اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX7 با هیوندای سانتافه

مقایسه بورگوارد BX7 با هیوندای سانتافه

بورگوارد BX7 یک شاسی بلند چینی تازه وارد است که در بازه قیمتی مشابه خودروهای باکیفیت ژاپنی و کره‌ای قرار می‌گیرد. اکنون قصد داریم آن را با هیوندای سانتافه مقایسه کنیم و ارزش خرید هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
9
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
53
بررسی هیوندای سانتافه

BORGWARD BX7

بورگوارد BX7

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
51
بررسی بورگوارد BX7
انتخاب ماشین 3

Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه

Top car

Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه

مقایسه بورگوارد BX7 با هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط کره‌ای است که نخستین بار در سال 2000 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در نسل چهارم به تولید می‌رسد. حضور سانتافه در کشورمان با نسل دوم آغاز شد اما ما در مورد نسل سوم آن صحبت می‌کنیم.

نسل سوم هیوندای سانتافه در سال 2012 معرفی و از سال 2013 وارد بازارهای جهانی شد. عرضه سانتافه نسل سوم در بازار کشورمان از سال 2014 توسط کرمان موتور و آسان موتور آغاز شد و واردات آن تا اوایل سال 2018 و پیش از ممنوع شدن واردات خودرو به کشور ادامه پیدا کرد.

 

مقایسه هیوندای سانتافه

 

هیوندای سانتافه به ویژه در سال‌های اولیه عرضه، مورد استقبال بی نظیر مشتریان ایرانی قرار گرفت اما پس از مدتی و با ورود رقبای قدرتمند جهانی از جمله رنو کولئوس، تویوتا راوفور و نیسان ایکس تریل، رقابت تنگاتنگی بین این خودروها شکل گرفت و فروش سانتافه افت پیدا کرد.

طراحی سانتافه بر اساس زبان طراحی هیوندای صورت گرفته و این ترکیب بندی در بسیاری از محصولات دیگر هیوندای هم دیده می‌شود. مهم‌ترین نکته در طراحی سانتافه، هماهنگی کامل بین اجزای مختلف بدنه است و می‌توان آن را کم نقص دانست. البته هیوندای از قدیمی شدن این طراحی آگاه بوده و در نسل جدید، تغییرات بزرگی را در سانتافه به وجود آورد. برای مقایسه بین طراحی دو خودرو هیوندای سانتافه و بورگوارد BX7، باید به سلیقه خود نگاه کنید اما به هیچ عنوان از اصالت سانتافه غافل نشوید!

 

هیوندای سانتافه

 

با ورود به کابین هیوندای سانتافه باز هم هماهنگی اجزا جلب توجه می‌کند اما واقعیت این است که محصول کره‌ای‌ها در این بخش کار سختی در مقابل بورگوارد BX7 دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. سانتافه فضای داخلی مناسبی دارد و برای سفرهای طولانی حتی برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی محسوب می‌شود. باز هم باید بگوییم که سانتافه کمی قدیمی به نظر می‌رسد و طراحی کابین آن به همین دلیل در نسل جدید کاملا متحول شد.

هیوندای سانتافه از نظر تجهیزات رفاهی هم شرایط مناسبی دارد و امکاناتی همچون ایموبلایزر، دزدگیر، ورود و استارت بدون کلید، اتوپارک، کروز کنترل، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی اینفینیتی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو اتوماتیک زنون، سنسور نور، شست و شوی چراغ‌های جلو، سنسور پارک، سنسور باران و موارد بسیار دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای سانتافه

 

هیوندای سانتافه در بازارهای جهانی با قوای محرکه متنوعی عرضه می‌شود اما در ایران تنها شاهد عرضه نسخه 2.4 لیتری 4 سیلندر بودیم که 190 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. عملکرد این مجموعه مناسب است اما در مقابل بورگوارد BX7 که به موتور 2.0 لیتری توربو مجهز شده، کار سختی در پیش دارد.

در مجموع هیوندای سانتافه به دلیل برند معتبرتر، کیفیت بالاتر و اینکه سال‌ها در بین باکیفیت‌ترین خودروهای کلاس خود قرار داشته، ارزش خرید بالاتری دارد و بدون شک در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

BORGWARD BX7

بورگوارد BX7

مقایسه بورگوارد BX7 با هیوندای سانتافه

بورگوارد BX7 یک شاسی بلند سایز متوسط چینی-آلمانی است که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال 2015 معرفی شد و از سال 2016 وارد خط تولید شد.

بورگوارد پس از سال‌های طولانی غیب، با کمک کمپانی چینی فوتون مجددا به عرصه خودروسازی بازگشت. عرضه محصولات بورگوارد در کشورمان بر عهده کیان موتور وارنا است که BX7 را در کنار برادر کوچکترش یعنی BX5 وارد بازار نموده است.

 

مقایسه بورگوارد BX7

 

البته محصولات بورگوارد با قیمت‌هایی بسیار بالایی عرضه شده‌اند که از همان ابتدا می‌توانستیم حدس بزنیم با چنین قیمت‌هایی و با وجود رقبای قدرتمند، از پیش شکست خورده است و به موفقیت چندانی دست پیدا نخواهد کرد.

بورگوارد BX7 ابعاد بزرگتری در مقایسه با هیوندای سانتافه دارد. طراحی بدنه آن نسبتا خوب است اما چندان مدرن به نظر نمی‌رسد. با این وجود می‌توان روح تکامل آلمانی را در آن مشاهده کرد چراکه در مقایسه با سایر شاسی بلندهای چینی، طراحی پخته‌تری دارد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. گلگیرهای برجسته، دیفیوزر و اسپویلر در عقب، از ویژگی‌های مهم طراحی بدنه بورگوارد BX7 هستند.

 

بورگوارد BX7

 

با ورود به کابین بورگوارد BX7 شرایط کاملا تغییر می‌کند چراکه این خودرو چینی-آلمانی، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. طراحی مدرن مجموعه داشبورد و کنسول وسط، کاملا جلب توجه می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ دیده می‌شود و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خوب است و در این بخش سانتافه رقابت را به رقیب خود واگذار می‌کند.

از مهم‌ترین تجهیزات و امکانات بورگوارد BX7 می‌توانیم به ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی حساس به سرعت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 12.3 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، گرمکن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و حافظه، چراغ‌های جلو زنون مجهز به چراغ شور، سنسور نور و باران، سانروف پانوراما، کروز کنترل هوشمند، نایت ویژن، تشخیص خواب آلودگی راننده، هشدار نقاط کور و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم.

 

کابین بورگوارد BX7

 

موتور به کار رفته در بورگوارد BX7 حجم 2.0 لیتری و 4 سیلندر دارد و با کمک توربوشارژر می‌تواند 221 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‎‌های جلو و یا هر چهار چرخ، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. بورگوارد BX7 قدرت بیشتری در مقایسه با هیوندای سانتافه در اختیار راننده قرار می‌دهد اما باید توجه کنیم که ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری دارد.

در نهایت باید بگوییم که بورگوارد BX7 خودرو نسبتا باکیفیتی است که به دلیل قیمت بالای در نظر گرفته شده برای آن در بازار کشورمان، کار سختی در پیش دارد و باید گفت هیوندای سانتافه باتوجه به سابقه بهتر، کیفیت مطمئن، بازار خرید و فروش مناسب و خدمات پس از فروش به مراتب بهتر، ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : چیاکو
    تاریخ : 1399/09/27

    سلام و خسته نباشید
    من خیلی طرفدار سایتتون هستم و پیگیرشم ولی امروز مقایسه سانتافه و بورگوارد دیدم که شوکه شدم
    شما دوست عزیز اول برو با هر دوتاشون فقط و فقط 15 دقیقه رانندگی بکن
    بعد میبینی که در مقابل بورگوارد؛ سانتافه هیچ حرفی برای گفتن نداره

  • user icon
    نویسنده : Pezhman
    تاریخ : 1400/10/18

    سلام ممنون میشم ی کارشناس اگه راهش اینطرف افتاد ی جواب واضح به من بده خودرو چینی تو رنج دیگنیتی و... صفر یا کره ای کارکرده تو رنج وراکروز یا سانتافه 2014 ممنون میشم پاسخ واضح بدین

  • user icon
    نویسنده : پژمان
    تاریخ : 1402/06/28

    اصالت آلمانی کیفیت فنی و کیفیت بالای ساخت سواری زاحت اگرخدمات بعدازفروش بهتری ارائه شودوبورگواردرابهتربشناسید سانتافه فقط بانیسانxteilقابل مقایسه است

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading