان موتور شد. باتوجه به موفقیت شاسی بلند بزرگتر جک یعنی S5، کرمان موتور تصمیم گرفت تا S3 را هم در داخل کشور تولید کند.

 

مقایسه جک S3

 

جک S3 با استفاده از زبان طراحی جک طراحی شده و این ویژگی در نمای جلو مشهود است. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود و خطوط برجسته بر روی کاپوت و گلگیرها و نیز در نمای جانبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بر روی سقف باربند تعبیه شده و در نمای عقب سپر پلاستیکی مشکی رنگ به همراه دیفیوزر نقره‌ای، جلب توجه می‌کنند. جک در نمای عقب از تزئینات کرومی هم استفاده کرده است.

با ورود به داخل کابین جک S3، کیفیت بالاتر متریال به کار رفته در کابین در مقایسه با بسترن B30 نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. البته بیشتر بخش‌ها با پلاستیک ساخته شده‌اند اما روکش چرمی صندلی‌ها کمی شرایط را بهبود بخشیده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن هستند. کیفیت سواری جک S3 خوب است اما کمبود قدرت آن به ویژه در مسیرهای سربالایی مشهود است.

 

جک S3

 

جک S3 تجهیزات و امکاناتی چون دو ایربگ، ایموبلایزر، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی لمسی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، دیلایت، کروز کنترل، سانروف و کامپیوتر سفری را در خود گنجانده است.

 

کابین جک S3

 

موتور به کار رفته در جک S3 حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. قدرت کم موتور در کنار عملکرد نه چندان خوب جعبه دنده CVT، شما را در برخی مسیرها ناامید خواهد کرد. تنها نکته مثبت در مورد این قوای محرکه، مصرف سوخت پایین آن است. از نظر فنی هر دو خودرو جک S3 و بسترن B30 شرایط مشابهی دارند.

در نهایت باید بگوییم جک S3 به دلیل بازار خرید و فروش بهتر و نیز خدمات پس از فروش مناسب‌تر، ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با جک S3

بسترن B30 یک سدان کوچک چینی است که توسط گروه فاو به تولید می‌رسد. معرفی این خودرو در کشور چین به سال 2015 بازمی‌گردد و در سال 1396 هم توسط گروه بهمن وارد بازار خودرو کشورمان شد. البته بسترن B30 در ایران مونتاژ می‌شد و در بین خودروهای داخلی قرار می‌گیرد.

 

مقایسه بسترن B30

 

بسترن B30 در روزهای اول با استقبال نسبتا خوبی روبه‌رو شد چراکه فاو به عنوان یک برند باکیفیت چینی شناخته می‌شود. هرچند که گروه بهمن در رابطه با بسترن B50 به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشت اما در مورد B30 شرایط را کمی بهبود بخشید.

طراحی بسترن B30 هماهنگ و خوب به نظر می‌رسد. در نمای جلو چراغ‌ها به جلو پنجره متصل شده‌اند. خطوط شکسته بر روی بدنه و نیز ابعاد مناسب چرخ‌ها از ویژگی‌های این خودرو هستند. اصولا مقایسه بین یک سدان و یک شاسی بلند کار منطقی نیست اما اگر بخواهیم بسترن B30 را با جک S3 مقایسه کنیم، باید بگوییم هماهنگی و تناسب بهتری در طراحی بدنه B30 وجود دارد ولی انتخاب بین طراحی این دو خودرو یک امر سلیقه‌ای است.

 

بسترن B30

 

طراحی کابین بسترن B30 هم همان شرایط را دارد و طراحی آن برای یک خودرو در این کلاس مناسب است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین چندان بالا نیست و بیشتر از پلاستیک خشک تشکیل شده است. بسترن B30 کیفیت سواری متوسطی ارائه می‌کند و برای استفاده در مسیرهای شهری گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

بسترن B30 تجهیزاتی همچون دو ایربگ، ایموبلایزر، فرمان برقی، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو استریو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، سانروف برقی، چراغ‌های جلو LED، دیلایت، چراغ‌های اتوماتیک، کروز کنترل و سنسور پارک عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین بسترن B30

 

موتور به کار رفته در بسترن B30 حجمی 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‎‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای مسیرهای عادی کافی به شمار می‌رود.

در نهایت باید بگوییم بسترن B30 از نظر بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، رقابت را به جک S3 واگذار می‌کند ولی از نظر فنی و سواری هر دو خودرو وضعیت مشابهی دارند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/03/13

    با احترام بنظر من مگر اینکه کسی کراس دوست داشته باشه در باقی موارد بسترن بهتره چه ظاهر و جاداری و نرمی سواری و کیفیت ساخت چهار ستاره و پشتیبانی بهمن موتور و لذت رانندگی با گیربکس شش دنده آیسن بسترن در برابر گیربکس زنجیری جک و شتاب اولیه ضعیف این نوع گیربکس و معروف نبودن سازنده و مشکلات پاره شدن زنجیر گیربکس در برابر کشش عالی بسترن توی جاده و هوش خوب گیربکسش توی سبک و سنگین کردن دنده ها بسترن توجیح خریدش خیلی بیشتر و به تبع بازار و خواهان بیشتری داره

    • نویسنده : سامان
      تاریخ : 1398/06/22

      داداش چرا چرت میگی گیربکس جک از بروز ترین گیربکس های سی وی تی و موتور هم که ژاپنی هست خواهشا چرت نفرمایید

  • user icon
    نویسنده : جواد
    تاریخ : 1398/05/15

    اگر کراس اور دوست داشته باشی خوبه جک ولی گیربکس جک نسبت به بسترن حرفی برای گفتن نداره

  • user icon
    نویسنده : fh
    تاریخ : 1398/06/17

    گیربکس جک پانچ بلژیکه و موتورش گرین جت میتسوبیشی از بروز ترین موتور های میتسوبیشی هست من باشم جک اس 3 رو انتخاب میکنم

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1400/03/17

    بنده حدود2ساله که این ماشین رو دارم واقعا نسبت به پولی که میدی عالی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading