اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک K7 با دیگنیتی

مقایسه جک K7 با دیگنیتی

در این مقاله به مقایسه دو کراس اوور چینی جدید بازار ایران می پردازیم.

JAC K7

جک K7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی جک K7

DIGNITY

دیگنیتی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی دیگنیتی
انتخاب ماشین 3

JAC K7

جک K7

Top car

JAC K7

جک K7

مقایسه جک K7 با دیگنیتی

جک K7 جدیدترین و لوکس ترین محصول کرمان موتور در بازار ایران خواهد بود. در روزهایی که بازار خودروی ایران کاملا در محاصره چینی‌ها قرار گرفته و هر از چندی محصولاتی با نام‌های عجیب و ناشناخته و مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT معرفی می‌شوند، خودروساز دولتی چینی‌ها نیز از قافله عقب نمانده است. به بیانی دیگر، پس از موفقیت جک S5 در بازار ایران، کرمان موتور این بار قصد تجربه اتفاقی مشابه با جک K7 را در سر دارد. 

 

اغراق یکی از فاکتورهای طراحی در بسیاری از محصولات چینی به شمار می‌رود، اما این فاکتور درباره جک K7 صدق نمی‌کند، زیرا در طراحی کراس اوور تازه وارد بازار ایران، اصول طراحی مدرن غربی به چشم می‌خورد و باید گفت نقاط قوت آن نیز از همین جا آغاز می‌شود. جک K7 بر اساس زبان طراحی جدید کمپانی ساخته شده و باید گفت چهره‌ی ساده ام خاصی دارد که ممکن است مورد پسند عامه مشتریان ایرانی نباشد. 

 

اما الگوهای مدرن تنها برای طراحی خارجی جک K7 به کار نرفته‌اند، زیرا در طراحی داخل کابین کراس اوور چینی نیز اولویت مهندسان تغییری نداشته است؛ طراحی یکدست داشبورد، سر دنده کوچک، کیلومترشمار دیجیتالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی و استفاده حداقلی از کلیدهای کنترلی فیزیکی از جمله بارزترین نشانه‌های سبک طراحی به‌روز کابین جک K7 هستند. علاوه بر طراحی، کیفیت ساخت و ادوات کابین جک K7 نیز در سطح مناسب و قابل قبولی ارزیابی می‌شود. 

 

برای مشتریان ایرانی، همواره لیست تجهیزات رفاهی بلند بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کراس اوور چینی محسوب می‌شود و جک K7 نیز با امکاناتی نظیر سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC, HAS, EBP, CDP، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای صندلی‌های عقب، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانوراما، هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، اتو پارک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی اینفینیتی و بسیاری دیگر، خریداران خود را راضی خواهد کرد. 

 

جک K7 در بازار بومی با دو پیشرانه ۱.۵ و ۲ لیتری عرضه می‌شود که کرمان موتور نسخه ۱.۵ لیتری را برای بازار ایران در نظر گرفته است. این پیشرانه ۴ سیلندر توربو قادر است ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه در اختیار راننده قرار دهد. عملکرد مجموعه پیشرانه جک K7 کاملا راضی کننده است و رقبای کراس اوور چینی را به چالش خواهد کشید.

DIGNITY

دیگنیتی

مقایسه جک K7 با دیگنیتی

دیگنیتی نیز همانند K7 یکی از محصولات جدید بهمن موتور در بازار ایران خواهد بود. پس از تضعیف روابط گروه بهمن با مزدا و FAW، خودروساز ایرانی در پی یافتن شرکای تجاری جدید بود که سرانجام با دانگ فنگ و جتور قرارداد همکاری عقد کرد؛ حال دیگنیتی به عنوان اولین محصول این همکاری به تازگی وارد جاده‌های کشور شده است. 

 

احتمالا دیگر نیازی به توضیح نیست که دیگنیتی در حقیقت همان دانگ فنگ iX5 است، اما باید گفت با توجه به عرضه قریب الوقوع فیدلیتی (همان جتور X70) به عنوان دیگر کراس اوور بهمن موتور در ایران و همچنین صحبت مدیران این شرکت در خصوص عرضه محصولات جدید دیگر بر روی پلتفرم این خودرو، هنوز ابهاماتی درباره آینده تولید دیگنیتی وجود دارد.
  

مشابه جک K7، در طراحی دیگنیتی نیز از اصول و الگوهای مدرن غربی استفاده شده است. اما تفاوت بارز این خودرو با جک K7، طراحی کوپه مانند سقف آن به شمار می‌رود، تفاوتی که چاشنی اسپرت بیش‌تری به محصول بهمن موتور اضافه کرده است. علاوه بر این، جلوپنجره‌ بزرگ با تزئینات کرومی، طراحی کوپه مانند سقف، خطوط برجسته روی درب‌ها و گلگیرها که از جلو به صورت مورب به یکدیگر نزدیک شده‌اند، دیگر نکات قابل توجه طراحی دیگنیتی هستند. 

 

شرایط مشابه طراحی خارجی دیگنیتی، در کابین آن نیز قابل مشاهده است؛ جایی که باز هم شاهد طراحی مدرن اروپایی هستیم و مشخصا سبک طراحی محصولات آئودی برای ما تداعی می‌شود. اما مسلما در کنار این طراحی مدرن، وجود یک لیست بلند بالا از تجهیزات و امکانات رفاهی نیز مورد انتظار است که دیگنیتی با ویژگی‌هایی نظیر کیسه‌ هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانارومیک، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، تریم داخلی چرم، تا حد قابل قبولی این انتظارات را برآورده می‌کند. 

 

تامین قوای محرکه دیگنیتی بر عهده یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که معادل ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند، قرار دارد. به طور خلاصه، قوای محرکه دیگنیتی به اندازه کافی قدرتمند است و عملکرد آن در مجموع کاملا خریداران را راضی خواهد کرد، اما جک K7 در این زمینه برتر از هموطن خود عمل می‌کند. با این وجود تفاوت این دو محصول به همینجا خلاصه نمی‌شود، زیرا جک K7 علاوه بر ارائه کیفیت و سواری بهتر، حس لوکس‌‌تر و جذاب ‌تری به سرنشینان خود منتقل می‌کند؛ لذا در صورت وجود رقابت قیمتی این دو محصول در بازار، جک K7 انتخاب منطقی‌تری خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رها عظیمی
    تاریخ : 1400/03/09

    اصلا اصلا اصلا خوشم نمیاد از محصولات کرمان موتور،بهمن با اصالت تره و شناخته شدس

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    دیگنیتی خیلی خوشگله و محصولات بهمن تو کیفیت حرف اول و میزنن

  • user icon
    نویسنده : بهمن مدنی
    تاریخ : 1400/03/09

    دیگنیتی آپشنایی داره که یسری از ماشینای چینی ندارن من خودم نمیتونم اعتماد کنم به شرکت کرمان موتور

  • user icon
    نویسنده : بهزاد مدیری
    تاریخ : 1400/03/09

    فوق العادس رخ دیگنیتی

  • user icon
    نویسنده : محمد مولایی
    تاریخ : 1400/03/09

    با اصالته ماشینای بهمن خودرو و از همه بهتر خدمات پس از فروش و گارانتی بهمن بهتره و معتبرتره

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    خیلی تو این مدت مقایسه کردم به نظرم ادم به بهمن اعتماد کنه بهتره شرکت شناخته شده ایه تا کرمان موتور

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1400/03/13

    من منتظره جک بودم ولی با قیمتی که گذاشتن اصلا نمی ارزه، دیگنیتی 200ت ارزون تر و با اصلت تر و پر آپشن تر و خوشگل تره

    • نویسنده : Hasan
      تاریخ : 1401/07/21

      چه امکانات بیشتری داره؟؟
      مقایسه کردین یا همینطوری میگید

  • user icon
    نویسنده : حمید غفاری
    تاریخ : 1400/04/29

    از لحاظ فنی و طراحی داخل جک بهتره هست.

  • user icon
    نویسنده : محمد جواد
    تاریخ : 1400/05/12

    گیربکس k7 دوآل کلاچه

  • user icon
    نویسنده : ابوالفضل
    تاریخ : 1400/07/14

    موتور ضعیف 148 اسب بخاری دیگنیتی و گیربکس cvt کافیه تا انتخاب کسی نباشه!

    سیستم صوتی اینفیتی با 9 اسپیکر و ساب در k7
    گیربکس دوال کلاچ
    دنده الکتریکی
    موتور GDI
    شیشه های رفلکس
    سردکن صندلی
    ماساژور صندلی
    صفحه نمایش 12.3 بسیار با کیفیت اندرویدی
    پشت امپر دیجیتال
    کولر دوال
    محاسن k7 نسبت به دیگینیتی هست که باید در موردش صحبت کنید.

  • user icon
    نویسنده : سالار
    تاریخ : 1402/06/13

    دیگنیتی قیافه عامه پسند تری داره ولی K7 بسیار با کیفیت تر و از لحاظ فنی و آپشن بهتر هست، من جفتشون رو سوار شدم و کیفیت K7 بیشتر پسندیدم، واقعا از اون ماشین هایی هست که خریدش ارزش داره هرچند گرون تر از دیگنیتی و فیدلیتیه، من خودم قصدخریدش رو دارم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading