اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سایپا کوییک با برلیانس H220

مقایسه سایپا کوییک با برلیانس H220

سایپا کوییک و برلیانس H220 دو خودرو هاچبک ارزان قیمت بازار ایران هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو انجام دهیم و ارزش خرید آنها را بررسی کنیم.

BRILLIANCE H220

برلیانس H220

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
6
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
38
بررسی برلیانس H220

SAIPA Quick

سایپا کوییک

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
6
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
37
بررسی سایپا کوییک
انتخاب ماشین 3

BRILLIANCE H220

برلیانس H220

Top car

BRILLIANCE H220

برلیانس H220

مقایسه سایپا کوییک با برلیانس H220

برلیانس H220 یک هاچبک چینی و ارزان‌ترین محصول برلیانس در بازار ایران است که همانند سایر محصولات برلیانس، پارس خودرو وظیفه تولید و عرضه آن را بر عهده دارد.

برلیانس H220 از سال 1395 وارد بازار شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید قرار دارد. البته باید بگوییم پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برلیانس هم همانند سایر خودروسازان خارجی از بازار کشورمان خارج شد و اکنون پارس خودرو در تحویل تعهدات خود به خریداران قبلی هم با مشکل مواجه است.

 

مقایسه برلیانس H220

 

طراحی برلیانس H220 با استفاده از زبان طراحی برلیانس صورت گرفته اما اگر آن را در کنار خودرویی چون H320 قرار دهیم، متوجه می‌شویم که H220 خودرو ارزان‌تری است چراکه طراحی ضعیف‌تر و ناپخته‌تری دارد. در نمای جلو، یک جلو پنجره منحنی شکل دیده می‌شود. در بخش‌های مختلف بدنه هم وجود خطوط شکسته بر روی بدنه خودنمایی می‌کند. نکته منفی در مورد طراحی بدنه، عدم وجود تناسب در کلیت بدنه است چراکه در نمای عقب فرم خوبی در بدنه ایجاد نشده. به هر حال برلیانس H220 باوجود همه معایب، زیباتر از سایپا کوییک است.

 

برلیانس H220

 

با ورود به داخل کابین برلیانس H220، در ابتدا سادگی آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در بیشتر بخش‌ها از پلاستیک استفاده شده است. داشبورد نقره‌ای رنگ در کنار سایر قطعات با رنگ مشکی، ترکیب چندان خوبی را ایجاد نکرده است. تنها نکته مثبت در مورد کابین H220، فضای داخلی نسبتا بزرگ است که نقطه قوت آن در مقابل سایپا کوییک محسوب می‌شود.

برلیانس H220 تجهیزات چندان زیادی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. از جمله این امکانات می‌توانیم به 2 ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو اشاره کنیم.

 

کابین برلیانس H220

 

موتور به کار رفته در برلیانس H220 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته دستی در نظر گرفته شده که عملکرد این مجموعه کاملا متوسط است و نمی‌توان نمره خوبی برای آن در نظر گرفت. به علاوه اینکه کوییک با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

در نهایت باید بگوییم برلیانس H220 خودرویی با کیفیت بسیار معمولی است و به هیچ عنوان در اولویت خرید خودرو قرار نمی‌گیرد اما در مقایسه با سایپا کوییک، شرایط بهتری دارد و سواری باکیفیت‌تری ارائه می‌کند. به همین دلیل از بین برلیانس H220 و سایپا کوییک، H220 در اولویت قرار دارد.

SAIPA Quick

سایپا کوییک

مقایسه سایپا کوییک با برلیانس H220

سایپا کوییک یک خودرو ایرانی است که در سال 1395 معرفی و در سال 1397 پس از یک وقفه طولانی در سال 1397 به بازار عرضه شد. باید بگوییم این روند در مورد اکثر خودروهای داخلی دیده می‌شود چراکه فاصله زیادی بین معرفی تا عرضه آن به وجود می‌آید.

سایپا کوییک به عنوان یک خودرو کاملا جدید معرفی شد در حالی که طراحی آن مشابه ساینا و ویژگی‌های فنی آن هم با این خودرو مشترک است و اتفاق چندان عجیبی در مورد آن رخ نداد به جز اینکه چند آپشن به آن اضافه شد.

 

مقایسه سایپا کوییک

 

طراحی سایپا کوییک چندان جذاب نیست. در نمای جلو همان شکلی را می‌بینیم که در ساینا مشاهده کردیم و تنها تغییرات کوچکی ایجاد شد. بر روی سقف کوییک باربند دیده می‌شود و به نظر می‌رسد برای طراحی چراغ‌های عقب هم از خودروهای خارجی الگو گرفته شده باشد. یک نکته دیگر در بدنه سایپا کوییک استفاده از تزئینات مشکی رنگ است که باید آن را یک اقدام کاملا بیهوده دانست.

با ورود به داخل کابین سایپا کوییک در همان نگاه اول متوجه می‌شویم که با یک خودرو ارزان ایرانی روبه‌رو هستیم اما این در حالی است که کوییک اتوماتیک با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. در نسخه فول کوییک در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد که ورودی‌های هوا در زیر آن تعبیه شده‌اند. نکته مورد توجه در کوییک وجود کلیدهای کنترلی بر روی فرمان است که در برلیانس H220 وجود ندارد.

 

سایپا کوییک

 

سایپا کوییک از نظر تجهیزات رفاهی شرایط بهتری دارد و امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، چراغ دیلایت، کامپیوتر سفری و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد و در مقایسه با رقیب چینی خود وضعیت بهتری دارد.

 

کابین سایپا کوییک

 

موتور به کار رفته در سایپا کوییک حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‎‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که ما در این مقایسه، به دلیل قیمت مشابه با برلیانس H220، نسخه اتوماتیک را در نظر داریم. هر دو خودرو حاضر در این مقایسه وضعیت فنی کاملا متوسطی دارند.

در نهایت باید بگوییم سایپا کوییک از نظر کیفیت سواری در مقایسه با برلیانس H220 ضعیف‌تر است و به دلیل قیمت غیرمنطقی، ارزش خرید ندارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : دانیال
    تاریخ : 1398/06/15

    نویسنده این متن می بایست مشخصات و امکانات دو خودرو را بصورت کامل شرح میداد و قضاوت رو میسپرد دست خواننده . در حالی که چندین بار به صراحت از برلیانس ۲۲۰ بعنوان خودروی بهتر نام برده است .
    چند تا نکته :
    ۱- این مقایسه بین کوییک اتومات با برلیانس ۲۲۰ دنده ای صورت گرفته نه کوییک دنده
    ۲- کوییک دنده مبلغی چشمگیری حدود ۳۰ میلیون ارزانتر از برلیانس ۲۲۰ است .
    ۳- کوییک اتومات امکانات دیگری همچون ورود بدون کلید و کیلس استارتر هم دارد که ذکر نشده بود .

    بهتر بود برلیانس ۲۲۰ با هم قواره و هم سنخ خودش از ماشبن های دنده ای مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده مقایسه میشد تا کوییک اتومات

    به نظر بنده کوییک اتومات بدلیل داشتن گریبکس اتومات و امکانات داخلی خوب و لوازم یدکی در دسترس د ارزانتر ، ماشین ارزنده تری است .

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/02/18

    پنج ستاره ايمني برليانس 220 براي عقلان بس فني بسيار پيشرفته موتورش كه در هيچكدام از خودروهاي داخلي وجود ندارد و سه سال گارانتي و بهتر وقتي مقايسه كنيم در موردش تحقيق كنيم

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام من تجربه رانندگی با این دو خودرو را نداشتم. اما دوستان به نظر من برلیانس از لحاظ ظاهری بهتره اما قطعا کوبیک خدمات پس از فروش بیشتری داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading