اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جیلی GC6 با چری آریزو 5

مقایسه جیلی GC6 با چری آریزو 5

جیلی GC6 و چری آریزو 5 دست دوم دو سدان چینی بازار کشورمان هستند که توسط خودروسازی بم و مدیران خودرو به فروش می‌رسند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

GEELY GC6

جیلی GC6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
41
بررسی جیلی GC6

CHERY Arrizo 5

چری آریزو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
40
بررسی چری آریزو 5
انتخاب ماشین 3

GEELY GC6

جیلی GC6

Top car

GEELY GC6

جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با چری آریزو 5

جیلی GC6 یک سدان شهری چینی تازه وارد است که از سال 1396 توسط خودروسازان بم وارد خط تولید و سپس به بازار عرضه شد. برخلاف آنچه که از جیلی در ذهن ما ایرانی‌ها نقش بسته بود، GC6 خودرو چندان زیبایی نیست و طراحی آن در حد و اندازه یک خودرو ارزان قیمت است.

جیلی GC6 روزهای پرفروغی را در بازار کشورمان تجربه نکرده و به فروش بالایی دست پیدا نکرده است. این فروش نه چندان خوب، به دلیل طراحی ظاهری متوسط، بازار خرید و فروش ضعیف و خدمات پس از فروش ضعیف بوده است.

 

مقایسه جیلی GC6

 

در نمای جلو بدنه جیلی GC6، یک جلو پنجره نسبتا بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. بر روی سپر هم ورودی هوا و چراغ دیده می‌شود. در نمای جانبی یک خط ممتد از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده. در مجموع باید طراحی جیلی GC6 را کاملا متوسط ارزیابی کنیم و باوجود تغییرات نسخه اکسلنت در مقایسه با نسخه الایت، همچنان با خودرو زیبایی روبه‌رو نیستیم.

 

جیلی GC6

 

با ورود به داخل کابین شاید نظر شما درباره جیلی GC6 عوض شود هرچند که کمی دقت در کیفیت متریال، شما را به خانه اول بازمی‌گرداند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در کنار و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. جیلی GC6 کیفیت سواری خوبی دارد و می‌توان گفت در بخش سواری و کیفیت ساخت، گزینه بهتری در مقایسه با چری آریزو 5 به شمار می‌رود.

جیلی GC6 به امکاناتی نظیر دو ایربگ، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌ها، چراغ دیلایت، کامپیوتر سفری و روکش چرمی صندلی‌ها مجهز شده است.

 

کابین جیلی GC6

 

موتور به کار رفته در جیلی GC6 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. عملکرد فنی این مجموعه خوب است و نیاز شما برای مسیرهای شهری را برآورده می‌کند. در بخش قوای محرکه، جیلی GC6 به دلیل عملکرد بهتر جعبه دنده، نمره بالاتری از چری آریزو5 دریافت می‌کند.

در نهایت باید بگوییم جیلی GC6 و چری آریزو 5 از نظر کیفیت ساخت و سایر ویژگی‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند اما به دلیل قیمت پایین‌تر محصول جیلی، می‌توان گفت GC6 ارزش خرید بالاتری دارد.

CHERY Arrizo 5

چری آریزو 5

مقایسه جیلی GC6 با چری آریزو 5

چری آریزو 5 یک سدان شهری چینی کوچک است که از سال 1395 و توسط مدیران خودرو به بازار خودرو کشورمان عرضه شد. این محصول چری از همان ابتدا با استقبال ضعیفی مواجه شد و مدیران خودرو تصمیم گرفت بعد از انتقادات فراوان، مدل توربو آن را هم عرضه کند.

البته آریزو 5 توربو هم شرایط مشابه و حتی بدتری را تجربه کرد و به فروش خوبی نرسید.

 

مقایسه چری آریزو 5

 

چری آریزو5 بدون شک طراحی بهتری در مقایسه با جیلی GC6 دارد و هماهنگی و تناسب بیشتری در بدنه آن دیده می‌شود. در نمای جلو، جلو پنجره مشبک و چراغ‌های متصل به آن دیده می‌شود. خطوط برجسته بر روی کاپوت و نیز در نمای جانبی، بدنه را از یکپارچگی خارج کرده‌اند. در نمای عقب چراغ‌ها طراحی کشیده دارند و در مجموع باید به تناسب بخش‌های مختلف آریزو5 نمره قابل قبول داد.

طراحی کابین چری آریزو 5 هم خوب ارزیابی می‌شود هرچند که کپی برداری چینی‌ها از خودروهای کره‌ای غیر قابل انکار است. باوجود طراحی خوب، کیفیت متریال به کار رفته در کابین کاملا معمولی است و استفاده از پلاستیک خشک موجب نارضایتی سرنشینان خواهد شد. کیفیت سواری آریزو5 و جیلی GC6 در یک سطح قرار می‌گیرد و هر دو خودروهای متوسطی محسوب می‌شوند.

 

چری آریزو 5

 

چری آریزو5 امکاناتی چون ایموبلایزر، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف، دیلایت، خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها در صورت فراموشی، کروز کنترل و برخی موارد دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و از این جهت به رقیب هموطن خود برتری دارد.

موتور به کار رفته در چری آریزو 5 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که عملکرد خوبی ندارد و به همین دلیل از نظر فنی، نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کند.

 

کابین چری آریزو 5

 

در مجموع باید بگوییم هر دو خودرو حاضر در این مقایسه یعنی چری آریزو 5 و جیلی GC6 ویژگی‌های مشابهی دارند و از نظر عملکرد نمرات مشابهی دریافت می‌کنند. به همین دلیل باید بگوییم جیلی GC6 تنها به دلیل قیمت پایین‌تر ارزش خرید بالاتری دارد در حالی که بازار دست دوم و خدمات پس از فروش هر دو خودرو بسیار ضعیف است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading