اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جیلی GC6 با پژو پارس اتوماتیک

مقایسه جیلی GC6 با پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک و جیلی GC6 دو خودرو نسبتا محبوب داخلی هستند که در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

GEELY GC6

جیلی GC6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی جیلی GC6

Peugeot PARS

پژو پارس اتوماتیک

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی پژو پارس اتوماتیک
انتخاب ماشین 3

GEELY GC6

جیلی GC6

Top car

GEELY GC6

جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با پژو پارس اتوماتیک

جیلی GC6 یک سدان چینی است که از سال 1396 توسط خودروسازان بم وارد بازار کشورمان شد و در حال حاضر هم توسط این خودروساز عرضه می‌شود.

جیلی پیش از این با چند خودرو خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد چراکه خودروهای باکیفیت و زیبایی را روانه بازار کرد. اما در مورد جیلی GC6 این اتفاقات تکرار نشد و این خودرو چینی به موفقیت‌های برادران خود دست پیدا نکرد.

 

مقایسه جیلی GC6

 

یکی از دلایل این عدم موفقیت، طراحی جیلی GC6 است که به هیچ عنوان به پای خودروهایی نظیر جیلی امگرند نمی‌رسد. هرچند که GC6 در کلاس پایین‌تری قرار می‌گیرد و نباید انتظار چندان زیادی از آن داشت. البته این بدان معنی نیست که با خودرو زشتی روبه‌رو هستیم. در طراحی جیلی GC6 هماهنگی مناسبی بین بخش‌های مختلف دیده می‌شود. البته در مجموع باید بگوییم انتخاب بین طراحی دو خودرو حاضر در این رقابت یعنی پژو پارس اتوماتیک و جیلی GC6 به سلیقه شما بستگی دارد.

 

جیلی GC6

 

اما با ورود به داخل کابین شرایط کاملا تغییر می‌کند چراکه با طراحی مدرن جیلی GC6 روبه‌رو می‌شویم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد که ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. استفاده از تریم دو رنگ برای کابین و تزئینات نقره‌ای رنگ، کابین را از حالت یکپارچگی خارج کرده و بدون شک در مقایسه با پژو پارس اتوماتیک، علاوه بر طراحی بهتر، کیفیت بالاتری هم دارد.

از ویژگی‌ها و تجهیزات جیلی GC6 می‌توانیم به دو کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌ها، دیلایت، کامپیوتر سفری و روکش چرمی صندلی‎‌ها اشاره کنیم.

 

کابین جیلی GC6

 

موتور به کار رفته در جیلی GC6 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و باید بگوییم هر دو خودرو جیلی GC6 و پژو پارس اتوماتیک، عملکرد فنی مشابه و متوسطی دارند.

در نهایت باید بگوییم جیلی GC6 به دلیل طراحی داخلی بهتر، کیفیت سواری مناسب و ویژگی‌های فنی خوب، ارزش خرید بالاتری دارد.

Peugeot PARS

پژو پارس اتوماتیک

مقایسه جیلی GC6 با پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولید داخل است که در حال حاضر هم در نسخه‌های مختلفی به تولید می‌رسد. اکنون قصد داریم در مورد پژو پارس اتوماتیک صحبت کنیم که به موتور TU5 و جعبه دنده اتوماتیک مجهز شده است.

پژو پارس اتوماتیک چندین سال قبل وارد بازار شد و ایران خودرو تولید آن را در سال 1392 متوقف کرد و بعد از یک وقفه نسبتا طولانی، مجددا در سال 1397 وارد خط تولید ایران خودرو شد.

 

مقایسه پژو پارس اتوماتیک

 

پژو پارس اتوماتیک یا پژو پارس TU5 اتوماتیک، با همان طراحی قدیمی و همیشگی به تولید می‌رسد و تنها تفاوت‌های کوچکی را در مقایسه با پارس معمولی تجربه کرد. از جمله در طراحی چرخ‌ها که با ابعاد بزرگتر و رینگ‌های جدید همراه شد. آینه‌های جانبی دو رنگ مجهز به راهنما از دیگر ویژگی‌های طراحی بدنه هستند. شاید پژو پارس طراحی قدیمی داشته باشد اما بدون اغراق باید بگوییم همچنان هماهنگ‌تر از جیلی GC6 به نظر می‌رسد. البته قضاوت در مورد طراحی دو خودرو را به شما واگذار می‌کنیم.

 

پژو پارس اتوماتیک

 

طراحی کابین پژو پارس اتوماتیک در مقایسه با پارس معمولی تغییراتی را تجربه کرد از جمله در داشبورد و فرمان. فرمان کاملا متفاوت شده و کلیدهای کنترلی جدید و روکش چرمی، مهم‌ترین بخش‌های آن هستند. طراحی داشبورد هم متفاوت شده اما باید این نکته را یادآور شویم که متریال به کار رفته در کابین کیفیت کاملا متوسطی دارد و بیشتر از پلاستیک خشک تشکیل شده است. تنها نکته مثبت کابین پژو پارس اتوماتیک را باید در کیفیت سواری خوب آن بدانیم که این ویژگی همواره در پژو پارس وجود داشته است.

پژو پارس اتوماتیک ویژگی‌های چندان زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و از مهم‌ترین امکانات آن می‌توانیم به دو ایربگ، سنسور دنده عقب، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، آینه‌های جانبی برقی، و سنسور دنده عقب اشاره کنیم.

 

کابین پژو پارس اتوماتیک

 

همان طور که اشاره کردیم، موتور به کار رفته در پژو پارس اتوماتیک، موتور TU5 است که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم چراکه در بسیاری از خودروهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده که عملکرد متوسطی دارد.

در نهایت باید بگوییم پژو پارس اتوماتیک بازار خرید و فروش بهتری در مقایسه با جیلی GC6 دارد و خدمات پس از فروش و قطعات بسیار راحت‌تر برای آن قابل دسترس است. اما از نظر کیفیت سواری و طراحی در پشت سر رقیب چینی قرار می‌گیرد و جیلی GC6 ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : داش رحمان
    تاریخ : 1399/02/23

    داداش جیلی جی سی شش که هیچ ام گرندم از پارسه ایرانی بهتره بخصوص ام گرندش بهترین ماشین چینی هست و با کلاس که لذته انگلیسی بودنو به ادم میده

  • user icon
    نویسنده : Volvo
    تاریخ : 1400/02/31

    جیلی معلومه از پارس بهتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading