اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فیدلیتی و مزدا 3

مقایسه فیدلیتی و مزدا 3

در این مقاله به مقایسه فیدلیتی بهمن موتور و مزدا 3 می‌پردازیم.

FIDELITY

فیدلیتی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی فیدلیتی

MAZDA 3

مزدا 3

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی مزدا 3
انتخاب ماشین 3

FIDELITY

فیدلیتی

Top car

FIDELITY

فیدلیتی

مقایسه فیدلیتی و مزدا 3

فیدلیتی پس از دیگنیتی دومین کراس اوور جدید بهمن موتور در بازار ایران است. این محصول چینی در حقیقت همان جتور X70 است که بهمن موتور مشابه دیگنیتی آن را با نام و نشانی متفاوت به بازار عرضه می‌کند. پیش از حضور فیدلیتی، کمپانی جتور که از جمله زیرمجموعه‌های چری محسوب می‌شود، فعالیتی در بازار کشور نداشت، اما بهمن موتور با خرید تجهیزات تولید و پلتفرم کراس اوور X70، اولین حضور جدی این برند در بازار ایران را کلید زد.  

   

فیدلیتی بهمن موتور در بازار چین در نسخه‌های متعدد ارائه شده است؛ این کراس‌اوور ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. این محصول چینی در سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای اندک نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد. پس از این نمونه‌ها نیز، یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شدند. بد نیست بدانید که نسخه‌‌ی وارد شده توسط بهمن موتور، در بازارهای خارجی با پسوند S شناخته می‌شود.
   

یافتن اولین نقطه قوت فیدلیتی بهمن موتور کار سختی نخواهد بود؛ زیرا این کراس اوور چینی طراحی عامه پسندی دارد. در چهره‌ی فیدلیتی استفاده از خطوط طراحی شکسته در بخش‌های مختلف که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی به دور از اغراق هستند، تناسب و هماهنگی خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف کراس اوور جدید بهمن موتور ایجاد کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز چهره‌ی فیدلیتی از تمام زوایا، گیرایی خوبی دارد. 

   

پس از ورود به کابین فیدلیتی، سبک طراحی مدرن و جذاب خودروهای غربی که به طور خاص می‌توان به اصول طراحی کابین نسل قبل محصولات کمپانی آئودی اشاره کرد، کاملا مشهود است. اما تکمیل کننده صفت مدرن کابین فیدلیتی بهمن موتور، ویژگی‌های متعدد آن است؛ در حقیقت محصول جدید بهمن موتور تا دندان به امکانات و تجهیزات رفاهی روز مسلح شده است و در این زمینه به راحتی مقابل اکثر رقبای خود از جمله مزدا 3 برنده خواهد بود.  

   

کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از بین خطوط، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند، ترمز پارک برقی، درب صندوق عقب برقی با سنسور تشخیص حرکت پا، استارت دکمه‌ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن، کیلومترشمار دیجیتال، سامانه کنترل پایداری و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های فیدلیتی بهمن موتور به شمار می‌رود.   

   

فارغ از این‌ها، فیدلیتی بهمن موتور هنوز یک برگ برنده اساسی دیگر دارد و آن ارائه در نسخه ۷ نفره است. این ویژگی محصول جدید خودروساز ایرانی که در بین هیچ کدام از رقبای هم کلاس آن یافت نمی‌شود، به راحتی می‌تواند شرایط را به نفع کراس اوور جدید بازار تغییر دهد؛ لذا برتری فضای کابین و بار فیدلیتی بهمن موتور در برابر سدان کوچکی مانند مزدا 3 نیز کاملا مشخص است. اما این پایان جذابیت‌های کابین فیدلیتی بهمن موتور نیست، زیرا کیفیت مونتاژ و مواد مورد استفاده در کابین محصول تازه وارد بازار، سطح بسیار مطلوبی دارد.
   

تامین قوای لازم برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو فیدلیتی بهمن موتور، بر عهده یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که توان خروجی خود را به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه منتقل می‌کند. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. به طور خلاصه، در مجموع عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی بهمن موتور در شرایط رانندگی مختلف کاملا رضایت بخش و هماهنگ توصیف می‌شود. با این وجود، مزدا 3 با پیشرانه ۲ لیتری خود، اندکی قدرتمندتر از رقیب چینی ظاهر می‌شود.

MAZDA 3

مزدا 3

مقایسه فیدلیتی و مزدا 3

مزدا 3 نسل دوم که با کد اتاق BL شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۸ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد و گروه بهمن نیز در سال ۱۳۸۹، آن را وارد خط تولید خود کرد. از همان ابتدا، مزدا 3 نسل دوم در میان مشتریان ایرانی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد که حتی تا به امروز و پس از گذشت بیش از یک دهه از حضور آن در بازار، ادامه داشته است. 

 

مسلما پس از سال‌ها سابقه حضور در بازار، همه ما شناخت خوبی از طراحی مزدا 3 داریم؛ در چهره‌ی نسل دوم مزدا 3، ترکیبی از خطوط شکسته و حجیم به کار گفته شده‌ است که ماهیت اسپرت و جذابی به سدان ژاپنی بدهند. بدون شک، قابل توجه‌ترین نکته در طراحی مزدا 3، طراحی نمای جلوی آن است؛ جایی که طراحان تصمیم داشته‌اند با ایجاد یک چهره‌ی خندان، حس هیجان و انرژی را منتقل کنند. 

 

همانند طراحی خارجی، در کابین مزدا 3 نیز از ترکیب خطوط شکسته و منحنی استفاده شده که پویایی خوبی را به نمایش می‌گذارد. به علاوه چاشتی اسپرت نیز در طراحی غربیلک فرمان، صفحه آمپر و پدال ها قابل مشاهده است. اما در کنار ویژکی‌های اسپرت، آرامش خوبی درون کابین مزدا 3 وجود دارد که بخش مهمی از آن، حاصل ارگونومی مطلوب کابین است.

 

اما ویژگی‌های مثبت کابین مزدا 3 همین جا به پایان نمی‌رسد، زیرا کیفیت مواد و ادوات به کار رفته در کابین این سدان ژاپنی، در سطحی خوب و قابل رقابت با فیدلیتی بهمن موتور ارزیابی می‌شود. اما سطح تجهیزات جایی است که محصول جدید بهمن موتور، گوی سبقت را از خودروی ژاپنی می‌رباید. در حقیقت فیدلیتی ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی بیش‌تری نسبت به سدان مسن بهمن موتور دارد. 

 

قلب تپنده مزدا 3 یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۵۰ اسب بخار توان و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده خواهد گذاشت. این پیشرانه که با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک کوپل شده، مزدا 3 را به یکی از چالاک‌ترین خودروهای کلاس خود تبدیل کرده است. بین سواری مزدا 3 و فیدلیتی بهمن موتور تفاوت زیادی احساس نمی‌شود، اما رینگ‌های بزرگ فیدلیتی در کنار ماهیت کراس اوور آن، کمی تکان‌های بیش‌تری را به سرنشینان منتقل می‌کند. اما فرمان پذیری هر دو خودرو در سطح خوبی قرار دارد و کاملا رضایت شما را جلب خواهند کرد. 

 

مزدا 3 برای سال‌های بسیاری در بازار ایران حضور داشته و خود را به عنوان محصولی با کیفیت و جذاب در ذهن مشتریان ایرانی جای داده است. اما در حال حاضر بیش از یک دهه از عمر این سدان ژاپنی گذشته و توانایی‌های رقابتی آن از جمله سامانه‌های ایمنی، امکانات رفاهی و ویژگی‌های کاربردی در مقابل خودروهای جدید بازار کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این‌ها، مزدا 3 از خط تولید بهمن موتور خارج شده و این خودروساز تصمیمات استراتژیک آینده خود را بر روی فیدلیتی ترسیم کرده است. لذا با در نظر گرفتن موارد فوق، باید ارزش خرید فیدلیتی بهمن موتور را اندکی بیش‌تر از مزدا 3 دانست.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حامد گلستانی
    تاریخ : 1400/05/23

    خدایش فیدیلتی از همه یه سر و گردن بالاتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading