اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با لیفان X50

مقایسه جک J4 با لیفان X50

جک J4 و لیفان X50 دو محصول اقتصادی کرمان موتور هستند که در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند اما به دلیل قیمت نزدیک به هم، اکنون قصد داریم این دو را با هم مقایسه کرده و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

JAC J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
7
امتیاز کل
39
بررسی جک J4

LIFAN X50

لیفان X50

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
38
بررسی لیفان X50
انتخاب ماشین 3

JAC J4

جک J4

Top car

JAC J4

جک J4

مقایسه جک J4 با لیفان X50

جک J4 یک سدان کوچک چینی است که در سال 2014 در کشور چین معرفی شد و کرمان موتور از سال 1397 آن را وارد خط تولید خود کرد و سپس آن را به بازار کشورمان عرضه نمود.

می‌توان گفت هدف از تولید J4 در ایران جایگزینی آن با جک J5 بود که روزهای پرفروغی را در ایران تجربه کرد و به فروش خوبی دست یافت. البته J4 در یک کلاس پایین‌تر از J5 قرار می‌گیرد و باتوجه به اختلافات زیادی که بین دو خودرو وجود دارد، از جمله در طراحی، کیفیت ساخت و ویژگی‌های فنی، J4 نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای J5 باشد.

 

مقایسه جک J4

 

جک J4 بر اساس زبان طراحی کمپانی جک طراحی شده اما در مجموع با خودرو چندان زیبایی روبه‌رو نیستیم. در نمای جلو گلگیر برجسته و خطوطی را بر روی کاپوت و  گلگیرها می‌بینیم و این خطوط برجسته در نمای جانبی هم ادامه پیدا کرده‌اند. در نمای عقب سپر ابعاد نسبتا بزرگی دارد و سپر یک تکه و همرنگ بدنه است. در مجموع طراحی جک J4 متوسط است و به سختی می‌توان نمره قابل قبولی به آن داد.

 

جک J4

 

طراحی کابین جک J4 کمی ساده است اما برای خودرویی در این بازه قیمتی قابل قبول به شمار می‌رود. در نسخه اصلی در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی تعبیه شده اما در مدل عرضه شده برای بازار ایران، این نمایشگر کوچک شده و کلیدهای کنترلی در اطراف آن قرار گرفته‌اند. بیشتر بخش‌های کابین از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت متوسطی دارد. کیفیت سواری جک J4 و لیفان X50 در یک حد و اندازه است و هر دو عملکردی متوسط دارند.

از جمله تجهیزات رفاهی و امکانات جک J4 می‌توانیم به 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن آینه‌های جانبی، کامپیوتر سفری و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

کابین جک J4

 

موتور به کار رفته در جک J4 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. در بخش فنی هر دو خودرو جک J4 و لیفان X50 عملکرد مشابهی دارند و هر دو آنها هم از جعبه دنده CVT استفاده می‌کنند.

در نهایت باید بگوییم که جک J4 باتوجه به بازار خرید و فروش بهتر، و اینکه در نسخه صفر کیلومتر در دسترس است، گزینه منطقی‌تری به شمار می‌رود.

LIFAN X50

لیفان X50

مقایسه جک J4 با لیفان X50

لیفان X50 یک هاچبک کوچک چینی است که از سال 1394 توسط کرمان موتور وارد بازار کشورمان شد. برخی از مردم لیفان X50 را یک کراس اوور کوچک می‌دانند اما باید بگوییم که هرگز اینطور نیست چراکه X50 در کلاس خودروهای هاچبک کوچک شهری قرار می‌گیرد.

لیفان X50 در بدو ورود خود به بازار به دلیل طراحی شبیه به آلفارومئو جولیتا مورد توجه قرار گرفت اما رفته رفته از محبوبیت آن کاسته شد. لیفان X50 چندی پیش از خظر تولید خارج شده و در حال حاضر به ندرت در نسخه‌های صفر کیلومتر در بازار موجود است.

 

مقایسه لیفان X50

 

همانگونه که اشاره کردیم، در طراحی لیفان X50 از محصول جذاب آلفارومئو یعنی جولیتا کمک گرفته شده که اتفاقا در بازار کشورمان هم عرضه شد. شباهت X50 با جولیتا به ویژه در نمای عقب و چراغ‌ها مشهود است و نمی‌توان این شباهت را نادیده گرفت. در نمای جلو، یک ورودی بزرگ برای هوا در نظر گرفته شده و در نمای جانبی هم وجود یک باربند بر روی سقف خودنمایی می‌کند.

طراحی کابین لیفان X50 به روز و نسبتا خوب است هرچند که نمی‌توان از ساده بودن آن صرف نظر کرد. در مرکز داشبورد ورودی‌های هوا و در زیر آن کلیدهای کنترلی جای گرفته‌اند. در بیشتر بخش‌های کابین لیفان X50 هم از پلاستیک استفاده شده و کیفیت نه چندان بالای آن قابل توجه است.

 

لیفان X50

 

لیفان X50 امکاناتی نظیر 2 ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب و سانروف را در خود گنجانده است.

موتور به کار رفته در لیفان X50 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. باید بگوییم هر دو خودرو لیفان X50 و جک J4 وضعیت فنی مشابهی دارند و باتوجه به وزن تقریبا یکسان، تفاوت زیادی از نظر فنی بین آنها دیده نمی‌شود.

 

کابین لیفان X50

 

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که لیفان X50 باتوجه به بازار خرید و فروش نه چندان خوب و خدمات پس از فروش متوسط، ارزش خرید بالایی ندارد و انتخاب نهایی بین دو خودرو لیفان X50 و جک J4، محصول سدان جک J4 است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading