اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک S5 فیس لیفت با یواز پاتریوت

مقایسه جک S5 فیس لیفت با یواز پاتریوت

در این مقاله به مقایسه جک S5 فیس لیفت با یواز پاتریوت می‌پردازیم.

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی جک S5 فیس لیفت

UAZ Patriotٔ

یواز پاتریوت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی یواز پاتریوت
انتخاب ماشین 3

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

Top car

JAC S5 New

جک S5 فیس لیفت

مقایسه جک S5 فیس لیفت با یواز پاتریوت

عرضه جک S5 به بازار ایران توانست موفقیت‌های متعددی را برای کرمان موتور به همراه داشته باشد و سهم قابل توجه این کلاس از کراس اوورهای بازار را در اختیار محصول این شرکت قرار دهد. همواره فاکتورهای بسیاری مانند قیمت رقابتی از جمله دلایل محبوبیت این کراس اوور چینی بوده‌اند، با ابن حال اولین نکته جالب توجه درباره جک S5، شباهت بسیار طراحی آن به طراحی نسل دوم هیوندای توسان بوده است؛ تا حدی که برخی آن را نسخه چینی هیوندای توسان می‌نامند. 

  

حال پس از گذشت چند سال از حضور این کراس اوور در بازار، اخیرا کرمان موتور نسخه فیس لیفت جک S5 را با پیشرانه TGDI جدید وارد بازار کرده است تا بتواند محصول خود را در میدان رقابت با کراس اوورهای هموطن جدیدالورود آن همچنان تازه نفس حفظ کند. پس از ورود به کابین جک S5، شباهت محصول چینی به نسل دوم هیوندای توسان، حتی پررنگ‌تر نیز می‌گردد، زیرا طراحی داشبورد کراس اوور کرمان موتور بر اساس هیوندای توسان کاملا واضح است.  

  

جدا از طراحی، ارگونومی مطلوب و سطح خوب تجهیزات رفاهی جک S5، کیفیت نه چندان دلچسب ادوات کابین را قابل چشم پوشی می‌کنند. جک S5 با امکانات متعددی نظیر ۴ کیسه هوا، فرمان برقی، پوشش چرمی صندلی‌ها، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمز پارک برقی، چراغ‌های روشن در روز، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی مجهز به پخش DVD همراه ۶ بلندگو در بازار ایران عرضه می‌شود. 

  

قلب تپنده جک S5 فیس لیفت، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور خروجی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو می‌رساند. این پیشرانه جدید که با نام TGDI و کد فنی HFC4GC1 شناخته می‌شود، علاوه بر داشتن شتاب و توان جذاب، عملکرد هماهنگی نیز با گیربکس دو کلاچه کوپل شده با خود را دارد؛ به بیانی دقیق‌تر، مجموعه پیشرانه جک S5 فیس لیفت در مقابل یواز پاتریوت، عملکرد بسیار جذاب‌تری را ارائه می‌کند. جک S5 سواری قابل قبولی دارد و سیستم تعلیق آن ضربات و کوبش‌های آزار دهنده‌ای را به کابین منتقل نمی‌کند؛ با این وجود در پیچ و خم‌های جاده نیز نا امیدتان نخواهد کرد. 

UAZ Patriotٔ

یواز پاتریوت

مقایسه جک S5 فیس لیفت با یواز پاتریوت

یواز پاتریوت یکی از ۳ محصول کمپانی خودروسازی یواز (UAZ) بوده که مدتی پیش با شرکت سروش دیزل مبنا، وارد بازار ایران شده است. محصولات این خودروساز روسی که به صورت تخصصی بر روی تولید انواع شاسی بلندها و اتوبوس و کامیون تمرکز دارد، به توانایی‌های آفرودی برجسته و سخت جان بودنشان در شرایط آب و هوایی مختلف مشهور هستند.  

  

یواز پاتریوت نیز از این قاعده مستثنی نیست و روس‌ها طراحی و توسعه تمام اجزای این شاسی بلند را بر اساس استهلاک و خرابی پایین قطعات فنی و کاربردی بودن ویژگی‌های مختلف آن قرار داده‌اند؛ به همین علت، تا همین جا، تنها پاسخی که برای مقایسه این محصول با جک S5 جدید به عنوان یک کراس اوور شهری وجود دارد، قرار داشتن هر دوی آن‌ها در یک بازه قیمتی است.  

  

بنابراین، کاملا واضح است که طراحی ظاهری یواز پاتریوت به عنوان محصولی با پیش فرض توسعه ویژگی‌های کاربردی و آفرودی، توان رقابت با چهره‌ی به‌روز و عامه پسند جک S5 جدید را ندارد و اولین نقطه ضعف یواز پاتریوت در برابر محصول کرمان موتور نیز همین جا بروز پیدا می‌کند. در چهره‌ی یواز پاتریوت خبری از به کار بردن خطوط طراحی شکسته یا برجسته پیچیده معمول کراس اوورها نیست؛ فرم جعبه‌ای شکل اتاق نیز برای تکمیل توصیف طراحان روسی از محصولشان کافی به نظر می‌رسد.  

  

با این حال، فاصله اختلاف کاربردی بین این دو محصول چینی و روسی حتی در درون کابین آن‌ها بیش‌تر نیز می‌شود؛ درون کابین یواز پاتریوت یک طراحی کاملا ساده و قدیمی که مشخصا تمرکز اساسی مهندسان در ساخت ادوات آن صرف میزان کاربردی و با دوام بودن شده است، مشاهده خواهید کرد؛ به همین علت نیز مواد به کار رفته برای ادوات نیز جنس سخت اما مستحکمی دارند. لذا نتیجه ‌گیری درباره کابین این دو خودرو نیز کار سختی برای مشتریان نخواهد بود.  

  

علاوه بر این‌ها، اختلاف سطح تجهیزات رفاهی بین یواز پاتریوت و جک S5 جدید نیز بسیار بوده و اکثر امکانات تعبیه شده برای یواز پاتریوت، بیراهه نوردان را راضی می‌کند. ۲ کیسه هوای ایمنی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی برای آفرود، سامانه ضد واژگونی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، کول باکس، بلوتوث، سنسور پارک جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی با امکان نصب نرم افزار، محفظه بار زیر صندلی های عقب، سیستم ارتباط اضطراری SOS، دوربین عقب، رینگ‌های آلومینیومی و ژیروسکوپ دیجیتال از جمله تجهیزات یواز پاتریوت هستند.  

  

تامین قوای محرکه یواز پاتریوت بر عهده یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با قابلیت تولید ۱۴۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۰۰۰rpm و ۲۳۵ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۲۶۵۰rpm قرار دارد. این پیشرانه که با کد فنی ZMZ49906 شناخته می‌شود، از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی ساخته کمپانی hyundai dymos، توان خروجی خود را به هر ۴ چرخ محصول روسی می‌رساند. همانطور که اشاره کردیم، اساس طراحی اجزای فنی مختلف یواز پاتریوت به منظور ارائه عملکردی قدرتمند در شرایط آفرودی بوده است، بنابراین نباید انتظار شتاب‌گیری یا عملکردی سریع از مجموعه پیشرانه آن داشته باشید. این اتفاق درباره طراحی سیستم تعلیق پاتریوت نیز صدق می‌کند و ممکن است باب میل طیف گسترده ای از مشتریان نباشد.  

  

یواز پاتریوت که در حال حاضر تنها شاسی بلند آفرودی صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می‌شود، محصولی توانمند، با دوام و کاربردی است که از حیث فنی، گزینه بسیار جذابی برای بیراهه نوردان خواهد بود. با این وجود از طرف دیگر، یواز در ایران برندی ناشناخته بوده و هنوز ابهامات متعددی درباره نحوه عرضه، قیمت گذاری و وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی پاتریوت در بازار ایران وجود دارد. علاوه بر این‌ها، طراحی قدیمی و امکانات رفاهی نه چندان زیاد پاتریوت در برابر دیگر رقبای حاضر در این رده قیمتی، کار آن برای موفقیت را بسیار سخت کرده و باعث ضعیف بودن بازار خرید و فروش آن شده است. لذا با در نظر گرفتن همه موارد، برای افرادی که به دنبال استفاده‌های آفرودی سنگین نباشند، جک S5 جدید انتخاب بهتری خواهد بود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1400/06/09

    طراحی یوآز بیشتر به این میخوره که یک بچه سه ساله کشیده باشه
    من موندم کسانی که وارد کننده خودرو هستن چرا برای بازار ایران دنبال زشت ترین خودروها میگردن
    یکی از زیبایی شهرها ماشینهای باکیفیت و به روز هستش
    نه یک صندوق میوه ی زشت
    لعنت به کسی که یوآز و هرچی ماشین زشته رو وارد ایران میکنه

  • user icon
    نویسنده : itmms
    تاریخ : 1400/06/10

    جکS5 فیس قدیم ارزش خریدش بالاتره از هردو

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading