اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J5 و چانگان Eado

مقایسه جک J5 و چانگان Eado

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک J5 و چانگان Eado می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک J5 و چانگان Eado بپردازیم .

JAC J5

جک جی5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی جک جی5

changan eado

چانگان ایدو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
5
امتیاز کل
39
بررسی چانگان ایدو
انتخاب ماشین 3

JAC J5

جک جی5

Top car

JAC J5

جک جی5

مقایسه جک J5 و چانگان Eado

جک جی5

 

 J5  اولین خودرو اتوماتیک کرمان موتور به شمار میرود و حدودا 2 سال است که در بازار حضور دارد . در میان خودرو های چینی بهترین طراحی ها را خودرو های جک دارند و J5  نیز از این داستان نفع زیادی برده است . زیرا طراحی ای زیبا و هماهنگ دارد و تقریبا همه پسند میباشد .داخل کابین آن نیز با کیفیت و هماهنگ ساخته شده است و از نظر راحتی و ارگونومی کابین به راحتی تا خودرو های 100 میلیون تومان میتواند رقابت کند . بر خلاف اکثریت خودرو های چینی که در آن سرنشینان عقب وضعیت مناسبی ندارند در J5  از فضای مناسبی برخوردار هستند و  برای راحتی هر چه بیش تر آنها دریچه سیستم تهویه نیز در نظر گرفته شده است . J5   از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز وضعیت مناسبی را در برابر رقبای خود دارا میباشد و از جمله امکانات آن میتوان به صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت ، سانروف 2 حالته برقی ، تریم چرمی کابین وتهویه مطبوع خودکار اشاره کرد که نسبت به کلاس و  قیمت خود مناسب در نظر می رسد .

 

جک جی5

 

پیشرانه ای که در سینه J5  قرار دارد از میتسوبیشی به عاریت گرفته شده و 4 سیلندر میباشد که 1834 سی سی به طور دقیق حجم دارد. این پیشرانه در دور موتور 6500 دور در دقیقه قادر است تا 140 اسب بخار نیرو و در دور موتور 5000 دور بر دقیقه 165 نیوتن متر گشتاور تولید کند که عملاً چانگان را چه بر روی کاغذ و چه در میدان مغلوب خود ساخته است . گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک استفاده شده در J5  نیز ساخت میتسوبیشی بوده و میتوان آن را یکی از نقاط قوت این خودرو به حساب آورد و در برابر ایدو کاملا از نظر تکنولوژی به روز میباشد . هر چند که در مواقعی کمی غیر هوشمند عمل میکند  و ساز خودش را میزند اما در کل می تواند نمره قابل قبولی را کسب کند .

 

جک جی5

 

از نظر هندلینگ و سیستم تعلیق نیز کاملا برتر از چانگان ایدو و تمام رقبای خودش عمل کرده و در گروه بالاتر از رده قیمتی خودش قرار می گیرد .

در کل هندلینگ مناسب ، پیشرانه و گیربکس خوب ، کندی در شتاب گیری اولیه و شتاب ثانویه خوب ، چهره زیبا و عامه پسند ، تجهیزات رفاهی و داخلی مناسب با کلاسش و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده توصیفی مختصر از JAC J5  بوده که کاملا پیروز میدان است و EADO هیچ جایی برای عرض اندام ندارد.

 

جک جی5

changan eado

چانگان ایدو

مقایسه جک J5 و چانگان Eado

 چانگان ایدو

 

چانگان جزء آن دسته خودرو هایی است که بعد از حمله ناوگان انواع اتومبیل چینی بی کیفیت و نا شناخته به ایران توسط سایپا وارد بازار گردید . قیمت 70 میلیونی ایدو و اختلاف قیمت 10 میلیونی آن با رقیبش J5  تنها یک ایراد بوده که باعث میشود تا تمام ایراد های دیگر آن نیز در برابر جک بزرگتر دیده شود . ایدو نسبت به J5  ارزش خرید و کیفیت پایین تری دارد و از نظر فنی نیز با آن بسیار فاصله دارد .

 

 چانگان ایدو

 

به بررسی طراحی آن که بپردازیم درمیابیم که استایل جذابی دارد و طراحی اش جدید است اما در آن به طور نا معقولی از خودزو های کره ای الهام گرفته اند که باعث شده است در بعضی از قسمت ها نا همگونی در طراحی اش ایجاد شود . در داخل کابین که میرویم کیفیت کلی تجهیزات و سطح امکانات آن مناسب است و با ارفاق آن را میتوان رقیبی برای j5 به حساب آورد . از نظر ابعاد کابین به طور تقریبی با هم مشابهت دارند اما به طور مثال ایدو از تهویه مطبوع دستی سود میبرد و در آن خبری از دریچه تهویه برای سرنشینان عقب نیست .

 

 چانگان ایدو

 

پیشرانه ای که ایدو را به حرکت در میاورد 4 سیلندر است و 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 124 اسب بخار نیرو تولید میکند و در محدوده دور موتور 5000-4000 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر دست پیدا میکند . درست است که موتور ایدو از تکولوژی خوبی بهره میبرد ، بازده آن مناسب است و مصرف سوخت پایینی نیز دارد اما کاملا برای خودرویی در این حد و اندازه نا مناسب بوده و کندی در شتابگیری با آن را در هر سرعتی به وضوح  میتوانید حس کنید . گیربکس 4 سرعته آن نیز قدیمی بوده و علاوه بر اینکه به طرز غیر قابل باوری در شرایط مختلف خنگ است در بعضی از مواقع تکان ها و ضربه های نسبتا شدیدی را نیز وارد میکند .

 

 چانگان ایدو

 

در بحث هندلینگ و خوش دستی نیز یرای کلاس خودش مناسب بوده اما در مقابل j5  ضعیف عمل کرده و در شرایط و عکس العمل های مختلف برتری از آن j5 میباشد .

در کل دلایلی که از EADO  یک بازنده میسازد به شرح زیر است :

  1. ناشناخته بودن در بازار
  2. ارزش خرید پایین
  3. افت قیمت زیاد
  4. شتاب گیری ضعیف
  5. گیربکس قدیمی
  6. پیشرانه نا مناسب با سگمنت خودرو
نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : میثم
    تاریخ : 1395/06/20

    مقایسه شما بین دوخودرو جک و ایدو ناعادلانه ویکطرفه است ایدو هم ازنظر زیبایی وهم از نظر موتوری خیلی سرتراز جکه بهتره بی طرف مقایسه بشه چون هم موتور بلوکور ایدو تکنولوژی به روز تری داره همه مصرف سوخت کمتری داره حالا درسته بعضی خودروها با بداقبالی درفروش مواجهه‌م یشن که اونم بخاطر بی لیاقتی شرکت سایپا بوده ولی ازحق نگذریم من هم جک سوار شدم‌هم ایدو هم سراتو نه اینکه جک ماشین بدی باشه ولی ایدو هم به این بوی که شما شرح دادید نیست اصلا‌هم کند نمیزنه

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1395/12/04

      مصرف سوخت کمتر ایدو ناشی از وزن کمتر و موتور ضعیف تره
      موتور بلوکوور هم برمیگرده به 4 سال پیش
      یعنی جدید نیست
      درضمن مزدا3 موتور 1500 نداره
      که بهبود یافته شود

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/06/27

    میبخشید شما چقدر از کرمان خودرو پول گرفتین که همچین اراجیفی رو تحویل مردم میدین ! ما خودمون تست فنی و کامل این 2 تا ماشین رو انجام دادیم j5 اصلا در حدی نبود که بخواد با ایدو مقایسه بشه ! غیر از موتور که اونم 200 سی سی حجمش چون بیشتره یکم شتابش بیشتر بود ! ولی نه هندلینگ نه ترمز نه کیفیت نه طراحی نه استهلاک ! اصلا گیربکس اتومات ایدو و نرمی تعویض دنده اون کجا جک کجا ! خواهشا وقتی یه ماشین رو حتی از نزدیک ندیدین اونو با ماشینای عقب مونده کرمان موتور که تو چین هم خریدار نداره مقایسه نکنین ! ایدو دومین خودروی سدان چینی پر فروش تو خود چین هست ! اونا خیلی بهتر از ما ماشیناشونو میشناسن که J5 جزو 100 تا ماشین اول پر فروششون هم نیست میتونین تحقیق بیشتری کنین !

    • نویسنده : Jac
      تاریخ : 1397/07/22

      چانگان ایدو اشغالی بیش در برابر جک نیست ...... در کل جک ها در اروپا خیلی طرفدار پیدا کرده و در ایران هم 3 ساله اثبات کیفیت کرده و کلا از چانگان خیلی سره مقایسه بین جک و ایدو مثل مقایسه پرشیا و پراید است ...... جک بهترینه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/06/28

    خیلی برام جالبه چقدر راحت بعضی از عزیزان میشینن پشت کیبورد وهر چی دوست دارن مینویسن وفکر میکنن ملت هم منتظرن این مطالب بیاد بیرون بعنوان رفرنس خودشون بپذیرن . اخه عزیز دل حداقل چهارتا سایت درست درمون بین المللی رو هم نگاه کنید بعد مطلب قلمی کنید .شما که ارزش خرید جک رو خیلی خیلی بیشتر از ایدو میدونی یعنی عقلت از مردم کشور سازنده بیشتر میرسه . برو تو سایت های رسمی اعلام فروش خودروهای تولید چین امار سالانه وماهانه فروش صد خودرو برتر شون رو در هر دوره زمانی نگاه کن ببین امار فروش ایدو کجاست همیشه جزو خودرو های پر فروش بوده مثل سایر چانگانهای دیگه وخداوکیلی اگه اسمی از جک جی فایو دیدی سلام ما رو هم بهش برسون .با این جور مقاسه ها بیسوادی وسفارشی مطلب نوشتن خودت رو اشکار میکنی .

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1397/07/01

      انقدر پرفروش پرفروش نکنین سلیقه مردم هر کشور با توجه به شرایط محیطی ان منطقه است شاید چانگان در چین پرفروش باشد چون چینی ها جاده های خیلی خیلی بهتری نسبت به ایران دارد و خیلی در چین سربالایی و شتاب مطرح نیست یعنی چینی ها به فنی زیاد اهمیت نمیدن چون در چین بهترین سرویس و خدمات وجود داره پس استهلاک خیلی بحث نیست ماشین های جک برای جاده های ایران بهتره و استهلاک کمتری داره و برای دس انداز ها فنر بندی محکم تری نسبت به چانگان داره

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1395/06/28

    ما هم جک j5 داریم هم چانگان و کاملا مقایستونو رد میکنم
    از لحاظ موتوری چانگان بالاتره
    از لحاظ رفاهی جک بالاتره

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/06/28

    ببخشید
    معلومه هر سه نفر که.پیام گذاشتن و ایدو تعریف میکنن تابلو هستش که نمایندگی ماشین.چینی زاقارتی مثل ایدو رو دارن ...
    هیچ.کدومشون نه جک نه چانگان ایدو اصلا ماشین نیستن خیلی ها ترجیح میدن پژو و سمند رو سوار شن تا این چینی ها که فقط جیب شمارو پر پول میکنه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/06/29

    رانندگی با چانگان Eado خنده داره . یک بار ماشین دوستمو نشستم ماشین جون نداره راه بره مثل ماشین های خودمون میمونه فقط شیک تره . در ضمن رفیقم ماشینشو گذاشته برای فروش یک نفر زنگ نمیزنه بگه آقا Eado قیمتش چند هست ؟بازار دست دومش تعطیله

  • user icon
    نویسنده : mehdi
    تاریخ : 1395/06/29

    شما از کجا و چجوری این اطلاعات رو اوردین خدا میدونه ولی همش غلط.یکم تحقیق کنین چانگان کجا و جک کجا.واقعا برای سایتتون متاسفم..معلوم نیست چقدر از کرمان موتور پول گرفتین که یه ماشین اشففال که ن ترمز داره ن قدرت موتور ن اتاق زیبا ن بدنه زیبا.واقعا متاسفم خجالت بکشین خود کسانی که چانگان دارن میدونن چانگان چه کیفیتی داره و جز ۳برند برتر چین هست و حق فروش در اروپا و امریکا داره.

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/07/05

    انصافا چه قدر از کرمان موتور پول میگیرین که از ماشیناش تغریف میکنین جک اقتضاح هست

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1395/07/09

    من عاشق سایتتونم اما بی طرفانه مقایسه بشه

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین
    تاریخ : 1395/08/04

    آخه دوست عزیز، اینا چیه که نوشتی؟! یه سری حرفای از ریشه غلط که داری به خورد اون بیچاره هایی که میخوان ماشین انتخاب کنن میدی.
    من ۴ ساله که کارم تست خودروها برای خودروساز ها و خرید و فروش ماشینهای چینی هستش. به جرات میتونم بهت بگم که جک در مقابل جیلی یه اسباب بازی و در مقابل جیلی یه گاری بیشتر نیست. یکم برو تحقیق و مطالعه کن بعد بیا واسه مردم اظهار نظر کن. مرسی از دوستان فهمیده ✋

  • user icon
    نویسنده : بهادر راد
    تاریخ : 1395/08/21

    به نظر میاد دوستان نمایندگی ایدو خیلی بهشون برخورده،مقایسه ماشین 3 واقعیت بازارو نشون میده،کلا چندتا ایدو تونستن بفروشن به مردم،اگه خوب بود مردم خودشون استادن تو خرید میرفتن سمتش،البته نظر شخصی منه

  • user icon
    نویسنده : afshin
    تاریخ : 1395/08/22

    بنظرم جک بهتره چون امتحانشو پس داده قطعاتش تو بازار هست و سال به سال بهتر میشه که این عجیب از کارخونهای ایرانی که حتی اگه بدونن پیچ چرخم باز کنن ماشین هنوز راه میره باز میکنن

  • user icon
    نویسنده : مهدي
    تاریخ : 1395/08/22

    واقعا چانگان چه از نظر طراحي داخلي و چه خارجي و كيفيت بالاتر از جك هست

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1395/08/24

    جک۵ کلا ازش تعریف شنیدم، حداقل تو دو سال اول اونایی ک داشتن راضی یودن و ایدو هم ازش راضین ولی خوب قطعا فروش ایدو سخت تر از جک هست و مشتری خودشو میخواد
    مقایسه تون حالب نبود
    یاعلی

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/09/27

    مقایسه ها با واقعیت به صورت عملی ، در تضاد است . آن هم خیلی .

  • user icon
    نویسنده : خسرو
    تاریخ : 1395/10/15

    سلام
    لطفا در مورد چانگان بنی هم بررسی منصفانه و فنی اقتصادی بگذارید
    با سپاس از ماشین سه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/11/13

    با سلام من بهمن بیاد ۲ ساله جک۵ اتوماتیک دارم زیاد مسافرت میرم خداییش راضیم من تو سربالایی کم نیاوردم که تیپ ترونیک لازم باشه تا حالا هم جام نگذاشته من خریدم اولش دوستام دست میگرفتند ولی باور کنیدخودشان الان ۴ نفرشون خریدند من صفرش شد نزدیک ۵۷ تومان اونا ۶۴ خریدند تو این رنج پول خدا خواست. بد در نیامد من اپشناشم گذاشتم ارزشش داشت آگه پول اپشناشم بر نگرده یا علی

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1395/11/18

    متاسفانه بررسی کاملا ناعادلانه ای هستش . نه اینکه ایدو ماشین فوق العاده ای باشه یا جک ماشین بدی باشه اما واقعا یه سر و گردن ایدو بهتر از جک هستش. ضمن اینکه شرکت چانگان مطرح ترین خودروساز چین هستش که با مزدا سوزوکی و فورد همکاری می کنه. موتور ایدو هم مدل بهبود یافته مزدا 3 هستش.

  • user icon
    نویسنده : اشکان
    تاریخ : 1395/12/06

    طراحی چانگان بهتره عجب مقایسه ای

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/01/21

    ماشین ایدو بسیار شیک تره. موتورش هم به روزتر و پرفروشترین در چین.
    حالا چرا اینقدر بد گفته سایت نمی دونم شاید ...

  • user icon
    نویسنده : ماهان
    تاریخ : 1396/01/24

    با سلام و احترام به جک سواران
    خواهش میکنم یکبار با چانگان ایدو رانندگی کنید ، خودتان متوجه نرمی این ماشین چه از لحاظ نشیمن و سواری و چه از لحاظ گیربکس میشید.
    تنها ضعف این ماشین شتاب اولیه اش هست ، نه اینکه بد باشه ولی ظاهر خودرو سطح توقع رو بالا میبره.
    خود جک سوارها از مصرف بالای سوخت و گیجی گیربکس مینالند.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/04/21

    من دو سال جک جی 5 دارم و ازشم کاملا راضیم تا حالا ایدو نداشتم ک بدونم فنی چجوره اما طراحی داخلی و خارجی ایدو زیباتره خدایی

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/04/22

    سلام
    من تازه چانگان ایدو رو خریدم
    این هفته مسافرت رفتم. سمت چالوس
    قبل از رفتن بعلت اینکه باد لاستیکم کم شده بود، توی پمپ بنزین اتوبان تهران کرج، لاستیک رو باد زدم. اصلا قبلش نفهمیدم که لاستیک کم باده. یه آقایی توی پمپ بنزین به من گفت. اصلا نه فرمون میزد و نه ماشین میکشید. گفتم شاید پنچره، ولی اون آپاراتی گفت نه، والف لاستیک شل بود و...، راه افتادیم سمت کرج. دقیقا بعد از عوارضی اول چالوس یه صدایی اومد، توقف کردم و دیدم لاستیک بادش خالی شده و رینگ به لاستیک فشار آورده و لاستیک کاملا پاره شده، و روی رینگ راه میرفت. خداییش اصلا نه فرمون میکشید نه هیچی، اونم با 110 تا سرعت. یعنی اگه صدای رینگ رو نمیفهمیدم، همینجوری به مسیرم ادامه میدادم. واقعا پایداری این ماشین ردیفه. دمشون گرم
    البته اشتباه یه شاگرد آپاراتی نزدیک بود کار دستمون بده، البته خداروشکر که ماشین جونمون رو حفظ کرد. ولی اشتباه اون آقا 285 تومن هم خرج گذاشت روی دستمون

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/12/26

      این نظر رو هر جا مطلبی راجع به ایدو نوشتن دیدم مشخصه که داره تبلیغ ایدورو میکنه

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1396/05/05

    توصیه من به گردانندگان سایت اینه که هرکس یه مطلب تایپ کرد نذارن رو سایتشون! الان دیگه مردم میتونن سرچ کنن فروش خودرو ها رو خارج ایران ببینن، فروش چانگان در چین خیلی بیشتر از جکه. مطلب بیشتر تحت تاثیر تخیلات نویسنده ست.

  • user icon
    نویسنده : ایول داری ؟؟؟؟
    تاریخ : 1397/06/31

    داداشی که با چند کامنت مختلف از ایدو تعریف الکی کردی با چند اسم مختلف ...... ایدو موتورش مال احد بوقه موتور مزدای قدیمی رو یکم ارتقا دادن شده بلوکور ...... باز موتور جک j5 1800 میتسوبیشی است و خیلی از ایدو بروز تره و بالای 90 درصد کسایی که ماشین های جکو داشتن ازش راضی بودن تو نمیتونی با 4 تا کامنت بازار جکو خراب کنی چون ماشین های جک بقدری بازارشون نسبت به چینی های دیگه سر هست که تو نتونی حرف مفت بزنی در کل جک سواران کلاس خودشونو برای دهن به دهن گذاشتن با چانگان سوار پایین نمیارن پس خیلی تلاش نکن . 😒😒😒

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1397/08/19

    نظر نویسنده تقریبا درسته من مالک جک هست و ایدو رو هم سوار شدم از نظر هندلینگ واقعا ج سرتره از نظر متریال داخلی تقریبا همسطح هستند از نظر موتوری واقعا جک یه چیزه دیگه هستش با اختلاف زیاد ایدو عقب میمونه مخصوصا تو سرعت بالای 80 تا

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/11/11

    چانگان خیلی شیکتر و با کیفیت تر از جک، من که خیییییلی ازش راضیم

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/12/21

    با سلام،از من سه ساله چانگان دارم و همکارم دو ساله جک j5 داره چندین روز ماشینش دستم بود ،جالبه نه تنها من بلکه خود همکارم میگه چانگان یه سر و گردن از جک سرتره،نباید مغرضانه قضاوت کرد باید واقعیتها رو گفت.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading