اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی بهمن موتور و چری تیگو 7

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و چری تیگو 7

در این مقاله به مقایسه ارزش خرید فیدلیتی بهمن موتور و چری تیگو 7 می‌پردازیم.

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
47
بررسی فیدلیتی

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی چری تیگو 7
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و چری تیگو 7

فیدلیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران است که اندکی پس از رونمایی دیگنیتی، رسما معرفی شد. این کراس اوور تازه وارد در حقیقت همان جتور X70 است که بهمن موتور به سبب وجود تحریم‌ها، آن را مشابه دیگنیتی با نام و نشانی متفاوت به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. جتور یکی از نشان‌های زیرمجموعه کمپانی چری به شمار می‌رود که با کراس اوور X70 اولین حضور خود در بازار ایران را تجربه خواهد کرد.  

 

موضوع جالب توجه در مورد فیدلیتی بهمن موتور، این است که در بازار بومی با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه می‌شود. این کراس‌اوور ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. جتور X70 سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد و پس از آن نیز یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شد.
 

با اولین نگاه به ظاهر فیدلیتی، اولین نقطه قوت را آن را خواهید یافت. استفاده از خطوط طراحی شکسته در بخش‌های مختلف بدنه فیدلیتی که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی به دور از اغراق هستند، تناسب و هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور جدید بهمن موتور ایجاد کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز چهره‌ی فیدلیتی از تمام زوایا گیرا بوده و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب خواهد کرد. 

 

با ورود به کابین فیدلیتی، سبک طراحی مدرن و جذاب محصولات غربی که به طور خاص می‌توان به اصول طراحی قبل آئودی برای کابین محصولاتش اشاره کرد، کاملا مشهود است. اما صفت مدرن تنها به طراحی کابین فیدلیتی اطلاق نمی‌شود، زیرا کراس اوور جدید بهمن موتور تا دندان به امکانات و تجهیزات رفاهی روز مجهز شده است و در این بخش، گوی سبقت را نه تنها از چری تیگو 7، بلکه از اکثر رقبای خود در بازار ایران خواهد ربود. 

 

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود. 

 

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا فیدلیتی بهمن موتور یک برگ برنده اساسی دارد و آن ارائه در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی که به معنای کابین بزرگ و خانوادگی فیدلیتی است، در بین هیچ کدام از رقبای آن یافت نمی‌شود و به سادگی می‌تواند شرایط را به نفع محصول جدید بهمن موتور تغییر دهد. علاوه بر این‌ها، مواد مورد استفاده در کابین فیدلیتی کیفیت بسیار مطلوبی دارد و از این حیث نیز چری تیگو 7 قافیه را به هموطن خود می‌بازد. 

 

تامین قوای محرکه فیدلیتی بهمن موتور بر عهده یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه همکاری می‌کند، قرار دارد. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. به طور خلاصه باید گفت عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی در شرایط رانندگی مختلف کاملا رضایت بخش و هماهنگ است.

Chery Tiggo 7

چری تیگو 7

مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و چری تیگو 7

چری تیگو 7 در حال حاضر کراس اوور پرچمدار مدیران خودرو در بازار ایران به شمار می‌رود، اما پس از ورود قریب الوقوع چری تیگو 8 به بازار کشور، این عنوان را به برادر بزرگتر خود واگذار خواهد کرد. چری تیگو 7 برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ معرفی شد و از سال ۱۳۹۶ نیز پا به جاده‌های ایران گذاشت. این کراس اوور چینی که در حال حاضر نسل دوم آن نیز روی خط تولید تولید کمپانی چینی در بازار بومی قرار دارد، به دلایل متعددی از جمله نحوه عجیبی قیمت گذاری و فروش، همانند دیگر محصولات مدیران خودرو، شزایط رقابتی خاصی دارد.  

 

طراحی خارجی همواره اولین عامل جذابیت یک خودرو برای مشتریان محسوب می‌شود که چری تیگو 7 در این بخش نمره قبولی را دریافت می‌کند. در چهره‌ی چری تیگو 7 خطوط شکسته و برجسته متعددی مشاهده می‌شود و سبک قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم، کاملا تداعی کننده محصولات کره‌ای است. در نمای جلوی تیگو 7 یک جلوپنجره چند ضلعی کوچک که از میان آن یک نوار کرومی عبور کرده است، به چشم می‌خورد؛ طراحی چراغ‌های کوچک چری تیگو 7 نیز با خطوط تیز و شکسته انجام شده است. در نمای جانبی نیز طراحان با استفاده از خطوط ساده اما هدفمند، چهره‌ی عامه پسندی ایجاد کرده‌اند.  

 

در نمای عقب نیز همانند نمای جانبی از اغراق دوری شده و همه چیز ساده طراحی شده است. مشابه چهره‌ی خارجی، درون کابین چری تیگو 7 نیز سادگی رکن اساسی مدنظر طراحان بوده است؛ بطوریکه کلیدهای فیزیکی زیادی مشاهده نمی‌شود، اما‌ باید گفت سادگی طراحی کابین چری تیگو 7 جذاب نبوده و پس از مدتی برای خریداران کسل کننده خواهد بود؛ این مسئله در کنار کیفیت پایین مواد استفاده شده در ساخت ادوات داشبورد، نتیجتا حس خوبی از کابین منتقل نمی‌کنند.  

 

چری تیگو 7 ویژگی‌هایی از جمله ۶ کیسه هوا، نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و گرمکن صندلی‌های جلو را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. چری تیگو 7 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است؛ این پیشرانه با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی خود در شرایط مختلف به خوبی از پس جثه ۱۵۰۰ کیلوگرمی آن برمی‌آید؛ وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه نیز بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که عملکردش می‌تواند رضایت راننده را جلب کند.  

 

چری تیگو 7 در مقایسه با فیدلیتی، کیفیت ساخت پایین‌تری دارد و طراحی آن نیز نسبتا قدیمی‌تر به نظر می‌رسد، از حیث عملکرد قوای محرکه، فیدلیتی در مجموع عملکرد جذاب‌تری نسبت به محصول مدیران خودرو ارائه می‌دهد. اما این تمام ماجرا نیست، زیرا فیدلیتی با قیمت بسیار کم‌تری قابل خریداری است و اگر وضعیت نابسامان خدمات پس از فروش چری تیگو 7 را نیز در کنار افت قیمت زیاد و بازار ضعیف نمونه‌های دست دوم آن قرار دهیم، ارزش خرید چری تیگو 7 بسیار پایین‌تر از محصول تازه وارد بهمن موتور ارزیابی می‌شود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رها عظیمی
    تاریخ : 1400/03/09

    من تیگو داشتم قبلا اما اصلا راضی نبودم به شدت هم توصیه میکنم کسی نخره چون خدماتش خیلی خوب نیست و تو سربالاییا گیر میکنه آدم،پیشنهادم فیدلیتیه

  • user icon
    نویسنده : بهمن مدنی
    تاریخ : 1400/03/09

    بین تمام ماشین چینی هایی که دیدم فیدلیتی از همش بهتر بود من که خوشم اومده بهمنم که تا الان خوب بوده ماشیناش

  • user icon
    نویسنده : محمد مولایی
    تاریخ : 1400/03/09

    من قبلا از این شرکت بهمن B30 خریدم خیلی راضی بودم پس قطعا فیدلیتی هم خیلی خوبه

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    اخه خب چیو با چی مقایسه میکنید ببخشیدا اینو میگم اما همه میدونن ماشینای مدیران خودرو آشغالن

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    ولی خدایی رخ ببین خدایی فیدلیتی خیلی جذابه ادم حس غرور دست میده بهش پشت رول فیدلیتی بشینه

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1400/03/09

    من خیلی سر درنمیارم از ماشین اما میدونم ماشین فیدلیتی محصول شرکت مزدا۳ پس باکیفیته

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1400/03/12

    در کل فیدلیتی خیلی سرتر از تیگو هفت از نظر آپشن است، فیدلیتی سیستم هشدار دهنده بین خطوط، رادار نقطه کور، شارژ وایرلس، سنسور باز شدن درب صندوق توسط پا داره که هیچکدوم و تیگو هفت نداره

  • user icon
    نویسنده : مینا
    تاریخ : 1400/03/12

    ظاهر فیدلیتی خیلی زیباتر از تیگو ۷ هست و خطوط ایرودینامیک به کار رفته در فیدلتی به نظرم قشنگ تره. در مجموع فیدلیتی خوش ظاهر تره

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1400/03/13

    پشت فیدلیتی یهمنه و خو ماشین هم یه عالمه آپشن داره، اصلا قابل مقایسه با آشغال مدیران خودرو نیست

  • user icon
    نویسنده : hashemi
    تاریخ : 1400/04/12

    بهترین خدمات پس از فروش مربوط به مدیران خودرو بوده هم بر اساس آمار رسمی و هم تجربه شخصی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading