اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید

فولکس واگن پاسات و کیا اپتیما هیبرید دو سدان تقریبا هم قیمت بازار کشورمان هستند که در ادامه قصد داریم آنها را با هم مقایسه کرده و ارزش خرید هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

VW PASSAT

فولکس واگن پاسات

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی فولکس واگن پاسات

KIA optima Hybrid

کیا اپتیما هیبرید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی کیا اپتیما هیبرید
انتخاب ماشین 3

VW PASSAT

فولکس واگن پاسات

Top car

VW PASSAT

فولکس واگن پاسات

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید

فولکس واگن پاسات یک سدان سایز متوسط آلمانی است که نخستین بار در سال 1973 وارد بازار شد و در حال حاضر در نسل هشتم به تولید می‌رسد. ما در مورد همین نسل هشتم صحبت می‌کنیم که در سال 2015 معرفی شد و در سال 2018 توسط ماموت خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

فولکس واگن پاسات به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و توانست خود را به عنوان یک خودرو با صلابت و با کیفیت به ایرانی‌ها معرفی کند. البته این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود و چیز دیگری از پاسات انتظار نمی‌رفت.

 

مقایسه فولکس واگن پاسات

 

طراحی فولکس واگن پاسات بر اساس جدیدترین زبان طراحی فولکس واگن آلمان صورت گرفته است. در نمای جلو، جلو پنجره کشیده‌ای را می‌بینیم که خطوط افقی در آن جای گرفته‌اند و چراغ‌ها به آن متصل شده‌اند. در نمای جانبی یک خط بر روی بدنه کشیده شده و در نمای عقب چراغ‌ها در عین سادگی طراحی شده‌اند. دو خروجی اگزوز در زیر سپر دیده می‌شود و در نگاه اول این نوید را به شما می‌دهد که با یک خودرو اسپرت روبه‎‌رو هستید.

با ورود به کابین فولکس واگن پاسات، همان سادگی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد ولی باز هم با یک خودرو با وقار و قابل احترام روبه‌رو هستیم. در کنسول وسط یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده و استفاده از تزئینات چوبی، کابین را از یکنواختی خارج کرده است. یک ساعت آنالوگ نیز مورد جالب توجه دیگر است. از ویژگی‌های مهم کابین پاسات می‌توانیم به کیفیت بسیار بالای متریال به کار رفته در کابین و البته سواری کاملا باکیفیت اشاره کنیم.

 

فولکس واگن پاسات

 

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات فولکس واگن پاسات می‌توانیم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک سه نقطه‌ای، نمایشگر 9.2 اینچی با 6 بلندگو استریو، روکش چرمی صندلی‌ها، حافظه و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن و جمع شوندگی آینه‌های جانبی، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های جلو LED، سانروف، دوربین 360 درجه و موارد دیگر را نام ببریم.

فولکس واگن پاسات به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که با استفاده از توربوشارژر می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. پاسات شتاب خوبی دارد و در عین حال مصرف سوخت مناسبی دارد.

 

کابین فولکس واگن پاسات

 

مهم‌ترین دلیل محبوبیت فولکس واگن پاسات این است که کیفیت ساخت بالایی دارد، ویژگی‌های فنی خوبی ارائه می‌‍دهد و بدون شک یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای سدانی است که وارد بازار ایران شده است.

باید اشاره کنیم که کیا اپتیما هیبرید هم خودرویی باکیفیت است اما به دلیل قیمت نسبتا بالا، ارزش خرید پایین‌ترین در مقایسه با فولکس واگن پاسات دارد.

KIA optima Hybrid

کیا اپتیما هیبرید

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید

کیا اپتیما هیبرید یک سدان سایز متوسط دیگر است که باتوجه به شرایط به وجود آمده در بازار خودرو کشورمان، نتوانست موفقیت چشمگیری کسب کند. ورود اپتیما هیبرید به ایران قصه درازی دارد چراکه پس از ثبت سفارش آن، واردات خودرو به کشور ممنوع شد و خودروهای وارد شده هم در گمرک باقی ماندند.

پس از مدتی کیا اپتیما هیبرید از گمرک خارج شد و با قیمتی نسبتا بالا به بازار راه پیدا کرد. قیمت بالای اپتیما هیبرید در مقایسه با هیوندای سوناتا هیبرید کمی جای تعجب دارد چراکه هر دو این خودروها ویژگی‌های فنی مشترکی دارند.

 

مقایسه کیا اپتیما هیبرید

 

طراحی کیا اپتیما هیبرید همچنان عالی است اما تفاوت‌هایی بین آن با اپتیما استاندارد وجود دارد از جمله در جلو پنجره، ورودی‌های هوا، رینگ‌ها و سپرها. باید بگوییم این تغییرات آنقدر چشمگیر هستند که بتوانیم تفاوت بین اپتیما هیبرید با اپتیما استاندارد را تشخیص دهیم. کیا اپتیما هیبرید همانند همیشه، خودرویی با طراحی عالی و قابل توجه است که نظر طیف وسیعی از خریداران را به خود جلب می‌کند.

کابین کیا اپتیما هیبرید تفاوت‌های بسیار کمتری در مقایسه با اپتیما استاندارد دارد و تنها ابعاد نمایشگر آن کوچکتر شده است. سایر بخش‌ها از جمله طراحی کلی و طراحی کلیدهای کنترلی، بدون تغییر باقی مانده است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین و کیفیت ساخت در کیا اپتیما هیبرید بالاست اما هنوز با پاسات فاصله دارد. به علاوه اینکه کیفیت سواری اپتیما هیبرید عالی است و همچنان کمی اسپرت است ولی باز هم به سختی توانایی رقابت با پاسات را دارد.

 

بررسی کیا اپتیما هیبرید

 

کیا اپتیما هیبرید ویژگی‌ها و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی هارمن کاردون با 8 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، چراغ جلو زنون اتوماتیک، سنسور نور و باران و بسیاری موارد دیگر.

 

کابین کیا اپتیما هیبرید

 

قوای محرکه کیا اپتیما هیبرید یکی از نقاط قوت آن است. این قوای محرکه از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموع قدرت آنها به 193 اسب بخار و گشتاور آنها به 320 نیوتن متر می‌رسد. با وجود قدرت بیشتر، اپتیما هیبرید در بخش شتاب گیری چندان بهتر از پاسات عمل نمی‌کند و هر دو در یک سطح هستند. برتری کیا اپتیما هیبرید در مصرف سوخت است که رقم پایین‌تری در مقایسه با پاسات است.

در نهایت باید بگوییم کیا اپتیما هیبرید یکی از خودروهای باکیفیت سدان در ایران است اما رقابت با پاسات برای هر رقیبی سخت خواهد بود و اپتیما هیبرید هم با وجود اینکه دست پر به میدان آمده، اما همچنان ارزش خرید پایین‌تری در مقایسه با پاسات دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1398/10/07

    سلام خسته نباشین
    واقعا این سطح از فعالیت تحسین بر انگیزه
    درود بر شما همچنان پر انرژی ادامه بدین.
    خدا همراه و یاور شما❤❤❤

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1399/02/28

    دقیقا همینطوره که گفتین.

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/03/01

    اول همه تشکر میکنم از کادر مجرب ماشین ۳
    دوم مقایسه عالی بود همه چی درست امتیاز داده شده بود

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading