اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو 2008 با هیوندای اکسنت

مقایسه پژو 2008 با هیوندای اکسنت

پژو 2008 و هیوندای اکسنت دو خودرو باکیفیتی هستند که در داخل کشورمان مونتاژ می‌شوند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو انجام دهیم و ارزش خرید آنها را بررسی کنیم.

Peugeot 2008

پژو 2008

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی پژو 2008

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی هیوندای اکسنت
انتخاب ماشین 3

Peugeot 2008

پژو 2008

Top car

Peugeot 2008

پژو 2008

مقایسه پژو 2008 با هیوندای اکسنت

پژو 2008 یک کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی است که در سال 2013 معرفی شد و در سال 1396 بر روی خط تولید کارخانه مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ قرار گرفت و سپس به بازار عرضه شد.

پژو 2008 با سر و صدای زیادی در ایران معرفی شد و از همان بدو ورود به بازار، مورد استقبال خریداران قرار گرفت. یکی از دلایل موفقیت 2008، وجود رقبایی چون رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی بود هرچند که نمی‌توان از محبوبیت خودروهای کراس اوور چه در دنیا و چه در ایران صرف نظر کرد.

 

مقایسه پژو 2008

 

طراحی پژو 2008 در آن زمان بر اساس زبان طراحی پژو صورت گرفت و می‌توان آن را هماهنگ و قابل قبول ارزیابی کرد. در نمای جلو، یک جلو پنجره مشبک دیده می‌شود و استفاده از تزئینات کرومی در بخش‌هایی چون چلو پنجره و اطراف چراغ‌های مه شکن، مشهود است. دور تا دور خودرو از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده و باربند هم بر روی سقف دیده می‌شود. در نمای عقب، سپر پلاستیکی مشکی رنگ به همراه دیفیوزر نقره‌ای در زیر آن خودنمایی می‌کنند. در مجموع طراحی پژو 2008 مطلوب ارزیابی می‌شود و انتخاب بین 2008 و اکسنت به سلیقه شما بستگی دارد.

 

پژو 2008

 

با ورود به داخل کابین پژو 2008 متوجه می‌شویم که سوار بر یک خودرو اسپرت هستیم. فرمان کوچک و اسپرت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین است که به همراه طراحی جالب صفحه آمپر، حس خوبی به راننده القا می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده و ورودی‌های هوا و وکلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. قطعات به کار رفته در کابین پژو 2008 از پلاستیک و پارچه تشکیل شده‌اند اما کیفیت بالایی دارد. کیفیت سواری 2008 بسیار خوب است و در مقابل رقیب کره‌ای یعنی هیوندای اکسنت عملکرد مطلوب‌تری دارد.

یکی از ایراداتی که به پژو 2008 وارد می‌شود، کمبود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است. از امکانات موجود در پژو 2008 می‎‌توانیم به ایموبلایزر، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، چراغ‌های جلو LED، دیلایت، کامپیوتر سفری و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

کابین پژو 2008

 

مهم‌ترین نقطه قوت پژو 2008، موتور قدرتمند و چالاک آن است. این موتور 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عملکرد خوبی دارد و یکی از بهترین‌ها چه در کلاس خود و چه در این باز قیمتی محسوب می‌شود. البته به دلیل حساسیت بالای موتور توربو 2008، بهتر است همواره از بنزین سوپر و یا مکمل‌های اورجینال استفاده نمایید.

در مجموع باید بگوییم پژو 2008 در مقایسه با هیوندای اکسنت در بسیاری از بخش‌ها برتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد. کیفیت ساخت، بازار خرید و فروش و ویژگی‌های فنی، مهم‌ترین مزیت‌های 2008 در مقابل اکسنت هستند.

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت

مقایسه پژو 2008 با هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت یک سدان ساب کامپکت یا کوچک کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1994 معرفی شد و در حال حاضر در نسل پنجم خود در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

ما در مورد نسل چهارم هیوندای اکسنت صحبت می‌کنیم که در دو مدل وارداتی و مونتاژ در ایران عرضه شد اما به دلیل در دسترس نبودن مدل وارداتی در نسخه‌های صفر کیلومتر، همان نسخه مونتاژ را مد نظر قرار می‌دهیم. هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور از سال 1396 وارد خط تولید شد هرچند که تولید آن به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان و قطع همکاری کمپانی هیوندای، تنها تا سال 1397 ادامه یافت.

 

مقایسه هیوندای اکسنت

 

طراحی اکسنت بر اساس زبان طراحی وقت هیوندای صورت گرفته اما کاملا واضح است که با یک خودرو کوچک نسبتا ارزان روبه‌رو هستیم. اکسنت نسل چهارم همچنان نیاز به پخته‌تر شدن دارد و باید بگوییم در نسل پنجم، بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. بدنه ساده در کنار چراغ‌هایی با طراحی معمولی، اصلی‌ترین بخش طراحی بدنه اکسنت است. در نمای جانبی یک خط ممتد وجود دارد. در مجموع طراحی اکسنت خوب است و انتخاب بین طراحی اکسنت و 2008 به خریدار بستگی دارد.

 

هیوندای اکسنت

 

طراحی کابین هیوندای اکسنت مونتاژ کمی با مدل وارداتی متفاوت است. یک نمایشگر بزرگ‌تر در مرکز داشبورد دیده می‌شود و ورودی‌های هوا در بالای آن قرار دارند. نکته مهم کیفیت پایین‌تر اکسنت مونتاژ در مقایسه با اکسنت وارداتی است که در قطعات به کار رفته در کابین به راحتی قابل مشاهده است. کیفیت سواری که هیوندای اکسنت ارائه می‌دهد خوب است اما در مقابل پژو 2008 کار سختی در پیش دارد چراکه رقیب فرانسوی، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

هیوندای اکسنت تجهیزات و امکاناتی همچون 6 ایربگ، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توئیتر، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، سنسور نور و چراغ‌های LED جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای اکسنت

 

موتور به کار رفته در هیوندای اکسنت، 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده است. در مجموع باید بگوییم این قوای محرکه عملکرد مناسبی در مسیرهای شهری دارد اما بدون شک در مقابل موتور توربو پژو 2008، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

در نهایت باید بگوییم هیوندای اکسنت خودرو باکیفیتی است اما به دلیل کیفیت ساخت، کیفیت سواری و ویژگی‌های فنی بهتر پژو 2008، این خودرو فرانسوی ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/06/27

    پژو ۲۰۰۸ بهتر از اکسنت است ؟
    ولی آیا با شرایط بنزین های داخلی و حساسیت موتور پژو ،فکر میکنم اکسنت در دراز مدت خرج کمتری دارد و انتخاب عاقلانه تری باشد ضمن اینکه حدود ۳۰ میلیون ارزانتر است.

  • user icon
    نویسنده : Erfan
    تاریخ : 1398/07/10

    با اكسنت مونتاژ مقايسه كنيد

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/10/07

    این مقاله شما خیلی قدیمی شده ،لطفا بروزرسانی کنید،،
    باتوجه اوضاع بنزین و اکتان ،بهتره اکسنت بگیریم ،هم کم مصرف تره و هم موتور بادوام تر و با حساسیت کمتری دارد،
    ضمنا با توجه به بدعهدی همیشگی فرانسوی ها و پژو ،
    هر چی از محصولاتشون کمتر استقبال بشه بهتره
    و قطعات ماشین های اروپایی همیشه گرانتر از کره ایی ها بوده

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    ۲۰۰۸واقعا خودرو خوبیه من دو ساله دارمش هیچ خرجی. جز مصرفی ها نداشته اگه جادار بودن مطرح نباشه امنیت آپشن ها و خدمات خوب باعث میشه که برنده باشه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading