اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ام وی ام X55 با SWM G01

مقایسه ام وی ام X55 با SWM G01

ام وی ام X55 و SWM G01 دو شاسی بلند چینی تازه وارد بازار خودرو کشور هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آنها انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

SWM G01

SWM G01

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی SWM G01

MVM X55

ام وی ام X55

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ام وی ام X55
انتخاب ماشین 3

SWM G01

SWM G01

Top car

SWM G01

SWM G01

مقایسه ام وی ام X55 با SWM G01

SWM G01 یک شاسی بلند چینی است که حتی از معرفی آن در چین هم مدت زیادی نمی‌گذرد و سیف خودرو تصمیم به عرضه آن برای بازار ایران و جایگزینی با بیسو T5 گرفته است.

SWM یک برند است که طی همکاری برلیانس چین و SWM ایتالیا به وجود آمده و چندان نام آشنا نیست.

SWM G01 قرار است جایگزیم بیسو T5 شود که سیف خودرو به دلیل مشکلات به وجود آمده پس از تحریم، قادر به تولید آن نیست.

 

مقایسه SWM G01

 

SWM G01 طراحی خوب و منطقی دارد اما نمی‌توان کپی کاری را در آن انکار کرد. در نمای جلو، جلو پنجره بزرگ و خطوط کرومی دیده می‌شود و چراغ‌ها به آن متصل شده‌اند. در نمای جانبی هم خطوط شکسته‌ای دیده می‌شود و در نمای عقب شاهد طراحی برای چراغ‌ها هستیم که گویا از نسل جدید هیوندای سانتافه به عاریت گرفته شده است! در نمای عقب و زیر سپر هم دو خروجی اگزوز دیده می‌شود و در مجموع SWM G01 طراحی بهتری دارد و می‌توان آن را در بخش طراحی برتر دانست.

 

SWM G01

 

با ورود به داخل کابین SWM G01 طراحی مدرن آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و ورودی‌های هوا در بالای آن تعبیه شده است. بدون شک در مقایسه با ام وی ام X55 طراحی بهتری دارد و البته کیفیت ساخت آن هم بالاتر است. البته ما در مورد SWM G01 هم اغراق نمی‌کنیم و نمی‌توان گفت با یک خودرو عالی و بی نقص روبه‌رو هستیم و این تنها یک مقایسه بین دو خودرو متوسط چینی است!

از تجهیزات و امکانات SWM G01 می‌توانیم به ورود و استارت بدون کلید، ایموبلایزر، کروز کنترل، در صندوق عقب برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، هشدار نقاط کور، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، و موارد دیگر اشاره کنیم. البته سیف خودرو هنوز جزئیات مربوط به محصول خود را اعلام نکرده است.

 

کابین SWM G01

 

موتور به کار رفته در SWM G01 یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.

در نهایت باید بگوییم خودرو جدید سیف خودرو یعنی SWM G01 هم تنها یک خودرو متوسط است اما بدون شک در مقایسه با ام وی ام X55 کیفیت بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد. البته سیف خودرو باید خدمات پس از فروش مناسبی برای آن در نظر بگیرد تا این خودرو همانند محصولات قبلی آن با مشکل مواجه نشوند.

MVM X55

ام وی ام X55

مقایسه ام وی ام X55 با SWM G01

ام وی ام X55 یک شاسی بلند یا در واقع کراس اوور چینی است که در سال 2017 در کشور چین رونمایی شد و مدیران خودرو به عنوان نماینده ام وی ام در ایران، قصد ورود و عرضه آن به بازار خودرو کشور را دارد.

ام وی ام X55 در بازار کشور چین با نام چری تیگو 4 یا چری تیگو 5X عرضه می‌شود و جایی بین چری تیگو 5 و چری تیگو 7 قرار می‌گیرد. البته برخی هم آن را نسخه‌ای اسپرت از چری تیگو 5 می‌دانند در حالی که این دو خودرو کاملا متفاوت هستند.

 

مقایسه ام وی ام X55

 

طراحی ام وی ام X55 نشان می‌دهد که چین پیشرفت‌هایی را در صنعت خودرو تجربه کرده و از آن خودروهای زشت و بدترکیب، به خودرویی قابل تحمل رسیده است. در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ را شاهد هستیم که نوار کرومی با لوگوی شرکت در مرکز آن تعبیه شده و چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. در دور تا دور بدنه هم از نوار پلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده که کمی تنوع را به وجود آورده اما در نمای عقب چراغ‌هایی را مشاهده می‌کنیم که به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. در زیر سپر هم دیفیوزر نقره‌ای رنگ و خروجی‌های دوگانه اگزوز با طراحی ذوزنقه‌ای به چشم می‌خورد.

 

ام وی ام X55

 

با ورود به داخل کابین ام وی ام X55 همین روال را مشاهده می‌کنیم. کمپانی چری همان روالی که در سایر خودروهای قبلی خود مورد استفاده قرار داده بود، در ام وی ام X55 هم استفاده کرده است. نامتقارن بودن در داخل کابین کاملا به چشم می‌خورد و در حالی که در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته، ورودی‌های هوا به اشکال مختلف و در مکان‌های متفاوتی جای گرفته‌اند. کیفیت ساخت هم مطابق سایر محصولات ام وی ام چندان بالا نیست و با یک خودرو معمولی روبه‎‌رو هستیم.

ام وی ام X55 از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی نظیر فرمان کمک برقی، 6 کیسه هوا، ترمز دستی برقی، صندلی برقی راننده، سنسور باد و دمای لاستیک، دوربین 360 درجه، استارت بدون کلید، سنسور پارک و نور، سانروف، اتو هلد و موارد دیگر اشاره کنیم.

 

کابین ام وی ام X55

 

موتور در نظر گرفته شده برای ام وی ام X55 یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر است که در دو مدل تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که در نسخه توربو می‌تواند 147 اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های CVT و 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

مدیران خودرو قیمت بسیار بالایی را برای ام وی ام X55 در نظر گرفته و بدون شک با این قیمت ارزش خرید ندارد. کیفیت پایین و بازار خرید و فروش نامناسب و خدمات پس از فروش ضعیف را هم به نکات منفی ام وی ام X55 اضافه کنید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : نادر قربانی
    تاریخ : 1398/10/21

    سلام شرمنده چطور خدمات پس از فروش هر دو ماشین رو یکی زدید ماشینی که هنوز وارد بازار نشده به صورت عمده با مدیران خودرو که حداقل چند سالی هستش که ماشین میده دست مردم دارید مانند چندتا مقایسه های قبلا جانب گرایانه صحبت می کنید فکر کنم بیشتر جنبه تبلیغاتی بوده پیامتون مرسی که هستید.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1399/06/23

    متاسفانه این مقایسه ها بیشتر تبلیغات تا مقایسه، اولا جوری میگین طراحی قابل تحمل انگار همه بوگاتی سوارن طراحی جفتشون بسیار زیباست و حتی از خیلی گرون قیمتا زیباتر اما بخش جالبش در مورد خدمات، چری و ام وی ام تنها شرکت هایی هستن که هنوز فعالن و خدمتشون خیلی خوبه، تمام شهرها کلی نمایندگی داره و تمام قطعات مورد نیاز تامین میکنن، من چریم توی شهرستان شاهرود تصادف کرد یه نمایندگی خیلی بزرگ و عالی داشت و تمام قطعات ماشین داشتن چجوری میگین هر دو تا ضعیفن، میشه بگین کدوم ماشین خدمات قوی تری داره توی ایران از چری؟

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1399/08/04

    سلام.
    در مورد خدمات اصلا مدیران خودرو و سیف خودرو قابل مقایسه نیستند و مدیران خیلی بهتره.درمورد کیفیت حرفتونو قبول دارم و اس دبلیو بهتره. از لحاظ شتاب و کشش مطمئنم که ایکس۵۵ خیلی بهتره.چون اس دبلیو و تیگو ۷ سوار شدم که تیگو خیلی بهتر بود.ایکس ۵۵ از تیگو کمی سبکتره با همون موتور و گیربکس پس صد در صد قوای حرکتی بهتری داره.قیمت اس دبلیو در مقایسه با ایکس ۵۵ ارزش بیشتری داره ولی باید از خدماتش ترسید.اس دبلیو آپشنهای فوق العاده ای داره که تو ماشینای اروپایی و آسیایی مدل بالا دیده میشه.داخل اس دبلیو کمی جادارتره.برای اونایی که می خوان بدونن صندوق ایکس۵۵ چقدر جاداره باید بگم که از اس ۵ جک بیشتر جاداره.در مورد کیفیت ایکس ۵۵ نمیشه فعلا نظر داد چون تازه اومده و خیلی کم داخل بازار موجوده.وزن اس دبلیو۱۵۶۰ و وزن ایکس۵۵ ،۱۳۶۰ کیلوگرم.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading