اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک

مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک

جک J4 یکی از خودروهای تازه وارد بازار کشورمان محسوب می‌شود که در کلاس و بازه قیمتی خود، یک رقیب ایرانی را در پیش دارد آن هم پژو پارس اتوماتیک است. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم.

JAC J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی جک J4

Peugeot PARS

پژو پارس اتوماتیک

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
40
بررسی پژو پارس اتوماتیک
انتخاب ماشین 3

JAC J4

جک J4

Top car

JAC J4

جک J4

مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک

جک J4 یک سدان ساب کامپکت چینی است که در سال 2014 معرفی شد تا به نوعی جای خالی جک J5 را پر کند. کرمان موتور نخستین بار در نمایشگاه خودرو کرمان جک J4 را به معرض دید عموم آورد و عرضه آن را در سال 1397 آغاز نمود.

جک J4 هیچ‌گاه به اندازه برادر خود یعنی J5 موفق نبوده و در همین مدت کوتاه حضور در بازار، به فروش خوبی دست پیدا نکرده است. علت این فروش ناموفق، در طراحی کاملا معمولی و کیفیت ساخت متوسط آن بوده است.

 

مقایسه جک J4

 

طراحی جک J4 بر اساس زبان طراحی کمپانی جک صورت گرفته و این زبان طراحی را در شکل چراغ‌ها مشاهده می‌کنیم. در نمای جلو، چراغ‌ها و کاپوت حالت کشیده به سمت جلو دارند اما سادگی در این بخش به چشم می‌خورد. در نمای جانبی یک خط شکسته بر روی بدنه وجود دارد که هیجان‌انگیزترین بخش طراحی بدنه است. در نمای عقب هم با سادگی بیش از حد روبه‌رو هستیم و سپر رنگ هماهنگی با بدنه دارد. در مجموع طراحی جک J4 کاملا متوسط ارزیابی می‌شود.

 

جک J4

 

با ورود به داخل کابین جک J4 باز هم مورد جالب توجهی دیده نمی‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک وجود دارد و ورودی‌های هوا در بالا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در کابین معمولی است و در بیشتر بخش‌ها شاهده استفاده از پلاستیک خشک هستیم.

جک J4 از نظر تجهیزات هم وضعیت متوسطی دارد و ویژگی‌ها و امکاناتی همچون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور دنده عقب و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جک J4

 

موتور به کار رفته در جک J4 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده و عملکرد این مجموعه کاملا متوسط است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

در مجموع جک J4 خودرو متوسطی است و کیفیتی معمولی ارائه می‌دهد اما در مقایسه با پژو پارس اتوماتیک کمی ارزش خرید بالایی دارد.

Peugeot PARS

پژو پارس اتوماتیک

مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک یا به عبارتی پژو پارس TU5 اتوماتیک، پس از یک وقفه نسبتا طولانی، از سال 1397 مجددا وارد خط تولید ایران خودرو شد تا به رقابت با خودروهای حاضر در این کلاس بپردازد.

البته پارس اتوماتیک را نمی‌توان یک خودرو جدید دانست چراکه تولید آن تا سال 1392 ادامه داشت اما ایران خودرو در آن زمان تصمیم گرفت تولید آن را متوقف نماید. پژو پارس در حال حاضر به هیچ عنوان بازار خرید و فروش خوبی ندارد و حتی در همین مدل اتوماتیک هم شرایط گذشته را تجربه نمی‌کند.

 

مقایسه پژو پارس اتوماتیک

 

شاید نیاز نباشد که زمان زیادی را برای صحبت در مورد طراحی پژو پارس اتوماتیک صرف کنیم چراکه همه ما ایرانی‌ها به خوبی با این خودرو آشنایی داریم. پارس اتوماتیک تنها تفاوت‌های جزئی را در مقایسه با پارس معمولی یا پارس تجربه کرده از جمله استفاده از چرخ‌های 15 اینچی به همراه رینگ‌های آلومینیومی (فولادی) به جای چرخ‌های 14 اینچی. با وجود قدیمی بودن طراحی پژو پارس اتوماتیک نمی‌توان آن را در مقابل جک J4 بازنده دانست چراکه این چینی هم حرف زیادی برای گفتن ندارد و انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه شما بازمی‌گردد.

 

مقایسه پژو پارس اتوماتیک

 

ایران خودرو برای ایجاد تمایز بین پارس اتوماتیک با پارس معمولی، تغییراتی را هم در کابین آن به وجود آورد از جمله در داشبورد و فرمان به طوری که کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، دسترسی آسان‌تری دارند و می‌توان گفت شکل آن هم بهتر در مقایسه با قبل بهتر شده است.

پژو پارس اتوماتیک هم از نظر تجهیزات رفاهی شرایط چندان متفاوتی را در مقایسه با جک J4 تجربه نمی‌کند و تنها مواردی چون 2 ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی تاشو، روکش چرمی فرمان، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‎‌دهد.

 

کابین پژو پارس اتوماتیک

 

موتور به کار رفته در پژو پارس اتوماتیک همان موتور معروف TU5 است که حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. کیفیت سواری و عملکرد این قوای محرکه در حد متوسطی است و کاملا یک خودرو معمولی به شمار می‌رود.

در نهایت باید بگوییم پژو پارس اتوماتیک ارزش خرید چندان بالایی ندارد و بهتر است در این بازه قیمتی به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : قاسم
    تاریخ : 1398/05/22

    دوست عزیز واستاد گرامی شما فقط گرقتی از قفل چینیها چرا با کره معامله نمیکنید ویا از تکنیک انها به خدای واحد هیچ وقت ما از چین وسایل اوردیم برنده نشدیم خودم وسایل چینی خریدم حتی یک بار کار نکرد کلی پشیمان شدم و خراب شد دور انداختیم بگذریم جنابعالی فقط درطول این دوره زمانی پژو پرشیا که من نزدیک سه بار خریدم ودو گانه خوب بود ولی چند ساله شما نتونستی سیستم ویا تراحی ویا مثاعل دیگر فقط وفقط فرمانشو تغیر دادی چه علم شنگه ای به راه انداختی کلی قیمتو بالا میبری مردم هم انسانند برین از خارخیها بپرسید هر شش ماه یک بار مدل ماشینو عوض میکنند صداشون هم در نمیاید ببخشید من ۱۰ سال گلانت میتسیو بشی داشتم به خدای واحد فقط اگر لاستیک احتیاج داشت عوض میکردم در دنیا از ژاپن که بهترین صنعت داره چیزی وارد ویا صنعتی دریافت نکردی فقط پراید به خورد مردم دادی ولی شماها را به خدا حد عقل قیمتو بیارین پایین که بتوانیم بخریم با تشکر

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1398/09/23

    قیافه جک 4 (چه داخل و چه خارج خودرو) به مراتب از پلتفرم یکنواخت و خسته کننده پژو پارس برتری دارد . همچنین رانندگی با جک 4 بسیار آرامش بخش تر از پژو پارس با اون موتور پر سر و صدایش می باشد .

  • user icon
    نویسنده : Sattar
    تاریخ : 1398/10/28

    جی 4:
    یه خودرو چینی با کیفیت که اگر تصادف نکنی حالا حالاها درگیر لوازمش نمیشی
    2 یه مقدار تکون داره
    3 گیربکس اگر رو حالت اسپرت بزاری خیلی عالی راه میره
    پارس اتومات
    1 یه ماشین که تنها مزیتش بهj4فراوانی قطعات و استاد شدن تعمیر کاران گیربکس Al4
    2مصرف بنزینش نسبتا زیاده
    3 وقتی تو اتوبان رانندگی کنی دقیقا حس می کنی یکی دوتا دنده کم داره
    4 ولی تکونهایJ4رو نداره
    5 قیافش هم یه کم نوستالژیک و خوبیش اینه که چشمتون نمیکنن
    اگر هم بتونی تو ثبت نام ایران خودرو بخری تقریبا نصفJ4قیمت داره البته اگر بتونید

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    یک کلام
    جک بهتره

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1400/05/02

    جک جی4 کجا و پارس (حتی اتوماتش) کجا!!!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading