اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S5 فیس لیفت با هایما S7 پلاس

مقایسه جک S5 فیس لیفت با هایما S7 پلاس

در این مقاله به مقایسه مقایسه جک S5 فیس لیفت با هایما S7 پلاس می‌پردازیم.

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی جک S5 فیس لیفت

+Haima S7

هایما S7 پلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هایما S7 پلاس
انتخاب ماشین 3

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

Top car

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

مقایسه جک S5 فیس لیفت با هایما S7 پلاس

عرضه جک S5 به بازار ایران برای کرمان موتور موفقیت‌های متعددی را به همراه داشت و سهم قابل توجه این کلاس از کراس اوورهای بازار را در اختیارش قرار داد. در محبوبیت جک S5 برای مشتریان ایرانی فاکتورهای بسیاری نظیر قیمت رقابتی دخیل بوده‌اند، با این وجود، همواره اولین جاذبه جک S5، شباهت بسیار طراحی آن به طراحی نسل دوم هیوندای ix35 بوده است؛ تا حدی که برخی آن را نسخه چینی هیوندای ix35 می‌نامند. 

  

حال به تازگی کرمان موتور نسخه فیس لیفت جک S5 را با پیشرانه TGDI جدید وارد بازار کرده است تا بتواند کراس اوور خود را در میدان رقابت با محصولات هموطن جدیدالورود آن تازه نفس حفظ کند. پس از ورود به کابین جک S5، متوجه شباهت طراحی داشبورد این محصول چینی با هایما S7 نیز خواهید شد. زیرا داشبورد کراس اوور کرمان موتور تماما بر اساس هیوندای ix35 صراحی شده است.  

  

جدا از بحث طراحی، در عوض کیفیت نه چندان دلچسب ادوات کابین، ارگونومی مطلوب و سطح تجهیزات رفاهی خوبی در کابین جک S5، قابل مشاهده است. جک S5 فیس لیفت با ویژگی‌های متعددی مانند سیستم پایش فشار باد لاستیک (TPMS)، سانروف، پوشش چرمی صندلی‌ها، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، ۴ کیسه هوا، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، چراغ‌های روشن در روز، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سامانه‌های کمکی راننده، سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی مجهز به پخش همراه ۶ بلندگو به بازار ایران عرضه می‌شود. 

  

جک S5 فیس لیفت به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور که شفت خروجی آن به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه متصل شده، مجهز شده است. این پیشرانه جدید که با نام TGDI و کد فنی HFC4GC1 شناخته می‌شود، علاوه بر ارائه شتاب و توان جذاب، عملکرد هماهنگی نیز با گیربکس دو کلاچه کوپل شده با خود دارد؛ جک S5 سواری قابل قبولی دارد و سیستم تعلیق آن ضربات و کوبش‌های آزار دهنده‌ای را به کابین منتقل نمی‌کند؛ با این وجود در پیچ و خم‌های جاده نیز نا امیدتان نخواهد کرد. 

+Haima S7

هایما S7 پلاس

مقایسه جک S5 فیس لیفت با هایما S7 پلاس

کمی پس از عرضه هایما S7 توسط ایران خودرو، خودروساز ایرانی به نقطه ضعف اساسی کراس اوور چینی که توانایی پیشرانه تنفس طبیعی آن بود، پی برد و به منظور پوشش آن، هایما S7 توربو وارد بازار ایران شد. هایما S7 توربو نه تنها توانست عدم توفیق نسخه قدیمی خود را جبران کند، بلکه رقابت نزدیکی با دیگر رقبای هموطن خود در بازار کشور را تجربه کرد و توانست جایگاه خود را به دست بیاورد. 

  

با این حال، چند سالی از حضور هایما S7 توربو در بازار ایران می‌گذرد و گرد پیری بر چهره‌ی کراس اوور چینی نشسته است؛ بنابراین اعمال برخی تغییرات بر روی آن، اتفاقی مورد نیاز بود تا بتواند کمی از جذابیت بصری محصول چینی در برابر رقبای هموطنش از جمله جک S5 فیس لیفت را حفظ کند؛ هرچند باید گفت طراحی هایما S7 توربو هیچ گاه نقطه قوت اصلی آن به شمار نمی‌رفته است. به همین جهت ایران خودرو اخیرا عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو را با نام هایما S7 پلاس را آغاز کرده است.  

  

سطح تجهیزات رفاهی و امکانات هایما S7 پلاس که نسبت به نسخه قدیمی خود به‌روزرسانی‌هایی داشته، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود؛ ۴ ایربگ، ۴ بلندگو و ۲ تيوتر، صفحه نمايش لمسی ۸ اينچی دارای امکان اتصال از طریق AUX ،USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشن در روز، قابلیت تنظيم ارتفاع چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور دنده عقب، صندلی‌های عقب ایزوفیکس، گرمکن صندلی راننده و سیستم ورود و استارت بدون کلید از جمله ویژگی‌های محصول چینی ایران خودرو به شمار می‌روند.  

  

همانطور که اشاره کردیم، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی هایما S7 باب طبع مشتریان بازار ایرلن نبود و ایران خودرو هایما S7 توربو را که به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز بود، وارد بازار کرد. این پیشرانه که در نسخه پلاس مصرف سوخت بهینه‌تری نیز دارد، با ۱۷۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود، به خوبی از پس جثه ۱.۶ تنی کراس اوور چینی برآمده و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. اما عملکرد رضایت بخش مجموعه پیشرانه، با کمک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هایما S7 پلاس تکمیل می‌شود و باید گفت که به اندازه کافی خوب عمل می‌کند. 

  

سیستم تعلیق هایما S7 پلاس نیز در مقایسه با رقبای آن از جمله جک S5 فیس لیفت، سواری نسبتا راحتی را برای سرنشینان فزاهم می‌سازد، با این حال در جاده‌های پر پیچ و خم، حرکات گهواره‌ای و غیر منتظره‌ای که تجربه آزار دهنده‌ای را ایجاد کند نیز مشاهده نمی‌شود؛ اما همچنان در مقام مقایسه با جک S5 فیس لیفت، محصول کرمان موتور فرمان پذیری بهتری و دقیق‌تری دارد.
  

برتری‌‌های هایما S7 پلاس در برابر جک S5 فیس لیفت، چندان برجسته نیستند؛ به بیانی دقیق‌تر، هایما S7 پلاس کیفیت ساخت بالاتر و ارتفاع از سطح زمین بیش‌تری دارد، اما جک S5 فیس لیفت پیشرانه جذاب‌تر، خدمات پس از فروش بهتر، کابین بزرگ‌تر، توانایی‌های رانندگی برتر و امکانات رفاهی بیش‌تری دارد که برای دریافت لقب برنده این مقایسه کافی به نظر می‌رسند. لذا با در نظر گرفتن این موارد ارزش خرید جک S5 فیس لیفت را از هایما S7 پلاس بالاتر ارزیابی می‌کنیم.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : سپهر
    تاریخ : 1400/09/29

    گیربکس هایما کیفیت خوبی داره اما جک گیربکس دو کلاچه خشک داره که داغ میکنه و مشکل ساز میشه ضمنا موتور 1500 توربو در مقایسه با 1800 توربو همیشه باید پر فشار تر کار کنه و این عمر مفیدش را کم می کنه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/11/01

    گیربکس جک دوکلاچه تر هست و مشکل داغ کردن ندارد
    موتور جدید جک gdi هست یعنی ترکیب بنزین و هوا بهتر و انرژی بیشتر تولید میشه نه اینکه بیشتر تحت فشار هست در اصل بازدهی بالاتر رفته

    • نویسنده : حسام الدین
      تاریخ : 1400/11/07

      مشکلات قبلی جک در سری جدید هنوز وجود داره تازه موتورشم ضعیف شده برای طراحی هم البته بحث سلیقه مطرح هست اما بزرگترین حسن هایما وجود خدمات ایرانخودرو هست

  • user icon
    نویسنده : ایمان
    تاریخ : 1400/11/05

    اشتباه میکنی عزیزم
    هنوز مشکلات گیربکس را داره اینقدر با بنزین بی کیفیت مصرفش بالا بود موتورشو کوچیک کردن

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1401/08/11

    هایما داشتم کیفیت زیاد جالبی نداشت، جک به نظر بهتر میاد

  • user icon
    نویسنده : رضاییان
    تاریخ : 1401/11/26

    با عرض پوزش مضحک بود. گیربکس هایما = پاورتک کره جنوبی گیربکس جُک دوکلاچه خشک منسوخ شده
    سیستم برقی هایما = بوش سیتسم برقی جُک ناشناس. فکر کنم همین کافی باشه برای برتری مطلق هایما

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading